Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Schachbrett »

Gefeliciteerd Martin!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dank voor de felicitaties mannen!


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Afgelopen zondag was ik jarig. Dat leverde al wat cadeaus op voor de modelspoorbaan. En geld en bonnen om nog meer aan te schaffen, zeker nu de plaatselijke treinenboer een andere koers gaat varen. Het is nu wel drie halen, twee betalen! Dus ik ga zeker nog een keer toeslaan in de komende weken.

De oogst tot nu:
- containerwagen van Hamburg Sud (Flm)
- containerwagen Rocky Rail met twee containers
- een fontein die mooi midden op het grote kruispunt kan komen te staan. Daar waar je de lange laan in kan draaien. Ik wilde daar een standbeeld, maar kon geen geschikt standbeeld vinden. Deze fontein gaat daar nu dienst doen
- Bewoners: jagers met wild, campinggasten en baanpersoneel.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Na bijna twee jaar stilte, is het nu wel de tijd om weer eens wat aan de baan te doen. Uiteindelijk is het aantal opdrachten momenteel even rustig, terwijl er ook niet gesport kan worden. Dus tijd voor trein.

Veel stof is er natuurlijk wel gevallen, dus rijden zit er nog even niet. Gisteren wilde ik aan de brandweerkazerne beginnen. Tja, doordat een belangrijke boom ontbrak in de doos van de brandweerkazerne, heb ik me (na jaren) weer op een ander projectje gestort.

Ik heb in Hookyville een verkeersplein, waar je kan afbuigen naar een laan met bomen en bankjes in het midden. Op dit plein wilde ik eigenlijk een standbeeld, maar ik kon geen goede vinden. Okay, ik heb er de laatste jaren ook niet naar gezocht. Ik had echter nog wel een doos van een fontein. Mijn plan is om die fontein midden op dat plein te zetten, zodat je toch het idee van een rotonde krijgt. De positionering is nog niet optimaal, maar toch even twee foto's hoe het zou kunnen worden. Let wel, de fontein is nog verre van af.

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd!
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ronald2016 »

Mooi stukje stad. Ik had denk ik de fontein in 1 lijn met het midden pad geplaatst.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ronald2016 schreef: 31 mar 2020 14:20 Mooi stukje stad. Ik had denk ik de fontein in 1 lijn met het midden pad geplaatst.
De fontein staat nog los, dus ik kan er nog alle kanten mee op. Je bedoelt dat de fontein aan het eind van de laan in het midden beter zou passen?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ronald2016 »

Ik denk dat waar de rode stip staat beter staat. Maar dit is mijn persoonlijke smaak, het is jouw stad ;)

4096f12b-6362-4320-8d9a-4b79294555e4.jpg
4096f12b-6362-4320-8d9a-4b79294555e4.jpg (121.15 KiB) 4864 keer bekeken


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Eens met Ronald, dat past ook beter bij het karakter van je stad.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

brizbo
Berichten: 465
Lid geworden op: 22 nov 2012 19:42
Locatie: België-Laakdal

Re: Hookyville op weg

Bericht door brizbo »

Hey Martin,

Tof dat je de hobby terug oppakt, ik kijk uit naar het vervolg.


Fabrice
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik voel zelf ook wel wat voor het idee van Ronald en vind het prettig dat je daarin meegaat Steven.

Ik probeer het weer op te pakken. In elk geval kan ik een maand doorgaan, want thuiswerken en geen sport geeft me gewoon heel erg veel vrije tijd. Rijden wordt wel een probleempje, want bij het klappen van mijn externe netwerkschijf is veel informatie over Koploper en baanplannen verloren gegaan, om maar niet te spreken over foto's. Het is dat ik mijn foto's bij Photobucket weer grotendeels tot leven heb laten komen, zodat ik enigszins weet wat ik destijds deed. Helaas is ook alles van Koploper verdwenen, dus dat wordt rijden met de hand. Als de rails weer begaanbaar zijn gemaakt en dat gaat wel wat tijd vergen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Welkom terug Martin en alvast gefeliciteerd met je verjaardag .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Schachbrett »

Hallo Martin,

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Je zult maar jarig zijn vandaag!
Leuk dat je weer terug bent.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dank Sjaak en Chris. Ik weet alleen niet hoe lang ik terug ben, maar in elk geval wel een poosje. Mijn werk trekt in juni normaal gesproken aan. In april en mei veel werk voor de website van de Dutch Basketball League en zelf basketballen en tennissen. Dat valt allemaal weg. Basketbal begint pas weer in augustus op een paar kleine berichten na, dus daar is voor de hobby veel tijd vandaan te halen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Terwijl de fontein bijna gereed is (en ik nog twijfel over de locatie), ben ik een beetje begonnen met het industrie en overslag gedeelte bij Station Hookyville. Een van de opstelsporen beslaat een behoorlijke lengte en daar moet bovengenoemde plaat op aansluiten. Locomotieven kunnen linksboven tanken, daarnaast is wat goederenoverslag (daar moet nog wel een kraan bij) en aan de rechterzijde bevindt zich de machinefabriek. Voorlangs loopt de weg, al zal die niet continu recht lopen maar ook voor een deel slingeren. Aan de andere kant van de weg moet de brandweer nog een plek krijgen evenals de McDrive en het McCafé. Rechts van de machine fabriek komt dan nog een autokerkhof. Helemaal links, maar dat zie je hier niet, zijn ook nog twee uithaalsporen voor met name container vervoer. Daar kan ik pas aan beginnen als de complete stadplaat gereed is, dus dat duurt nog wel even.

Zo ziet het er vanaf de grond uit.
Afbeelding

Zo ziet het er vanuit de lucht uit:
Afbeelding

Let wel, er moet nog wel het een en ander bij komen, zoals Stelcon platen, interieur voor de fabriek, hekwerk, wat rotzooi buiten, een verdwaalde arbeider, groenzooi en verlichting. Ik denk dat er ook nog een kraan aan de voorkant van de goederenoverslag mag komen, maar die heb ik ook nog wel. En natuurlijk vrachtauto's.

Het is een eerste opzetje, dus het kan ook zo weer veranderen.

Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De fontein is nagenoeg af. Ik vind dat die aan de onderzijde nog ietwat teveel wit uitslaat en zal hier nog met een lichte zwarte was overheen gaan. Bij het aanbrengen van de dwarsbalkjes brak er eentje, maar dat zullen we maar toeschrijven aan de vandalen die helaas ook in Hookyville wel aanwezig zijn.

Afbeelding

Vanaf morgen ga ik ofwel aan de Aldi beginnen of wat aan de gang met het industriegebied. Via via zijn hier ook diverse aanwinsten voor onderweg.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag dan eindelijk aan de bouw van de Aldi begonnen, want uiteindelijk moeten de Hookyvillers wel ergens hun boodschappen kunnen doen. De onderbouw staat nagenoeg, alleen dat kleine hokje aan de voorzijde en de achterwand rechts zijn nog niet vastgezet. Dat staat voor morgen op het programma. Van deze bouwdoos houd ik wel wat dingetjes over, maar die gaan dan in de reservebak.

Laag aanzicht:
Afbeelding

En even met de helikopter:
Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Weer wat stappen verder met de Aldi. Uiteindelijk komt dit gebouw in het middendeel van de bovenbaan, zeg maar het lage deel naast de verhoogde stad. Een plek waar ook de brandweerkazerne een plaats gaat krijgen, de McDrive en het vandaag bestelde politiebureau. En daar tegenover of een stukje verder verwijderd van de stad het industriële gebeuren waar ook al het nodige materiaal voor binnen is gekomen. Daar maak ik later nog wel een foto van.

Enfin, de Aldi dus. Hier een foto van enige afstand (en vanuit de hoogte) zoals je 'm straks ook op de baan ziet. Let wel: de regenpijpen moeten nog aangebracht worden evenals de winkelwagentjes en lichten aan de zijkant. Dat laatste ga ik niet doen, want het zijn geen lichtjes die kunnen branden, maar gewoon plastic uit de bouwdoos.

Afbeelding

Fijne paasdagen!


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Inmiddels zijn er deze week ook al wat toebehoren voor het industriegedeelte binnengekomen; van webshops maar ook andere N-spoorders. Dit project zal wel moeten wachten totdat de Adli en de McDonald's helemaal klaar zijn en het politiegebouw, dat dinsdag aankomt, ook grotendeels gereed is.

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Hookyville op weg

Bericht door Alro »

‘T gaat wel kriebelen als ik al die spulletjes zie :)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het door mij bestelde politiebureau. Het is uit een ouder tijdperk. Ik overweeg dit gebouw in de stad te plaatsen en niet in de buurt van de Aldi, McDonald's en de brandweerkazerne, die schuin tegenover het industriegebied een plek gaan krijgen. Maar goed, dat is voor later zorg.

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Schachbrett »

Hookies schreef: 10 apr 2020 16:26

Afbeelding

Fijne paasdagen!
Hallo Martin,

Ziet er leuk uit die Aldi.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Thanks Chris.

De regenpijpen en dakgoten van de Aldi zijn aangebracht. De winkelwagentjes staan zelfs al klaar voor de eerste klanten. Hoogstens zal ik later nog verlichting binnen en om de Aldi heen aanbrengen, maar dat gebeurt pas als de supermarkt zijn echte plaats gaat krijgen. Op de achtergrond ligt al het volgende project klaar: het politiegebouw.

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Wel je winkelkarretjes ontsmetten hee Martin . :mrgreen:

mvg sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

MarcoTrix
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: Hookyville op weg

Bericht door MarcoTrix »

En streepjes voor 1,5 meter afstand...


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zoals eerder al aangegeven, ben ik nu van start gegaan met de bouw van het politiebureau van Hookyville. De muren zijn al enigszins verweerd met verdunde zwarte verf inclusief een paar druppeltjes afwasmiddel. Die kozijnenstrips (de 4 bovenste) gaan dat witte deel grotendeels overlappen.

Dit moet nu eerst even drogen (dat zal wel snel gaan) en dan kan de volgende stap gezet worden. In de doos zitten een paar elementen die op de bouwhandleiding niet worden aangegeven. Ik heb Faller gemaild om te vragen waar die onderdelen dan moeten komen.

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie