Fohseer

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Fohseer

Bericht door 8811 »

Na het voorstellen hier https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=15249 laat ik in dit draadje mijn baanbouw zien waar ik zoal mee bezig ben.

Het was tijd dat mijn materieel eens ging rijden want het in doosjes in kasten te laten liggen was toch wel zonde.
Na twee andere baantjes gehad te hebben alleen in ruwbouw, lees wat hout en rails, ben ik begonnen in 2013 met Fohseer.
Na vele baanplannen in Anyrail is dit mijn definitieve layout geworden.

Fohseer is een modulebaan van 560cm bij 60cm en bestaat uit 5 modules.
Afbeelding
Zoals je ziet is het eigenlijk een dubbele ovaal, niks bijzonders dus. Achteraan de twee schaduw stations en vooraan de paradebaan.

Afbeelding
Hier heb ik wat Nederlands landschap ingetekend, het wordt een soort van kijkdoos principe waar de treinen door heen rijden.
Bijlagen
Fohseer+senery.JPG
Fohseer+senery.JPG (45.93 KiB) 4735 keer bekeken
Fohseer baaplan.JPG
Fohseer baaplan.JPG (48.72 KiB) 4735 keer bekeken
Laatst gewijzigd door 8811 op 14 mar 2021 14:04, 3 keer totaal gewijzigd.


Maarten
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Fohseer

Bericht door shoven »

Ben ik de enige die geen afbeeldingen ziet?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

Klopt shoven.
Er gaat iets niet goed met uploaden denk ik.


Maarten

Onmogelijkhier
Berichten: 376
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: Fohseer

Bericht door Onmogelijkhier »

Zie maar 1 afbeelding


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Fohseer

Bericht door maarten »

Het probleem zit hem in de manier waarop je linkt Maarten. Dit is wat er in je post staat:

Code: Selecteer alles

[img]https://flic.kr/p/2kHKFHX[/img]
Terwijl dit zoiets zou moeten zijn als:

Code: Selecteer alles

[img]https://live.staticflickr.com/65535/51011871401_555d75a350_b.jpg[/img]
De forumsoftware verwacht namelijk een link naar een daadwerkelijk (jpg)-plaatje. Jouw flickr-snelkoppeling kan de forumsoftware niet verwerken, vandaar dat het niet werkt.

@anderen: beide plaatjes heeft Maarten in de bijlage gezet en zijn op die manier wel zichtbaar. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

erik-n-fan
Berichten: 1036
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Fohseer

Bericht door erik-n-fan »

Daar kun je veel materieeel op stallen!

Ik zou kleiner beginnen en kijken of het je zint qua paradespoor en afwisseling van treinenloop.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1083
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Fohseer

Bericht door bpieters »

Mijn vraag is of je bij het schaduwstation kunt komen om bijv. de samenstelling van de treinen te wijzigen.Vooral bij goederentreinen lijkt me dat wel een optie.
Personentreinen rijden vaak wel in een min of meer vaste samenstelling.
Verder is er geen wisseling mogelijk in rijrichting dus dat beperkt je ook.
Met 2 paar overloopwissels tussen binnen en buitenbaan is dat op te lossen.
Misschien de suggestie van Erik uitproberen om te kijken of het wel bevalt voor je een vermogen aan wissels e.d. aanschaft.
Mijn voorstel is om het hondenbotprincipe toe te passen.
Dus aan beide uiteinden een lus met tevens een schaduwstation aan de achterzijde dat vanaf de beide lussen te bereiken is.



piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Fohseer

Bericht door piksov »

Hi Maarten, als kijkdoos natuurlijk helemaal goed!

We hebben natuurlijk geen idee in welke tijdperk je wilt gaan rijden, en in welk land, je hebt het wel over een Nederlands landschap, dus waarschijnlijk in Nederland....

Een 'nadeel' wat ik zie is dat je alleen maar rondjes kunt rijden, dat zou saai kunnen worden.
Het lijkt me wel bedrijfszeker ....

Je zou kunnen overwegen om een paar extra spooraansluitingen in het station te maken, of onderweg op de vrije baan.

Of een 'abzweig' bijvoorbeeld aan de rechterkant, in plaats van de brug over de rivier.
Daar zou dan een enkelspoor kunnen afbuigen die door de coulisse gaat en daar zou je dan nog een wissel kunnen maken zodat je daar 2 korte treintjes kunt stallen.

zie bijvoorbeeld 'Marelburg', ooit van Martin Domburg:
Afbeelding

Je opstelspoor zou er dan zo uit kunnen zien (baan van Jeroen, zie de 2 treinstellen links boven)
Afbeelding

Om het verder op te leuken zou je ook een paar wissels in je station kunnen leggen, puur voor de fun, altijd in de rechtdoor stand, geen aandrijvingen nodig.

Je hebt ook in elk schaduwstation een doorrij spoor? of is dat voor een extra lange trein.

Guus


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

Hallo allemaal.
Leuk dat mijn baantje de belangstelling heeft en al zo vaak bekeken is. Mijn opening post is qua inleiding wat summier.

Ik verzamel dus treinen die in Nederland rijden of hebben gereden. Vanaf periode 4 tot en met het huidig wat er nu rond rijd.
Maar vooral periode 6 spreekt mij aan. Dus ook de buitenlandse maatschappijen die in Nederland rijden komen op mijn baan voor.

Fohseer is eigenlijk een anagram voor Reeshof, of te wel station Reeshof (Tilburg). Dat ligt aan de Brabant route tussen station Gilze-Rijen en station Tilburg Universiteit. Ik ga de situatie niet letterlijk nabouwen maar is er wel op gebaseerd.

Op de Brabant route rijden (heel) veel goederentreinen tussen de personentreinen door en dat ga ik wel proberen na te bootsen. Af en toe een stoptrein die halteert op het station en voor de rest zijn het de goederentreinen die door het station heen rammen, vooral de containertreinen zie je veel rijden bij mij, ik heb daar toch zat van (containers).

In 2013 ben ik begonnen met de modules te maken van Fohseer, in werkelijkheid ben ik verder met de baanbouw.
Ik laat dit nog zien in de komende weken.


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

maarten schreef: 12 mar 2021 09:54 Het probleem zit hem in de manier waarop je linkt Maarten. Dit is wat er in je post staat:

Code: Selecteer alles

[img]https://flic.kr/p/2kHKFHX[/img]
Terwijl dit zoiets zou moeten zijn als:

Code: Selecteer alles

[img]https://live.staticflickr.com/65535/51011871401_555d75a350_b.jpg[/img]
De forumsoftware verwacht namelijk een link naar een daadwerkelijk (jpg)-plaatje. Jouw flickr-snelkoppeling kan de forumsoftware niet verwerken, vandaar dat het niet werkt.

@anderen: beide plaatjes heeft Maarten in de bijlage gezet en zijn op die manier wel zichtbaar. ;)
Bedankt Maarten voor de uitleg. Het is nu mij wel gelukt.


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

erik-n-fan schreef: 12 mar 2021 17:42 Daar kun je veel materieeel op stallen!

Ik zou kleiner beginnen en kijken of het je zint qua paradespoor en afwisseling van treinenloop.
Daar kan zeker veel materieel op. In totaal 18 sporen.

Kleiner beginnen gaat niet meer, de baan staat er namelijk al :lol: .


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

bpieters schreef: 13 mar 2021 21:46 Mijn vraag is of je bij het schaduwstation kunt komen om bijv. de samenstelling van de treinen te wijzigen.Vooral bij goederentreinen lijkt me dat wel een optie.
Personentreinen rijden vaak wel in een min of meer vaste samenstelling.
Verder is er geen wisseling mogelijk in rijrichting dus dat beperkt je ook.
Met 2 paar overloopwissels tussen binnen en buitenbaan is dat op te lossen.
Misschien de suggestie van Erik uitproberen om te kijken of het wel bevalt voor je een vermogen aan wissels e.d. aanschaft.
Mijn voorstel is om het hondenbotprincipe toe te passen.
Dus aan beide uiteinden een lus met tevens een schaduwstation aan de achterzijde dat vanaf de beide lussen te bereiken is.
Bedankt voor je uitleg.
Ik kan er makkelijk bij komen want het staat geheel op zwenkwielen.

Het zijn twee schaduwstations die in elkaar geschoven zijn en zijn niet aan elkaar gekoppeld.
De wissels zijn al aangeschaft hoor en liggen al op zijn plaats :lol: :lol: .


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

piksov schreef: 14 mar 2021 11:05 Hi Maarten, als kijkdoos natuurlijk helemaal goed!

We hebben natuurlijk geen idee in welke tijdperk je wilt gaan rijden, en in welk land, je hebt het wel over een Nederlands landschap, dus waarschijnlijk in Nederland....

Een 'nadeel' wat ik zie is dat je alleen maar rondjes kunt rijden, dat zou saai kunnen worden.
Het lijkt me wel bedrijfszeker ....

Je zou kunnen overwegen om een paar extra spooraansluitingen in het station te maken, of onderweg op de vrije baan.

Of een 'abzweig' bijvoorbeeld aan de rechterkant, in plaats van de brug over de rivier.
Daar zou dan een enkelspoor kunnen afbuigen die door de coulisse gaat en daar zou je dan nog een wissel kunnen maken zodat je daar 2 korte treintjes kunt stallen.

zie bijvoorbeeld 'Marelburg', ooit van Martin Domburg:
Afbeelding

Je opstelspoor zou er dan zo uit kunnen zien (baan van Jeroen, zie de 2 treinstellen links boven)
Afbeelding

Om het verder op te leuken zou je ook een paar wissels in je station kunnen leggen, puur voor de fun, altijd in de rechtdoor stand, geen aandrijvingen nodig.

Je hebt ook in elk schaduwstation een doorrij spoor? of is dat voor een extra lange trein.

Guus
Hoi Guus,
Of het saai wordt moet de tijd uitwijzen, denk het zelf niet, heb genoeg materieel om af te wisselen.
Als ik de ruimte had dan stond er een mega uber schaduwstation maar helaas is daar geen ruimte voor.
Die opstelsporen is een leuk idee, misschien ga ik dat nog toepassen in de toekomst.
De doorrij sporen kunnen ook gebruikt worden voor extra lange treinen, beide dus.

De banen van Martin en Jeroen heb ik in het verleden nog in de kerk in Lochem gezien lang geleden.


Maarten

piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Fohseer

Bericht door piksov »

.. ik denk dat ik de foto's daar ook gemaakt heb, zeker de 1e ... kerkbanken op de achtergrond..

Guus


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

Ben ik weer.

Om een beeld te krijgen hoe het allemaal er uit ziet heb ik eerst in SketchUp een aantal tekeningen gemaakt. Ik heb het zo gemaakt dat alles makkelijk in en uit elkaar kan, zeg maar plug&play.

Afbeelding
De modules bestaan uit 18mm populieren multiplex voor de zijkanten en 9mm voor de bovenkant. Waarom populieren multiplex, het lekker ligt en heel stevig. Verder vierkant 44mm vurenhout gebruikt om op te vullen. In de hoeken van de module zitten de uitsparingen (ook 44mm) waar de poten in passen.

Afbeelding
In de dekplaat van de module zitten twee vierkanten gaten van 44mm, daar komt de achtergrond in te staan.

Afbeelding
De poten zijn ook van 44mm vurenhouten palen gemaakt en verstevigd met 9mm platen. Zwenkwielen zitten eronder die een hoogte hebben van 100mm.

Afbeelding
Verder met de achtergrond. Ook heel simpel van constructie. (44mm vurenhout en de platen van 9mm populieren multiplex). De onderzijde gaat in de module en bovenop komt de frieslijst.

Afbeelding
De frieslijst bestaat geheel uit 9mm multiplex en is opgevuld met 44mm blokjes.

Afbeelding
En zo ziet de samenstelling eruit.

Afbeelding
Hier dan het totaal overzicht van de 5 modules. De drie linkse modules zijn 1m20, de twee rechtse 1m.
Anders dan op de afbeelding is te zien is de modulehoogte 1m30 geworden in plaats van 1m20.

Deze uitvoering van module bouw kom je niet vaak tegen, toch heb ik dit wel enkele keren op beurzen gezien.


Het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat jullie er iets aan hebben.


Maarten

Raymond
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Fohseer

Bericht door Raymond »

Hey Maarten,

Leuk dat jij je baan hier ook gaat laten zien!!!
Ik ben heel benieuwd naar je bouwkunsten!🙂

Succes!!!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

Raymond schreef: 14 mar 2021 23:36 Hey Maarten,

Leuk dat jij je baan hier ook gaat laten zien!!!
Ik ben heel benieuwd naar je bouwkunsten!🙂

Succes!!!

Groet,
Raymond
Hey Raymond,

Dank je.
Ja werd eens tijd dat ik hier mijn baan laat zien :D.


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

Hallo,

Gaan we weer.
Nadat ik mijn zaagplan had gemaakt (zie mijn vorige bericht over de uitleg van de modules) ben ik naar een bevriende meubelmaker gegaan.
Daar het hout besteld en alles op maat gezaagd.
Ik mocht daar de werkplaats en machines gebruiken. Ik heb nog nooit zo netjes kunnen zagen als daar op de tafelcirkelzaag machine.
Na het zagen alles in elkaar gezet en kijken of het past zoals het plan was. Het paste allemaal netjes, ik blij dus.

Omdat jullie zo van foto's houden zie hieronder wat foto's tijdens de bouw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het bouwen was het tijd voor een kleurtje verf. Maar welke, het werd dus wit, leek mij wel strak staan.
Schilderen en hop naar buiten met die zooi. Lekker drogen in de zon :lol:.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles klaar, alles droog. Mooi dan naar huis. En zie hier de bende bij elkaar staan thuis, strak in de lak.

Afbeelding

Vragen of opmerkingen stel ze gerust hoor.


Maarten
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Fohseer

Bericht door shoven »

Mooi hoor, ziet er netjes uit.

Tip: ik heb sinds een tijdje een tafel-cirkelzaag aanschaft en heb ook nog nooit zo recht kunnen zagen, vooral door het geleide-mechanisme. Het leuke is dat je ze voor relatief weinig geld koopt, en je hebt er voor je overige kluswerk ook heel veel aan (daar had ik hem officieel ook voor, dan krijg je dit soort uitgaven er thuis wat makkelijker door :lol: ).
Zoiets als op het plaatje koop je al voor rond de €100.
Bijlagen
tafelcirkelzaag.jpg
tafelcirkelzaag.jpg (102.44 KiB) 4231 keer bekeken


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

shoven schreef: 18 mar 2021 12:18 Mooi hoor, ziet er netjes uit.

Tip: ik heb sinds een tijdje een tafel-cirkelzaag aanschaft en heb ook nog nooit zo recht kunnen zagen, vooral door het geleide-mechanisme. Het leuke is dat je ze voor relatief weinig geld koopt, en je hebt er voor je overige kluswerk ook heel veel aan (daar had ik hem officieel ook voor, dan krijg je dit soort uitgaven er thuis wat makkelijker door :lol: ).
Zoiets als op het plaatje koop je al voor rond de €100.
Steven, dank je.

Ja die tafelcirkelzaag is heel handig thuis voor het kluswerk, en duur zijn ze ook niet meer.
Maar kreeg het aanbod om in de werkplaats te zagen met zo'n ding https://www.felder-group.com/nl-be/prod ... 00-p143754. ja dan is de keuze snel gemaakt :lol:.


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

We gaan weer verder met de bouw.

De modules op poten gezet en dan krijg je een beeld hoe het eruit ziet.

Afbeelding

Afbeelding

De modules worden aan elkaar gekoppeld door middel van draadeinden en vleugelmoeren.
De linker vleugelmoer is voor het koppelen van de modules en de rechter voor het vastzetten van de achtergrond.

Afbeelding

Nadat de achtergronden in de vierkanten gaten staan (zie de twee eerste foto's hierboven), plaats ik de frieslijst er bovenop.
Ook hier gebruik ik vleugelmoeren voor het vastzetten, wel zo makkelijk :D.
Het hangt een beetje door maar dat is opgelost.

Afbeelding

Alle 5 modules staat nu in elkaar, en gelijk maar even een koplopertje neergezet voor het idee. Gaat wel lukken zo.

Afbeelding

Afbeelding

Nog voor de duidelijkheid, links het parade baanvak en rechts komen de schaduwstations. Het lijkt niet veel ruimte voor de schaduwstations
maar er kunnen echt 9 sporen liggen over de hele lengte.

Afbeelding

Afbeelding


Maarten

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Fohseer

Bericht door Raymond (UK) »

8811 schreef: 19 mar 2021 22:48 Ja die tafelcirkelzaag is heel handig thuis voor het kluswerk, en duur zijn ze ook niet meer.
Maar kreeg het aanbod om in de werkplaats te zagen met zo'n ding https://www.felder-group.com/nl-be/prod ... 00-p143754. ja dan is de keuze snel gemaakt :lol:.
Je werkt netjes Maarten. Dat zie ik graag. Het is een geweldig groot geheel geworden. Ik blijf dit volgen. 8-)

Zo'n Felder Kappa is mooi maar prijzig. Hier gaan ze tweedehands zelfs nog voor zo'n 6000 pond weg :o Ik heb na twee keer slikken een Axi besteld om mijn huidige zaag te vervangen. Als ik meer ruimte heb over een paar jaar dan komt er zeker een Kappa in z'n plaats.

@shoven als je zo'n goedkope zaagmachine in één keer 1000% wilt verbeteren kun je het zaagblad vervangen. CMT Orange bijvoorbeeld maakt betaalbare 'goede' zaagbladen vanaf zo'n 60 pond. Het verschil is dag en nacht.
Laatst gewijzigd door Raymond (UK) op 21 mar 2021 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

Je werkt netjes Maarten. Dat zie ik graag. Het is een geweldig groot geheel geworden. Ik blijf dit volgen. 8-)

Zo'n Felder Kappa is mooi maar prijzig. Hier gaan ze tweedehands zelfs nog voor zo'n 6000 pond weg :o Ik heb na twee keer slikken een Axi besteld om mijn huidige zaag te vervangen. Als ik meer ruimte heb over een paar jaar dan komt er zeker een Kappa in z'n plaats.

Dank je Raymond. Voorlopig is dit groot genoeg :D.

Zowel van het merk Felder als Axi zijn fijne machines om mee te werken. Een Kappa kopen krijg je geen spijt van maar wat je zegt, erg prijzig.


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Fohseer

Bericht door 8811 »

Ola,

We gaan weer verder met de bouw.
Alles paste netjes in elkaar, zie mijn vorige bericht, is het nu weer tijd om het uit elkaar te halen.
Waarom denk je, nou er zit toch een fout in. De zwenkwielen van de poten komen tegen elkaar aan en dat rijd niet handig.
Oude situatie.

Afbeelding

En de nieuwe situatie. Ik laat de zwenkwielen verspringen zodat ze vrij kunnen bewegen.

Afbeelding

Het eindresultaat.

Afbeelding

Nu kan ik de centrale voeding aanleggen in de modules, ze staan nu toch los.
Ik maak gebruik van VD-draad en kroonstenen, een beproefde methode. In de hoeken zitten de terminalblocks (25 pin D-sub aansluiting).
Deze verbind ik weer met een aansluitkabel D-Sub 25-polig. Beide te koop bij www.allekabels.nl.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even de linkjes naar de terminals en kabels toevoegen:
https://www.allekabels.nl/serile-d-sub- ... block.html
https://www.allekabels.nl/serile-d-sub- ... meter.html


Maarten

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Fohseer

Bericht door FidOo »

Sub-D stekkers zijn niet echt geschikt om je ringleiding mee door te verbinden. Daar gaat het om best wat stroom wat er doorheen moet.
Daar kun je beter of stekkerbare kroonstenen of als voorbeeld speakon stekkers voor gebruiken.
Die laatste vind je goedkoop via aliexpress.
Overigens wel erg strak gebouwd zo. Flink formaat ook.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie