Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Hookyville op weg

Bericht door maarten »

Meerdere fabrikanten werken met 'universele' gietbomen om kosten te besparen. Bepaalde gietbomen kunnen daardoor voor meerdere bouwpakketten gebruikt worden. Dat betekent automatisch dat er ook dingen op kunnen zitten die je voor een bepaald model niet nodig hebt. Die blijven dan over. Leuk om zelf wat mee te knutselen. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Thanks Maarten. Dat er een complete gietboom voor nop in zit, vind ik wel vreemd. Maar wellicht is dat om het pand aan een schuine weg te zetten.

Wederom een stuk verder met het politiebureau. Dak zit nog los en daar moeten ook nog twee schoorstenen op. Het bordje 'polizei' boven de ingang moet ook nog worden aangebracht. De twee elastieken zorgen voor wat druk en een betere hechting. Hier en daar zag ik wel iets van een kiertje, dus dat moet nog weggewerkt worden, wat ook met bijvoorbeeld gras kan. In het masker binnenin heb ik een paar ramen dichtgeplakt, zodat bij het aanbrengen van verlichting niet alle raampjes in het licht staan. Morgen weer verder met de laatste afwerking.

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het politiebureau van Hookyville is nagenoeg klaar. Wil de schoorstenen nog wat verweren en het witte deel hier en daar ook nog wat minder blinkend maken. Volgende stap is nadenken over hoe ik van de verhoogde stad naar het lager gelegen deel van Hookyville ga komen. Ik gooi dat morgen ofzo nog wel even in de groep. Misschien heeft iemand een leuk idee waar ik nog niet aan gedacht heb.

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Hookyville op weg

Bericht door martindomburg »

Gaaf geworden man zo!

Tipje wel om het dak en de beplating even na te bewerken met poeders. De lijmresten zijn zichtbaar zo omdat de wetwash daar niet wil hechten.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Martin, welke lijmresten zijn er op het dak dan te zien? Het dak was één geheel en alleen de schoorstenen zijn erop gezet. Voor de rest is het dak nog los. Misschien lijkt het zo door het verweren met verdunde zwarte verf plus druppeltjes afwasmiddel? Je ziet dat ook op die bruine delen van de muur op de begane grond en eerste verdieping.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Ha Martin.

Fijn dat ook jij nog een forummer bent.

Een tip voor je volgende huisjes. Verf desnoods de onderdelen, nog aan de voetnoot, in de kleur die ze reeds hebben. Of net wat anders natuurlijk. Met bijvoorbeeld Vallejo verf wordt alles al mooi dof en heb je nooit meer plastic-look. Washes e.d. hechten ook veel beter op geverfd materiaal.

Keurig in elkaar gezet trouwens.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Thanks Jeroen. Ja, ik ben nog steeds een forummer, al ben ik er wel jaren tussenuit geweest. Er staat nog één gebouw op het programma en dat is de brandweerkazerne. Voor de rest ben ik dan wel genoeg voorzien aan huisjes voor dit deel van de baan. Zal het bij de brandweerkazerne eens proberen om aan de boom te schilderen.

Groet,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, het kostte even wat moeite, te meer daar sommige houten steuntjes in de loop der jaren waren verdwenen, maar voor dit moment staat de stad weer op z'n plaats. Eerst maar even drie overzichtjes, waarvan eentje met brandende straatlantaarns. Niet voor dat rechter deel, want dat moet nog gekoppeld worden.

De doorgaande weg van de voorkant van de treintafel naar de achterzijde, met reliëf.

Afbeelding

De fontein staat overigens niet op de kruising, maar op het dorpsplein. Zie hier:

Afbeelding

De stad schuin van voren en enigszins vanuit de hoogte.

Afbeelding

En nu met de straatverlichting aan.

Afbeelding

En waar het mij nu om gaat. Hier zie je rechts nog een puntje van de industrie, de Aldi, een pompstation en het politiebureau (dat paste niet in de stad qua ruimte). Het hoogteverschil tussen de stad en de vallei is zo'n 9,5 cm. Ik vind dat je vanuit de stad wel naar het lagere gedeelte moet kunnen. Ik kan een lange rechte daling gaan maken, maar dan kom je wel erg ver de vallei in. Ik kan de weg op hoogte laten, maar dan zie je van het station niets. Of ik ga de twee lanen naar één strook terugbrengen en dan via haarspeldbochten naar beneden leiden. Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende optie. Neemt ook minder ruimte in dan wanneer ik een soort spiraal idee ga maken. Iemand nog een ander idee?

Afbeelding

De stadsplaat is niet helemaal horizontaal, maar dat komt wel als ik blokjes/steuntjes van gelijke hoogte maak.

En van de stad richting de vallei:

Afbeelding

Groet,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door OBBinN »

Ik zou het ook doormiddel van enkele haarspeld bochten doen, maar dan 1,5 baan breed met op de rechte stukken indien mogelijk een soort passeerhaventje. Van het stadse deel zou ik de laatste middenberm ook al weg halen om wat ruimte te winnen.

Zoiets:
Afbeelding

Dit zou ook nog een optie kunnen zijn, maar weet niet tot hoever je de tunnel wil maken of de stad..
Afbeelding


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ha Wouter,

Ik zie nu pas de rode lijnen die je hebt gehanteerd. De stad ligt nu tegen de achterwand aan, dus dat scheelt iets. Ik ben nog aan het denken of ik een stukje van de stad afhaal of niet. De tunnel begint net na de wissels. Je ziet die wissels heel duidelijk op de derde foto uit mijn bericht.

Afbeelding

Maar ik kan nog wel iets verder doordraaien de andere kant op. Een bochtje meer of minder maakt me ook niet zoveel uit. Bovendien heb ik in Duitsland vaak hele steile stijgingen meegemaakt.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Mijn verlaat verjaardagscadeau is gisteren aangekomen en vandaag heb ik het in elkaar gezet: de Black & Decker Workmate WM825. Wat een waardeloze handleiding. Op internet werd er ook steen en been over geklaagd. Daar gaf iemand de tip om naar een Engelstalig YouTube filmpje te gaan. Daarin werd stap voor stap uitgelegd hoe je dat ding in elkaar zet. Zelfs met mijn twee linkerhanden is me dat nog gelukt. Zal in elk geval goed van pas komen als ik aan het zaagwerk voor de steunpunten van de berg en de haarspeldbochten ga beginnen.

Afbeelding

Volgende week ga ik ook nog de brandweerkazerne in elkaar zetten, want de ontbrekende gietboom is door Viessmann gratis opgestuurd en inmiddels ook aangekomen.

Groet,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Hookyville op weg

Bericht door maarten »

Hookies schreef: 23 apr 2020 14:58 Zelfs met mijn twee linkerhanden is me dat nog gelukt.
Maarre... een workmate is eigenlijk ook gemaakt voor handige Harries... ;) Top dat het je gelukt is! Altijd wel prettig als mensen dat soort verhelderende filmpjes op youtube zetten.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Hookyville op weg

Bericht door piksov »

Hi Martin,

doet je ook aan verzoekjes?

Ik wil wel een close up van de 4 rechter huizen, met de oprit, 4 huizen op rij, linker huis is groen, net boven de tunnel

Volgens mij ga ik ook iets maken met een hoogte verschil.

Guus


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Hookies schreef: 15 mar 2013 14:52
Afbeelding


Onderstaande foto is natuurlijk niet echt haarscherp, maar het gaat om het idee uiteindelijk. Je ziet hier namelijk de betaalautomaat in de parkeergagare. Een beeld dat je als je de baan bekijkt, nooit echt zult zien, maar goed. Het budget van de gemeente was trouwens ook op, want de afwerking van de muren laat te wensen over.

Afbeelding


Close-upje van het middendeel van de straat. Verweerde trapjes passen mijns inziens goed bij de stoepen, ook al zal zo'n trapje in de meeste gevallen eigenlijk recht voor de deur horen.

Afbeelding

En dan nog even een totaalshot, waar de chauffeur van die tweede blauwe wagen er toch weer in geslaagd is om zich in beeld te laten fotograferen.

Afbeelding
Heb je hier wat aan Guus? Het zijn oude foto's van een aantal jaren geleden, maar veel is er niet meer veranderd. De weg is in het midden een beetje verzakt. Het heeft blijkbaar flink geregend in Hookyville.

Groet,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Hookyville op weg

Bericht door piksov »

toppertje!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Een tijdje terug schreef ik hier dat ik het stickie met alle gegevens van mijn baan in Koploper kwijt was. Puur toevallig kwam ik het stickje gisteren tegen. Dat krijg je met wat opruimwoede. Even gestoeid om het weer up te loaden naar Koploper, want daar liep ik wel wat updates achter, maar het is met een hulplijntje wel gelukt. Ik moet wel zeggen dat ik er nagenoeg helemaal uit ben, want als je naar het hieronder staande overzicht van de zichtbare baan kijkt, dan zijn blok 46 en blok 47 niet aangegeven, terwijl deze wel ingevoerd zijn. Wat daar de oorzaak van is, daar ben ik nog niet uit. Aan de andere kant zit rijden via de laptop er voorlopig toch nog niet in, want aan de ene kant ben ik nog volop aan het bouwen en aan de andere kant zullen de rails grondig schoongemaakt moeten worden voor er überhaupt weer gereden kan worden.

Hieronder dan toch nog even het plaatje.

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7356
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Dat is mooi dat je het sticky terug gevonden heb :mrgreen:

mvg ~Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ben er blij mee Sjaak. Hoef ik niet alles helemaal opnieuw te gaan doen. Overigens heb ik blok 46 en 47 nu ook op de juiste plaats in het baanoverzicht weten te krijgen.

In de afgelopen dagen heb ik weer wat nieuwe aanwinsten mogen ontvangen.

Uit Engeland kwamen diverse bosjes en stukjes gras, met dank voor de tip van @shoven . Prima prijsje. Per zakje 117 stuks en alleen dat setje van drie soorten, daar zijn het er maar 108. Prijs varieerde van 4 tot 5 pond. Vorige week donderdagavond besteld en gisteren kwamen ze al binnen. Even twee (helaas wat spiegelende) foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Bij Sjaak's Hobbyshop had ik ook nog een bestelling geplaatst en die kon ik gisteren in Voorhout afhalen. Zakje met twee tunnelportalen, twee zakjes met bankjes en reclameborden voor op de perrons, een speciale zijkniptang, Vallejo verf set met kwasten en een doosje met fabrieksarbeiders.

Afbeelding

Ik kan weer aan de slag als ik met het opruimen van de zolder klaar ben.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7356
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Dat zijn leuke aanwinsten zie het wel op je baan verschijnen :mrgreen:

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

heilko1970
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2019 18:07

Re: Hookyville op weg

Bericht door heilko1970 »

hoi,

waar koop je deze spullen in Engeland...en zijn er nog meer interessante webshops in Engeland.

groet heilko


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Die sandalen! Briljant! :lol: :lol: :lol:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Kijk hier maar Heilko: https://www.ebay.nl/str/warpainterscenics

Van andere webshops weet ik niets hoor.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Gewoon even googelen, voor je het weet heb je er tientallen.
En als je voor 31 december bestelt heb je nog het pre-Brexit voordeel... ;)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3593
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Schachbrett »

Hallo Martin,

Zien er prima uit die bosjes uit Engeland.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7356
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Hoe is het Martin al wat verder gekomen met je baan ??

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie