Foto-spoordijkje

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Foto-spoordijkje

Bericht door maarten »

Na verschillende aankopen op Eurospoor werd het toch echt tijd om eens iets fatsoenlijks te maken om te nieuwe aanwinst(en) te fotograferen. Het toeval wil dat ik onlangs weer verder ben gegaan met het isoleren van de zolder, inmiddels ook al een meerjaren-project geworden. :oops: Dus een afvalstukje genomen en even snel een dijkje in elkaar geflanst.

Afbeelding
Lengte van een complete flex-rail (circa 90 cm), een 5-delige Flirt moet er ook makkelijk op kunnen. 8-) En het grappige is dat ik hem door z'n lengte (ruim 90 cm) ook als kleine test-track kan gebruiken. ;)

Afbeelding
Rand afgerond, geverfd, kurkbedding (had ik nog liggen) en rails op gelijmd, rails geverfd en geballast. Achterste randje niet geballast natuurlijk, die zie je toch niet op de pictures. 8-)

Afbeelding
Nu nog groenen. Big time.

Achtergrondje hoort er ook bij. Er lag nog een afvalstukje laminaat in de weg te liggen dus da's makkelijk. 8-) Beetje smurfenblauw en veel wit door elkaar gekalkt met een (soort) poffertjeskwast en daarna nog wat witte accenten erover gekwast (terwijl het nog nat was). Resultaat is niet onaardig dacht ik.
Afbeelding
Gewoon een dot blauw op de plank, een dot wit erbij en maar lekker smeren. :mrgreen:

Afbeelding
Aan de details kun je zien dat het zomaar een beetje in het wilde weg gekwast is. Dekt ook niet super op glad laminaat. :( Van een afstandje zie je er echter niets van.

Afbeelding
Zoals je ziet zie je niets van het wolken-beunwerk. :mrgreen:

En het eindresultaat met een van de aanwinsten van Eurospoor (dit wordt een kersttreintje tzt ;) ):
Afbeelding

Eigenlijk zijn sommige struikjes langs het spoor wat te hoog, misschien dat ik die eens moet snoeien. :mrgreen:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

mdewidt
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 sep 2009 17:03
Locatie: Herderen - BELGIE

Re: Foto-spoordijkje

Bericht door mdewidt »

Mooi gedaan hoor !


Groet,

Marinus

Rijdt: Nederlands, vooral tijdperk IV, V
Baan: Selectrix, zelfbouw SX-centrale, zelfbouw SX-functiedecoders, zelfbouw SX-bezetmelders
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Foto-spoordijkje

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoezo te hoog? Onkruid houdt zich niet aan voorgeschreven groeihoogtes. Maar krijg je geen last van slagschaduwen op de achtergrond als je bij kunstlicht fotografeert?

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Foto-spoordijkje

Bericht door maarten »

Normaliter zouden de struikjes prima zijn. Alleen is het dijkje vooral bedoeld om treinen op de foto te zetten en nu ontnemen ze een beetje het zicht op de draaistellen. ;)

(Slag)schaduw is geen enkel probleem, er zit 20 - 30 cm tussen dijkje en luchtplank. Dat heeft mede het voordeel dat de wolkenlucht lekker onscherp wordt en je het beun-kwastwerk niet meer ziet. :geek:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

HighVoltage
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:10

Re: Foto-spoordijkje

Bericht door HighVoltage »

Simpel maar doeltreffend :)

Zo'n idee wil ik tzt ook nog eens gaan maken. Heb je hier ook stroom op staan eigenlijk? Dan kan je de verlichting ook zien, staat denk ik ook wel leuk op de foto ;)

En die stukken struik die wat uitsteken maken het juist wat levendiger, normaal zie je die ook niet overal netjes afgesnoeid.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Foto-spoordijkje

Bericht door maarten »

Oeps, reactie over het hoofd gezien. :oops:

Nee, ik heb er niet permanent stroom op staan maar met 2 krokodellenklemmetjes is dat zo geregeld. Ik heb het al wel geprobeerd natuurlijk. Hier en daar moet ik nog wat railgummen, er zitten nog wat lijmresten op.;) Je kunt het zelfs gebruiken als programmeerspoor, maar net wat je wilt natuurlijk. :geek:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie