Project Löwenstein v2.0
-
- Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein v2.0
Tof weer Patrick!
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Project Löwenstein v2.0
Moet zeggen dat die gelaserde modules er erg strak uitzien, ze passen erg goed bij de ikeakasten. Hoe heten de modules bij de Ikea, MÖDYLBÅN?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
- Berichten: 3593
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Project Löwenstein v2.0
Hallo Patrick,[Patrick] schreef: ↑09 feb 2020 17:17Er komt 1 helix met 4 sporen. De 2 binnenste sporen verzorgen de treinen aan de rechterkant van de baan. De 2 buitenste sporen gaan achterlangs naar de linkerkant van de baan en komen daar tevoorschijn. Het is nog niet helemaal uitgewerkt maar ik ga er wel voor zorgen dat ik er makkelijk bij kan komen. Er komt geen kopstation.
Ziet er veel belovend uit en erg strak.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
Onderwerp starter - Berichten: 326
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein v2.0
April 2019
In maart is er niet veel gebeurd behalve vakantie, werk en het schaduwstation in AnyRail nog eens nalopen of alles klopt. In april wat lijnen trekken op het kurk en rails uit leggen. Langzaam werd er een begin gemaakt aan het schaduwstation.
Door omstandigheden kwam er pas eind april meer schot in. De eerste lange lengtes werden neergelegd, gekoppeld en gelijmd.
Mei 2019
Daar liggen ze dan, 16 opstelsporen in de schaduw. Elk spoor bestaat uit 2 volle lengtes Peco 55 flex en hierdoor lekker makkelijk aan elkaar te koppelen. Bruikbare lengte is dan voor een trein is ongeveer 1,5m. Tussen de wissels zit een stukje van 3 cm.
Ja, natuurlijk had ik ook wel 3 volle lengtes kunnen doen om zo met nog langere treinen te kunnen rijden maar je moet ergens een besluit nemen. En die van mij heeft te maken met het stationsemplacement op het scenery gedeelte. Wat wil je maken, tonen, laten rijden, etc... ergens komt die compromis.
De Loreley Express zoals ik die nu heb met 7 rijtuigen is ongeveer 1m. Daar kunnen dus nog makkelijk 2 rijtuigen bij.
Het achterste spoor ligt op 57 cm diep en daar kan ik straks, als het bovendeel er op zit, nog makkelijk bij. Dit stuk spoor is het aanvoer spoor en zit tussen de helix en de opstelsporen. De treinen gaan allemaal dezelfde kant op. Net voordat ze de helix in gaan worden ze naar het juiste spoor geleid.
Nou dat was het dan al weer. Ik ga weer verder met de helix. Ja die update duurt nog even voor jullie
In maart is er niet veel gebeurd behalve vakantie, werk en het schaduwstation in AnyRail nog eens nalopen of alles klopt. In april wat lijnen trekken op het kurk en rails uit leggen. Langzaam werd er een begin gemaakt aan het schaduwstation.
Door omstandigheden kwam er pas eind april meer schot in. De eerste lange lengtes werden neergelegd, gekoppeld en gelijmd.
Mei 2019
Daar liggen ze dan, 16 opstelsporen in de schaduw. Elk spoor bestaat uit 2 volle lengtes Peco 55 flex en hierdoor lekker makkelijk aan elkaar te koppelen. Bruikbare lengte is dan voor een trein is ongeveer 1,5m. Tussen de wissels zit een stukje van 3 cm.
Ja, natuurlijk had ik ook wel 3 volle lengtes kunnen doen om zo met nog langere treinen te kunnen rijden maar je moet ergens een besluit nemen. En die van mij heeft te maken met het stationsemplacement op het scenery gedeelte. Wat wil je maken, tonen, laten rijden, etc... ergens komt die compromis.
De Loreley Express zoals ik die nu heb met 7 rijtuigen is ongeveer 1m. Daar kunnen dus nog makkelijk 2 rijtuigen bij.
Het achterste spoor ligt op 57 cm diep en daar kan ik straks, als het bovendeel er op zit, nog makkelijk bij. Dit stuk spoor is het aanvoer spoor en zit tussen de helix en de opstelsporen. De treinen gaan allemaal dezelfde kant op. Net voordat ze de helix in gaan worden ze naar het juiste spoor geleid.
Nou dat was het dan al weer. Ik ga weer verder met de helix. Ja die update duurt nog even voor jullie
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
Onderwerp starter - Berichten: 326
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein v2.0
Aug 2019
Vanwege de vakanties en het veel meer buiten zijn door de andere hobby gebeurt er niet veel op zolder. Langzaam komen er een aantal sporen bij. De wissels voor de opstelsporen zijn geplaatst, 30 stuks. De Lus is gelegd. De wisselstraat voordat de treinen de helix in gaan ligt er ook. Het plaatsen van de servo's en het aansluiten van de bedrading kan beginnen.
Dec 2019
En dan zijn we al weer een jaar verder. En dan denk je goh daar heb je lang over gedaan. Ja dat dacht ik ook. Maar dat is te verklaren. Het is en blijft een hobby. Soms heb je er geen zin in omdat op het werk erg druk geweest bent.
Het eerste jaar bij mijn nieuwe werkgever was pittig. Totaal andere omgeving tov waar je 11 jaar hebt gewerkt, nieuwe indrukken, nieuwe machines en heel veel nieuwe dingen leren. Een uitdagende baan dat zeker maar daardoor minder tijd en energie over voor de hobby. En daarnaast volg ik nu ook een aantal cursussen.
In de tijd dat ik dan toch aan de modelbaan kan werken plaatsen we een aantal printplaten en servo's.
Vanwege de vakanties en het veel meer buiten zijn door de andere hobby gebeurt er niet veel op zolder. Langzaam komen er een aantal sporen bij. De wissels voor de opstelsporen zijn geplaatst, 30 stuks. De Lus is gelegd. De wisselstraat voordat de treinen de helix in gaan ligt er ook. Het plaatsen van de servo's en het aansluiten van de bedrading kan beginnen.
Dec 2019
En dan zijn we al weer een jaar verder. En dan denk je goh daar heb je lang over gedaan. Ja dat dacht ik ook. Maar dat is te verklaren. Het is en blijft een hobby. Soms heb je er geen zin in omdat op het werk erg druk geweest bent.
Het eerste jaar bij mijn nieuwe werkgever was pittig. Totaal andere omgeving tov waar je 11 jaar hebt gewerkt, nieuwe indrukken, nieuwe machines en heel veel nieuwe dingen leren. Een uitdagende baan dat zeker maar daardoor minder tijd en energie over voor de hobby. En daarnaast volg ik nu ook een aantal cursussen.
In de tijd dat ik dan toch aan de modelbaan kan werken plaatsen we een aantal printplaten en servo's.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
- Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein v2.0
Het oogt allemaal echt heel mooi en strak! Keep IT up! Straks kun je lekker rijden met het geheel. Daarin betaalt de "langzame doch nette" bouw zich in terug.
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Berichten: 326
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein v2.0
Jan 2020
In januari ben ik verder gegaan met het aansluiten van de printplaten. 8 van de 16 opstelsporen zijn aangesloten. Totaal zijn er nu 6 blokken aangesloten en in iTrain is een begin gemaakt met het schematisch weergeven van het schaduwstation. Het is al weer een tijdje geleden dat ik hiermee bezig ben geweest dus mijn hersenen moesten aan het werk gezet worden.
En dan komt het heerlijke moment dat de eerst trein over de rails rijdt. Een paar kleine foutjes er uit halen, 1 wissel verkeerd om aangesloten in de wisselstraat, verkeerd invullen in iTrain etc. Het had erger gekund.
Na dit heerlijke moment zijn er nog een aantal servo's aangesloten en werd er een begin gemaakt met de kleine wisselstraat voor de helix en de module overgang. Ook hier een klein foutje gemaakt met draadjes aansluiten, je moet dus alle draadjes aansluiten.
De volgende update gaat over de helix, daar waar ik nu mee bezig ben in februari.
In januari ben ik verder gegaan met het aansluiten van de printplaten. 8 van de 16 opstelsporen zijn aangesloten. Totaal zijn er nu 6 blokken aangesloten en in iTrain is een begin gemaakt met het schematisch weergeven van het schaduwstation. Het is al weer een tijdje geleden dat ik hiermee bezig ben geweest dus mijn hersenen moesten aan het werk gezet worden.
En dan komt het heerlijke moment dat de eerst trein over de rails rijdt. Een paar kleine foutjes er uit halen, 1 wissel verkeerd om aangesloten in de wisselstraat, verkeerd invullen in iTrain etc. Het had erger gekund.
Na dit heerlijke moment zijn er nog een aantal servo's aangesloten en werd er een begin gemaakt met de kleine wisselstraat voor de helix en de module overgang. Ook hier een klein foutje gemaakt met draadjes aansluiten, je moet dus alle draadjes aansluiten.
De volgende update gaat over de helix, daar waar ik nu mee bezig ben in februari.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Project Löwenstein v2.0
Ziet er netjes uit Patrick!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Berichten: 326
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein v2.0
Feb 2020
In januari 2019 zijn de onderdelen van de helix gefreesd en gelaserd door Daniel. 12 halve manen en een heleboel kunststof "latjes" om de delen te koppelen. Prachtige techniek en alle onderdelen zijn het zelfde, lengte precies goed, gaatjes zelfde plek etc, dus perfecte overgangen. Op de helix delen zijn dunne lijntjes aangebracht, tijdens het frezen, waar de rails moet komen. De onderlinge afstand is 35 mm. Lange rijtuigen kunnen elkaar zonder problemen passeren.
In februari dit jaar blijkt, dat ondanks dit alles, het nog best een werk is om de helix op te bouwen en de hoogtes goed te krijgen. Met behulp van Excel maken we alles iets duidelijker. Bij elke omwenteling stijgen we 7 cm. Hierdoor kan een E-loc met de pantograaf omhoog er gewoon onderdoor.
Stijgingspercentage is aan de binnenzijde 2,4% en aan de buitenzijde 1,9%. Af te leggen afstand spoor binnenzijde is 287 cm en spoor buitenzijde 353 cm per omwenteling.
Voor een blok nemen we 2 omwentelingen welke ik weer opdeel in 3 melders. Voor de 4 sporen in de helix heb ik dan 3 TM44's nodig. Een 4e TM44 reserveer ik voor de sporen helemaal bovenin de helix. Hier worden de sporen opgedeeld voordat ze richting het scenery gedeelte van de baan gaan, het emplacement.
In januari 2019 zijn de onderdelen van de helix gefreesd en gelaserd door Daniel. 12 halve manen en een heleboel kunststof "latjes" om de delen te koppelen. Prachtige techniek en alle onderdelen zijn het zelfde, lengte precies goed, gaatjes zelfde plek etc, dus perfecte overgangen. Op de helix delen zijn dunne lijntjes aangebracht, tijdens het frezen, waar de rails moet komen. De onderlinge afstand is 35 mm. Lange rijtuigen kunnen elkaar zonder problemen passeren.
In februari dit jaar blijkt, dat ondanks dit alles, het nog best een werk is om de helix op te bouwen en de hoogtes goed te krijgen. Met behulp van Excel maken we alles iets duidelijker. Bij elke omwenteling stijgen we 7 cm. Hierdoor kan een E-loc met de pantograaf omhoog er gewoon onderdoor.
Stijgingspercentage is aan de binnenzijde 2,4% en aan de buitenzijde 1,9%. Af te leggen afstand spoor binnenzijde is 287 cm en spoor buitenzijde 353 cm per omwenteling.
Voor een blok nemen we 2 omwentelingen welke ik weer opdeel in 3 melders. Voor de 4 sporen in de helix heb ik dan 3 TM44's nodig. Een 4e TM44 reserveer ik voor de sporen helemaal bovenin de helix. Hier worden de sporen opgedeeld voordat ze richting het scenery gedeelte van de baan gaan, het emplacement.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
- Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein v2.0
Echt heel strak!
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Project Löwenstein v2.0
Profi!
Lekker bezig zeg. Zit ik van die ouwe Boppard zooi nog een spiraal in elkaar te flansen......
Dat belooft wat!
J.
Lekker bezig zeg. Zit ik van die ouwe Boppard zooi nog een spiraal in elkaar te flansen......
Dat belooft wat!
J.
Re: Project Löwenstein v2.0
Wow, dat ziet er erg strak uit hoor!
Ik ben benieuwd naar de rest van de vooruitgang.
Ik ben benieuwd naar de rest van de vooruitgang.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
-
Onderwerp starter - Berichten: 326
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein v2.0
MAART 2020
Geen grap! Het is weer tijd voor een update...
In maart ben ik voornamelijk bezig geweest met het opbouwen van de helix. Laag na laag, spoor na spoor klom ik naar boven. Rustig an op m'n gemakkie.
Elke omwenteling is opgebouwd uit 2 helften (bochtdelen) die aan elkaar worden gezet dmv kunstof delen.
2 omwentelingen is een blok; melder 1 is 1 bochtdeel, melder 2 is 2 bochtdelen, melder 3 is weer 1 bochtdeel.
Draadjes netjes aangesloten, spoorstaven op de juiste plekken door geslepen.
Toen ik op de helft was kon ik het niet laten om de helix aan de rest van de baan vast te maken en 3 V200's te laten rijden.
Daar heb ik natuurlijk filmpjes van welke ik op YouTube heb gezet. De locs zijn nog niet geijkt dus er zit snelheidsverschil in.
Kort filmpje hier zo!
Dat was natuurlijk wel een lekker momentje.
En weer door. Op dit moment ben ik aangekomen op laag 5 en 6. Hoogste punt is een kleine 40 cm.
Op laag 5 takken de 2 buitenste sporen af. Dit zijn de sporen die uiteindelijk helemaal naar de andere kant van de baan gaan, voor de kijkers links, en daar het scenery gedeelte binnen komen.
Iets verder, op de overgang van laag 5 naar 6, komt een kleine wisselstraat zodat de 2 binnenste sporen opgedeeld worden naar 4 sporen. De rest van de lengte van laag 6 is nodig zodat er een trein kan wachten. Deze valt uiteindelijk buiten het gezichtsveld, in de tunnel.
Kleine uitleg waarom ik dit zo wil. Het heeft te maken met het stations emplacement.
Wanneer laag 6 overgaat op het scenery gedeelte heb ik dus 4 sporen. Eigenlijk heb ik een dubbelspoor en 2 enkele sporen (zijlijnen). De 4 sporen komen natuurlijk niet direct vlak naast elkaar te liggen. De 2 zijlijnen liggen iets van elkaar af, en van het dubbelspoor af. Ook wil ik spelen met hoogte verschil. Wat mij ook leuk lijkt is dat het achterste spoor niet uit een tunnel komt maar achter bomen en struiken vandaan komt.
Maar goed, zo ver ben ik alleen nog op papier.
Pics or it didn't happen. Hieronder dus wat foto's.
Geen grap! Het is weer tijd voor een update...
In maart ben ik voornamelijk bezig geweest met het opbouwen van de helix. Laag na laag, spoor na spoor klom ik naar boven. Rustig an op m'n gemakkie.
Elke omwenteling is opgebouwd uit 2 helften (bochtdelen) die aan elkaar worden gezet dmv kunstof delen.
2 omwentelingen is een blok; melder 1 is 1 bochtdeel, melder 2 is 2 bochtdelen, melder 3 is weer 1 bochtdeel.
Draadjes netjes aangesloten, spoorstaven op de juiste plekken door geslepen.
Toen ik op de helft was kon ik het niet laten om de helix aan de rest van de baan vast te maken en 3 V200's te laten rijden.
Daar heb ik natuurlijk filmpjes van welke ik op YouTube heb gezet. De locs zijn nog niet geijkt dus er zit snelheidsverschil in.
Kort filmpje hier zo!
Dat was natuurlijk wel een lekker momentje.
En weer door. Op dit moment ben ik aangekomen op laag 5 en 6. Hoogste punt is een kleine 40 cm.
Op laag 5 takken de 2 buitenste sporen af. Dit zijn de sporen die uiteindelijk helemaal naar de andere kant van de baan gaan, voor de kijkers links, en daar het scenery gedeelte binnen komen.
Iets verder, op de overgang van laag 5 naar 6, komt een kleine wisselstraat zodat de 2 binnenste sporen opgedeeld worden naar 4 sporen. De rest van de lengte van laag 6 is nodig zodat er een trein kan wachten. Deze valt uiteindelijk buiten het gezichtsveld, in de tunnel.
Kleine uitleg waarom ik dit zo wil. Het heeft te maken met het stations emplacement.
Wanneer laag 6 overgaat op het scenery gedeelte heb ik dus 4 sporen. Eigenlijk heb ik een dubbelspoor en 2 enkele sporen (zijlijnen). De 4 sporen komen natuurlijk niet direct vlak naast elkaar te liggen. De 2 zijlijnen liggen iets van elkaar af, en van het dubbelspoor af. Ook wil ik spelen met hoogte verschil. Wat mij ook leuk lijkt is dat het achterste spoor niet uit een tunnel komt maar achter bomen en struiken vandaan komt.
Maar goed, zo ver ben ik alleen nog op papier.
Pics or it didn't happen. Hieronder dus wat foto's.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Löwenstein v2.0
Lekker gewerkt pik!!!
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Project Löwenstein v2.0
Jeroen volgens mij komen deze van Picommit, maar ik kan je die van martin beter aanbevelen. Die zijn van gelaserd MDF, goedkoper en een stuk minder scherp en dus prettiger voor je handen als je een keertje met je vingers langs zo'n beugel moet.
Verder lekker bezig Patrick.
Verder lekker bezig Patrick.
Re: Project Löwenstein v2.0
Thanks Joost! Gaan we die binnenkort even ophalen. Ik loop ze normaal altijd zelf te maken van een aluminium hoekprofiel, maar die MDF dingen kosten niet veel en het is wel zo makkelijk.
Grtz
Grtz
-
Onderwerp starter - Berichten: 326
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein v2.0
Wat Joost zegt!
Ik heb nog een zwik van die metalen beugels over van vroeger maar de MDF beugels zijn goedkoper. Ik heb ook nog DinaSys DSE beugels over voor de liefhebber. Hierop kun je 2 microswitches monteren voor het ompolen van de wissel.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Project Löwenstein v2.0
Ja heb ik op mijn baan ook gedaan op de eerste 3 module's. De 3 latere schaduwstation modules heb ik ook die mdf dingen van Martin voor gekocht. Toch liever lui als moe. Nu weer ontopic ipv help Martin de corona door haha.
Re: Project Löwenstein v2.0
Erg solide helix Patrick ziet er mooi uit zo.
Is dat er 1 van Markenburg?
Is dat er 1 van Markenburg?
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.