details

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: details

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hierbij weer 4 nieuwe sfeervolle foto's van Kees.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kees, verzoekje; wil je nog meer foto's maken van trein op verschillende plekken op je modelbaan?

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: details

Bericht door kanarie »

komt in orde Michiel en dank je
kees


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: details

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hier weer een aantal nieuwe foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je bent lekker aan het breken zo te zien, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: details

Bericht door Krab »

Een goede samenwerking Manne de een het verhaal en de ander de foto's plaatsen ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: details

Bericht door kanarie »

en nu het verhaal
breken lijkt erger dan het is ,de modules staan nog los van elkaar en staan ook nog niet op de goede hoogte
Foto 1 wordt een wijnbouw gebied met een arnold wijnhuisje /veel druivenplanten vaten etc ,de wijnkelder is er al en de srenenmuurtjes worden steeds hoger .
foto 2 rechterdeel komt op een goede tafel en komt direct op de goede hoogte voor tzt aansluiting bestaande baan .uiterst rechts een smalle module zijnde houtverlading dan van boven naar beneden :wijnbouwgebied bos en riviertje Daarna dorpje met vee verlading en er komen nog beel sparren/dennen etc Vlak voor de brug een oud personen wagonnetje op een fundament als seinhuis
foto 3 de veeverlading met stro en in een wagon zie je sporen van de witkalk .
De 4e rivier met later recreerende preisertjes
foto 5 zijaanzicht seinhuis .
Zowel op dit forum als benelux forum leuke ideen bv witkalken van vee vervoer wagons als veel fotos van wagons op fundamenten in gebruik als seinhuis
groet kees


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: details

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hierbij 2 mooie detail foto's van Kees.
Afbeelding

Afbeelding

Jou baan blijft een unieke sfeer en kleuren pallet hebben die mij erg aan blijft spreken _o_ .

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: details

Bericht door kanarie »

veel dank Michiel zowel voor het plaatsen als je complimenten.
De vee verlading is wel zo n beetje klaar wachten is op schapen en arbeiders .bij de houtstapels war hout zagende figuren etc
Volgend projectje is de hout verlading inc houtzagerij etc ,hier moet nog het nodige uit NL voor komen maar dat duurt nog een week of 6 vrees ik .
Geduld is een schone zaak zeker hier
met vriendelijke groet uit maroc
ps gisteren en vandaag een dag met veel wind zand en stof en dat was dus ook afstoffen .


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: details

Bericht door BenQ »

Kees,
De baan is mooi geworden, mooie bomen. Die hebben er een flinke reis opzitten.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: details

Bericht door FidOo »

Op de een of andere manier doet me de baan toch een beetje noord Afrikaans aan. Vooral veel bruin tinten en wat schaarser groen. Of dat toeval is.. Ik vind het in ieder geval wel gaaf.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: details

Bericht door kanarie »

hoi Ben
dank je jouw bomen hebben echt een verschil gemaakt !
Hoi Joost grappig dat je dat zeg, Mogelijk mijn referentiekader maar het eerste deel is veel groener ook doordat ik daar meer groen tot mijn beschikking had In het tweede deel [Fotos vanaf de brandweerwagen] is het wachten op aanvoer uit NL Maar mijn werkwijze is eerst de basis zijnde hout en cement dan veel gezeefd leem geeft bruine tint .ook gedroogde theezakjes waarvan de inhoud fijn gewreven is bepaalt de tint .
Cement krijgt allerhande waterverf tintjes grijs en bruin .dan gras en vlokken spul .Daarna boompjes struiken en dat soort gedoe .Paadjes en weggetje

Over Marokko landschap dit wordt bepaald door REGEN /WATER .In het noorden zeg boven de hoge Atlas [bergketen die van oost naar west loopt ] is het groen bossen en bv wintersport bij Azrou in de buurt In het zuid oosten minder groen. Noorden alles groen door de overvloedige regenval .Kust vanaf Tanger tot grofweg Sidi Ifni idem dito ook bv bananenplantages en citrus vruchten
Onder de Atlas in de valleien van een rivier dadelpalmen bossen etc etc Ook in een oase idem met volkstuintjes
Waar ik woon centre Nkob is een oase in de steenwoestijn vroeger tussen 2 rivieren nu droog door klimaat verandering met alle gevolgen van dien .Wat ook merkbaar is dat ook boven de Atlas het landschap droger wordt ook door onttrekking van water voor drinkwater en bevloeing .Gelukkig komen er ontziltings fabrieken .Zou zeggen kom eens kijken
groet kees


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: details

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Kees, ik weet niet of jij daar de beschikking hebt over muurverf maar met een beperkt aantal kleuren kan je alles nog makkelijker op kleur brengen. Het houd namelijk beter op lastigere oppervlakken als waterverf en goedkope acryl/plakkaat verf.

Ps; je kan met google maps inderdaad heel goed de structuur van die rivierbeddingen bij jou zien.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: details

Bericht door kanarie »

Hoi Michiel
Muurverf ja in 2 tinten wit en rood
Leuk dat je dat weer uitzocht .!0 jaar geleden was ons dorp nog 3 dagen geisoleerd omdat er weer even rivieren waren .Er zijn 2 fotos weer naar je toe Eentje is milieutechnisch niet zo correct maar in mijn wereld was dat toendertijd niet zo belangrijk .
met wederom warme groet uit een zonnig marok


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: details

Bericht door neudalhausenstadbahn »

En hier de 2 foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Kees, misschien is het zinvol eens te kijken welke landschaps materialen je zelf kan maken zodat je minder afhankelijk word van aanvoer van verder weg.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: details

Bericht door kanarie »

dank je Michiel
Hier voorhanden cement ,grindt ,leem ,takjes ,houtlijm ,waterverf ,hout ,soms spaanplaat of meubelplaat .Door reuma /artritis ben ik wat beperkt .
maar ik snuffel regelmatig bij de huisjesmakelaar en eurospoor.Ook hier op het forum heel veel leuke dingen kunnen kopen .Geduld leer je hier wel !Bovenste foto is het los en laadspoortje beetje een zooitje waar het milieu niet echt belangrijk is .onderste foto start houtverlading
groet kees


Plaats reactie