Neistal

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Update: ik ben druk bezig met het station vorm te geven. Afgelopen 3 dagen best wel gave stappen gezet en die wil ik graag even delen met de mede hobbyist! Tijd zat dus het zal niet lang duren voor er treinen door het station mogen denderen.

Passen meten, heel wat treinen oproepen en verschillende wagons er langs laten rijden om te zien of alles gaat werken zoals het moet.
Afbeelding

Verlichting zowel in het gebouw als onder de luivel geplakt. Het zijn de mini ledjes van DK die hier het werk moeten gaan doen.
Afbeelding

Weer even neerzetten om te zien of het sfeertje gaat kloppen en om de laatste ideeen uit de denken
Afbeelding

De onderkant van het perron, het is gesneden uit de ondervloer platen van Los IKEOS uit Zwedos, het fijne Perron randje aan de voorkant heb ik gemaakt door met seconden lijm en wat een strook hiervan te buigen langs de rand.
Afbeelding

Grondverf
Afbeelding

De eerste weathering
Afbeelding

Nog niet af, lang niet zelfs, maar het gaat de goede kant op. Het donkere vierkantje wordt een soort tuintje, de trappen en rolstoel rampen zijn restjes uit een lasercut model doosje dat nog ergens lag.
Afbeelding

En dan het hele apparaat vanaf boven. Best wel heel tevreden voor nu!
Afbeelding

Tot de volgende update!


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Neistal

Bericht door Nico Essers »

Netjes gemaakt Kevin, ik ben zelf ook met het perron bezig. Hardschuim is een dankbaar materiaal om mee te werken.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Neistal

Bericht door enderscw »

Echt mooi werk hoor wat je er weer neerzet! Vooral zo'n seinbrug. Leuk om te zien zo.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Neistal

Bericht door shoven »

Heel mooi!
Een mooi perron dat eens niet langs de liniaal gelegd is. Ik zie dat graag.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Neistal

Bericht door Pierre »

Ik ben pas op het forum en heb nog heel wat in te halen met lezen. Vandaag je draadje helemaal doorgelezen Kevin. Wat een prachtige baan en mooie vorderingen met rotswanden, gras en struikjes. Top! Je hebt er een volger bij. ;)


Groet Pierre.

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond,

Bedankt voor de positive vibes zo in het nieuwe jaar, het is een heel project aan het worden dit station en na 2 extra dagen aan de eettafel (wel zo gezellig voor de wederhelft) begint het al aardig wat te worden. Bij deze een update van de vorderingen.

Vaak zie ik op voorbeeld foto's dat uiteinde van perrons minder worden gebruikt, hier is dan veel onkruid en dergelijke te vinden. Nou hierbij mijn poging het na te bootsen. Met een naald door de scenery lijm om daarna heel voorzichtig dit in de kiertjes van de 2x3mm stenen te smeren. Daarna zuinig met de GreenKeeper er over en voilà. Wanneer het droog is hier en daar wat knippen om het geheel wel in schaal te houden, en dan met wederom een naald en lijm langs de grassprietjes die wat anders moeten gaan voorstellen. Beetje blad er over hier en daar wat bloem kleur en daarna goed uhh ja aftikken.
Afbeelding

Aan deze kant van het stations gebouw bevind zich een loodsdeur en opslag ruimte, dus een laad dok met versleten gele streep vond ik hier wel toepasselijk.
Afbeelding

Even kijken hoe het smoelt, de bovenleiding is trouwens nog niet definitief vast, dat gaat allemaal nog een keer los om vervolgens netjes afgeknipt zonder gekke uitsteeksels terug te komen.
Afbeelding

Gister avond begon ik kennelijk scheel te zien want ik zie nu pas dat de foto niet geheel scherp is. Wel de rozenstruik trouwens, uit heki flor struiken gemaakt met wat rood blad/bloem accenten en vooral dat spul lekker luchtig uit elkaar trekken voor je het ergens vast plakt.
Afbeelding

Kijk dat is wat scherper, zo foto is wel onverbiddelijk, het is me niet gelukt de pilaren nog rechter te plaatsen. Je ziet er niks van als je naar het geheel kijkt maar op zo foto komt alles net wat meer naar voren.
Afbeelding

He kijk aan een trein, je zou haast vergeten dat er ook nog wat gereden mag worden. Deze 101 mag zijn sleep voor het eerst langs het perron parkeren. Het perron staat nu nog helemaal los, er moet namelijk nog een hek langs de rand geplaatst worden. Ook komt er nog verlichting langs het geheel, alleen die lockdown he. Tijd zat maar straks wel al het materiaal op.
Afbeelding

Ik hoop dat het wederom in de smaak valt. Deze helft is voor zover het nu lukt af, dus nu kan ik beginnen met de andere kant. Die gaat denk ik wel iets lastiger worden omdat ik daar om de Rohrausleger Uber 2 gleise mag gaan knutselen.

Tot de volgende


Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Neistal

Bericht door HST »

Jeetje, wat heb jij er een zooitje van gemaakt. Vieze oude troep, overal onkruid, half instortend stationsgebouw ...

Ja, dat bevalt heel erg goed !!!👍😁 _o_
Mooie update!


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Neistal

Bericht door shoven »

Mooi gedaan, vooral doorgaan. (en foto's posten!) _o_


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond,

weer een paar dagen verder en dus weer een kleine update omtrent de ontwikkelingen Station Hbf. Eerst even een vraag aan iedereen die dit leest. Ik heb een helpende hand nodig om richting een oplossing te komen. De BR101 die ik heb (2de hands via Marktplaats) vertoond raar gedrag. Het volgende, alles rijd en doet, stopt, trekt op en rijd zijn routes. Tot een moment waarop hij niet meer vanuit stilstand weg wil rijden. Dit gebeurde gisteren voor het eerst, dus heb ik vandaag alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Het viel mij op dat er veel roet rondom de koolborstels aanwezig was, dat dus weg gehaald en schoon gemaakt. Loc weer op de baan en jaar hoor, reed meteen weer vrolijk zijn rondjes, een uurtje althans. U raad het al, zelfde probleem. De loc krijgt wel gewoon stroom want de lampjes blijven aan staan en veranderen met richting verandering. Iemand ervaring of een idee?

Nou genoeg tekst, foto's en update it is!

De seinbrug, ja ja ja ik weet het, video's!!! Gaat gebeuren echt waar.
Afbeelding

Zoals ergens in de vorige post al gezegd, de andere kant van het station is in aanleg. En inderdaad toen ook al gedacht, een stuk lastiger door alle masten waar ik omheen moet werken. Dus eerst met papier een malletje knippen, dat dan overtrekken op het ondervloer spul, schuren en finetunen en vooral opnieuw beginnen als je net niet tevreden bent. Kan maar 1x goed.
Afbeelding

Dan in de avond wanneer de open zolder niet de plek is om geluid te maken (er wonen nog meer mensen in huis) is het eettafel werk. Ik wil een soort bushokje/ wachtplaats zelf proberen te maken. Deze staat in het echt ook op St. Goarshausen. Niet dat dit een replica voorstellen moet, maar de inspiratie komt wel degelijk van daar.
Afbeelding

Beetje snijden plakken en kleuren later ben ik tot dit resultaat gekomen. Truck er naast voor de schaal.
Afbeelding

En dan vandaag de rest van het perron snijden en alle mogelijke treinen die ik hier heb er langs laten denderen om te zien of het gaat werken. Wel jammer dat Viessmann niet de mogelijkheid heeft de uitlegger aan de mast bij de Rohrausleger langer te maken. Daarom moeten de masten nu in het perron staan terwijl die er eigenlijk in zijn geheel overheen hoort te hangen.
Afbeelding

Dat was hem weer, ik ga wat krassen en kleuren en dan zien jullie binnenkort weer een vervolg. Ik houd het hier even in de gaten omtrent een oplossing voor de 101.

Groetjes



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Neistal

Bericht door FidOo »

hey kevin, Weer mooie plaatjes man. Dat overwoekerde perron ziet er top uit! Lekker aan z'n lot overgelaten.

Wat betreft je 101, geen garantie dat dit de oorzaak is maar tis ene vermoeden.
Koolborstels die zacht zijn geworden doordat ze vol met olie zitten of je collector heeft scherpe randjes.
Oplossing voor het eerste probleem: nieuwe koolborstels kopen of als ze nog lang genoeg zijn kun je ze uitgloeien met een soldeerbout:
dat doe je als volgt:
Motor demonteren, veertjes + koolborstels verwijderen (opletten dat die krengen niet wegspringen!!!)
Leg vervolgens een dubbelgevouwen wcpapiertje op een ondergrond die tegen hitte kan!
Leg daarop dan weer je koolborstels.
Vervolgens je punt van je soldeerbout op de koolborstel drukken zodat deze heet wordt.
Als er olie in zit dan zal je zien dat dit er uit borrelt.
Nadat je alles hebt laten afkoelen zonder je vingers er aan te branden kun je het spul weer in elkaar zetten.

Voordat je dit doet is het wel handig om het eventuele 2e probleem even te inspecteren.
Je collector is dat deel met die koperen plaatjes waar je koolborstels tegen aan drukken.
Bij een 3 polige motor zijn het jawel 3 plaatjes en bij een 5 polige motor zijn het er dus 5.
Omdat deze niet met elkaar verbonden mogen zijn zit er een klein spleetje tussen. Bij sommige motoren komt het voor dat die randjes nog al scherp zijn. Gevolg is dat het spul als een rasp werkt op je koolborstels en deze dus heel hard slijten en 2 zit je motor binnen korte tijd vol met prut. Hierdoor kun je hoge motorstromen krijgen, meer warmte ontwikkeling en zelfs kortsluiting tussen 2 collectors.
Hoe te verhelpen: ik heb van Martin Domburg wel eens begrepen dat hij zo'n collector heeft gepolijst. Ik heb het nog nooit gezien of geprobeerd.
Meestal is een vervangingsmotor dan wel een handig idee!
Voordat je gelijk zo'n chinees er in gooit, let wel op. Deze draaien een stuk langzamer als de standaard motor waardoor je max snelheid achteruit gaat. Van 1001-digital weet ik dat hij ook een 2e versie van de 816 motor heeft die sneller is als de tot nu toe geleverde variant.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Neistal

Bericht door Marksintpancras »

_o_ mooie vorderingen Kevin.

Wat betreft de Br101 kan ik me aansluiten bij Joost. Had het laatst ook met een Br 218 af fabriek. Zachte koolborstels en een vieze collector. Deze even schoongemaakt en het gas ging er weer op zonder problemen.

Tevens die Viessmann auslegers, je hebt die van 2 sporen gebruikt. Als je die van 3 sporen gebruikt kan je de eerste (de vaste los halen) en de de overige 2 netjes verschuiven. Ik doe dat nu ook bij mijn abstellplatz van bahnhof Sankt Pankras.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Neistal

Bericht door enderscw »

Marksintpancras schreef: 12 jan 2021 13:41 Tevens die Viessmann auslegers, je hebt die van 2 sporen gebruikt. Als je die van 3 sporen gebruikt kan je de eerste (de vaste los halen) en de de overige 2 netjes verschuiven. Ik doe dat nu ook bij mijn abstellplatz van bahnhof Sankt Pankras.
Mark,
Zou je in je draadje eens een foto daar van kunnen maken?
Ben benieuwd het dat er uit ziet.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond allemaal,

@FidOo , Joost bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg. (en met humor, :Thumb ). Ik hoop dat je gelijk hebt, want gisteren heb ik van @Jeroen dezelfde tip gekregen. Dus om het niet verder omheen te draaien, hij werkt weer! De soldeerbout er op, en ik moet eerlijk zijn, er kwam niet heel veel uit. Beetje lichtbruin op het papier maar meer niet. Ook de collector nog maar eens schoon gemaakt en Voilà! Heel erg bedankt voor het meedenken, fijn dat zo forum dan goed werkt.

Dan ook de tip van @Marksintpancras Mark; heel goede tip, ik heb ze online nog eens bekeken en ja dat zou inderdaad de oplossing zijn. Net iets te laat om nog aan te passen, en bovendien beetje zonde van het geld nu. Maar voor de volgende baan neem ik m mee! (wie denkt er nog meer heel vaak aan "de volgende").

De vorderingen verder, even kort in een stuk of wat foto's.

Het 2de Perron neemt vorm en kleur aan. Weathering is deels gedaan en ook hier komen op de minder gebruikte uiteinde wat onkruid.
Afbeelding

De eerste probeersels met verlichting. Man man man wat zijn die palen van Viessmann duur! Deze lantaarns kwam ik een aantal maanden geleden tegen bij een winkel in Leeuwarden. Deze heb ik eigenlijk gekocht om mee te prutsen en het zou niet erg zijn als ik ze per ongeluk stuk maak. Ze zijn zo goedkoop dat het de kosten niet zijn. Wel is de vorm verkeerd, dus daar moest wat aan gebeuren.
Afbeelding

Lampje los, draadje er uit, Dremel door de boog en dan weer terugplaatsen. Nu lijkt het al veel meer op een Perron lamp. Inmiddels droogt de verf.
Afbeelding

En nog wat knutsel werk, allemaal uit ondervloer plaat gesneden. Hier gaat nog wat vuil over en dan hebben we hier de ramp voor het 2de perron en een plantenbak in worden.
Afbeelding

Groetjes en nogmaals dank voor de tips!



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Neistal

Bericht door FidOo »

Hoe heet dat ook alweer zo mooi... Ik heb hem zelf ook....
En die van jeroen ook trouwens. Haha maar dat is omdat er rooie lampjes bij moesten..


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond allen,

Weer tijd voor een update leek mij zo. Ik heb nogal een bak vrije tijd, laten we hopen dat iedereen weer snel vakantie mag gaan vieren zodat mijn dagen wat nuttiger verlopen dan nu. He wat zeg ik nou? Alsof ik niet nuttig kan zijn op zolder. Het schiet lekker op en als we zo nog even doorgaan met vrije tijd besteden dan heb ik straks in waarschijnlijk iets meer dan een jaar dit hele project afgerond. Stiekem dus al denken aan de volgende baan.

Goed wat betreft de vorderingen voor deze keer. Weer weinig treinen actie en des te meer scenery.

De seinbrug heeft in de voet 2 magneetjes verwerkt, zo kan ik hem wanneer nodig even aan de kant leggen.
Afbeelding

De plantenbak van de vorige post heeft wat aandacht gehad, om vervolgens door de N schaal bewoners te worden vergeten en te eindigen als een betonnen kuip met aarde wat gras pollen en een struik.
Afbeelding

Fleurt de boel meteen op, staat nog wel los en dus scheef.
Afbeelding

Project licht, wat zijn Viesmann palen duur, dat moest goedkoper vond ik. Dus gezocht en uitgekomen bij deze masten van Aarhus. Het zijn lantaarns voor aan de straat die heel wat geknutsel nodig hebben voor ze er zo uit zien, maar ik ben tevreden en na een lik verf is het zo goed als echt.
Afbeelding

En wanneer de eerste palen dan staan, gordijn dicht en kijken hoe het oogt. Ik wil nog wel een beetje verf over de led zelf heen strijken waardoor het nog minder fel wordt. Ook vooral om de lichtkrans op de grond iets kleiner te maken.
Afbeelding

Even wat rondjes rijden om het resultaat te bewonderen. Het gaat meteen nog meer leven.
Afbeelding

En zo stond het er vanavond bij, de grond tussen het perron en een van de rangeer sporen is gevuld, daar kan dus binnenkort kleur grind en gras over. Er komen nog wat lantaarnpalen bij, dat is werk voor morgen en iets later wanneer de seinen die ik nodig heb binnen zijn.
Afbeelding

Tot de volgende update weer, groetjes.



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Neistal

Bericht door erik-n-fan »

Mooie voortgang! Die lantaarns zien er zo prima uit.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Neistal

Bericht door Jeroen »

Zeker! Een hele bruikbare tip. Dat plaatje met die 143 is echt cool. Nog even wat groenzooi op de voorgrond en het is levensecht. Je moet op termijn maar even in het donker foto's maken met een fatsoenlijke camera. Met zo'n telefoon is niks in het donker. 8-)

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Neistal

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Je vroeg een keer (tijdje geleden :lol: ) of het in de smaak viel.............
Wat ik tot nog toe zie prima in de smaak gevallen bij mij....
Het stationnetje zo aan een doorgaande lijn in een mooie flauwe bocht dat heeft wel wat.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

e.lotte
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 sep 2019 12:22
Locatie: Alkmaar

Re: Neistal

Bericht door e.lotte »

:Thumb


-----
Gr,
Erik

59erke
Berichten: 158
Lid geworden op: 14 jan 2021 11:59
Locatie: Oost Vlaanderen - Belgie

Re: Neistal

Bericht door 59erke »

Om de ledjes minder fel te laten schijnen kan je er ook een voorschakelweerstand met een hogere waarde tussen solderen ipv verf.

Knappe vorderingen trouwens


Belgisch N Spoor - Thuisbaan La Gleize TPIV - Collector reeks 59 NMBS

Grtjs Koen

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond,

Bedankt voor de mooie reacties weer! Wat betreft de voortgang van de houten plaat op zolder, de foto's en uitleg brengen jullie hopelijk weer op de hoogte. Het zijn foto's van de afgelopen weken, dus hier en daar is wat vooruitgang te vinden. Voor nu is de GreenKeeper naar de mede eigenaar en ja voor de oplettende forum lezer, dit past bij de uitspraak van een ander forum lid. Wie door wil gaan voor de koelkast zal even wat rond moeten lezen, maar gezien de mega populaire baan die daar gebouwd wordt gok ik dat jullie het snel vinden. Thanks voor de vermelding trouwens @medeeigenaar ;)

Dus nu even niet kunnen groenen zorgt dat in de komende tijd een en ander takken van de hobby mag gaan proberen. Het eerste stukje wegdek en een overgang staan op het plan, en een hele muur vers wit gips moet ook gaan verschijnen in de nabije toekomst. Zat tijd nog want man man wat hebben we een vrije tijd.

Wat betreft de verlichting op het perron, ik zou het inderdaad verder kunnen dimmen met een voorweerstand, echter wil ik de tint ook veranderen. Ja ze zijn lekker goedkoop met €15 voor 5 stuks, maar de kleur is minder warm wit dan ik graag zie. Gaat goed komen gok ik zo.

Het terrein langs het perron is ingekleurd, nog voor de GK groenzooier weg was heb ik deze goed gebruik voor een naar eigen bescheiden mening aangenaam stukje grondwerk. Mocht er interesse in zijn wil ik nog wel even door de telefoon graven en alle stappen uitleggen. Belangrijk is vooral in lagen te werken en niet te snel gras over alles heen te willen strooien.
Afbeelding

Trein erbij en de schaal lijkt meer en meer te kloppen. Het wacht hokje voor op het perron staat nog aan de overkant op het parkeer terrein.
Afbeelding

Overzicht van het deel wat daarna aan de beurt was, een uitrij sein van Maken heeft zijn plek gekregen zodat al het uitrijdende materiaal het grote tracé op kan.
Afbeelding

Muurtje en wat groen en het geheel wordt al gezellig.
Afbeelding

En niet veel later mochten de eerste treinen het geheel sieren.
Afbeelding

Nou wil ik alles graag minder kaal gaan maken, maar met al die winkels die dicht moeten blijven is het maar wat lastig de kleine aankleding aan te schaffen. Ik ben dan toch meer van het eerst zien en bekijken voor ik inzie hoe ik iets wil en kan gebruiken.

Nu heb ik afgelopen dagen een en ander gefilmd, maar ben er achter gekomen dat ik dit verkeerd heb gedaan. Nog puntje waar ik mee bezig moet dus.

Groetjes voor nu, later



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Neistal

Bericht door erik-n-fan »

Mooie voortgang hoor! En herkenbaar dat de gesloten winkels toch beperkend is voor bepaalde productkeuzes... nouja, op naar de zomer dan gaat t vast lukken voor seizoen 21-22 😉


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Nou inderdaad @erik-n-fan , ik mag over een maand of 2 mijn eerste Nschaal kaars uitblazen. Ben wel benieuwd hoe een beurs is of een bijeenkomst ofzo! Gelukkig is er dit gezellige forum!


Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Neistal

Bericht door sik234 »

goedenda

die eennalaaste foto dat groen werk ziet er echt goed uit een mooi voor beeld voor mij


mvg ruud



Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond allen,

terwijl de NS uitpuft van een week vol hoofdpijn en andere problemen vond ik het wel weer eens tijd een update te doen. Geen grote stappen deze keer, het winter weer heeft voor mij namelijk een buitenshuis invulling tussen de bossen en op het ijs gebracht. Tevens gaat er een groot stuk van de tijd richting het voorbereiden op een ander schaal project. Ook iets met 9 en allemaal duur, maar dat zijn dan ook wel de enige vergelijkingen die ik er mee zou kunnen maken.

Afijn, nieuwe telefoon en dus iets betere foto's. Laat maar weten wat jullie er van vinden. Dit alles betekend wel dat er makkelijker gefilmd kan worden op hoge kwaliteit en met wat stunt en vlieg (potverdomme dat zou mooi zijn) werk moeten er wel iets stabiels gefabriceerd kunnen worden. Afgelopen tijd bezig geweest met wat weather werk. Eerst met de TS80 spray van Tamiya alles mooi mat en plastic af maken. Daarna met verdunde poedertjes en verf te werk gaan tot het resultaat naar de zin is. Nog een keer spray om te fixeren en voilà het mag als een soort van nieuw object de baan op.

Een shot over het perron. Het dendert hier al fijn heen en weer.
Afbeelding

De plastic vloer van de rongen wagon aangepakt. Allemaal bruintinten gebruikt, elke balk verven en daarna met poeder alles wat samen trekken.
Afbeelding

Nu dat de verlichting aan staat blijf ik dit wel toffe plaatjes vinden. Af en toe al het hobby spul aan de kant en licht uit, rondjes rijden. Het is de eerste tafel en ik krijg nu wel het probleem dat ik andere plannen qua spoorverloop enzo heb. Maar eerst deze tafel af en dan zien we wel weer verder.
Afbeelding

Via Marktplaats deze 2 wagons op de kop getikt. Die kunnen dus mooi aangepakt worden. Ik zoek online eigenlijk hoe deze wagons vies zijn in het echte bedrijf, nou viel het me op dat er veel gele accenten missen. Dus vaste hand en geduld met een klein kwastje en het verschil is daar. Boven aangepakt, onder nog niet.
Afbeelding

En dan de graffiti, wederom een verwijzing naar mijn hulplijn in deze hobby en de mede eigenaar van de GreenKeeper ;). En nee hij is geen Minion.
Afbeelding

Nou dat was hem wel weer voor nu. Ik ben nu bezig met te bedenken hoe ik een spoorweg overgang maak, en hoe je wegen moet maken verven etc.

Groetjes


Plaats reactie