A4 diorama: Bruiloft in de bergen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Vera
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 dec 2013 01:02

A4 diorama: Bruiloft in de bergen

Bericht door Vera »

Hoi ik ben Vera. Terug van jaren weggeweest, ben ik alweer een paar weken/maandjes bezig met een nieuw diorama'tje. Een aangezien het een beetje begint te vorderen en ik dus trots wil laten zien wat ik aan het doen ben, dacht ik weer terug aan het 'oude', vertrouwde N-spoor forum _o_ . Dus bij deze weer een nieuw projectje van ondergetekende.

Het idee:

Een diorama op A4 formaat waarbij ik gebruik kon maken van een kerkje wat ik ooit bij H@ns heb gekocht en jaren geleden heb opgeknapt. Je vind er alles over aan het einde van dit draadje. Maar oké een kerkje, wat voor leuk verhaaltje kan je daar mee maken op 1 A4'tje. Ik kwam nog niet verder dan een bruiloft of een begrafenis. Die laatste vind ik maar triestig, dus ben ik voor een bruiloft gegaan.

Al met al ben ik zo begonnen, met wat houtjes die nog geschuurd en in elkaar gezet moesten worden:
Afbeelding

Gaas eroverheen voor de berg:
Afbeelding

Gipsen met Rotband:
Afbeelding

Krassen voor de kale bergdelen:
Afbeelding

Verven van de ondergrond:
Afbeelding

Nu met een lading oude boompjes en het kerkje erbij:
Afbeelding

Met gras is groener:
Afbeelding

Met bosgrond is beter:
Afbeelding

En dit was het tot nu toe. Ik ben nog bezig met een tent voor in het dal, zodat daar het feest kan losbarsten. En de 2e hands boompjes moeten ook flink opgeknapt gaan worden. Nog genoeg te doen dus!

Voor de oplettende lezer/kijker, dit projectje heeft geen spoor, maar in wel in N-schaal. Al zouden sommige het wat aan de grove kant vinden voor N. Ik zat met dat bestaande kerkje hè. Ik gok dat het meer 1:140/150 is dan 1:160, maar dat mag de pret niet drukken.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: A4 diorama: Bruiloft in de bergen

Bericht door maarten »

Begint al aardig wat te worden zo Vera. :Thumb

p.s.: MC de Spoorstaaf is niet meer ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 460
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: A4 diorama: Bruiloft in de bergen

Bericht door jeemka »

Hiep Hoi! Vera doet weer mee! Te lang gemist.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5084
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: A4 diorama: Bruiloft in de bergen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ja zeg dat wel Jaap _o_ , nou ons de volgende keer niet meer zo lang in de steek laten Vera :mrgreen:

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: A4 diorama: Bruiloft in de bergen

Bericht door traiNiac »

Welkom terug Vera, ik ga je volgen


Plaats reactie