Neistal

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Dank je Wouter! Als het boven op de rotswand ook groen is gaan er filmpjes komen!


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Neistal

Bericht door Jeroen »

Dat laatste plaatje is toch echt wel gaaf. De wagon completeert het hele plaatje.

Once again, lekker bezig!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Neistal

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Ziet er natuurgetrouw uit met die vegetatie.
Leuk die struiken zo zelf maken.
Ik heb een grote tuin maar volgens mijn past daar niets van op mijn baan :lol:

Mvrgr Bob
Laatst gewijzigd door bob vermeulen op 31 okt 2020 21:43, 2 keer totaal gewijzigd.


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Neistal

Bericht door Jeroen »

.....Margreet Bob? 🙈😱


Afbeelding
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Neistal

Bericht door Alro »

Jeroen schreef: 29 okt 2020 10:49 .....Margreet Bob? 🙈😱
Automatische spellingscheck voor "Mvrgr"??? :? :lol:



RvW
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 apr 2018 20:36
Locatie: t Harde

Re: Neistal

Bericht door RvW »

Ziet er mooi uit.

Mvg Riny



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Neistal

Bericht door FidOo »

Neis! Wordt toch mooi stukkie spoor zo!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Gerhard
Berichten: 437
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Neistal

Bericht door Gerhard »

Fantastisch! ,mooi hoor! :)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond allemaal,

zondag avond, op de bank... tijd voor een update. Weer bedankt voor de lovende woorden heren, erg leuk om te lezen. Wat betreft de ontwikkelingen die ik deze keer kan delen, wat een hoop leuke projecten tegelijk om aan te pakken. Een beetje van alles en nog wat de afgelopen week en dus nu het voornemen iets meer te focussen op 1 project voor ik door ga naar de volgende. Het is een hobby en geen werk, dat weet ik, maar structuur is toch wel fijn. Mooi en door, een foto zegt meer dan duizend woorden, dus hier de fotoreportage met de bijbehorende uitleg.

Een overzicht foto van een paar dagen terug, zoals te zien groeit het groen mooi door. Het is leuk om wat gedaan te hebben, dan een half uurtje te rijden om vanuit diverse hoeken te kijken waar er wat geplant moet kan worden.

Afbeelding

En vanuit een andere hoek op een andere dag, iets meer groen tegen de rotswanden.

Afbeelding

Een close up van het gras, nou jaa..... niet echt scherp en jammer van de telefoon foto's eigenlijk. Een van de volgende foto's is met de juiste camera gemaakt en het verschil is dan snel te zien. Dan kom je er echter wel direct achter dat je goede verlichting moet gaan regelen. Wie heeft er tips over de aanpak hier van? Hoe meer spotjes hoe beter, of juist minder maar wel meer lichtopbrengst?

Afbeelding

Visite! Deze QBB met toffe opdruk mag hier de tafel een tijdje sieren. Ik ben benieuwd wanneer jullie hem kunnen spotten bij de eigenaar op de "tafel".

Afbeelding

De bouw projecten, voor het eerst bezig met lasercut modellen. Wel heel gaaf om mee te werken, komt allemaal heel precies maar de voldoening is groot. Op de eerste plaats het stations gebouw, helemaal aan het begin van dit draadje was te zien dat een station al het eerste was wat ik in N-schaal ondernomen heb. Nu vind ik deze niet helemaal passen bij wat ik voor ogen heb. Dus na veel zoeken heb ik dit model Nederland in laten komen, hier en daar heb ik een stukje rest hout van het model zelf achter de ruiten geplakt om dicht getrokken jaloezieën na te bootsen. Dan de sein brug, aan 1 kant is het station te smal voor 2 uitrij seinen. Dit is de oplossing en al zeg ik het zelf, zowel mooier als ook nog eens uniek dan het meeste kant en klaar spul. Heel benieuwd hoe het er einde van de komende week bij staat. Ik zal nog even close up foto's maken van een overgenomen YouTube idee dat ik tegen kwam. In het voetstuk heb ik 2 magneten vast gezet, zometeen in de tafel 2 schroefjes en hoppa, je kan het spul weghalen wanneer het nodig is.

Afbeelding

Afbeelding

Dan de laatste 2 foto's voor vandaag. De 212 vastgelegd met de juiste camera, scherpte diepte spel is een stuk leuker zo en ik kan me al goed inbeelden hoe het er allemaal uit gaat zien. En zoals ik de laatste keer ook gedaan heb, de tafel zoals hij er op dit moment bij staat. Althans, het stukje waar ik me nu dus op focus. Verven, dry brushen en meer groenen is het devies. O ja, de pantografen kunnen zeer zeer binnenkort omhoog en omhoog blijven tot ik boven op de tafel begin met de masten etc.

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt weer voor het lezen, mochten er verzoekjes zijn of vragen, ik hoor het graag.

Groetjes



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Neistal

Bericht door erik-n-fan »

Mooie update weer Kevin!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Neistal

Bericht door Jeroen »

Het volk wil zo onderhand wel eens filmpjes!

Gave updates weer. Die seinbrug maakt hebberig!


Afbeelding

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Neistal

Bericht door Marksintpancras »

_o_ gave baan wordt dit :D


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Heren goede avond,

Bedankt voor de weer lovende woorden. @Jeroen , de filmpjes gaan zeker komen. Inmiddels is er een statief afgestoft en wanneer de zooi op de baan een beetje aan de kant is ga ik eens experimenteren met film hoeken en mogelijkheden. Nog even kijken hoe ik een en ander dan ga verwerken, iemand ervaring met muziek en Youtube?

Een korte update zodat de foto collages niet al te groot worden en het leuk. Op het programma stond de tunnel ingang aan de andere kant van het paradespoor. Wanneer deze vast op zijn plek ligt kan het laatste beetje gegipst gaan worden en zou in principe de voorste 20cm van de tafel gevuld zijn. Wel raar voor te beginnen maar het experimenteert gewoon fijn als je makkelijk alles kan bereiken.

Stap voor stap de vorderingen van de tunnel ingang. Beetje moderner dan de andere kant van de tafel, wordt nog lastig het te blenden met de tunnels van de sporen hier boven. Komt vast wel goed. Materiaal keuze, zoals bij bijna alles, de 5mm platen van onze Zweedse vrienden.
Afbeelding

Veel test rijden en vanuit vele hoeken kijken hoe het smoelt. Eigenlijk een van de leukste processen moet ik eerlijk zeggen, je fantasie werkelijkheid laten worden zegmaar.
Afbeelding

De vloer moest een soort van betonplaten met van dat geroeste metaal langs de randen gaan voorstellen. Ik heb nog geen ervaring met styreen, misschien dat dit achteraf een beter resultaat geeft? Maar het is de eerste tafel en ik neem de ervaringen mee voor volgende delen van dit project.
Afbeelding

Weathering, Vandalisme en wat groen.
Afbeelding

Het resultaat, de lijm is hier nog nat, en de kieren tussen vloer en muur zijn inmiddels gevuld met zand en stof. Wanneer de filmpjes zoals hierboven genoemd gaan verschijnen hoop ik hier wat mooie shots te kunnen maken.
Afbeelding

Weer meer groen dan de vorige post. Rechts is nog net het lager gelegen paradespoor te zien.
Afbeelding

Stappen voor komende dagen, de tunnel ingang vast zetten, spanten maken en gaas spannen rond de tunnel ingang. Dan nog wat groenen en voor we het weten is er weer een week voorbij. Niet lang daarna gaat de bovenleiding etc voor het bovenspoor beginnen. En dat houd in dat ook de perrons en het stationsdeel vorm gaan krijgen!

To be continued!!!


Gebruikersavatar

e.lotte
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 sep 2019 12:22
Locatie: Alkmaar

Re: Neistal

Bericht door e.lotte »

Gaaaaaaf !!! Mooi hoor!!!


-----
Gr,
Erik
Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Neistal

Bericht door HST »

De vruchten van je arbeid mogen absoluut gezien worden! :Thumb
Zo moeilijk is het dus niet om het gewoon 'te doen' ook al heb je 't nooit eerder gedaan.

Ennuh, kom maar door met filmpjes hoor!

Erwin


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Neistal

Bericht door bob vermeulen »

Ziet er allemaal weer prima uit....
Wat betekent KNN aan de zijkant van het fraaie tunnel portaal ? (die afkorting is niet zomaar gekozen denk ik)

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Neistal

Bericht door maarten »

@bob vermeulen Ik vermoed iets met zijn eigen naam. ;-)

Mooi kleurgebruik bij dat portaal, chapeau!!! Dit gaat mooi worden zo te zien. :Thumb

Met die betonnen platen op de grond met metalen randen bedoel je denk ik Stelcon platen. Die worden vaak gebruikt als (semi-)tijdelijke verharding/bestrating, ze worden ook wel gebruikt voor permanente oplossingen.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Neistal

Bericht door Jeroen »

Ik vermoed iets met zijn eigen naam. ;-)
Of luchtfilters?😎


Afbeelding

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Ja wat zouden die letters toch zijn. Een vandalistische N bewoner? Nee het is inderdaad iets met mijn naam en werk. Soort kleine handtekening van de bouwer van het “hele” geknutsel. En nee geen K & N luchtfilter, al zou dat best eens in de auto gelegd kunnen worden :mrgreen: .

Het moeten inderdaad Stelcon platen voorstellen. Ik heb vroegah een paar maanden bij een Betonfabriek gewerkt en daar deze platen ook gemaakt. Volgende keer voor het stukje rangeer/industrie rond het station ga ik ze van Styreen proberen te maken.


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Neistal

Bericht door Michiel »

Ik kijjk met bewondering naar de stijl en vormgeving. Je zet hier een ijzersterke sfeer neer. Erg knap!


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Neistal

Bericht door Hans »

Hallo Kevin,

Heel mooi en sfeervol.
Petje af.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Man man dat is snel gegaan, al een maand niet gepost! Op de vooravond van het sluiten van een nogal apart jaar lijkt het me wel zo netjes dit eerste hobby jaar even goed af te ronden. Het is goed te zien dat iedereen meer tijd heeft, ik lees met veel plezier de meeste draadjes door en bekijk alle foto's die gepost worden. Vaak komt hier een "berg" inspiratie vandaan. (pun intended @Jeroen :mrgreen: )

Dus een maand geen vooruitgang gepost, terugkijkend is er best wel een en ander gebeurd, dus without further ado de foto's met hier en daar wat uitleg. Wacht voor ik daar mee begin, iedereen bedankt voor het reageren en meekijken afgelopen maanden. Volgens mij heb ik het ergens al eens gezegd, maar ik ben super tevreden met het beginnen in deze hobby. Hier en daar wat kleine hickups maar over het algemeen heel veel plezier gehad in alle processen. Op naar 2021, iedereen een goed uiteinde en veel hobby succes voor het nieuwe jaar!

Eerst een overzicht van hoe het er nu bij ligt, sinds vorige maand is de bovenleiding geplaatst op het bovenste niveau. Is er heel veel balast bijgewerkt daar waar nodig was. Is links onder in de hoek heel veel nieuw groen gekomen en gaat er bijna een begin gemaakt worden aan scenery op en rond het station.
Afbeelding

Met dit muurtje en al het groen erom ben ik vandaag bezig geweest. Nog niet helemaal af maar het begint er wel op te lijken.
Afbeelding

Het stationsgebouw is ook bijna klaar. Het wordt nu dus tijd om een afneembaar perron idee te maken zodat er beneden rustig geknutseld kan worden aan de eettafel. Ook is dit voor het eerst iets met verlichting ingebouwd door mijzelf, en ook de overkapping heb ik zelf gemaakt met styreen en schuurpapier.
Afbeelding

De Holcim sleep blijft lekker afsteken tegen al het groen.
Afbeelding

De tunnelingang west/links van het paradespoor is hier ook al een stuk verder aangekleed.
Afbeelding

En het laatste shot, de Railpool loc ook nog even op de gevoelige plaat. Het wordt echt tijd voor filmpjes, dat zeg ik al wat langer, maar het geluid van deze loc en zijn geluidseffecten zijn zo gaaf.
Afbeelding

Tot de volgende :Thumb



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Neistal

Bericht door erik-n-fan »

Mooie plaatjes Kevin!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Neistal

Bericht door Jeroen »

Nou, inderdaad!

Ik verbaas me dat je dit als eerste project in deze hobby neerzet. Petje af, pikkeneus. De plaatjes zijn ook al lekker compleet, met roest, weathering, een grafitti-tag, mos en als klap op de vuurpijl (VERBODENWANTCORONA!! |:( |:( ) die wagons allemaal verouderd. 100 punten. _o_

Voorts ben ik heel benieuwd wat er verder allemaal nog komen gaat. Ik eis een filmpje, en dan zeker met die functionele seinbrug. Die is super gewoon. En je bent ook wel toe aan wat bomen zo onderhand. Ook een prima klusje voor aan de keukentafel.

Goeie jaarwisseling, en dat we maar veel mogen zien hier op het forum van een zeer nice Neistal! :Thumb

J.


Afbeelding

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

En korte update zo vlak na de jaarwisseling. De beste wensen allemaal! Dus vandaag lekker half brak voor het eerst met spray lijm meerdere lagen gras maken en ook een soort van bosjes maken. En na een uurtje of 3 groenen vond ik het resultaat wel het delen waard. Ook voor het eerst bloemen gezaaid, of nou ja kleur toegevoegd aan wat plantjes.

Nog niet heel veel groen, maar wel 2 spoorstaven roestig gemaakt en een plekje gegeven. Er komt nog wel wat meer gras omheen denk ik, misschien ook weer een bloemetje in de buurt om lekker wat kleur contrast te maken.
Afbeelding

De wand achter de loc was al zo goed als klaar, nu ook het gras deel en de rotsen ervoor levendiger gemaakt en invulling gegeven.
Afbeelding

En een close up, heel voorzichtig met een penseel wat lijm op de gras sprietjes plaatsen, en daarna heel weinig kleurkorreltjes strooien.
Afbeelding

De lijmspray tip van de avond, ik gebruik een toiletrol kartonnetje om door heen te sprayen, zo zit niet de halve tafel onder de plak.

Groetjes


Plaats reactie