L 55

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

L 55

Bericht door Re1044 »

Sinds een tijd is het erg rustig geworden met bouwen in N , omdat ik hoofdzakelijk met HO bezig ben , en ik daar genoeg spul en materieel van heb bleef of blijf ik daar mee bezig .
Ondertussen kwam er ook nog leuke dingen uit in N , dan is ook wel zaak dat je het bijhoud. Ik had wat pogingen ondernomen om wat meer met N te gaan doen , maar niet naar tevredenheid zodat het na de zoveelste poging strandde .

Toeval wilde dat op een gegeven moment Fleischmann de v60 als br363 in een nieuw jasje uitbracht ,ergens stond mij dat ik ooit in Roosendaal de Br363 zag staan in het groot .Na veel zoeken bleek dat de loks maar een paar jaar in Zeeuws Vlaanderen hebben dienstgedaan.
Het gaf mij de ideale aanleiding om met N weer bezig te gaan , aangezien ik mijn moderne goederenwagenvloot behoorlijk had gesaneerd en voorzichtig aangevuld met specifieke dingen , ben ik gaan bekijken wat er mogelijk is .
Het resulteerde in een soort van ´onderweg´ op spoorlijn 55 zoals die word benoemd , Gent- Terneuzen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is momenteel zoals het er nu uitziet , de bedoeling is dat ik nog de detaisl verder gaat verfijnen in de vorm van wat straatmeubilair , figuurtjes en een enkel voertuig , voor later ga ik aan de achterzijde een schaduwstation maken van katorails die ik al in bezit heb, 2 sporen achter , treinen wisselen met 2x een br363 of een enkele br204 met 363, voorlopig kan ik er mee uit de voeten .
Laatst gewijzigd door Re1044 op 03 dec 2021 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.


Alex

martjo
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2016 08:06
Locatie: Terneuzen

Re: Spoorlijn 55

Bericht door martjo »

Hoi Alex,

deze Terneuzenaar wordt hier blij van. Ik ga dit volgen. Gelukkig is er tegenwoordig meer afwisseling op 'ons' spoortje dan vroeger.

Ik heb trouwens dit locje ook gekocht omdat hij op Zeeuws Vlaanderen heeft gereden. Nu nog een van BR204 zeehelden editie scoren.

Veel bouw- en rijplezier.

groeten Martin



Onderwerp starter
Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: Spoorlijn 55

Bericht door Re1044 »

Dank Martin , voor mij geeft het een enorme voldoening om iets te laten zien wat voor anderen herkenbaar is .
De Br204 heb ik van RRF , maar misschien is dat wel vloeken en ga ik eigenlijk wel van uit dat die er reedt/rijdt ,zo niet dan gebruik hem als alternatief .


Alex

martjo
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2016 08:06
Locatie: Terneuzen

Re: Spoorlijn 55

Bericht door martjo »

De enige RRF die ik heb gezien in ZVL zijn een G2000, een Class 66 of 77 (1e trok, laatste trekt de Bertschitrein tot achter DOW) en een soort V60 maar dan 4 assig. Die stond toen bij Cargill, maar ook dat is al weer een paar jaar terug. Maar gewoon lekker laten rijden, wat mij betreft hoop ik hem in het echt ook eens te zien met een mooie sleep richting Terneuzen.

groeten Martin



Onderwerp starter
Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: Spoorlijn 55

Bericht door Re1044 »

Inmiddels ben ik indirect met mijn projectje verder gegaan , de vraag is ,wat ik er mee wil en wat ik er mee ga doen .
Er zijn voor mij een paar dingen belangrijk om tot een succes te komen.

- Plezier hebben in het bouwen
- Plezier om ervaring en kennis te delen met anderen
- Plezier in het rijden met een trein in een voor jou ideale omgeving

Verder ben ik een beetje bezig geweest met verlichting , als je kijkdoosjes, modules of een baan maakt is het belangrijk dat je goede verlichting hebt , je hoeft niet tenslotte een heel kapitaal aan verlichting aan te schaffen om je geheel sfeervol verlicht te hebben.
De 1 houd het op spotjes de ander TL-verlichting , en weer iemand anders met leds of een ledstrip . ik heb dat laatste toegepast , met dimoptie ,dus alles is mogelijk , ik ga niet iemand een verplichting opleggen , dit moet vanwege dit , ieder zijn keus .
Er is veel uitgeprobeerd daarin , wat voor mij het beste is , is voor een ander weer anders .

Afbeelding


Alex

Onderwerp starter
Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: L 55

Bericht door Re1044 »

Afbeelding

Ondertussen ben ik verder gegaan met het verfraaien van het geheel , de lantaarnpaal , de brandweercaddy en een dixie die nog in kleur geverfd moet worden , en nog niet zichtbaar en wel komt is een cateringwagen ,met wat banken .
Ook ben ik verder gaan kijken wat ik nog meer kan doen , ik zit er aan te denken om een voorzichtige uitbreiding te gaan maken naar Sas van Gent , of wel het idee ervan , want zou mijn goederenwagenpark ten goede komen.


Alex

Onderwerp starter
Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: L 55

Bericht door Re1044 »

Afbeelding

Een nieuwe aanwinst omdat ik toch zo nu en dan eens kijk wat er in de aanbieding is , deze lok doet trouw zijn diensten , en er is een gele variant of rode op het verlanglijstje , waarschijnlijk ga ik de lok nog omnummeren zodat die breder inzetbaar is .Ondertussen ben ik voorzichtig begonnen met een eerste uitbreiding .


Alex

martjo
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2016 08:06
Locatie: Terneuzen

Re: L 55

Bericht door martjo »

Hoi Alex,

ziet er goed uit hoor. En inderdaad die 3x plezier is wel belangrijk. Zonder plezier slaat de hobby dood en dat is zonde. Proficiat met je nieuwe aanwinst. In grijs geel reden ze vroeger ook bij ons. Deze kleurstelling weet ik niet.

groeten Martin


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: L 55

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben benieuwd hoe het grijze vlak overkomt als je dat volledig heb ingevuld en aangekleed.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: L 55

Bericht door Re1044 »

Hoi Michiel ,

Ik heb inmiddels 1 kant opengemaakt omdat ik het verder wilde uitbreiding,die achtergrond heb ik bewust zo gedaan want als ik aan Zeeuws Vlaanderen of Zeeland denk , denk ik altijd aan grauwe luchten , regen zwaar bewolkt , je kent het wel .
De bedoeling is dat de uitbreiding van de achtergrond doorloopt in de vorige ´module´bak, de zal met zo lang worden .
De achtergrond wordt dan van grauw naar vriendelijk weer ,zodat je niet als 1 geheel naar 1 gelijke lucht kijkt .

Groet Alex


Alex
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: L 55

Bericht door shoven »

Re1044 schreef: 12 dec 2021 11:10 ...want als ik aan Zeeuws Vlaanderen of Zeeland denk , denk ik altijd aan grauwe luchten , regen zwaar bewolkt , je kent het wel .
Dat is nou weer jammer. Bij Zeeland denk ik altijd aan zon, zee, strand, rust, ruimte en nog betaalbare woningen. :mrgreen:

Maar leuk thema! :Thumb


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: L 55

Bericht door Re1044 »

Ok ik heb verder niets met Zeeland, maar ja het is maar net hoe je er zelf tegenaan kijkt , als je er zelf woont is dat anders ,maar komt goed .


Alex

Onderwerp starter
Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: L 55

Bericht door Re1044 »

Afbeelding

Om iets voor elkaar te krijgen in de juiste setting die je voor ogen hebt , ga je kijken hoever je daarin kunt gaan , voor mij hoeft een groter geheel niet persé een ´moet´ of verplichting zijn .
ik ben het best mee met kleine dingen, daar voel ik me in thuis , een ander ziet er geen heil in dus zoekt die zijn ding in wat groter , dat is niet erg , zolang je er zelf in gelooft en achter staat zit dat wel goed.


Alex
Plaats reactie