Sankt-Pankras ( de start)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

bob vermeulen schreef: 20 nov 2020 09:08 Mark goede morgen,

Al die mooie rode treinstellen is toch mooi om te zien.
Mooi rood is niet lelijk per slot van rekening ;)
Nu begrijp ik ook waarom je zoveel sporen heb met stoorblokken in je schaduw station. :lol:

mvrgr Bob
@bob vermeulen dit is schaduwstation midden en is de enige schaduwstation van de 3, die sporen heeft met stootblokken.
De allergrootste schaduwstation met hopelijk 20 sporen moet ik nog bouwen.

Maar na een weekje goed ziek te zijn geweest, vandaag begonnen met de stuurstangen van de dubbeldekkers aan na lopen ivm slechte stroomvoorziening na decoders. Alle dubbeldekkers hebben er last van.

Had laatst van @FidOo een generatie 2 stuurstand gekocht, dus deze moest er al eerst maar in in onderdelen. En ja, de metalen strips aardig geoxideerd.



Afbeelding

Na alles gepoetst en wel, draadje op gesoldeerd en weer dicht net wat elektra.

Afbeelding

Dit is ook de eerste rijtuig met verlichting van Train-o-matic, omdat de laatste strips van Digikeijs toch slechte resultaten gaven, ivm 3 jaar terug stap ik over op een ander merk.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door FidOo »

Mooi om je ombouw te zien van de dubbeldekker mark. Inderdaad is de stroomafname niet zo heel geweldig van deze rijtuigen. Nu ben ik nog lang niet zo ver dat ik er binnenverlichting in wil maar mocht dat er van komen ga ik denk ik toch wel voor koppelingen met stroomgeleiding en net als jouw een buffer.

Maar ik heb mezelf even die prioriteit op de scenery gelegd.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Causton Railways »

Ziet er allemaal al goed uit!

Handig hoor zo'n dochter



Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

FidOo schreef: 30 nov 2020 10:05 Mooi om je ombouw te zien van de dubbeldekker mark. Inderdaad is de stroomafname niet zo heel geweldig van deze rijtuigen. Nu ben ik nog lang niet zo ver dat ik er binnenverlichting in wil maar mocht dat er van komen ga ik denk ik toch wel voor koppelingen met stroomgeleiding en net als jouw een buffer.
@FidOo die stroomafnamen id bij gebruik van de orginele sleepcontacten en een goed polijsten ballast erg goed.

In het verleden bouwde ik altijd Digikeijs led in of de strips van Domburg.

Afbeelding

Maar omdat ik de laatste ingebouwde strips (in de Bayern Dosto stuurstand) veel problemen gaf icm VVP (ook zonder) door een potmetertje die niet lekker werkt. Heb ik deze nu er uit gesloopt.

De analoge tOm ledstrip in de Fl8623 beviel zo goed dat ik er nu de digitale versie geschakeld met decoder en een condensator ,(ja ja, met Digikeijs is de condensator niet in te bouwen bij bordes,).

VOORDEEL van de tOm ledstrip is dat de leds dichter op elkaar zitten.

En in een andere even ledstrip van DTS met VVp erin gedaan.

Straks even de wagons testen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:D zo, en doen doen ze het :lol:

Afbeelding
De linker (blauwe) is met Train-o-matic via decoder, nog niet gedimt, wel condensator.
De middelste is ingeregeld, VVP met Alibaba tl licht. 8)7 boven de bordessen schijnt het door, dus nu even 3 wagons binnenkant bordessen zwart geschilderd. Maar met enkel een strip tegen plafond is het toch goed.
De rechter is Digikeijs met VVp als condensator. :cry: 2 lagen strips en geen mooie resultaat.


Afbeelding
:lol: nog ff fototje van de binnenkant van die blauwe stuurstand.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Raymond (UK) »

Mooi gedaan Mark. Lekker priegel werkje maar dan heb je ook wat!


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:D vanmorgen vroeg op pad gegaan, tegen me vrouw gezegd dat ik de auto ging wassen (wasstraat Hop Ermelo :) ) even wat Sinterklaas verrassingen halen :) , voor mijn vrouw en dochter een heerlijke kaasplankje _o_ kleine cateraar :Thumb :Thumb voor na het gourmetten morgenavond.

Afbeelding

En waar kom je dan terecht als je in Sint Pancras woont, ja om de hoek in Horst :lol:

Omdat ik daar toevallig kwam heb ik maar meteen even de laatste Peco rails met houten bielzen gekocht en nog wat andere dingen waar ik tot het einde van jaar wel weer genoeg aan hebt. :lol:


Afbeelding

Nu kan ik een begin maken met het rails leggen van Bahnhof Sankt Pancras. En de stammen dubbeldekkers krijgen nu allemaal hun binnenverlichting. Alle Digikeijs strips gaan eruit ivm geen goed resultaat met de buffercondensat.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Raymond (UK) »

Haha effe de oto wassen en dan 6 en half uur later thuiskomen...

Je hebt weer genoeg meuk in huis om weer lekker verder te bouwen.

Gourmetten, ja. Dat gaan wij Zondag doen voor mijn oudste zoon z'n jaardag. Hier kennen ze dat niet dus we hebben het maar little pans genoemd. Eet smakelijk!!


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:D de bouw is begonnen van Bahnhof Sankt Pankras, de eerste sporen liggen er, echter met zoveel werklui preisertjes is er ook al het "ouderwetse Pola" bordeel in het stationsgebied gekomen.



Afbeelding

Inmiddels zijn de rode dubbeldekkers voorzien van alle binnenverlichting en ga alle stuurstandrijtuigen van de IC/EC voorzien van een Zimo mx685 functiedecoder.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:D zo, het begin van Bahnhof Sankt Pancras ligt er qua rails.


Afbeelding

De eerste seinen worden geplaatst, station gebouw bestelt. Ivm dat ik wat leuke scènes van noch heb, wil ik die weg werken in het stationsgebouw van Noch. (Zo'n laser cut model)
Echter mijn plaatselijke winkelier qua Noch heeft een klap van de molen gehad qua huidige lands toestand, dat ik die even links laat liggen. Dus nu Europees aanbesteed :lol: .

Verder zijn perrons bestelt bij Markenburg, later zal de loopbrug komen van Markenburg.

Als straks de lockkdown over is, zal ik weer hout kunnen halen om het stationsgebied af te bouwen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:lol: na wat draadjes te hebben getrokken, aangesloten, seinen ingeregeld. Toch even de Walvis opgestart.


Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:D Nu de Pankrassers het vlees voor de BBQ geregeld hebben, is er ook de bouw van de plaatselijke biergarten begonnen!!
:roll: @Ron @Jeroen laat die Bittburger vrachtwagen maar deze kant op komen. :lol:

Vandaag kwam de post NL bezorger naast de spullen van Zalando, BOL.com, Wehkamp, Hunkemöller, blabla eens weer een serieuze pakket afleveren in de straat, van Markenburg.
En jawel, alle perrons Zarren erin met wat andere infra werken binnen, dus dat wat komende weken met dat gebied gestart.

Nu een probleem, wat het betekent ook dat nu er een begin met schaduwstation west dient gemaakt te worden.
Peco ligt stil, dus dat wordt code 80 zonder bedding van Fleischmann. Ook maar bestelt voor de jaarwisseling.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Jeroen »

Nou, laat maar zien die foto's van de Biergarten, Mark!

Enne....wat moet jij nou met een Bitburger vrachtwagen gevuld met lege kratten bier? :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3006
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Ron »

Jeroen schreef: 31 dec 2020 00:43
Enne....wat moet jij nou met een Bitburger vrachtwagen gevuld met lege kratten bier? :mrgreen:
Precies :mrgreen: :mrgreen:


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door shoven »

Marksintpancras schreef: 31 dec 2020 00:15 Peco ligt stil, dus dat wordt code 80 zonder bedding van Fleischmann. Ook maar bestelt voor de jaarwisseling.
Peco is weer leverbaar bij Hatton's zag ik. Niet alles, maar wel de SL300F flexrails.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:Thumb bedankt @shoven , echter bestel ik niks bij Hattons omdat ik geen Engels snap, en betalen te ingewikkeld vind.
:lol:
Voor het schaduwstation West maakt het niks uit, en heb nog oude Dinamo PM32 modules liggen, dus worden die ook mooi gebruikt.

Maar de Pankrassers zijn druk bezig met hun perrons, eerste module van het het eerste lange eilandperron zit in ik al in elkaar.

Maar de Biergarten :o voor @Jeroen

Afbeelding
Hier gaan de Pankrassers in 2021 zuipen :lol: Laat die Bittburger, Krombacher, Velts, Beck's de glazen maar vullen. :D


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

De oostkant van Bahnhof Sankt Pankras ligt er qua rails.

Begonnen met de perrons van spoor 1 en spoor 2/3.

Hierbij de een foto van de eigen gemaakte kabelgoot van een uitrijsein.

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Kevin Nijssen »

Hi Mark, mooie vorderingen. Waar heb je de kabelgoot van gemaakt? Oogt erg realistisch, samen met het ballast mengsel. Het valt me op dat je de afsnijden stukken van de wissels hebt laten zitten, heb je hier een reden voor?
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Groetjes, Kevin



Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

Dank je wel voor jouw compliment @Kevin Nijssen :D

De kabelgoot is gemaakt van een vierkant plastic profiel van Evergreen. Deze heb ik ingesneden en grijs geschilderd.

De afsnij stukken frees ik voor het ballasten iets in, zodat je ze niet ziet in het ballast bed. Werk een stuk makkelijker dan die losse dwarsliggers bij de wissels er onder te stoppen.

Vandaag begonnen met de opstelsporen van de S-Bahn Frankfurt :lol: , dit zijn de te rechtse sporen op de foto.

Afbeelding

Er komt emplacement verlichting en looppad tussen de sporen.
Verder heb ik laatst 2 vrachtwagen van meneer Stelcon gelost, misschien dat ik wat van die tegeltjes neerleg.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

Omdat ik geen zin heb om te behangen / schilderen en de witte muur toch niet zo mooi is, even achtergrond van 5,60 meter lang bestelt bij PeArd.

Maar nu had @enderscw gevraagd voor een foto van een bovenleidingmast, dus hierbij:



Afbeelding

De 4 sporige, op de achtergrond, zijn omgetoverd naar 3 sporige, gewoon de middelste eruit gesloopt.


Afbeelding
Ook begonnen met de afwerking, stelconplaten leggen. En een bestellijst voor dit project gemaakt.
Tevens als gebouw had ik hiervan 6 of 8 containertjes op het oog.

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door enderscw »

Dankje Mark,

Staat wel mooi zo als je die lange arm voor 2 sporen gebruikt.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

Zolang de bouwmarkt lockkdown heeft, kan ik geen hout halen 🤔 dus blijf ik steken op de westzijde van de Bahnhof.
Vandaag de verlichting bestelt van opstelplaats, 4 lange masten die tussen de sporen geplaatst worden, als die binnen zijn ga ik ff wat klein spul van Modelbahn Union (DM-toys) bestellen op het geheel af met te maken.
Maar op met oude baan stonden ook een seinhuis, nu ik tijdperk 6 rij is het allemaal wel iTrain geautomatiseerd, maar Bahnhof Sankt Pankras staat er wel eentje voor de treindienstleider.

Afbeelding


Afbeelding
Doe boel wel een beetje onder handen genomen, want dat plastic look is niet zo fraai.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Hugo »

Marksintpancras schreef: 16 jan 2021 19:54 Zolang de bouwmarkt lockkdown heeft, kan ik geen hout halen 🤔
Telefonisch bestellen en dan bij balie ophalen mag gewoon hoor.


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door martindomburg »

Goed bezig pikkemans!


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

Langzaam mijn schaduwstation aan het vullen met treinen die gereed komen. Op een pendel stukje na, wordt er nog niet gereden op de baan. Straks bi gereed komen van Bahnhof Sankt Pankras kan er flink gependeld worden tussen de bahnhof en twee schaduwstations.

Afbeelding

Achter de Br 111 "biergarten" hangt de 5 delige Halbstadter van Brawa @erik-n-fan bedankt!!! Binnenverlichting zit er in en werkt schitterend.

Maar er wordt flink aan de omgeving van de oostkant van de bahnhof gewerkt. Het seinhuis staat, verlicht en wel.

Graffiti Preisertje is ook weer bezig geweest, wat nu avondklok??? :lol:


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerdaags komt de achtergrond binnen van PeArd, dan is de "lange kant" voorzien van een achtergrond. Verder wat dingen van Lars van't Hof bestelt, beetje onkruid en bloemen. Dit is voor rond het seinhuis en de opstelplaats.

Bij het perron ga ik ook verder met plaatsen van een bovenleiding mast. Dit wordt nog een dingetje, omdat het karton is, anders had ik hem geplaatst en volgestort met gips, echter karton vind dat minder. Echter ga graag de uitdaging in.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Plaats reactie