[Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Enkele foto's met de nieuwe camera geprobeerd te maken. Daarnaast is de middelste module nu qua groenwerk helemaal af, de tuin van de commandantswoning is aangekleed. Alleen moeten er ooit nog wat soldaatjes komen en hier en daar een verdwaalde 40-tonner.

Afbeelding

De tuin is opgevuld met wat boompjes van zeeschuim/strooisels en wat HEKI Flör...

Afbeelding

Doorkijkje vanaf de Oosterhoutseweg richting de woning. Ook heb ik een extra agent geplaatst die het verkeer op het fietspad regelt...

Afbeelding

Eindresultaat tot nu toe. Deze module is technisch nu ook helemaal goed ingesteld. Op naar de derde (en laatste module)

Afbeelding

Op de derde en laatste module is Gilze Vijf Eiken Aansluiting al helemaal af, ook qua detaillering. Dit soort foto's helpen mij om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo zie ik dat de achterzijde van het ATB bord nog wat te wit is en ontbreekt de tekst onder het S bord. Ook hangt de bovenleiding nog niet goed. Daar ben ik nog mee bezig...

Afbeelding

Mijn nieuwste aanwinst, de 1207 NS Benelux mat '56 van Rob Bisschop, maakte een proefrit op deze baan. Natuurlijk een beetje vreemd zo zonder bovenleiding, maar voor de foto niet minder aantrekkelijk!

Afbeelding

Een HERPA/ROCO Minitankje geplaatst in kamp Rijen. Het geeft een heel andere sfeer. Dit is nog een kale, plastic versie. Ooit wil ik wat Artitec Leopards 'gevechtsklaar' gaan plaatsen. Voor nu doe ik het even met de plastic look-a-like die op een wagon thuishoort. Uiteraard ook met de nieuwe camera instellingen zitten spelen. Dit soort foto's blijven mogelijk, want de zijkant van de baan ga ik aan deze zijde niet dichtmaken...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje



Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Alwin,
Hoontje schreef: 15 okt 2019 13:42
Afbeelding

Een HERPA/ROCO Minitankje geplaatst in kamp Rijen. Het geeft een heel andere sfeer. Dit is nog een kale, plastic versie. Ooit wil ik wat Artitec Leopards 'gevechtsklaar' gaan plaatsen.
Al eens bij Panzershop gekeken?


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Nico Essers »

Dat ziet er weer geweldig uit Alwin, altijd leuk en leerzaam om je werkzaamheden te volgen.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

@Henk van de Weerdt jazeker, ook al contacten met Kevin gehad. Hij heeft een aantal modellen die me wel aanspreken. Echter staan ze even lager op het prioriteiten lijstje, eerst moet nu de techniek van de 3e module af zijn en de boel goed gaan rijden.

@Nico Essers Dank je :D

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door erik-n-fan »

Echt super gaaf resultaat van je harde werk!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Dankjewel. Momenteel ligt het wat stil... Moet met een gebouw aan de slag en weet nog niet goed hoe...

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door BenQ »

Alwin,
Ga je voor de tanks nog een tankbaan maken, lekker door de modder laten scheuren. :lol:
Nieuwe fototoestel doet het goed, net of de baan ook mooier is.
Laatst gewijzigd door BenQ op 27 okt 2019 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Alwin,

Mooie foto reportage, weer van genoten.
Jammer dat het project op z'n einde loopt ;)

Vooral de foto met de agent is erg leuk

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Ha Bob er staat nog een halve module te wachten op afronding hoor. Ben er nog wel een seizoen mee bezig!
Dank voor je compliment in elk geval!
Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door WilcoV »

En uiteraard hopen we een keer het resultaat in levende lijve te mogen aanschouwen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

@WilcoV en de rest; Dat gaat, bij leven en welzijn, in 2020 mogelijk zijn ;-) Ben met verschillende partijen in gesprek momenteel. Groot nadeel is dat mijn soms onvoorspelbare werktijden roet in het eten kunnen gooien, wat me afhankelijk maakt van mensen die me willen/kunnen helpen. Dat vergt weer wat meer planning dan 'hoi ik kom naar je beurs, kan dat?'.
Zodra zaken concreet zijn, deel ik ze met jullie!


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7359
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Krab »

Ben er nog wel een seizoen mee bezig!
Heb je dan zo weinig tijd nu in de aanloop naar de sinterklaas ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Nee, examens deze maand. Vanaf morgen elke avond en zelfs twee hele dagen oefenen en toetsen. 29 november groot examen. Daarna mag ik me manschap A+B met OVR en ALS noemen... Oftewel gewoon brandweerman die kan zwemmen en pleisters plakken...
Tot die tijd alleen maar bezig met wat draadjes aansluiten en treinen ijken. Dat geluid van het zoevende locje helpt de concentratie!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door HST »

Jouw baantje ziet er strak uit. Heel mooi en vooral ook compleet met details! Ga je nog een tekst "bel trdl" op het onderbord van het S-bord zetten?

Erwin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

@HST Erwin, Dank voor het compliment. Jup de tekst op het S-bord moet nog. Evenals een F-bordje nabij de overweg. Zo zijn er meer details die nog moeten...

@all...
Vandaag wat knutseltijd gehad. De bedrading van de gehele baan is een feit. Alle wissels zijn ingeregeld en de blokken en het ijkspoor functioneren prima.
Qua techniek dienen alleen nog het laatste stuk MCC en de RGB-LEDs aangesloten te worden. Dan kunnen de autootjes rondrijden en de dag-nachtsimulatie ingesteld worden.
Ook is de stof voor de Rok binnengekomen. Die moet ik nog vermaken. Echter eerst de komende twee weken mijn examens!

Foto's volgen nog een keer, mijn upload site heeft problemen...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

De beloofde foto's van de afgelopen tijd. Zoals eerder benoemd, bouw ik momenteel wat minder door m'n opleiding. Vooralsnog verloopt de afronding daarvan voorspoedig en hoef ik alleen volgende week nog een laatste examen af te leggen!
Enkele foto's van de gedane bouwwerkzaamheden...

Afbeelding

Aan de schaduwstationzijde is nu ook het MCC traject bijna voltooid. Alleen de reedcontacten moeten nog geplaatst worden...

Afbeelding

De verlichting is ook in de laatste module aangebracht. Het fijne aan modules werken, laat ook deze foto zien. Je zet ze simpel ondersteboven...

Afbeelding

Afbeelding

Op beurzen wordt vaak gevraagd om de baan af te rokken. Daarvoor deze stof bestelt. Nu nog naai-skills ontwikkelen en dan heb ik een thematische rok. Hij kleurt mooi bij het hout en is in het militaire thema!

Afbeelding

Een ijkspoor aangelegd bovenop de bak. Het ijken is op een bochtig baantje als dit, niet te doen. Dit is een prima oplossing!

Afbeelding

De wissel naar de schaduwstationsporen liet zich niet lekker afstellen. Dus is de servo boven op de baan geplaatst. Die zie je toch niet...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bedrading is aangepast en netjes weggewerkt. Er werden nog extra stekkers toegevoegd en eindelijk is de gehele baan nu technisch goed aangesloten!!!

Afbeelding

Het iTrain bestand werd bijgewerkt, nieuwe blokken toegevoegd, bezetmelders geadresseerd etc. etc. De hoofdbaan is nu volledig gedetecteerd. Dan kan er ook een trein opgesteld worden, waardoor op die module meer leven ontstaat...
Het ijkspoor (linksonder) is ook gedefinieerd...

Afbeelding

Eerste loc is hier aan het ijken...

Ondertussen zijn alle locs zo'n beetje geijkt. Mijn beide NS 2200'den geven problemen, dus die moet ik nog eens voorzien van nieuwe decoderinstellingen of gewoon terug analoog maken...

Afbeelding

Dit hoekje is nog altijd leeg. Hier moet het Curver gebouw komen. Dat is het laatste zelfbouw project van deze baan...

Afbeelding

Een basis van karton en styreen strips, maakt de vloer. Voordeel is dat ik het gebouw nu ook op mijn bureau verder af kan bouwen en het dan simpel op de baan kan plaatsen...

Afbeelding

Proefpassen van de bodemplaat van het gebouw. Ter illustratie wat vrachtwagencombinaties erbij geplaatst...

Momenteel nog geen tijd gehad om het gebouw verder op te bouwen, dus voor nu;

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7359
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Krab »

En de examens achter de rug met goed gevolg zo ik je hoorde . ;)
Dus nu meer tijd voor het beursbaan ?

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door bob vermeulen »

Dat wordt dan weer smullen als hij meer tijd heeft :D :D

Het blijf me overigens toch verbazen hoe snel sommige mensen een modelbaan kunnen bouwen. :o :lol:

Ik blijf het volgen

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Snel? Het werk ligt al 3 maanden stil hoor heren. En meer tijd is er wel. Doch het vervelendste klusje is nu testrijden... Dat gaat weer eens niet naar mijn zin.... Het is heel veel spelen met instellingen. Soms rijdt de baan prima, maar even zovaak begint hij onverklaarbare storingen te geven. Erg jammer. Denk er hard over op die momenten om nog enkel statische diorama's te maken. Daarna grijp ik de moed weer bij elkaar en ga ik een nieuwe test uitvoeren. Al bij al niks te melden dus ;)



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door erik-n-fan »

Wow. Hier exact hetzelfde. Testrijden met zoveel haperingen dat ik de loks als spaceshuttles van het balkon wil lanceren en de modules als brandhout wil inzetten.
Ik poets met Woodland Scenics systeem. Wasbenzine op een wattenstaafje. Kom er met de multimeter achter dat er dode wisseltongen zitten op de 3 weg peco code 55... en langgggzaam komt alles weer tot leven.
Super frustrerend deel van de hobby. Maar ik strijd nog even door in de hoop dat het zeer snel weer normaal wil rijden.

Jij succes gewenst ook met dit deel van de hobby 😉


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Dankjewel Erik. Fijn de herkenning! Tussen kerst en Oud en nieuw vrij, eens kijken wat dat oplevert. Ondertussen wel beelden schieten voor m'n how to's, dus vermaak me zeker nog wel hoor!

Jij ook succes!

Groetje
Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Na de eerder tegenvallende berichten, gisteren een middag en avond vol zinvolle ingevingen! Het resultaat; de baan rijdt!
Vorige week tijdens het testrijden had ik steeds onverklaarbare storingen. Zo werd het wissel bij Gilze Vijf Eiken Aansluiting soms wel en soms niet goed genomen. Ik snapte maar niet waarom en verloor al snel het geduld en de zin om verder te gaan met dit project...
Gisteren bedacht ik me opeens dat ik met iTrain 5.x rijdt op deze baan, een testversie. Zou er iets veranderd zijn ten opzichte van iTrain 4.x met betrekking tot relais en wissels? Dat bleek zo te zijn! Nu alles opnieuw ingesteld en het relais wat eerder genoemd wissel voedt, ingesteld te hebben, zoeven de treintjes ongecontroleerd over de baan! Grote blij!
Daarna bezig geweest met het instellen van de verschillende locomotieven die dienst gaan doen op deze baan. Vandaag ben ik ook nog vrij, dus dan ga ik proberen wat treinen en routes in te stellen...
De zin is weer terug zullen we maar zeggen!

Genoeg gekletst, foto's!

Afbeelding

Het iTrain bestand. Het groene blokje in het midden boven het dwergseintje, is het nieuw ingestelde relais...

Afbeelding

De trein met tanks en een begeleidingsrijtuig staat klaar om af te reizen naar 'den landen'...

Afbeelding

Probleemloos vertrek vanaf Gilze - Vijf Eiken...

Afbeelding

Ook de spoorwegovergang in de Oosterhoutseweg wordt, zij het langzaam, probleemloos genomen...

Afbeelding

De bossages langs het korte stamlijntje zijn ook geen belemmering voor deze zware jongen...

Afbeelding

De Railion 6416 als LLT terug naar Gilze Vijf Eiken...

Afbeelding

De enige digitale loc tot nog toe op deze baan, de NS 2454 vindt zijn weg richting het schaduwstation...

Afbeelding

Het kleine schaduwstation met plaats voor 4 locomotieven, of 2 korte treinen...

Afbeelding

Overzicht van de totale baan, met daarop rangerende locomotieven...

Afbeelding

Nieuw project, de dag-nacht simulatie. Ook al ontbreekt de RGB-LEDstrip nog, het effect zo om 00:00u 's nachts mag al tot de verbeelding spreken!

Afbeelding

De soldaatjes liggen lekker te slapen...

Afbeelding

De NS 2454 en in de achtergrond de Railion 6408 wachten in rust op dat wat komen gaat...

Bewegend beeld is onderweg, maar dat moet nog even bewerkt worden!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door erik-n-fan »

😍


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Sibbesuisje »

Schitterende foto's weer! Een genot om naar te kijken en mooi om te horen dat de zin weer terug is. Dat geeft ons toeschouwers ook meer betere vooruitzichten naar meer van dit soort kijkplezier:)


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Plaats reactie