De kolenmijn

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: De kolenmijn

Bericht door FidOo »

Steven, waarom heb je zowel een Loconet USB converter als een een Z21? die laatste zorgt toch voor de verbinding tussen Loconet en je PC?


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: De kolenmijn

Bericht door shoven »

Dat heb ik destijds op aanraden van Wim gedaan. Hoe het precies zat heb ik niet zo scherp meer (misschien een Koploper dingetje?).


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Re: De kolenmijn

Bericht door CorM »

Bedankt voor jullie reactie, gaat deze oplossing ook toepassen.



Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Re: De kolenmijn

Bericht door CorM »

Kunnen jullie mij advies geven wat de beste lengte spoor van een melder moet zijn?


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: De kolenmijn

Bericht door Krab »

Hoi Cor ,
bij mijn baan zijn die 11 cm lang ofwel een Fleischmann 9101 halve rail dat werkt goed .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Re: De kolenmijn

Bericht door CorM »

Beste Steven, Je laatste opmerking gelijk maar in de praktijk gebracht, inderdaad dat gekruip onder de baan door gaat soms wat lastig. Alle modules komen nu op een scharnierende plank te zitten die helemaal onder de tafel verdwijnt, maar om aan te sluiten en te programmeren direct bereikbaar is. Ik maak alles met soepele draad dus een kleine draai is goed te maken.

Hg. Cor
Afbeelding



Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Re: De kolenmijn

Bericht door CorM »

De basis van de nieuwe baan aan rails is bijna klaar op het schaduwstation na, in plaats van een helix heb ik over de volle lengte van de baan een tunnelbak kunnen maken om zo bij mijn schaduwstation te komen en alle hellingen mooi binnen de 2% kunnen blijven.
Nu begonnen met alle elektronica, een lade voorde laptop en Z21 met router, een plaat met alle voedingen en 3 platen gemaakt die aan de voorkant zijn gemonteerd aan een pianoscharnier, dus zodra ik klaar ben kunnen ze uit het zicht onder de tafel worden geklapt en vergrendeld. Nu oneindig veel draadjes aansluiten en alle servo's plaatsen en bezet melders.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: De kolenmijn

Bericht door Pierre »

Mooi hoor. Je bent een heel nette werker en het ziet er dan ook allemaal gelikt uit. ;)


Groet Pierre.
Gebruikersavatar

AlcoPost
Berichten: 115
Lid geworden op: 06 okt 2012 21:15

Re: De kolenmijn

Bericht door AlcoPost »

CorM schreef: 18 mei 2020 18:57 Op dit moment ziet de baan er zo uit en ben ik de verlichting, dieren en poppetjes aan het plaatsen en hierna ga ik de besturing verder afmaken.
Afbeelding
Wat een mooie baan is dit, heb je misschien het baanplan ook nog ?


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: De kolenmijn

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Mooie baan geworden en je kunt wel zien dat hij af is alles staat op z'n plaats :D

Wat ga je met deze baan doen? wordt hij gekoppeld aan de nieuwe baan?

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Re: De kolenmijn

Bericht door CorM »

Hé Bob,
Wilde de baan eerst verkopen maar wil er toch nog geen afscheid van nemen, koppelen met de nieuwe baan lukt niet in deze ruimte en dit baantje is analoog en de nieuwe wordt helemaal digitaal.

HG. Cor



tv_man
Berichten: 1435
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: De kolenmijn

Bericht door tv_man »

Het is een hele mooie baan dus ik kan het me voorstellen dat je er geen afscheid van wilt nemen.

De met scharnieren wegklapbare electronica ziet er trouwens uit als een heel nette oplossing om alles bij de hand te hebben als je eraan moet knutselen maar toch uit het zicht. Zijn er nog vorderingen met de nieuwe baan?


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Re: De kolenmijn

Bericht door CorM »

Alles heeft een poosje stil gelegen wegens andere werkzaamheden, maar gelukkig deze week weer begonnen met het bedraden van alle bezetmelders, servo besturingen, voedingen ed. Ben ik voorlopig wel een poosje mee zoet, maar het werkt inderdaad lekker als alles zo in het zicht aan de voorkant zit.



Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Re: De kolenmijn

Bericht door CorM »

Eindelijk weer aan de slag met de nieuwe baan na heel veel andere klussen, bezetmelders van de boven baan zitten en nu servo 8 aan het plaatsen. Alle voedingen gereed en alles ingeregeld op de juiste spanning. Dit zijn al zoveel draadjes dat ik het gevoel kreeg dat ik weer gewoon aan het werk was.
Test gedaan met een oud locomotiefje van de kolenmijn om hier een decoder in te bouwen (DH10C-3 2e gen.) beetje lood weg moeten frezen om ruimte te krijgen maar ging eigenlijk vrij makkelijk, ook het programmeren, wel merk je dat het locomotiefje dat beetje gewicht mist, soms een hapering terwijl het hiervoor altijd perfect liep. Gelukkig nu eindelijk eens een rondje kunnen rijden op de digitale baan en wat testjes kunnen doen.


Plaats reactie