Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Ratticus
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 jan 2015 19:37
Locatie: Beerse

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ratticus »

Super mooi, wonderbaarlijk hoe je op zon kleine schaal iets realistisch kunt toveren, ik wil er daar eentje gaan drinken :)


Mvg,

Davy aka Ratticus

-----------------
There are no stupid questions, only stupid answers.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nu het qua werk weer (te) rustig is en ik voor mijn gezondheid niet zo vaak meer naar artsen en ziekenhuizen hoef, was het tijd om weer even wat te doen aan de baan. Nou ja, aan de gebouwen dan.

Als eerste heb ik wat mensen aan de achterzijde van het station geplaatst. Zojuist is de eerste trein aangekomen in Hookyville en sommige mensen zijn enorm blij om elkaar weer te zien. Natuurlijk zijn er ook mensen die wachten op de volgende trein. Uiteraard moeten er nog wel meer mensen geplaatst worden. En de groene verkleuring links op de foto hieronder (waar de vrouw in de armen van de man springt) moet ook nog enigszins ongedaan gemaakt worden.

Afbeelding

Andere kant:

Afbeelding

Ook is er wat geklust aan de McDonald's. Oftewel mensen binnen geplaatst zittend op banken en aan tafels. Ja, er staan zelfs klanten te wachten op hun bestelling.

Afbeelding

Afbeelding

De McDonald's is hier zelfs al in bedrijf, al moeten de eerste auto's nog door de drive komen. De mensen die binnen zitten, hadden zo'n trek dat ze niet konden wachten totdat de kozijnen en ramen in de hoek waren geplaatst. Wordt dus vervolgd.

Afbeelding

Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Hookyville op weg

Bericht door Maurits71 »

top hoor


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Leuk gedaan hoor :)



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Hookyville op weg

Bericht door Willempie »

Smaken verschillen ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Pfff, even wat stof wegblazen. Ik heb bijna vijf maanden niets aan de baan gedaan. Ben je al op pagina 4 beland. Vorige week de draad weer opgepakt. In de McDonald's is nu verlichting aangebracht. Moet nog wel wat dingetjes omheen in elkaar zetten en natuurlijk nog het McCafé. Het opschrift met McDonald's is niet echt goed leesbaar. Kreeg niet de indruk dat ik de letters nog uit moest gaan snijden. Zal het in een kleurtje proberen te verven om het beter leesbaar te krijgen. In elk geval zitten er binnen al bezoekers en rijdt de eerste auto al door de McDrive.

Afbeelding

Was vorige week nog bij een h0-rijder. Hij had nog wat N-spul wat nu van eigenaar is verwisseld. Stadspanden (wellicht om een paar gare panden die ik al had te vervangen), een molen met losse wieken, vakwerkhuisje, drie andere panden, een brug, brugpijlers, tunnelingangen, een watertoren, perrondelen, een BP-tankpunt en nog wat uit te knippen posters. Of het allemaal ingezet gaat worden, weet ik niet. De tijd zal het leren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Hookyville op weg

Bericht door Marksintpancras »

Is dit een Engelse Mac Donald, of rijdt de auto achteruit de mcdrive door ivm ivm de de kant die nu langs gaat is niet de bestuurderskant als het een Nl auto is. :D
Maar wel hele mooie filiaal van de MC Donald, ik heb ook een filiaal geopend in Brohl, zal eens wat foto's er van maken.
Verder wel handig om wat n huizen te bemachtigen, soms kan je daar hele leuke dingen mee doen.
Ik verbouw wel eens een oud huis om naar kraakpand, zie je soms oude gebreken niet meer.

Met vriendelijke groet,
Mark


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De McDrive was zo nieuw dat deze inwoner van Hookyville geen idee had wat hij hier moest doen. Dus moeten er nog pijlen komen, :-).


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Hookyville op weg

Bericht door maarten »

Leuk dat je de draad weer oppakt!

Wat beteft het logo, je kunt het geheel een tintje grijs maken en dan na drogen de voorkant van de letters licht opschuren zodat daar de verf af is.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Bedankt voor de tip Maarten. Dat ga ik zeker proberen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Pfff, even wat stof wegblazen. Draadje was ver weg gezakt en mijn motivatie toch ook enigszins. Onlangs wilde ik wel weer wat gaan doen, maar het was het einde van het basketbalseizoen en er kwam even een aantal weken veel werk mijn kant op. Denk dat het nu weer wat rustiger gaat worden, dus hoog tijd om weer eens wat te gaan ondernemen. Zal ik eerst de ravage op zolder eens moeten opruimen. Moest achter de schotten zijn en dat is nou precies de plek waar je alles tegenaan zet. Dozen, hout, spiralen, alles staat nu kriskras door de zolderkamer heen. Tijd om dat dan ook maar eens op te ruimen. Zal er maar geen foto van maken, :-).

Anyway, een week of drie geleden naar Station N-Spoor in Hilversum geweest. Kreeg onderricht hoe je mooie foto's van je baan kunt maken met een spiegelreflexcamera. Zal de hand-out binnenkort nog maar eens doornemen. Wie weet neemt de kwaliteit van de foto's dan wat toe.

Ook nog wat nieuwe aanwinsten gescoord: drie autotransporters om mijn autotrein wat meer lengte te geven. Verder een flesje ATF en een doos met een bokkraan. Deze krijgt waarschijnlijk een plaatsje op het enkele goederenspoor bij het station. De kraan kan wel over twee sporen heen, maar er moeten ook vrachtwagens bij kunnen, vandaar dat 'ie niet op het dubbele goederenspoor geplaatst gaat worden.

Afbeelding

Wordt hopelijk weer wat sneller vervolgd!

Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Dat was lang wachten Martin :mrgreen:
Nu nog de fut om wat te doen aan je baan .
Maar dat zal wel komen als het wat koeler word ,
of moet je weer dan voor je werk op stap ?


m.v.g. Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik heb de komende weken wel wat meer tijd om wat aan de baan te doen. Maar dan zal ik eerst even de zolder aan kant moeten maken. Links zie je nog een deel van de vaste baan met spiraal. Daaromheen ligt allemaal hout, een tweede spiraal en nog veel meer troep. Dat wordt nog even flink zwoegen.

Afbeelding

Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ron »

Hoi Martin,

Raam open en alles eruit mieteren :lol: :lol: .

Leuk dat je weer gaat beginnen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

En toen de zolder weer een beetje opgeruimd was, kwamen er weer werkopdrachten en was het tot gisteren ontzettend druk met werk, sport en geen treinen. Maar gisteravond toch een nieuwe aanwinst gescoord bij een modelspoorbouwer die er mee stopt: een Flirt Cantus. Die kan mooi afwisselend met de Lint ingezet worden voor treindiensten tussen Hookyville en het nog aan te leggen Esdorf.

Afbeelding


Nu nog even wat vakantie vieren en dan ga ik half oktober - als alles meezit - weer eens wat serieus werk van de baan maken.

Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

jerrytrein
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 mar 2015 21:38

Re: Hookyville op weg

Bericht door jerrytrein »

gaaf stel
poos terug trouwens
hoop dat je wer eens wat bouwtijd krijgt
Maar zonder cente geen bouwe :D


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Mooie aanwinst Martin weer eens een ander kleurtje dan rood op je baan ;)
Wacht met smart op je updates , maar dat zal wel komen als het rustiger in je werk is :mrgreen:

m.v.g. Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Schachbrett »

Hallo Martin,

Klinkt bekend dat je werk en verdere privéleven grotendeels van je tijd opslokt.
Maar uiteindelijk ga je toch weer de rust en de tijd vinden om met het mooie N spoor bezig te zijn.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Tsja, soms loopt het niet zoals je verwacht. Ik had in september echt het idee wat stappen te kunnen maken met Hookyville, maar daar is het door werk niet van gekomen. Ik kreeg enkele nieuwe opdrachtgevers. Voor een van hen maakte ik begin november nog een verhaal met Martin Kok, die een maand daarna werd geliquideerd wat velen van jullie vast hebben meegekregen. Nu is het sinds enkele dagen wat rustiger op het gebied van werk. Dat betekent dus boodschappen doen voor de feestdagen en ondertussen, genietend van de top-2000 het boek van Astrid Holleeder lezen. Na de jaarwisseling ga ik weer eens verder, tenzij....

Hier nog even mijn kerstkaart:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Hookyville op weg

Bericht door BenQ »

Martin,
Beetje stoffig hier maar dat krijg je deze leeftijd, gefeliciteerd met je 53e verjaardag. ;)


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Voor mijn verjaardag had ik al wat aangekocht via een andere modelspoorder: de Bietschtalbrücke, een dubbele brug en een kraan voor de overslagplaats van goederen.

Afbeelding

Voor mijn verjaardag zelf kreeg ik onderstaande cadeaus: een boek over digitaal modelspoor (al lijkt me dat in eerste instantie meer gericht op 3-railsystemen), een containerwagen van Norfolk, de muziekkapel van Noch, koeien van Preiser en kleindiervee van Preiser.

Afbeelding

Afbeelding

Nu weer even afwachten wanneer ik weer eens wat aan de baan kan doen. Gelukkig is het hobby en niet werk, want met dat laatste moet ik mijn geld verdienen en daar is het al lange tijd lekker druk.

Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Hookyville op weg

Bericht door Detlev »

Nou, drie-rail zal wel meevallen want er staat groot een fleischmann Profi-boss op de voorpagina...


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Van Steven overgenomen een MAK met vijf af-fabriek geweatherde klapdekselwagens. Komende anderhalve maand nog even flink werken en daarna kan ik weer wat tijd aan de baan gaan besteden. Eerst maar eens stofvrij maken en wat treinen laten rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 08 jul 2017 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rem_Brand »

Hoi Martin,

Je was me net voor, ik vond dat ook een mooi setje maar goed wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Heb inmiddels voor het beschikbare budget weer wat extra Peco spullen bij Hattons besteld :)

gr.
Rembrand


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag naar Station N-spoor in Hilversum geweest. Prima beurs met alleen maar N-spoor. Diorama's, banen, techniek, verkoop, van alles was aanwezig.

Uiteraard bleef er weer het nodige aan mijn vingers kleven.

Afbeelding


- een doos met spoordijk beplanting
- een pen om witte strepen op mijn wegen te trekken
- een setje van Busch met een politiewagen en een brandweerwagen
- van MiNis een transportbusje Nürnberg 2011
- van MiNis een vrachtwagenbusje Nürnberg 2010
- van Wiking een Volkswagen Passat B6 van de brandweer (voor mijn brandweercomplex heb ik nu wel genoeg verschillende brandweerwagens
- en tot slot een loc die al lang op mijn verlanglijstje stond: een dieselloc van de Rail4chem. Met decoder al ingebouwd.

Komende maand nog even flink doorbuffelen en daarna zie ik wat vrije tijd opdoemen. Dan zal ik eerst de rails flink moeten poetsen, want gisteren wilde ik even een loc wat laten doen, maar daar zat geen beweging in. Zelfs niet op het losse programmeerspoortje. Dat laatste gaf pas enige sjoege toen ik met het Roco-blokje die ral had gepoetst.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie