Diorama Neu Verlar Mitte

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De plannen voor dit diorama bestaan al jaren( 6 of meer) en langer als de precieze ligging in mijn wereld. Nu het hout bij m'n ouders klaar staan en m'n vader woensdag komt met dat hout gaat de bouw eindelijk eens gebeuren. In dit geval heb ik voor de kist van het diorama wel hulp nodig want die word 213cm lang en dan zijn 4 handen toch wel even nodig om het hout op z'n plek te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Het thema:
Het diorama word 13cm diep, 25cm hoog en 210cm lang. Daarin komt rechts een ondergronds metro station met verlichte achter wand. Daarna loopt het spoor nog een klein stukje vlak door en dan gaat het stijgen en krijg je een tunnel uitrit. Als de ruimte het toelaat trek ik de helling door een viaduct op. Achter de metro lijn ligt op maaiveld hoogte een 1 richtingstraat( de andere richting ligt voor de metro lijn en valt buiten het diorama). Daar aan komen niet al te oude gebouwen, het moet wel een Vinex wijk karakter krijgen maar ik kan wel moderne gebouwen in oude stijl plaatsen zoals in het echt ook gebeurd. Ook in de gebouwen wil ik wat licht effecten aanbrengen, hoe en wat precies zie ik vanzelf wel.

Uiteindelijk komt dit diorama boven m'n bed te hangen, daardoor word de hoogte beperkt tot max. 30cm en diepte tot 15cm. Ervoor komen plexiglas platen van 5mm dik. Dit zijn nieuwe haltevertrekstaatvensters die ik nog heb liggen die bepaalde uiteindelijk de lengte maat zodat ik die niet hoef te zagen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door Hoontje »

Succes met dit diorama. Ben weer benieuwd hoe het gaat worden. Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik kan wel eens een inspiratie post in elkaar draaien zodat ik jullie ook daarin vast mee kan nemen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

In deze post ga jullie meenemen naar de inspiratie voor dit diorama om te beginnen met het ondergrondse station. Ik heb een RGB ledstrip die ook patronen kan afspelen en die wil ik voor de wanden gebruiken. De 2 hoofd voorbeelden zijn de halte Bochum Rathaus Süd, waarvan jullie hier, hier en hier foto’s kunnen zien. Daarnaast is de lichtwand van de voetgangerspassage op -1 van Essen Hbf een belangrijke inspiratie bron, zie; hier en hier.

Dan de tunnel uitrit, het is normaal dat daarvoor hellingen van 7 a 8% gebruikt worden en steilere hellingen komen bovengronds ook regelmatig voor zie bijvoorbeeld hier. Op meerdere plekken zijn voorbeelden te vinden waarbij het komend uit een tunnel direct door gaat een viaduct op zie bijvoorbeeld hier en hier in Hamburg. En hier en hier zo iets in Berlin. Nog 2 andere voorbeelden van tunnel uitritten zie hier en hier hou dan steeds in gedachte dat 1 van de 2 wanden op het diorama word vervangen door het plexiglas.

Een andere voor mij belangrijke inspiratie bron is “Hotel Haarhuis” schuin tegen over Arnhem Centraal. Naast dat ik het oudste en nieuwste deel mooie gebouwen vind is het in het donker wisselend verlicht. De kleur van de verlichting wisseld per nacht of periode en er kan een wisselend patroon worden afgespeeld maar de basis is blauw of paars. Zie hier en hier voor foto’s.

Op dit diorama gaan ook nog een aantal bestelde Tomytec gebouwen een plek krijgen. H@ns heeft voor mij Tomytec: 973010 Schmales Hochaus, Typ A, 973781 Eck-Geschäftshaus en 975796 Kino in bestelling staan.

Dit moeten de vaste waarden voor het diorama zijn naast het materieel en hoe het verder gaat worden gaan we vanzelf zien. Ik heb eigenlijk geen zin om op dit werkende diorama straat verlichting aan te brengen maar misschien zal ik voor het totaal plaatje wel moet. Alleen ja moet dat wel?, weg voertuigen en metro’s kan ik ook niet van verlichting voorzien dus ja……...goed die keuze maak ik binnenkort wel. Daar over eerst maar eens met een aantal mensen om mij heen overleggen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De kist voor Neu Verlar Mitte is zit in elkaar, nu krijg ik ook een idee voor wat ermee kan.
Afbeelding

De spoorstaaf is net iets langer als een metro van 3 stellen:
Afbeelding

Dan heb ik 40cm gerekend om van vlak naar stijgend te gaan:
Afbeelding

En dan is er nog meer dan een meter over om te stijgen dus kan de metro lijn ruim 8cm( op basis van 8% helling) stijgen.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb de overgang naar de helling van 1mm dik karton gemaakt en basis lat van de helling uitgelegd en afgetekend.
Afbeelding
De lat is 44mm breed, bij een metrolijn met voertuigen van 2,65m breed ruim voldoende.

Nu moet ik zo snel mogelijk de benodigde hoogtes uit rekenen voor de tunnel en het straat niveau.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door Hoontje »

Flink project! Wordt vast weer een mooi kunstwerk.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Inmiddels heb ik de achterwand voor de tunnel uitrit gemaakt en diverse andere latten hout op hun plek gelijmd die het straat niveau gaan dragen.
Afbeelding
Hier heb ik ruimte open gehouden voor het station.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb rond het hout ruimte open gehouden om iets van een stroomvoorziening te kunnen maken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb vanavond vele spoorstaven aan elkaar gesoldeerd om daarmee een 2 polige stroomrail te vormen waar ik bijna alle verlichting op aan kan sluiten. Ik heb eentje tussen wijnkurken met uitsparingen en de achterwand geklemd. De andere staaf wilde ik eerst aan de voorzijde door de wijnkurken laten lopen maar dan kon ik er niet meer bij dus zit die nu er boven op geschroefd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als bodem voor de bestrating ga ik 4mm MDF gebruiken het heeft weinig te houden en word goed ondersteund.

De vraag is nog even wat ik allemaal gedaan moet hebben voor ik de lat voor de oprit kan gaan opbouwen waar het een viaduct word en kan gaan vast zetten. Ik moet oppassen dat ik niet iets doe waar ik later last van heb.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dankje.

Ik heb het karton wat ik voor het klooster diorama nodig had gelijk ook voor dit diorama gebruikt en wat openingen er mee dicht gemaakt en een deel van de lat tot viaduct opgebouwd en hier zit nu de eerste laag verf op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Nou was ik heel goed bezig met die lat die helling en viaduct moest worden. Vanmiddag de rails er opgelegd en daarna begonnen met de 3e rail en toen begon het gekloot. Om een hoop frustratie kort te houden nadat hij ook met een lijmklem niet op z'n kant wilde staan en er steeds meer af brak heb ik de lat, rails en de rest ik zoveel mogelijk stukken kapot geslagen.

Vervangend materieel heb ik niet maar dat komt nog wel een keer, ben er nu ff klaar mee. Een dubbele 3e/stroomrail maken van ijzeren staafjes gelijmd aan railschroefjes werkt dus niet. Secondelijm duurt te lang om te drogen en vast te gaan zitten en de ondergrond is niet stabiel genoeg om tot die tijd te blijven staan.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Nee komt wel goed, zit al rond te kijken wat ik nu kan gebruiken. Ik moet wel een manier van bouwen van die stroomrail vinden die zonder geduld ook werkt en snel klaar is( het liefst vorige week zeg maar). Wachten op het drogen van lijm enzo daar heb ik helemaal geen geduld voor.

Eerst maar ff afwassen en dan verder zien.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Inmiddels nieuwe helling en viaduct in aanbouw van de 5 a 6mm dikke XPS schuimplaten en gelijk 90% van de rails gelegd/herlegd. Uiteraard onder goede muzikale begeleiding, eerst even aan de hardcore met een set van Miss K8 om de frustratie kwijt te raken en nu aan de frenchcore met een set van Dr. Peacock om het tempo en de energie er in te houden.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door shoven »

Jemig de pemig Michiel, wat een takke-herrie! 8)7 7(8)7 |:( 7(8)7 8)7 |:( |:(
(ja, ik ben 50+...)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

shoven schreef: 28 jul 2020 12:05 Jemig de pemig Michiel, wat een takke-herrie! 8)7 7(8)7 |:( 7(8)7 8)7 |:( |:(
(ja, ik ben 50+...)
Tja dat denk ik van sommige andere muziek soorten zoals het meeste Nederlands talige ook ;)

Eerst nog even foto van wat ik gesloopt heb gister:
Afbeelding

Dan foto's van de 2e opbouw fase, nu heb ik de metalen staafjes die de stroomrail vormen met secondelijm en meel aan elkaar gelijmd en ze zo eerst laten drogen. Ze monteren doe ik later. Ik had nog wat geprobeerd te solderen maar dat gaat met die metaal vrij matig en word niet mooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

e.lotte
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 sep 2019 12:22
Locatie: Alkmaar

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door e.lotte »

neudalhausenstadbahn schreef: 27 jul 2020 20:53 Inmiddels nieuwe helling en viaduct in aanbouw van de 5 a 6mm dikke XPS schuimplaten en gelijk 90% van de rails gelegd/herlegd. Uiteraard onder goede muzikale begeleiding, eerst even aan de hardcore met een set van Miss K8 om de frustratie kwijt te raken en nu aan de frenchcore met een set van Dr. Peacock om het tempo en de energie er in te houden.

Groetjes Michiel
Kan het wel waarderen hoor, alleen als ik mijn baan op ga bouwen komt er geen moer van terecht 7(8)7


-----
Gr,
Erik
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het viaduct zit er nu ook op en de rails is ook daarop gelijmd en de stroomrailsen heb ik deels geschilderd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag de rails geschilderd en alle stukken stroomrail die ik had gemonteerd en daarna alles wat kon geballast waarmee gelijk de pootjes van de stroomrail goed vastgezet worden. Om het ballast binnen boord te houden heb ik er een strook plakband tegen aan geplakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De resterende stukken stroomrail liggen inmiddels uit te harden en die kunnen morgen op hun plek.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door Jeroen »

shoven schreef: 28 jul 2020 12:05 Jemig de pemig Michiel, wat een takke-herrie! 8)7 7(8)7 |:( 7(8)7 8)7 |:( |:(
(ja, ik ben 50+...)
Nou inderdaad zeg! Dan wil ik meteen tegen treinen gaan schoppen. Van die grote gele met zo’n blauwe streep die hier in de buurt wel eens op tijd rijden. Ik hou het dan toch maar bij een gezellig Full Colourtje ofzo van LaFuente.

Maar evengoed lekker bezig! Ik moet altijd lachen dat je alles zo eerlijk op het forum zet....prachtige verhalen man. En natuurlijk verder weer eindeloos creatief. Stamp lekker door met je projecten! 7(8)7 7(8)7


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De laatste stukken stroomrail zitten ook op hun plek, de rest is geballast en de stroomrail is verder geschilderd. Nu moeten er nog kunststof kappen over de overgangen tussen de verschillende stukken heen en daar heb ik nog geen materiaal voor. Daarvoor moet ik van de week een U profiel kopen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb net ook de eerste onderdelen voor een flatgebouw getekend. Hiermee kan ik makkelijk dieper liggende gevels maken met brede doorlopende balkons ervoor.
Afbeelding

Wat muziek betreft hou ik het gister en vandaag een stuk rustiger, vele sets van Transmission Festival.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door shoven »

neudalhausenstadbahn schreef: 30 jul 2020 21:35 Wat muziek betreft hou ik het gister en vandaag een stuk rustiger, vele sets van Transmission Festival.

Groetjes Michiel
Lekker bezig Michiel! En deze muziek is beter te pruimen.
(overigens ben ik -ondanks mijn 50+ status- ook niet van de NL-talige ellende - uitzonderingen daargelaten)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Als je gewoon door kan bouwen blijft het tempo er lekker in maar nu zal ik toch eerst eens moeten gaan puzzelen hoe het ondergrondse station er uit moet gaan zien. De vragen daarbij zijn vooral:
1; hoeveel ruimte heb ik.
2; hoeveel ruimte heb ik minimaal nodig.
3; heb ik ruimte genoeg voor een tussen verdieping en maak ik die open als een balkon en daarmee 1 hoog ondergrondse hal of gesloten waardoor je 2 lage doosjes boven elkaar krijgt.
4; hoe kan ik dan het beste verlichte wanden maken, de breedte van de ledstrips is vrij groot vergeleken met de schaal dus bij 2 lage doosjes kan ik hooguit 2 rijen leds boven elkaar kwijt.
5; hoe verdeel ik het licht zo makkelijke en goedkoop mogelijk.
6; wat moet en kan er in om het tunneldak te ondersteunen en hoe pas ik dat in.
7; hoe ga ik het uiterlijk aankleden, wat voor vormen en structuren pas ik daarbij toe.

Ofwel zat om over na te denken en vooral naar te googlen en rekenen. De kunst is wel om er niet te lang in te blijven hangen, knopen door te hakken en dan te leven met de gemaakte keuzes en ook hier in zo efficiënt mogelijk te werken, dat is de sleutel naar een hoog bouw tempo.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb inmiddels een plan van hoe het moet worden. Ruimte voor een tussenverdieping is er definitief niet. De verlichting trek ik volledig door in het dak( want ik heb 5m die ik volledig wil gebruiken) en het word een licht bol tunneldak in het station. De verlichting komt daar in stroken in de lengte richting in. De basis constructie daarvoor heb ik uit 2mm dik karton gemaakt. Ik probeer de achterwand in een golvend patroon te maken zoals de verbindingstunnel in de tussenverdieping op Essen Hbf. Om de lichteffecten van die wand te benaderen komt er een lichtfilter voor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb inmiddels een golvende achterwand voor het station.
Afbeelding

Afbeelding

Daarmee kon ik de verlichting gaan inmeten en uiteraard passen 2 stroken ledstrip er net niet in dus moet het bij eentje blijven. Met standaard papier er over straalt het licht aardig uit maar m'n moeder brengt morgen vloeipapier mee en als dat goed werkt gebruik ik dat.
Afbeelding

Ondertussen heb ik een stuk papier van een laagje verdunde tacky glue en een laagje secondelijm voorzien om ook daarmee te gaan testen hoe het licht uitstraalt.
Afbeelding

Vandaag heb ik ook nog 1 van mijn 2 plan V banken gedemonteerd want er komt morgen een 2 sits busbank en een losse en een klap stoel. De rugleuning van de plan V bank heb ik inmiddels al als rugleuning op het hoofdeind van m'n bed geschroefd om beter te kunnen zitten als ik wil lezen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Diorama Neu Verlar Mitte

Bericht door FidOo »

Gaat weer lekker zo Michiel. Overigens staat miss k8 en de gehele tracklist van dr peacock regelmatig aan onder werktijd. Wel met oordopjes want m'n collega's hebben beduidend een andere smaak haha. Als tip, Dr peacock heet een 5 delige liveset van q dance op YouTube.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie