Tal der Eichhörnchen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Lekker bezig gerhard!👍🏻
Die voetbrug vind ik helemaal te gek!!!
Van welk merk is die?

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Hoi Raymond, Hij is van Faller 222574

Sinds 1981 (was toen 17) kom ik bijna elk jaar in Irrel waar de Irreler wasserfalle is ,deze probeer ik een beetje als herinnering na te bouwen evenals de boswachters woning , samen met mijn vrienden hebben we hier veel herinneringen liggen wat betreft de waterval en de boswachter die ons al eens achterna heeft gezeten :lol: ...tja beetje katte kwaad uithalen ;)

Afbeelding
Afbeelding

Irreler wasserfalle waar elk jaar de kanovaarders over de Nims komen varen ,ook de kanovaarders liggen al gereed bij mij.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Hoi Gerhard,
Bedankt voor het doogeven van het merk en artikel nummer👍🏻
Ene gave foto!!!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Gipstijd! , vanmiddag begonnen aan het aanbrengen van de gipsverband.
11 rolletjes van 3m verbruikt ..en knoeien viel dit keer mee had de temperatuur van het water lekker warm om het aan te brengen en met 5 minuten droogtijd is dat fijn en snel werken.

Afbeelding
Eerst even wat kranten overal gestopt en geplakt .

Afbeelding
Afbeelding
Helaas heb ik de wegen niet schoon kunnen houden ,geeft niets ze worden nog verder afgewerkt.

Afbeelding
Afbeelding
Riviertje met brug.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door BenQ »

Weilerbach, iets naar het westen, heeft ook zo'n brug maar dan over de Sauer.
In deze buurt veel gefietst.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Het gaat lekker vooruit ,nadat alles goed droog was de voetpaden aangebracht en het landschap geschilderd , voor de ondergrond groen heb ik Acrylverf van de Xenos gebruikt , voor de rotsen en zand met wat verschillende grond kleuren gemengd en pigment poeder voorzichtig aangebracht.

Afbeelding
De voetpaden aangebracht.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Het gras is gezaaid en gegroeid ,en de rivierbedding bedekt.

Afbeelding
Afbeelding
En de plaats van de boswachterswoning met aan de overkant een kleine parkeerplaats voor de wandelaars richting de brug.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Nico Essers »

Mooi Gerhard. De begroeiing geeft het meteen een ander aanzicht. :Thumb :Thumb


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

@Nico , Dank je wel , is ook het leukste om te doen groen maken :) .

We zijn weer een klein beetje verder , De boswachterswoning wat opgeleukt en het dak met pigmentpoeder bewerkt vanwege de lelijke lijmplekjes.
De boswachter en zijn collega zijn zich aan het klaarmaken voor vertrek terwijl boven op het balkon zijn vrouw de bloemetjes wat aandacht geeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oja de hond mocht dit keer thuisblijven :D

De wegwerkzaamheden zijn begonnen en de paaltjes met knipperlampjes geplaatst ,ben er lang mee bezig geweest omdat die draadjes zo verschrikkelijk dun zijn, ook de lantaarnpalen zijn geplaatst.
En de verdere afwerking bij de Bratwurst wagen , inmiddels was de VW club gearriveerd voor een rustpauze , ook de wegwerkers lusten wel wat maar het was nog geen pauze :D
Rechts heeft de vrachtwagen toch wel even werk om er langs te komen .....hij moet op tijd zijn heb wel zin in mijn favoriete biertje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het volgende is de begroeiing aan de beurt bomen enz. ,de achtergrond heb ik bewust nog niet geplaatst (is verwijde baar ) om er overal beter bij te kunnen.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Heel leuk tafereel Gerard!!!
Ene die voetbrug heb je heel mooi geplaatst👍
Waar ga je het water van maken?

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Het wordt steeds leuker :)

@ Raymond : Het water daar neem ik Vallejo still water 26230 voor , je brengt het in lagen op, hieronder de foto's met de eerste laag.

Afbeelding
Afbeelding

nadat de eerste laag bijna droog is ga ik wat vegetatie aanbrengen in het water (boomstronkjes) en een klein beetje kleur , dan de tweede laag als dat goed uitvalt een dunne derde laag met kanovaarders.

En vandaag het meeste bezig geweest met de begroeiing bij de boswachtersgedeelte.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende gedeelte is hier bij de weg met viaduct ,lantaarnpalen al geplaatst en de wegmarkeringen ,de vangrails en paaltjes staan op dit ogenblik te drogen waarschijnlijk morgen meer. :)

Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1515
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Hans »

Hallo Gerhard,

Het wordt steeds mooier.
En de tafereeltjes zijn leuk om naar te kijken.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Dank je Hans!

Vandaag nog een paar uurtjes bezig geweest en vangrails reflector paaltjes en begroeiing aangebracht.
ook het water verder gedaan de eerste laag was droog en geslonken daarna een tweede laag met een kleurtje die nog wat gaat werken, ziet er nog wel een beetje donker uit .
Wat vegetatie aangebracht in het water en zal binnenkort als het goed droog is de volgende laag een brengen.

Foto's :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Mooi Gerard!
De kleur van het water vind ik al heel goed!
Maar als je de 3e laag straks hebt aangebracht zal het wel ietsje lichter van kleur worden idd.......ben heel erg benieuwd hoe dat gaat worden!
Ene die bus is echt gaaf!!!

Succes met de volgende fase!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door jeemka »

Dit is een mooi 'verblokt' stuk rivier dat je knap hebt weergegeven. Ooit ben ik hier zelf eens met mijn kano doorheen gegaan. Vrij heftig!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Hugo »

Gerhard schreef: 13 nov 2019 19:39 Het raamwerk
Afbeelding
Afbeelding
Het komt op mij over dat het geheel "hoog op de poten" staat en ik vroeg mij af of daar een speciale reden voor is? En waarvan is de rode vlag met de 2 leeuwen in de werkplaats?


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction

Ronaldp
Berichten: 1467
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Ronaldp »

Hoe breed is de weg?

Mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

@ Raymond: De 2de laag begint ook al verder te vervormen is al wat gekrompen en de kleur nu al iets lichter geworden (Surface primer 73607 U.K. Bronze Green) ,ook zie je de bodem op sommige plekken weer goed zichtbaar en er komt wat stroming en werveling door.
Het "water" is op moet eerst nog nieuwe bestellen voor ik verder kan :D
De Bus is echt een beauty , zou bijna een bus station gaan bouwen voor deze Oldtimer bussen :lol: vind het tijdperk ook erg mooi en er zijn best veel van deze bussen in variaties te verkrijgen.

@ Jaap: dank je Jaap , Het kan zeker heftig zijn vooral als het geregend heeft dan zit de stroming er goed in ,best stoer als je daar durft te varen! :Thumb , nadeel was dat het verderop op de camping (Nimseck) beneden langs de Nims totaal overstroomt was ,maar je kon er goed forellen vangen en die waren lekker :D

@ Hugo: Het raamwerk staat idd hoog ,was een foutje :oops: had de poten gebruikt van de vorige tafel maar doordat ik zwenkwielen er onder had geplaats om het geheel verrijdbaar te maken kwam hij een stuk hoger merkte ik pas bij het assembleren op de hobbykamer.
De bovenkant tafel is nu 1,35m vind het geen probleem achteraf ,hoeft niet te bukken of voorover te buigen om het goed te kunnen zien wat ik aan het doen ben ,kan er aan de onderzijde goed bij en bij het aanbrengen van bedrading op een krukje zitten en zo is dat wat comfortabeler dan op de knieën zitten.
De rode vlag met de twee leeuwen is de vlag van Normandie zijn er een aantal keer geweest. , ben naast modelspoor ook bezig met Reenactment WW2 (niet in een grote groep maar met mijn vrouw samen ) doe onderzoek en verzamel over deze periode ,en Militaire modelbouw (Diorama's) 1:35 en 1:16 RC Tanks (Battle Tanks Nederland)
Vandaar de vlag van Normandie.

@ Ronald : De weg is 5 cm breed ,gebruikte eerst altijd wel kant en klere "plak" wegen maar die zijn 3,5cm breed dat is best wel smal met 2,5 cm per weggedeelte komt het wat beter overeen met de werkelijkheid, voor de belijning gebruik ik een wit potlood had zo'n set van Noch gekocht met een buigbare liniaal en dat gaat best wel goed.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Vandaag kon ik weer verder ,snel van het werk naar huis en na het eten nog aan de gang om het "water" bij te vullen en extra stenen toegevoegd ,hierna nog 1 laagje water en dan afwerken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En kon het niet laten om nog wat plaatjes te maken :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren ook nog stiekem wat vooruit gewerkt en het volgende gedeelte al voorzien van het gips.
Zoals het nu bedacht is komt hierop een wijngaard , weide met koeien , appelbomen en een wei met hooibalen enz.
Afbeelding

Tevens gisteren de platen op maat gemaakt voor de zijkanten en achterzijde voor de achtergrond.

eerst rustig verder met de linkerzijde afwerken :)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

kanarie
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door kanarie »

mooie vorderingen
met vriendelijke groet
kees


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door epocheales denken »

Hoi Gerhard, wat wordt dit een mooie modelbaan! Vooral dat water maken lijkt mij niet gemakkelijk. Jouw gemaakte scenery ziet er erg sfeervol en natuurgetrouw uit, respect voor het resultaat.
Bovendien grappig dat jij ook zo'n grote interesse hebt in WW2, we kunnen elkaar daar in een handje geven. Heb vroeger ook veel militaire modelbouw gebouwd, vooral Tamiya 1:35. En laat ik nu ook thuis een Tamiya Kingtiger en Sherman RC 1:16 hebben staan.... :o
Bovendien was ik jaren geleden ook lid van BTN. Heb veel "battles" mee gemaakt. Nu concentreer ik mij vooral op de modelbaan.
Heel veel succes met de verder afbouw van jouw baan :Thumb

Groetjes, Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

. 'Zwei Bratwurst mit ein Brötchen bitte😁

Ziet er weer heel leuk uit Gerhard👍🏻
Ga je het water nog wat wilder maken, ik bedoel golven en schuim?
Dat zal het helemaal mooi maken!!!
Volgens mij moet dat wel te doen zijn?......ik heb van het merk Noch spul gezien dat je daarvoor kan gebruiken.

P.s.
De kleur van het water is helemaal goed gekomen!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Dank u heren voor de complimenten!

@Hans : weet niet hoe lang het geleden was dat je lid was de BTN maar misschien elkaar wel eens gezien :) ben sinds 2010 lid.
King Tiger had ik er ook bij maar weer ingeruild voor een Sherman, het blijft nu bij 2 US Tanks , :) ik koop toch ook liever Treinen :D
Het "water" valt wel mee om te maken het is wat bodem structuur en "water" uit een flesje en gieten maar :) maar de afwerking wordt lastiger ;)

@Raymond : Ze liggen al in de braadpan hoor voor je ,zelf mosterd of ketchup erop doen :lol:
Heb zojuist weer een laagje toegevoegd ,morgen laatste laag met de Kanovaarders had er al 2 maar vandaag zijn er weer 2 gearriveerd ze staan strak van de adrenaline om te gaan varen :D de groene kleur valt gelukkig mee :)
De golven maak ik straks met Vallejo 26201 Water effects /texture en met witte verf licht highliten.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Ik ben heel erg benieuwd Gerhard........ het lijkt mij heel lastig om wildwater te maken, ik heb er nog geen ervaring mee dus misschien kan ik nog wat van jou leren🙂

Succes!!!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Nadat het laatste laagje droog was heb ik op een paar plekken nog iets bijgegoten om oneffenheden te maken.

Afbeelding
Op de lucht foto iets te herkennen hiervan.. links..links naast de brug...en rechts.

In close-up ziet het er zo uit.
Afbeelding
Afbeelding

En dan was het aan de beurt om alles nog wilder te maken met Vallejo water Texture en een spateltje.

Afbeelding
Afbeelding

Het is wit maar droogt straks mooi doorzichtig op.

En dan was het de beurt aan de kano/Kajak vaarders , gelukkig hebben ze helmpjes op! ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu wachten tot het droog is en met witte verf stroompjes ,schuimkopjes enz toevoegen.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door tv_man »

Het riviertje ziet er nu uit als een echte uitdaging voor de kajakkers. Voor als het water echt moet opschuimen: volgens mij heb ik op internet ergens gezien hoe met behulp van watten een effect van sterk opschuimend water is gemaakt.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Plaats reactie