Nordende

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Nordende

Bericht door martindomburg »

Mooi gedaan zeg!!!

Maar ipv gaas en maché, kijk eens naar xps hardschuim en gips. Kan je net wat mooier mee werken vind ik zelf.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Rene-k
Berichten: 252
Lid geworden op: 14 feb 2017 13:13
Locatie: Schinveld

Re: Nordende

Bericht door Rene-k »

Mooi gedaan, ziet er heel goed uit.
Vraagje, de railing, waar heb je die vandaan gehaald?


Groet,

René

Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Nordende

Bericht door Merijn »

Zeker mooi gedaan! Ik vind die betonkleur erg overtuigend en ook al mooi geweathered. Vallejo betonkleur gaaf je aan? Ga ik ook eens opzoeken.

Zeker een overtuigend viaductje zo!


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nordende

Bericht door HST »

Dank voor alle positie bijval. Ik zal even kort reageren op enkele vragen:
Merijn schreef: 04 jan 2020 22:46 Ik vind die betonkleur erg overtuigend en ook al mooi geweathered. Vallejo betonkleur gaaf je aan?
Ik gebruik Vallejo 71.296 dat is USAAF Light Gray maar geeft een mooie basis. Na het drogen enkele laagjes zeer verdunde zwarte waterverf. En dan ook nog 71.249 Nato Brown voor een beetje roest. Ik vind deze kleur mooier als roest dan de ook veel gebruikte kleur 71.080 Rust van Vallejo. Nato Brown heb ik ook gebruikt voor het roesten van de spoorstaven.
Rene-k schreef: 04 jan 2020 14:34 Vraagje, de railing, waar heb je die vandaan gehaald?
Deze railing komt uit de kibri set 37480. Niet zo fijn als een geëtst exemplaar maar voldoet m.i. prima, zeker met een likje verf, en is ook wat voordeliger.
martindomburg schreef: 04 jan 2020 13:12 Maar ipv gaas en maché, kijk eens naar xps hardschuim en gips. Kan je net wat mooier mee werken vind ik zelf.
XPS en gips gebruik ik ook wel eens. Ditmaal is mijn doel een heel strakke dijk te maken. Zo'n strakke helling met een curve in het traject vond ik met XPS en gips nogal een uitdaging dus leek mij dit wel een geschikte methode. En nu maar hopen dat het lukt...

Zo dat was dat. Groetjes uit:

Afbeelding


Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Nordende

Bericht door Merijn »

Ha Erwin, dank voor de terugkoppeling! Dat is erg fijn om te weten. Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA

Rene-k
Berichten: 252
Lid geworden op: 14 feb 2017 13:13
Locatie: Schinveld

Re: Nordende

Bericht door Rene-k »

Hoi Erwin, bedankt voor de info. Ziet er idd goed uit.


Groet,

René

Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Bouwvervolg: nog een tunneltje

Bericht door HST »

Hallo allemaal,

Om de spoordijk af te kunnen maken moeten eerst de steunberen van de viaducten klaar zijn, zodat daar later het talud van de spoordijk tegenaan gemodelleerd kan worden. Aan de rechterzijde van de spoordijk gaat deze over in een (toekomstige) ophaalbrug. Er zit daartussen, links op de foto, nog een kleine onderdoorgang in de spoordijk voor fietsers en landbouwverkeer.
Afbeelding
Op de foto een eerste idee van hoe het er ongeveer uit moet gaan zien. Uit blauwe ondervloerplaat ontstaat de basis voor een landweggetje. Deze zal grotendeels onverhard zijn, maar onder het spoor en de weg zal is het bestraat. Dus eerst maar eens een stukje graveren en dan voorzien van een laagje grondverf.
Afbeelding
De wanden van het viaduct worden voorzien van plasticcard van Slaters. Het bovenste deel wordt beton, het onderste baksteen. Dat komt er dan ongeveer zo uit te zien.
Afbeelding
De klinkerbestrating van de weg wordt rood. Ik heb Ziegelrot van Revell gebruikt. Na droging ingepoetst met sterk verdunde zwarte waterverf. Voor de weg en het naast gelegen fietspad heb ik een mix van beige, wit en grijs gebruikt. Het zand of steenslag loopt wat over in de bestrating.
Van de bakstenen van de muren worden eerst willekeurig een aantal stenen donkergrijs, donkerbruin en lichtbeige gekleurd. Dat geeft wat afwisseling. Op de delen die straks toch niet zichtbaar zijn heb ik dat niet gedaan.
Afbeelding
Om de bakstenen en de muren van de brug niet helemaal dezelfde kleur te geven heb ik deze eerst voorzien van een dun laagje Lehmbraun, daarna met lichtgrijs de voegen ingewreven. Vervolgens is er nog een dun laagje Ziegelrot overheen is gegaan. Ntuurlijk weer afgerond met de sterk verdunde zwarte waterverf. Dichter bij de waterlijn is het wat donkerder gemaakt.
Van een paar stukjes karton is de basis voor de wand van de brug ontstaan.
Afbeelding
Over de buitenrand is vervolgens een I-profiel stripje 1,5mm van evergreen gelijmd. Vervolgens zijn met u-profiel de middenstukjes ingelijmd. Het geheel is geschilderd met Himmelblau of Sky dat meer turquoise groen is dan blauw. Daarna een beetje vies gemaakt met verdunde waterverf en wat umber poederpigment van Vallejo.
En zo ziet het er dan uit als het allemaal weer op zijn plaats is gezet.
Afbeelding
Afbeelding
De kleuren op de foto komen niet helemaal lekker over. Nevermind. De randen van de weg heb ik afgewerkt met een beetje klei. Dat laat zich makkelijk vormen. Er is nog veel te doen. Zo mist er nog bebording, een lantaarnpaal, misschien nog wat graffiti, en allerlei dingen waar ik nu niet aan denk.

Vooralsnog is de volgende stap het verder vormgeven van de spoordijk.

Groets, Erwin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Update

Bericht door HST »

Even een korte update van de tussenstand. Plaatjes zeggen soms meer dan woorden.

Landschap onderbouw overtrokken met gaas (NB. het hekje op het viaduct is inmiddels hersteld)
Afbeelding

Laagje papier-maché (krantenpapier in meerdere lagen en behanglijm)
Afbeelding

Laagje verf en het eerste gras.
Afbeelding


Thats's all for today,

Erwin



Rene-k
Berichten: 252
Lid geworden op: 14 feb 2017 13:13
Locatie: Schinveld

Re: Nordende

Bericht door Rene-k »

Direct een heel ander gezicht. Ziet er goed uit


Groet,

René

Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Nordende

Bericht door Hoontje »

Dat oogt helemaal prima zo!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Nordende

Bericht door Nico Essers »

Mooie spoordijk geworden Erwin.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

wimpie 23
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2019 13:45

Re: Nordende

Bericht door wimpie 23 »

Hallo Erwin, leuke baan, leuk verhaal eromheen, met een beetje fantasie komt er wat tot stand.
Ik heb ook een V100, zojuist gedigitaliseerd, met een D&H 05, alleen echt rijden wil hij niet, door een belabberde stroomafname.
Ik moet 1 van de massa aanvoer vanaf de wielen naar de print losmaken anders maakt hij helemaal geen contact.
Dat wordt dus het draaistel openmaken de pin eruit halen, om bij de railcontacten te kunnen komen, daar heeeele dunne draden aan solderen, en die aan de print solderen.

Veel succes verder met het bouwen/rijden.
Groetjes Willem


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Nordende

Bericht door WilcoV »

Ziet er alweer heel leuk uit.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Nordende

Bericht door shoven »

wimpie 23 schreef: 02 feb 2020 16:25 Dat wordt dus het draaistel openmaken de pin eruit halen, om bij de railcontacten te kunnen komen, daar heeeele dunne draden aan solderen, en die aan de print solderen.
Ik heb daarvoor wel eens decoderdraad gebruikt. Is superdun (0,05 mm2) en toch goed te solderen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nordende

Bericht door Jeroen »

Dat bruggetje is helemaal top. Mooie verhoudingen, en goed gekozen voor die combinatie klinkerstraat en asfalt/beton. Top!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Fantasie geeft vrijheid

Bericht door HST »

Hello,

Allereerst dank voor alle positieve bijval! De reactie van Willem
wimpie 23 schreef: 02 feb 2020 16:25 … leuke baan, leuk verhaal eromheen, met een beetje fantasie komt er wat tot stand.
sluit mooi aan bij mijn motto, hier bovenaan het onderwerp. Ik kan het er alleen maar mee eens zijn.

Afgelopen tijd heb ik wat minder in mijn mancave doorgebracht, maar had natuurlijk alle vrijheid om na eens grondig na te denken over mijn materieelpark en de dienstregeling die ik op de baan zou willen rijden. Hoeveel en welk materieel heb ik nodig om één afwisselende modeldagdienstregeling te rijden? En welke periode? Ik heb een ratjetoe aan materieel. Ik heb nu besloten vier sets aan materieel bij elkaar te verzamelen : 1984, 1994, 2004, 2014 e.v. en over een paar jaar kan ik er gewoon weer een decennium aan toevoegen! Heb ik weer een reden om wat inkopen te doen. De eerste loks staan overigens al in bestelling en er is ook al wat nieuws gearriveerd (zie onderaan het draadje). Ook betekent het dat ik afscheid ga nemen van heel wat materieel dat hier niet meer past, of dat niet eenvoudig gedigitaliseerd kan worden. Die zullen hun weg vinden naar N-spoorders.

Er is een dienstregeling in ontwikkeling. Hierbij gaan er 12 Nahverkehrs en 6 Schnellzug paren per dag rijden. Daartussendoor is er ruimte voor 6 goederentreinparen. Het programma JMRI Panelpro wil ik gebruiken om per reizigers-/goederentrein de samenstelling en rangeeropdrachten te gegeneren. Ook zal ik nog een pad opnemen voor een Sonderzug (stoom oid). In een later draadje meer over dit experiment. We gaan in ieder geval rijden van Nordende via Nordheim naar Nordwelt, met onderweg een hoop gerangeer en kruisende treinen.

Ik vermoei jullie met mijn geschrijf dus hop, een paar plaatjes van mijn laatste knutselwerkje: er zijn onlangs enkele bouwsilo's aan de laad-losweg geplaatst.

Afbeelding

Waarom zou deze ruimte immers niet als bouwopslag voor bouwactiviteiten in de haven van Nordende kunnen dienen?
De silo's van Faller staan los en kunnen desgewenst dus ook weer even opgeborgen worden. De hopen bouwstof, zand, grind etc. zijn alleen nog van de basiskleur voorzien. Ik moet nog de juiste steenslag etc. vinden om erop te plakken. Ook deze kleibergen zijn los plaats- en verwijderbaar van de baan.

Afbeelding

Overigens was ik positief verrast door de inhoud en kwaliteit van het bouwpakket. Natuurlijk zijn de silo's van plastic, maar de hekwerkjes en ladders zijn geëtst. Nadat alles in elkaar zit blijft er nog veel geëtst materiaal over, waar nog hekjes van te maken zijn, of zelfs een hijskraantje. De silo's zijn geschilderd, natuurlijk heb ik de vrijheid genomen af te wijken van wat op de doos staat, en daarna lekker vervuild met Vallejo poeder gemengd met 70% alcohol. Ik ben wel tevreden met het resultaat. Met een binnenkomende Nahverkehrszug best een kleurrijk geheel.

Afbeelding

Als we deze trein, met duwend een 218 in Himbeerrot, volgen dan zien we aan spoor 2 de D-trein naar het zuiden gereed staan met als tractie een MAK DE240. Het kan niet anders of we zitten nu begin jaren '90! De interregiostam is afgelopen week nieuw binnengekomen, en afgezien van de flinke glans (daar ga ik nog wel eens wat aan doen) en de kenmerkende hoogbenigheid van Fleischmann, zijn het wederom fraaie modellen.

Afbeelding

Oorspronkelijk was ik niet van plan de periode V in mijn plannen mee te nemen. Maar eigenlijk vind ik de zogenaamde produktfarben best fris en vrolijk. Het jaar 1994 geeft bovendien de mogelijkheid modellen met oude en nieuwe logo's, oude en nieuwe kleuren, en DB en DR modellen door elkaar te gebruiken.

Afbeelding

Allemaal veel fantasie en vrijheid gewenst!

Groeten, Erwin
Laatst gewijzigd door HST op 07 feb 2020 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.



Rene-k
Berichten: 252
Lid geworden op: 14 feb 2017 13:13
Locatie: Schinveld

Re: Nordende

Bericht door Rene-k »

Mooi man.


Groet,

René

Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Nordende

Bericht door WilcoV »

Leuk hoekje. Complimenten


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Nordende

Bericht door FidOo »

Tja hier groot fan van alles was in het noorden reedt en heb een zwak voor de 1024. Heb ze zelf zelfs alle 3 plus de later omgekleurde de12. 1 daarvan zelfs met sound ingebouwd. Ik ben ook erg benieuwd naar alle andere samenstelling die je gaat verzamelen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Nordende

Bericht door Krab »

Dat is echt goed gedaan die industrie daar mijn complimenten ervoor en petje af om zo te zeggen .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Fantasie geeft vrijheid

Bericht door Schachbrett »

HST schreef: 07 feb 2020 20:26 Hello,

Allereerst dank voor alle positieve bijval! De reactie van Willem
wimpie 23 schreef: 02 feb 2020 16:25 … leuke baan, leuk verhaal eromheen, met een beetje fantasie komt er wat tot stand.
sluit mooi aan bij mijn motto, hier bovenaan het onderwerp. Ik kan het er alleen maar mee eens zijn.

Afgelopen tijd heb ik wat minder in mijn mancave doorgebracht, maar had natuurlijk alle vrijheid om na eens grondig na te denken over mijn materieelpark en de dienstregeling die ik op de baan zou willen rijden. Hoeveel en welk materieel heb ik nodig om één afwisselende modeldagdienstregeling te rijden? En welke periode? Ik heb een ratjetoe aan materieel. Ik heb nu besloten vier sets aan materieel bij elkaar te verzamelen : 1984, 1994, 2004, 2014 e.v. en over een paar jaar kan ik er gewoon weer een decennium aan toevoegen! Heb ik weer een reden om wat inkopen te doen. De eerste loks staan overigens al in bestelling en er is ook al wat nieuws gearriveerd (zie onderaan het draadje). Ook betekent het dat ik afscheid ga nemen van heel wat materieel dat hier niet meer past, of dat niet eenvoudig gedigitaliseerd kan worden. Die zullen hun weg vinden naar N-spoorders.

Er is een dienstregeling in ontwikkeling. Hierbij gaan er 12 Nahverkehrs en 6 Schnellzug paren per dag rijden. Daartussendoor is er ruimte voor 6 goederentreinparen. Het programma JMRI Panelpro wil ik gebruiken om per reizigers-/goederentrein de samenstelling en rangeeropdrachten te gegeneren. Ook zal ik nog een pad opnemen voor een Sonderzug (stoom oid). In een later draadje meer over dit experiment. We gaan in ieder geval rijden van Nordende via Nordheim naar Nordwelt, met onderweg een hoop gerangeer en kruisende treinen.

Ik vermoei jullie met mijn geschrijf dus hop, een paar plaatjes van mijn laatste knutselwerkje: er zijn onlangs enkele bouwsilo's aan de laad-losweg geplaatst.

Afbeelding

Waarom zou deze ruimte immers niet als bouwopslag voor bouwactiviteiten in de haven van Nordende kunnen dienen?
De silo's van Faller staan los en kunnen desgewenst dus ook weer even opgeborgen worden. De hopen bouwstof, zand, grind etc. zijn alleen nog van de basiskleur voorzien. Ik moet nog de juiste steenslag etc. vinden om erop te plakken. Ook deze kleibergen zijn los plaats- en verwijderbaar van de baan.

Afbeelding

Overigens was ik positief verrast door de inhoud en kwaliteit van het bouwpakket. Natuurlijk zijn de silo's van plastic, maar de hekwerkjes en ladders zijn geëtst. Nadat alles in elkaar zit blijft er nog veel geëtst materiaal over, waar nog hekjes van te maken zijn, of zelfs een hijskraantje. De silo's zijn geschilderd, natuurlijk heb ik de vrijheid genomen af te wijken van wat op de doos staat, en daarna lekker vervuild met Vallejo poeder gemengd met 70% alcohol. Ik ben wel tevreden met het resultaat. Met een binnenkomende Nahverkehrszug best een kleurrijk geheel.

Afbeelding

Als we deze trein, met duwend een 218 in Himbeerrot, volgen dan zien we aan spoor 2 de D-trein naar het zuiden gereed staan met als tractie een MAK DE240. Het kan niet anders of we zitten nu begin jaren '90! De interregiostam is afgelopen week nieuw binnengekomen, en afgezien van de flinke glans (daar ga ik nog wel eens wat aan doen) en de kenmerkende hoogbenigheid van Fleischmann, zijn het wederom fraaie modellen.

Afbeelding

Oorspronkelijk was ik niet van plan de periode V in mijn plannen mee te nemen. Maar eigenlijk vind ik de zogenaamde produktfarben best fris en vrolijk. Het jaar 1994 geeft bovendien de mogelijkheid modellen met oude en nieuwe logo's, oude en nieuwe kleuren, en DB en DR modellen door elkaar te gebruiken.

Afbeelding

Allemaal veel fantasie en vrijheid gewenst!

Groeten, Erwin
Hallo Erwin,

Ziet er goed uit met mooie details.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Nordende

Bericht door erik-n-fan »

Ik vind de silo’s ook schitterend geweathered moet ik zeggen! Ik zal ook eens kijken of vallejo poeders een goede optie zijn bij mij.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

In just a few moments

Bericht door HST »

Hello everybody,

Dat zo'n eenvoudig stukje vlijt als een paar silo's zulke reacties van jullie uitlokt is hartverwarmend :D! De afgelopen week heb ik slechts sporadisch tijd gevonden om in de mancave door te brengen. In die enkele, schaarse momenten wist ik toch nog twee kleine werkjes te voltooien:

Om te beginnen zijn de leidingen voor de aan-/afvoer van chemische stoffen naar de tanksilo's voltooid. Nogal een prutswerkje als je net even wat anders wil dan de fabrikant van het bouwpakket bedacht heeft. (Dat kostte dus wel wat meer dan een few moments…). Onderstaande foto is een wat ongewoon (drone) perspectief, maar anders is het niet in beeld te krijgen.
Afbeelding

Het andere klusje was het maken van een opstelplekje voor het inrijdsein van Nordende. Na voltooiing van de dijk bedacht ik mij dat ik dat vergeten was. Aangezien de 'beweegbare brug' op het emplacement ligt, komt het inrijdsein er dus voor te staan. Veel lengte voor doorschieten is er niet, dus een beetje een compromis. Dat alles overwegende werd een basis geknutseld uit styrodur, waar tegenaan een stukje muur is geplakt. Een hekje (gesneden uit de restpost messing van de silo's) geplaatst en snel wat snelheidsbordjes gefabriekt en tot slot, vooruit, ook nog een relaiskast geplaatst. Het geheel is daarna wat afgewerkt met het nodige groen et voila!
Afbeelding

Waar is dan het sein? Dat zal misschien a.s. vrijdag op Rail gekocht worden en anders per vliegende post worden besteld om gevaarlijke situaties te voorkomen. En welja, zal je net zien dat er een 216 voorbij gedenderd komt! Gelukkig maar dat de brug bij mij niet écht open kan.
Afbeelding


That's all folks!

Erwin



chris79
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 apr 2014 15:07
Locatie: hellevoetsluis

Re: Nordende

Bericht door chris79 »

Die tankwagon van de Shell ziet er net echt uit zeg ! 😀


groetjes chris
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Trainspotting

Bericht door HST »

Tussen de buien door en met een toch wel grijze lucht heb ik vandaag (onder) aan de spoordijk gestaan om wat treinen op de gevoelige plaat vast te leggen. Het was wel een tijdreis, want er kwam nogal veel verschillend materieel voorbij. Overigens moet ik zeggen dat de berm er weelderig uitzag! :D (kortom, de spoordijk is van groen voorzien en er is een sein geplaatst; dát wilde ik jullie vertellen).

De plaatjes laat ik dit keer voor zichzelf spreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet, Erwin


Plaats reactie