Modulebaan Bart Mestrom

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Omdat ik geen zin heb mijn materieel topic compleet vol te zetten met modelbaan foto's en omdat het overzichtelijker is als de foto's van de modelbaan die ik Bart help bouwen in 1 topic staan open ik hiervoor een apart topic. Zoals reeds bekend mag zijn is het dan wel h0 maar de gebruikte technieken zijn net zo goed voor N bruikbaar. Wat ik tot een week terug heb gedaan vinden jullie hier.

Aangezien ik donderdag hoorde dat Bart dinsdag van Limburg naar Groningen moet en dan wat dingen op wil komen halen maak ik even extra haast met z'n gebouwen. Hoe meer er af en weg is hoe ruimte ik weer heb tenslotte.

Het bakstenen huis met aanbouwen wat jullie in mijn materieel topic al zagen is nu wat basis schilderwerk betreft af en verdere aankleding kan later bij Bart.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik de zuivelfabriek en het Zwollese stadshuis onder handen genomen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna het huis met buurtwinkel en de bloemen kiosk, beide zijn nog niet af maar schieten wel op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Word vervolgd, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb nu op de 2 smederijen na alle gebouwen af voor zover dat hier moet. De aanvullende werkzaamheden kunnen prima bij Bart thuis. De kleuren voor het hoekhuis wat ik nog moest schilderen heb ik gister bepaald nadat ik 2x met de trein door Velp reed en daar goede voorbeelden zag die me inspireerden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik de smederijen nog af kan krijgen doe ik dat maar die nemen niet zo veel ruimte in en het is vrij in spannend werk dus ik zie wel hoever ik daarmee kom.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door Adriaan »

Tisweermooiman!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dankje Adriaan.

De laatste 2 gebouwen, de smederijen van Heljan zijn ook zover af dat ze mee kunnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende projectjes gaan zijn een industrieel locsloodsje in vervallen toestand met toebehoren. Als ik geschikte raam kozijnen kan vinden moet ik de Nijmeegse verkeersleidingspost die in de spoorkuil staat na gaan bouwen in de toestand waarin hij nog in gebruik was. Daarbij moet wel de onderbouw iets kleiner worden uitgevoerd ivm ruimte gebrek.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Die witte waas is een licht vuil/grijze wash, juist het donkerder rode wat het andere deel van de stenen heeft heb ik met drybruschen gedaan omdat het anders te grijs werd.

Dat groene dak heb ik eerst brons kleurig geschilderd en daarna verdunde groene verf( minder verdund als een wash ik schat 1 deel verf op 3 delen water) er overheen geschilderd. Daarna is er nog een donkere vuil bruine wash overheen gegaan.

Werner als je dingen wil gaan proberen zijn spelen met washes en drybrushen erg leuk om te doen, gewoon 1 of meer oude huisjes pakken om mee te oefenen, van gewoon doen leer je het meeste en snelste.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben al met het volgende projectje bezig, Bart is jarig begin januari en daarvoor heb ik eerder al een gebouw gekocht wat in staat van ontbinding verkeerde zowel letterlijk als figuurlijk. Die knap ik nu op zodat hij alleen nog figuurlijk in staat van ontbinding verkeerd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals te zien is waren er de nodige elastiekjes nodig om alles op z'n plek te krijgen en te houden want het ding lag helemaal uit elkaar.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door Folkert van Wijk »

Wat een mooie gebouwtjes allemaal!


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door shoven »

Folkert van Wijk schreef: 22 dec 2020 09:30 Wat een mooie gebouwtjes allemaal!
Helemaal mee eens.

@Michiel: heb je aan de binnenzijde van dat laatste gebouw ook nog iets gedaan om het een beetje bij elkaar te houden? Of is het alleen lijm en elastiekjes?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hier en daar zaten al wat versteviging stukken maar die waren ook los. De elastiekjes waren vooral om dat enkele wanden die goed uit lijnde. Wat ik wel heb gedaan is de dubbele hoeveelheid Uhu Plast gebruikt. Door de druk van de elastiekjes trokken de wanden vanzelf recht nadat ze aan de binnenkant door de lijm gesmolten werden.

De 2 schuine dakdelen wilden niet helemaal aansluiten en daar waren de laatste 2 elastiekjes voor en daarmee bleef het wel op z'n plek. Het platte dak was krom, daar heb ik aan de onderkant 3 groeven in geslepen en met Uhu Plast en een gewicht het geprobeerd recht te krijgen. Dat wilde niet tot het op de middelste groef brak. Het platte deel was niet helemaal breed genoeg en de kier die bleef heb ik met een U profiel opgevuld.

Ik hou er altijd wel van als ik een 2e hands gebouw koop waarbij slecht lijmende lijm is gebruikt. Je krijgt dan zo'n tekenfilm beeld van 1 keer blazen en de wanden vallen uit elkaar, dat gebeurde met deze bijna ook. Het voordeel is dat ik het daardoor weer met goede lijm( Uhu Plast) goed in elkaar kan lijmen zodat het niet meer los gaat.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister avond heb ik nog de eerste basis kleuren aangebracht en vandaag heb ik het rood van de bakstenen geschilderd en daarna ben ik met het wit voor de details begonnen. Het schilderwerk is zo intensief dat ik daar nu voor vandaag mee moet stoppen.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door Raymond (UK) »

Knap stuk werk Michiel. Dat bakstenen huis in je eerste bericht is echt net echt!


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door bob vermeulen »

Michiel,

Wat een werk weer.
Mooie serie heb je er van gemaakt.
Allemaal bekende huizen en toch allemaal zo anders.
Knap stukje werk weer _o_ _o_

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Heren bedankt.

Gister avond en vanmiddag heb ik nog wat verder geschilderd. Gister avond Bjorn even om kleur advies gevraagd voor de deuren, balkon en ventilatie roosters en we hadden beide het zelfde idee en tint groen in gedachten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Soms wel handig om ook h0 hekjes te hebben, zo kon ik het balkon snel van nieuwe hekken voorzien. Nu moet ik die ook nog even groen schilderen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb vandaag dit gebouw met 2 washes kunnen verouderen, nu moeten de daken en al het metaalwerk moeten nu nog verouderd worden.
Afbeelding
De camera leek het een leuk idee te vinden de foto's geel te maken 7(8)7

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door Hugo »

neudalhausenstadbahn schreef: 21 dec 2020 22:53 Ik ben al met het volgende projectje bezig, Bart is jarig begin januari en daarvoor heb ik eerder al een gebouw gekocht wat in staat van ontbinding verkeerde zowel letterlijk als figuurlijk. Die knap ik nu op zodat hij alleen nog figuurlijk in staat van ontbinding verkeerd.
Afbeelding
Groetjes Michiel
Mijn eerste reactie toen ik deze foto zag was "wat zijn die blauwgrijze dakgoten beroerd aangebracht" 7(8)7 waarschijnlijk afgeleid door al die drank op de achtergrond...


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het gebouw is nu na het laatste verouder werk af. Ik heb de raamkozijnen ook nog maar een wash met een houtkleur gegeven om een extra verweerd effect te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister ben ik met Bjorn bij Bart geweest naast gezellig doen en bieren hebben we nog wat aan de modelbaan gedaan. Terwijl Bjorn bezig was met het digitaal instellen van diverse treinen heb ik nog wat gebouwen een plek gegeven waaronder die vervallen bioscoop.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daarna heb ik nog even een half bouwpakket van een stenen abri in elkaar gezet, 3 daken geschilderd en een park met keerlus voor het faller carsystem ingetekend. In het abri bouwpakket miste het raamkozijn dat was jammer maar dat is een mooi oefenen object voor iemand die met 3D tekenen en printen wil beginnen dus dat mag Bart in zijn omgeving even gaan regelen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modulebaan Bart Mestrom

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister ben ik met Bjorn even naar wentink geweest want hij wilde graag weer eens daar kijken. Toen kwamen wij wat handige gebouwen voor Bart tegen dus die mee genomen. Toen stonden we nog even voor ingang bleek in de etalage nog veel meer te staan en nog een leuk locje voor Bjorn dus Bjorn weer naar binnen en nog een aantal dingen mee genomen.

De gebouwen zijn bijna allemaal zelfbouw projecten, deel uit kunststof en deels uit gips. De gipsen half reliëf huizen zijn uit modulaire delen gemaakt die de maker neem ik aan gegoten heeft. Wij( Bjorn en ik) zijn eigenlijk heel benieuwd wie ze gemaakt heeft en of de mallen nog ergens zijn want dit is heel leuk en handig om meer van te maken.
Afbeelding

Afbeelding
Zo'n ding had Bart al maar daar kan hij er rustig meer van hebben en de deuren bij de andere zijn blauw ipv zwart.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er staat nog veel meer dus binnenkort nog een keer shoppen voor Bart.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie