Reggedam - Sallanderbroek (In aanbouw)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Arjan
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 okt 2017 19:52

Reggedam - Sallanderbroek (In aanbouw)

Bericht door Arjan »

Beste forumleden,

Na een poosje te hebben meegelezen en of en toe een paar vragen stellen, wordt het ook eens om een draadje te maken van mijn bouwvorderingen.

Eerst even wat historie...:

Ik ben nu ongeveer 7 jaar geleden begonnen met een analoge baan wat in de loop van steeds verder uitbreidde, van eerst een simpel ovaaltje naar uitgebreider baanplan. Echter stuitte ik steeds meer op de beperkingen van analoog wat resulteerde dat ik 2 jaar geleden mijn baan omgebouwd heb naar digitaal. Deze baan heb ik de afgelopen 2 jaar bestuurd met een handregelaar, maar later ook geprobeerd om deze steeds verder te automatiseren met behulp van iTrain. Toen kwam ik er helaas achter dat mijn huidige baanplan hier niet geschikt voor was en heb besloten om mijn eerste treinbaan af te breken :( :( en weer terug te gaan naar de tekentafel wat in dit topic besproken is: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=13797
Met dank aan de forumleden die met mij gedacht hebben is er een mooi baanplan uit komen rollen.

Zoals de titel doet vermoeden ga ik een baan bouwen die geïnspireerd is op het mooie Twentse/Nederlands landschap. De baan zal twee stations gaan bevatten: het hoofdstation ligt in een klein stadje genaamd Reggedam, (vernoemd naar het riviertje de Regge). Het tweede station is een kleiner station waar alleen een sprinter van de Arriva zal gaan stoppen en die komt te liggen in een klein dorpje genaamd Salllanderbroek welke grenst aan het bos (vernoemd naar de Sallandse Heuvelrug).

Het rollend materiaal wat door de NS, Arriva en overige vervoerders op dit traject zal worden worden ingezet zal variëren tussen tijdperk II - heden en zal gebaseerd zijn op wat in Twente en de rest van Nederland wordt ingezet, of wat er in het verleden is ingezet.

De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest om de houten constructie te bouwen, deze is nu klaar en dus kan er weer begonnen worden met rials leggen :D
Hier onder foto's van het baanplan en de houten constructie.


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Met vriendelijke groet,
Arjan
Plaats reactie