Kings Valley, voorheen Alloa Station

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Alloa Station

Bericht door Causton Railways »

Afbeelding

And now the news!

Na veel gepruts en soldeerwerk zijn we dan eindelijk rond en is het technisch mogelijk om een rondje te rijden. Helaas moeten er nog veel draadjes aangesloten worden en is het dus wachten op het moment dat ik daar zin in heb.

Verder zijn we klaar met de 2 belangrijkste perron sporen en is het nu wachten op diverse pakketjes uit binnen en buitenland om mijn honger naar wissels en rail schoentjes te stillen. Verder is de grote wisselstraat ook een stuk verder gevorderd maar zitten we nu dus weer te wachten op wissels.

En dan nu de foto's


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zodra mijn nieuwe wissels er zijn kunnen de kopsporen in het station gelegd worden zodat het lelijke hello kitty perron weg gaat.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Alloa Station

Bericht door Jeroen »

Joow!

Mooi project al.

Gebruik deze tijd, nu je toch niks bouwen, goed. Ga eens na waar al je servo's, stangetjes, beugels, blabla enzo komen. Denk je al aan seinen? Mooi, die moeten ook een gat door t hout hebben. Dat werk. Vreselijk saai, maar je bedankt jezelf later dat je er even naar hebt kunnen kijken. Ik zie te vaak mensen die enthousiast doorrammen met alles, en erna met allerlei kunstgrepen de wissels omgezet moeten krijgen.

Hoe-de-hell zou ik dat nu weten? :roll: |:(


Afbeelding

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Alloa Station

Bericht door Causton Railways »

Das wel een goede suggestie Jeroen. De plaat is aan de onderzijde wel helemaal leeg. Pas als alle servos er op zitten en ik weet waar de seinen komen dan ga ik nog extra versteviging aanbrengen. Heb ik expres mee gewacht zodat ik alle ruimte hopelijk heb😜


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Alloa Station

Bericht door shoven »

Waar dit ook een mooie tijd voor is, is het testen van de rails die al ligt, met name de overgangen naar bogen, hellingen en het rijden over wissels en wisselstraten. Gewoon met je lastigste treinen er overheen rijden (dus niet alleen de locs, de hele sleep). Je kunt niet genoeg tijd besteden aan het goed leggen van je rails.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Alloa Station

Bericht door Hugo »

Het is ook een mooie tijd om tijdens het testen wat bewegende beelden te schieten voor al je trouwe volgers hier op het forum.


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Alloa Station

Bericht door Causton Railways »



Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alloa Station

Bericht door HST »

Lekker project dit, yummie. Gaat vast heel gaaf worden! Het filmpje smaakt in ieder geval naar meer.
Succes met de bouw en het solderen en aansluiten van alle draadjes. Dat is ook niet mijn cup of tea ;-)

Groets, Erwin



Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Alloa Station

Bericht door Causton Railways »

Afbeelding

And now the news from Alloa

Gisteren regende het pakjes hier waardoor we weer verder kunnen. Mijn rijtuigen zijn eindelijk aangekomen dus kan weer opzoek naar meer

Afbeelding

Verder eindelijk mijn wissels binnen gekregen van Kernow Model Centre

Afbeelding

Nog even en alle 73 wissels liggen op hun plek.

Gisteren en vandaag uiteraard lekker bezig geweest op zolder. En na een korte uitstap naar Ermelo is er weer genoeg draad om alle rails van de nodige rode draad tevoorzien. We zitten al weer bijna op de 4de rol van 100m

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het voorlopige resultaat van de verrichte werkzaamheden. Morgen gaan we de laatste wissels inbouwen en kunnen we volledig dubbelsporig rijden op de mainline.

Thank you for following the news



Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Alloa Station

Bericht door Causton Railways »

Afbeelding

And here is the latest news!

Vandaag zijn we weer druk bezig geweest met de baan. Na veel zagen en meten zijn we weer gevorderd met de branchline. Volgende stap is plaatsen van een bruggetje en een kleine helix in de hoek onder de schuine kap.

Verder zijn we begonnen met de tunnel onder de branchline waarna ik een muur heb gemaakt waar langs 1 zijde van het spoor een steunmuur kan komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langzaam beginnen de contouren van het landschap ook vorm te krijgen. Nog erg ruwe vorm maar je krijgt zo al een idee van de hoogte die ik wil bereiken. Helemaal vooraan komt een stukje water met wat hogerop een vuurtoren.

Afbeelding

Afbeelding

De achtergrond achter het grote station is weg gehaald en zal binnenkort weer terug geplaatst worden maar dan iets verder naar voren. Maar eerst een spiegel plaatsen zodat ik achter de achtergrond de sporen in de gaten kan houden.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Alloa Station

Bericht door Jeroen »

Wat een immens project, zeg! Gaaf hoor. Mooi sporenverloop. Ben benieuwd naar dat stukje water en vuurtoren. Zie je niet zo vaak op banen.

J.


Afbeelding

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Alloa Station

Bericht door Causton Railways »

Afbeelding

And now the news!

Nadat we een paar weken geleden een mooi pakjebuit Duitsland hebben mogen ontvangen heb ik deze week eindelijk weer zin gehad om te bouwen
Afbeelding

Afbeelding

Hier een kleine selectie van spullen die in de doos zaten.

Nu had ik kerst 2019 van de kerstman 2 testpakjes gehad van Noch terra-form. Dit spul beviel me wel en aangezien de kerstman het had gegeven moest ik er wel mee verder. Dus 2 grote startsets gekocht en deze week ermee aan de slag gegaan. Het is een mooi veelzijdig systeem dat lekker licht is en toch stevig.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie hier de onderbouw in opbouw. Straks komt daar een soort stevig papier overheen waar dan weer rotsen en soort gips smurrie van Noch op komt.

Voordat ik straks de vraag krijg kan je er nog wel bij als alles dicht is. Jazeker, de achterkant blijft open waardoor ik er bij kan zonder veel moeite.

Verder begin ik aardig verslaafd te raken aan de Noch hardschuim muren en tunnel portalen. Ze zijn zo eenvoudig aan te passen voor elke situatie.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast heb ik een deel van de keuken geclaimd voor het nodige giswerk waar ik zeer tevreden mee ben.

Afbeelding

Vandaag hebben we ook onze mijn mogen ontvangen wat een project word voor volgende week als we lekker binnen moeten zijn in de avond. Moet nog even uitzoeken wat voor verlichting ik erin wil.

Afbeelding

Dat was het wel weer even. Heb nog zoveel wensen maarja budget kan maar 1x uitgegeven worden 😂



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Alloa Station

Bericht door erik-n-fan »

Dat wordt n flinke baan! Wow.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Alloa Station

Bericht door Pierre »

Dat is een hele imposante baan man. Mooi hoor. Mooie ruimte heb je overigens ... daar ben ik best jaloers op. ;)


Groet Pierre.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Alloa Station

Bericht door WilcoV »

Grappig om zo een basis te zien van alles. Benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Alloa Station, 2

Bericht door Causton Railways »

Afbeelding

And now the news!

Na een tijd van stilte eindelijk weer een update van mijn kant. Na veel twijfel of we zouden verhuizen hebben we besloten om te blijven. Nu zou je denken dan bouw je weer verder aan je baan maar nee. De schuine kanten op de zolder zijn niet zo aangenaam voor mijn hoofd en rug. Dus werdt het besluit genomen om de garage om te bouwen naar treinkamer😁


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste dingetjes moeten nog gebeuren maar donderdag gaan we toch echt beginnen aan de tafel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een beetje hoe het moet worden. Het grote station is gebaseerd op Miller's Dale in de peak district in de Uk. Ik had eerst het idee om de baan helemaal rond te laten lopen maar vind een uitneembaar deel toch een beperking. Na veel plannen maken ben ik hier toch aardif tevreden over. Wellicht dat ik ergens nog een keerlus inbouw maar het gaat mij voornamelijk om lekker treinen te kijken. Iets dat zeker haalbaar is met dit plan.

Ik zal straks of vanavond nog wat inspiratie foto's plaatsen waar ik mijn baanplan op heb gebaseerd


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door maarten »

Inderdaad een mooi plan om lekker (lange) treinen te kijken. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door Nico Essers »

Dat is een mooie ruimte die je nu hebt. Het plan ziet er ook fraai uit en heel geschikt voor lange treinen.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door tv_man »

Oogt indrukwekkend en vooral de randen die in bogen liggen zien er veelbelovend uit.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door Raymond (UK) »

Wat een ruimte zeg en ook een mooi baanplan.

Paar jaar geleden twee weekjes in Hayle op vakantie geweest en dus ook een paar dagen in St. Ives geweest. Mooi station, mooi centrum en helder blauw water. Net alsof je in het buitenland ben..


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door Causton Railways »

Dank u heren voor de lovende woorden.

@Raymond (UK)

Wil graag nog een keer naar Cornwall maar nu eerst eens naar de peak district om Miller's dale te bezoeken.

Ben ook weer even bezig geweest met ontwerpen en toch het baanplan wat aangepast aangezien de sporen rechts in de bocht bruggen worden. Deze bruggen waren in het echt recht en dit huidige plan deed daar toch beetje afbreuk aan. Dus nu hebben we het volgende plan, moet nog beetje uitgewerkt worden maar oogt zo toch beter
Afbeelding

De blauwe railsen zijn de plekken waar dan de bruggen komen, zie de zwart/wit foto

Afbeelding



Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door Raymond (UK) »

Mooi plan! Ik blijf dit volgen.

Als je Millers Dale gaat bezoeken pak dan gelijk Chatsworth House en Bakewell Village mee. Die liggen echt 10 minuten van elkaar. Kan je gelijk op de terug weg een pilsje halen. Ik woon een klein uurtje van het Peak District vandaan


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door Causton Railways »

Kan ik daarna bij jou al me bestelde spullen ophalen die ik dan bij jou laat bezorgen 😂😁



Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door Raymond (UK) »

Causton Railways schreef: 01 mei 2021 16:12 Kan ik daarna bij jou al me bestelde spullen ophalen die ik dan bij jou laat bezorgen 😂😁
:lol:


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door Causton Railways »

Afbeelding

And now breaking news!

Ik ben de afgelopen dagen met me broer bezig geweest en vandaag lekker alleen aan de slag. Wat kan dat heerlijk zijn die stilte om je heen. 😁

Ik moet zeggen dat we aardig wat vorderingen hebben gemaakt in de treinkamer. Sterker nog als alles goed gaat liggen de eerste meters spoor er weer dit weekend. Maar laat ik u allen niet langer in spanning houden. Foto's zeggen zoveel meer als mijn gebrabbel..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Best wel veel gedaan zeg ik zelf. Moet nog een aantal stukken zagen maar das als het beetje mee zit maar 1 dagje. Daarna kunnen we de rails neer gaan leggen, iets waar ik al weer zeer naar uitkijk. Dat zagen en timmeren is niet echt mijn ding..



Christ
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 apr 2021 13:38
Locatie: NO-Brabant

Re: Kings Valley, voorheen Alloa Station

Bericht door Christ »

Wat een heerlijke ruimte zeg. Mooi hoor!


Plaats reactie