Tal der Eichhörnchen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

En zo is het gereed ,zonder de decals omdat die wel erg klein zijn :D

Afbeelding
Afbeelding

Nu na deze zijsprong verder met het aanbrengen van de ringleiding 8-)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Tijd voor een update, omdat er nog gewacht moest worden op een pakketje met materiaal en gereedschap wat ik nog nodig had ondertussen maar alvast de rails roestkleurig gemaakt , heb dat met MIG medium rust en Pavercolor lichtbruin poeder gedaan.

En dan ben je lekker bezig en kom je toch tot de ontdekking dat er te weinig licht is ,dus er komt ook net als bij "Ins Diemeltal" toch een achtergrond en een boven lijst met verlichting.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En alles netjes weer bovenop blank gepoetst.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

De Ringleiding,
Het wachten was op een pakketje en dat was alvast een kado voor mijn verjaardag....beetje vroeg want dat duurt nog een maand ( 9 Mei) maar omdat mijn vrouw vroeg wat ik wilde hebben koos ik voor een mooi stuk gereedschap een Tacker met accu ,had nl een idee om niet steeds met een schroefmachine onder de tafel te stunten mar eens een andere aanpak te doen.

Eerst een proefje in de schuur.
Afbeelding
Had van mijn zoon demping stroken voor onder de rails gekregen die beter onder spoor N gaan (smal) dan onder zijn HO maar heb dus geen gebruik van gemaakt ,en bedacht om zo stukjes te maken van 6 cm en de draden zo te bevestigen met de Tacker.
en het werkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Nadat alles was aangesloten een test ritje om te kijken of alles naar behoren loopt...
het filmpje

https://youtu.be/IX14uxB_btI

(y)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Zweten geblazen deze afgelopen dagen , na de ringleiding gelegd en aangesloten te hebben was het de wissels die aan de beurt waren 16 in totaal waarvan de kabels gelegd moesten worden en ja hoor te weinig draad eerst weer bijgehaald en verder in totaal ongeveer 8 uur bezig geweest hiermee.

Nadat alles is nagelopen en gecheckt was of alle wissels werkten een indeling gemaakt voor de programmering ,door een heel mooi YouTube filmpje het systeem van deze meneer overgenomen ,zeker de moeite waard om eens te kijken https://www.youtube.com/watch?v=2LLQBrl--Cs

Afbeelding
Alle wissels een nr. gegeven en daarna de bedrading op meerdere plaatsen .
Afbeelding
En alles aangesloten op de Digikeijs 4018 (aangesloten op een eigen voeding) en mede door het handige filmpje een peulenschil.

Ondertussen een mooi setje Deutche Post wagons binnen gekomen voor het sorteercentrum.
Afbeelding

Alles ingeregeld en het werkt mooi alleen jammer dat 2 van de wisselaandrijvingen het voor gezien hielden ,waren twee oudste die ik had en was al eens opengemaakt enz , dus er is weer een bestelling gedaan richting Hans.

Wat vandaag nog binnen kwam was een cadeautje van mijn vrouw :) voor mij ook bij Hans vandaan...
Afbeelding
Ben een gelukkig mens :D

Volgende activiteit is het plaatsen van de steunen voor de achterwand en de "heuvel/Berg


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Gelukkig mocht ik deze week weer beginnen met werken zat 4 weken binnen ivm hevig hoesten en werd geadviseerd om thuis te blijven voor de zekerheid ,en was vorig weekend begonnen met de bouw van de omlijsting en verlichting.

De achterwanden zijn straks weg te halen doordat ik een U profiel ga plaatsen waarin straks de wanden kunnen geschoven worden ,is makkelijk voor als er iets extra's toegevoegd moet worden of veranderd, doordat de tafel op wieltjes staat kan het makkelijk geplaats en verwijderd worden.

Afbeelding
Met licht :) , alles nog zonder U profiel en wanden de afwerklijst aan de voorzijde word pas op het laatst aangebracht en zal 10cm hoog zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Basis voor de berg.. . tot zover de bouwsels van de tafel ,nu ga ik beginnen aan de 13 bouwdozen met gebouwen :D

Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door BenQ »

Gerhard,
Dacht dat je ging biljarten op het groene laken. :roll:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

;) Eigenlijk tafeltennissen….

Deze week 2 bouwsels gebouwd en de tunnelportalen binnen gekregen ,gaan gestaag verder met bouwen van het weekend effe plaatje posten.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Mooie vorderingen weer Gerhard!
Ben benieuwd wat voor bouwdozen het allemaal zijn!?
Succes met de bouw ervan!

Groet
Raymond



Jasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 dec 2008 11:03
Locatie: Mora D'Ebre, España

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Jasper »

Strak aangelegd hoor, ben erg benieuwd hoe het verder gaat.


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door traiNiac »

En een mooi lokje Gerhard


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

De stapel bouwdozen die gebouwd gaan worden ,er komen nog 2 of 3 ben voorlopig onder de pannen , gisteren ook het dak geplaatst van MDF plaatjes, daarbij ging het wel een en het ander mis met de nietmachine wilde ik iets vast zetten te dicht op de rand...vinger er te dicht bij … resultaat ene helft van het nietje in het hout de andere helft in m'n vinger … nietje van 8 mm :? ... pleister er op effe later knip ik in mijn hand :? was wel weer genoeg voor 1 dag :D


De stapel.
Afbeelding

En deze al de afgelopen dagen gebouwd.
Afbeelding
Afbeelding

Een klein idee hoe het gaat worden ,het viaduct gebruik ik ook als ingang van een tunnel voor verkeer ,dacht eerst een weg aan te leggen van de beneden naar boven maar een tunnel kan ook , moet nog verder kijken voor de goede positie van de portalen.
Afbeelding

Op naar de volgende bouwdoos 8-)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door OBBinN »

Dat is een beste berg! Succes met in elkaar zetten!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Dank je wouter! , inmiddels heb ik de Vollmer locloods al in elkaar.

Nu er voor mij veel evenementen wegvallen zowel modelspoor /Militairia /Herdenkingen als de evenementen waar wij met onze club Battle Tanks Nederland staan, is er tijd genoeg om dit heerlijk in elkaar te zetten en ontspannend ,nu gaat de bouw van Tal der Eichhörnchen wel erg snel.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Het is me wel wat al weer een paar dozen verder ,net de Diesel verzorgingsplaats af was tot nu toe de lastigste.

Afbeelding

Het Seinhuis op de voorgrond (beetje vaag) is vanuit de doos al mooi hoeft verder geen verdere behandeling ,de rest moet nog aangevuld worden en zeker de Dieselverzorgingsplaats moet nog een likje verwering over heen , ook de loc loods in het midden heeft aandacht nodig het is nogal doorzichtig helaas, het gaat pas echt gebeuren als alles vast op z'n plaats komt.

Nu nog 7 dozen te gaan :) …tot nu toe dan …moet nog verder op de berg iets verzinnen ,had al een idee maar je weet nooit wat er nog op m'n pad komt aan ideeën.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Een paar bouw werkjes verder ,dit keer een loods ,station en het UPS distributiecentrum.

Het Station is nog een twijfel omdat ik nog een ander station heb liggen en er nog eentje moet bouwen ,ga later bekijken wat het beste past.
Het UPS Distri. centrum is van binnen voorzien van goederen en personeel ,helaas vergeten foto's te maken en het dak vastgelijmd …

Afbeelding
De loods.

Afbeelding
Het UPC Distri. Centrum

Afbeelding
Aan deze zijde komt nog een perron...nu nog een beetje lastig laden en lossen.

Afbeelding
Klein overzichtje met het station.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Hallo Gerhard,

Je bent weer een leuke stap verder gekomen!
Ook altijd leuk om gebouwen in elkaar te plakken en dan neer zetten hoe het eruit gaat zien!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

@ Raymond , het is echt een puzzelwerk geworden heb me toch verkeken met de ruimte beetje krap allemaal :D

Al het bouwen eist z'n tol ;) begint op productie werk te lijken en ben snel geneigd om alles heel vlug in elkaar te zetten ,ga nu nog maar een half uurtje per dag aan de gang duurt wel iets langer ben nu met een loods en houtbeladingskraan bezig dat is het laatste gebouw voor de begane grond,dan is het nog de brug(getje) en boswachterswoning ,als er nog ruimte is komt daar ook nog een brandweerkazerne bij.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Vandaag nog twee plaatjes geschoten, voor het station ben ik er uit Station Rauenstein past toch het beste als hoofdstation , het ander Station op de achtergrond gaat dienst doen als een speciaal opstap punt voor Defensie personeel.

Afbeelding
Station Rauenstein perrons moeten nog aangepast worden voor de overloop naar de voetgangersbrug en alles moet nog verder nauw gaan aansluiten.

Afbeelding
En nog een plaatje met Nederlands materieel.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Hoi Gerhard,

Goeie keus het station, is een mooi gebouw!.....van welk merk is het?
Ik wist niet dat jij Nederlands materieel had?

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Hoi Raymond , Oei betrapt :D , ik heb idd ook Nederlands materieel al is het niet veel.

Van Piko de 2297 ….is wat lawaaierig en rijd niet zo heel soepel ,hetzelfde is met de Groene hondenkop die heeft een tijdje bij mij gereden maar stotterde op een gegeven ogenblik en begon te brommen heb hem uit elkaar gehad en bekeken (ben geen techneut op dit gebied) er was een draadje los heb het wel weer gesoldeerd maar hij heeft nooit meer gelopen hij zit nu in z'n doos.

En de Fleischmann van VolkerRail 203-4 Cris.

Afbeelding

Over het algemeen rij ik Duits DB - DR en heb ook een Franse Loc. Internationaal :D

Het Station is van Kibri vrij makkelijk te bouwen doordat je de buitenmuren tegen een kubus plakt ,de goederenloods heb ik op een andere plaats gezet dan naast het Station.

Afbeelding

Vandaag nog een mooi setje schuifwandwagens binnen gekregen uit Duitsland met nog wat muurplaatjes voor de tunnelportalen.
Afbeelding
Ze zijn mooi denk dat ik binnenkort nog een setje aanschaf.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Hallo Gerhard,
Dat zijn idd mooie wagens👍🏻
Ene bedankt voor de info (Kibri station).... je zou het zo kunnen vernederlandse, vandaar de vraag welk merk😁

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Je kunt dit station vernederlandsen ,bij gevoegd zitten Decals van diverse Europese Nationale spoorweg maatschappijen en plaatsnamen waaronder oa Nederland NS :) ,Duitsland DB en DR , Engeland, Belgie, Zwitserland, Frankrijk Multi inzetbaar.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

De kraan en nieuwe loods zijn toegevoegd, heb een kleine spoor aanpassing gedaan door 1 lengte in te korten voor de plaats van de loods en 1x verlengt bij het station.

Afbeelding
Afbeelding

Hier een overzicht, heb de wegen al voorzichtig ingetekend en krijg een beetje beter beeld van het geheel.
Afbeelding
Er was nog 1 lege plek en de wens van een brandweerkazerne kwam uit :D ,op een industrie terrein mag die niet ontbreken hulp bij calamiteiten is nu dicht in de buurt.
Afbeelding

Ben nu bezig met de brug voor het bovenste gedeelte ,daarna de boswachterswoning aan de beurt .
De brug is lasercut eerste keer dat ik daar mee aan de gang ben en valt wel tegen het is dun en heb al weer per ongeluk afgebroken :shock: maar valt niet op straks.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Het zit erop , alles is gebouwd ,Brug klaar , boswachtershuisje en brandweerkazerne, had verwacht dat ik er niet meer aan toe zou komen maar het viel mee.

Afbeelding
Afbeelding

Nog even een overzicht met alles erop ,straks gaat alles er weer af en begin ik met het landschap beginnend met het hoger gelegen gedeelte.

Afbeelding
Afbeelding

zo nu met hout knutselen en vliegengaas en gips ,natuurlijk stap voor stap laat ik het weer zien :)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Hallo Gerhard,

Dit is eigenlijk de leukste fase van het bouwen, teminste dat vind ik😁
Succes!!!

Groet,
Raymond


Plaats reactie