Cirkelbaantje Rocks' end

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door Chris83 »

Als je nog een Plan C 2.0 wilt hebben: Maak een soort van konijnenhok, met kippengaas en plaats de baan daar dan in en zet het geheel op tafel?

Maar je trein in onbalans raken is idd niet zo een leuk idee, ik denk dat dat ophangen dan alleen zal gaan mits je het met bv 4 ijzeren stangetjes doet. Misschien met een TV steun aan de muur?


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Beter een aquarium dan een konijnenhok. ;)

Ophangen aan 3 draadjes is makkelijker dan aan 4, de lengte is dan minder van cruciaal belang. TV-steun is geen optie, ik ga er geen extra gaten voor boren. Ik heb ook al zitten denken om een hol messing buisje te nemen. op die manier kan ik er draadjes door laten lopen. Maar goed, dat is allemaal wel op te lossen.

Vanavond slechts een kwartiertje kunnen besteden om een begin te maken aan het stationnetje. Hopelijk kan ik morgen meer tijd vrijmaken. :(


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Vandaag was het papadag en zoonlief was zo braaf z'n middagdutje uit te smeren over 2,5 uur. Dus eindelijk een beetje tijd kunnen vinden om even lekker te prullen. Nog anderhalf huisje te gaan en dan kan ik gaan passen en meten hoe ik het kan gaan indelen. Nog even geen fotootjes ivm usb-problemen op de computer.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Tussen de bedrijven door nog wat kunnen doen. De huisjes zitten in elkaar en de layout is grof uitgezet (1). Het kleinste huisje (achteraan) komt iets verhoogd te staan (2). De steentjes van de Auhagen tunnelportaaltjes zijn wel erg groot vind ik. Ter vergelijking even een Transit busje op gezet van Rietze (3). Bij het grootste huisje heb ik een stuk uit het dak gehaald zodat er ook wat licht uit de raampjes op de bovenverdieping kan komen (4). Nog 2 kleine schuurtjes wil ik ergens op de berg plaatsen (wel met lampjes), hier nog geen foto van. Alle huisjes moeten nog lichtdicht gemaakt worden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het gaas ben ik aan het buigen. Ik hoop vandaag de eerste laag in gips gedrenkte keukenrol aan te kunnen brengen. :?


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Geen stilstand, maar weinig vooruitgang. Tegen de tijd dat dit projectje klaar is, is het al weer pasen geweest misschien. :oops:

Van de week aan het ballasten geweest. In het weekend (koopzondag) een zakje ballast gehaald, Busch Z7125, en daarmee aan de gang gegaan. Voor een eerste keer vond ik het zeker niet tegenvallen. Het kost inderdaad wat tijd, maar het heeft ook iets rustgevends, iets therapeutisch bijna. :D In ieder geval, de methode die ik heb uitgeprobeerd is ballast strooien met een theelepeltje, verdelen/op z'n plaats brengen met een kwastje en daarna indruppelen met verdunde houtlijm en een druppie afwasmiddel.

In eerste instantie had ik zoiets van: oh, oh.. dat gaat niet goed.. Alles werd wit natuurlijk van de houtlijm, maar als het droog is zie je daar helemaal niets meer van, wonderbaarlijk eigenlijk. :) Door het druppeltje afwasmiddel merk je trouwens wel dat piepschuim poreus is, ik had een beetje houtlijm op het plastic tafelkleed toen ik het geheel optilde. Verstandige zet zo'n plastic tafelkleed, dat had zomaar een echtelijke rel kunnen worden. ;)

Overzichtsfoto, onderste deel is net met lijm gedruppeld:
Afbeelding

Detail van net met lijm gedruppeld stuk (in het begin is het nog witter):
Afbeelding

Gedroogd stuk, op de foto lijkt het donkerder dan het daadwerkelijk is:
Afbeelding

Al met al tevreden met het resultaat van het ballasten.
Volgende stappen: testrondjes rijden, daarna tunnelportaaltjes figuurzagen zodat het (onwillige) gaas makkelijker gevormd en vastgezet kan worden. De kunstof portaaltjes zijn wat te breed (of mijn schijfwereldje te klein), ze vallen ernaast. Dit is de enige trein die hier komt te rijden dus ik ben voor dit projectje niet gebonden aan maat-conventies, ik kan lekker doen wat ik wil. De portaaltjes ga ik bekleden met das-klei en dan steentjes inkrassen. Ook nog nooit gedaan, maar dat was ook het doel van dit project, kennis en ervaring op doen.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door Mctrain »

Keep up the good work!!!

En ach, een lekkere ruzie op zijn tijd is ook fijn, geeft jou minder zorgen en gezaag aan je hoofd, en kan je nog meer bouwen, want tjaaa gezellig op de bank is er dan niet bij!

Groeten,

Dun Arno


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

@Mctrain: haha, zo had ik het niet bekeken, daar heb je een punt! :D

Testrit verliep prima, 1 ieniemini balastkorreltje op de rails, verder alles okee.

Een hele korte sneak preview:
http://www.youtube.com/v/-4YceHaisvY

Deze loc staat er om bekend dat ie behoorlijk lawaaiig is, voor de sfeer maar ander geluid onder gezet. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door FaCo »

Maarten.

Leuk baantje! Blijf je draadje volgen. Trouwens, gaaf geluid bij je filmpje.


Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

@FaCo: Dank je. Dat geluid zit trouwens standaard in Videospin, een gratis video-bewerkprogje.

Kerst 2010 gaan we dus definitief niet halen. :( Te druk gehad met het gezin en te laat begonnen. Maar toch de smaak te pakken en we gaan dus gewoon door. Een paar chocolade eitjes er op en we hebben een leuk paas-baantje bijvoorbeeld. :D

Vanavond de 4 tunnelportaaltjes uitgezaagd met de figuurzaag. Ik had ze al bijna vastgelijmd met 2-componentenlijm toen ik me bedacht dat het wellicht veel praktischer was om eerst de klei er op te plakken, op maat te maken en daarna pas de portaaltjes te plaatsen. Inkrassen gaat dan ook makkelijker maar kan eventueel ook als de portaaltjes al op hun plek staan.

Moeders wil de kersttafel dekken voor morgen dus helaas is het voor nu over met knutselen. Volgende week vrij dus hopelijk dan iets meer tijd om te knutselen.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door Mctrain »

Hoi Maarten,

Hier hetzelfde probleem, dacht zelf ook even snel een kerst/winterbaan te bouwen, welke mooi voor kerst klaar zou zijn. Nou ben bang dat dit ook niet meer gaat lukken.
Had vroeger een H0 baantje, welke binnen een paar weken klaar was, maar dat is met dat N-gebeuren wel even anders merkte ik al snel op. Wat een priegel werk, maar wel leuker.

Ach 1 geluk, nu kunnen we een heel jaar lang rustig verder bouwen, zodat het in 2011 wel klaar is.
Als ik dan aankomende zomer buiten het te warm vind, ga ik lekker bij de winterbaan zitten.

Groeten,

Dun Arno


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Gisteren (2e kerstdag) nog even wat kunnen prullen. Niet te veel tekst maar wel foto's:

Het verschil tussen het Auhagen tunnelportaal en de mal die ik heb gemaakt:
Afbeelding

Passen van het malletje:
Afbeelding

Toen gaan kleien. De tandenborstel was bedoeld om wat reliëf in de steentjes te drukken. dat is niet gelukt. De klei heb ik uitgerold tussen de twee verfmengstokjes die ik op een plankje heb getimmerd. De alu dop is van een oude parfumfles, die doet dienst als deegroller. Dat werkt prima trouwens.
Afbeelding

De kleiplakaat heb ik eerst langs het malletje uitgesneden (boog). Toen het houten portaaltje ingesmeerd met houtlijm en daar de klei opgelegd.
Afbeelding

Daarna terwijl de klei nog zacht is met het plamuurmes lijntjes in geduwd en steentjes gemaakt met een schroevendraaiertje. Het resultaat:
Afbeelding

Voordeel van deze methode: steentjes worden bol, dat vind ik wel mooi.
Nadeel van deze methode: omdat de oppervlakte droogt op sommige plekken wat breukjes in het oppervlak. Misschien dat dit te voorkomen is door het nog een beetje nat te maken.

Al met al niet heel erg ontevreden. De steentjes rond de rand moeten bij de volgende een stuk groter in ieder geval. Hij oogt vrij hoog, misschien dat ik er nog een stuk af zaag. Het is nu wel iets universeler mbt de maat van de berghoogte.;) Het was overigens best leuk om te doen.

Volgende stap: verf en kwasten halen.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door tv_man »

Een heel net portaaltje zou ik zeggen!

Een laagje verf erop en de kleine breuken in de stenen geven het geheel een beetje extra textuur, ik zou me daar zeker geen zorgen over maken.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Intussen niet helemaal stil gezeten en het eerste portaaltje geverfd. @tv_man: inderdaad, het valt eigenlijk niet zo op en ziet er best leuk uit, thanks.

Egaal grijs geverfd. Wat te donker eigenlijk naar mijn smaak maar het kan wel.
Afbeelding

Met oker wat plekken aangebracht.
Afbeelding

Zwart met wetbrushen en afsponsen. Na drogen wit/beige dry-brushen. Tevens roet aangebracht, maar beetje ongeduldig niet gewacht tot drybrush-beige droog was, daarom niet heel erg mat zwart. Het oker zie je eigenlijk niet of nauwelijks meer.
Afbeelding

Het eindresultaat: Misschien wat te veel ge-drybrushed, toont een beetje grijzig maar dat vind ik eigenlijk wel mooi zo. Het effect van dry-brushen zie je pas goed na drogen.
Afbeelding


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door mdedeugd »

Hoi Maarten.
Das wel erg leuk, maar ook een toevalligheid :o ;)
Weet je..
Jij laat hier nu presies exact zien, hoe ik bij mijzelf straks op mijn baan de tunnelportalen zal gaan maken.
Mijn idee is exact volgens deze werkwijzen, en je kunt ze er makkelijk invoegen, als je landschap al staat, zoals bij mij inmiddels het geval is.
Leuk [kerst cirkel] baantje wordt dit.
Niet groot, maar je kan zoveel details erop aanbrengen.
Sucses, en ik hou het in de gaten, ;)

Nog een gezond 2011 toegewenst ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

@Martin: grappig dat je dezelfde werkwijze in gedachte had. Ik moet zeggen dat het wel bevalt. Trouwens wel de klei opplakken voordat het droogt, anders trekt het krom.

Gisteren nog een portaaltje gemaakt en vanavond de resterende 2. Hopelijk kan ik morgenavond nog wat tijd vinden om ze een eerste laag verf te geven.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Inmiddels 3 tunnelportaaltjes erbij gemaakt. De een is wat beter geslaagd dan de ander.

Zelfde methode weer. Plakje Dasklei (ca. 3 mm) met houtlijm op een plankje lijmen, in zachte klei steentjes duwen en drogen. Van een stukje klei dat over was stukje muur gemaakt. Zonder vast te plakken op starre ondergrond trekt dit dus krom. Rechtsboven van het muurtje wat steentjes 'uitgevijld', dit ging best goed eigenlijk.
Afbeelding

Eerste laag verf, de basiskleur. Rechtsonder het protaal wat ik als eerste heb gemaakt.
Afbeelding

Met wetwash zwart en drybrush wit.
Afbeelding

Eindresultaat met roetspoor. Het portaaltje rechtsboven is zou normaal gesproken niet door de commissie komen maar voor nu accepteer ik het. Het is een leerprojectje tenslotte.;)
Afbeelding


Volgende stappen: roest op de rails maken en een deel van de bodem (onderkant) uithollen om makkelijker lampjes ed te kunnen aansluiten en zo.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

rene_k
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jun 2010 20:08

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door rene_k »

Zien er mooi uit de portaaltjes


Groet,

René

Robboxxx
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 dec 2010 18:24

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door Robboxxx »

Mooi. Ik neem aan dat je kerstbaantje 2011 bedoelt?



tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door tv_man »

Het lijkt er bijna op dat je een productielijn bent begonnen! Je zou zo bijna een voorraadje portalen en muurtjes kunnen bouwen voor het geval je er ooit eentje nodig hebt ergens.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Bedankt jongens! @Robboxxx: ja inmiddels wel ja, haha! Kerst 2010 heb ik niet gehaald, te ambitieus maar dat is niet erg. Een van de hoofdredenen was om wat ervaring op te doen in het scenery bouwen ten behoeve van mijn zolderbaan die nog in mijn hoofd zit. In dat opzicht is het al geslaagd, ik kan nu portaaltjes maken. ;)

Natuurlijk ook nog wat gedaan.

Originele rails:
Afbeelding

Rails geroest met 'Sienna Gebrand'. Helaas niet zo goed gedekt dus misschien nog maar een 2e laag geven.
Afbeelding

Ook de tunnelportaaltjes met houtlijm vast gezet.
Afbeelding

Vakantie zit er helaas weer op dus waarschijnlijk even minder progressie. Toch eens proberen of ik m'n piepschuimsnijder aan de praat kan krijgen. In plaats van recalcitrant gaas wil ik de bergen (althans de basis) van piepschuim maken.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Zo af en toe wat tijd vrij kunnen maken om even wat te prullen dus tijd voor een update. In dit tempo moet kerst 2011 mogelijk zijn. :oops:

Uit wat afvalhout een piepschuimsnijder gemaakt:
Afbeelding

Andere benadering, van piepschuim de ruwe vorm gemaakt maar daar gaat géén gaas over heen alvorens er keukenrol met gips over gaat.
Afbeelding

Greppel/afgrondje bij de brug.
Afbeelding

De dorpskant.
Afbeelding

Het gereedschap: verfbak, modelgips en Lotus Maestro keukenrol (en m'n handjes).
Afbeelding

Resultaat dorpskant.
Afbeelding

Een tunnelingang, duidelijk te zien is dat het nog doorschijnt terwijl het wel dicht is.
Afbeelding

Tunnelingang waar ik niet tevreden over ben, die plooi moet weg dat is niet wat ik wil.
Afbeelding

Overzicht ravijnkant. Bij nader inzien vind ik het ravijn te ondiep, men had dit kunnen opvullen bij het aanleggen van het spoor. Het plaatsen van deze brug is daardoor niet zo vanzelfsprekend.
Afbeelding


Hiervoor heb ik geen gewone keukenrol gebruikt maar Lotus Maestro, dat is keukenrol dat je nat kunt maken, weer uitwringen en opnieuw gebruiken. Daardoor een stuk steviger dan gewoon keukenrol en daarom ook geen gaas nodig als ondergrond. Ik heb eerst gips aangemaakt in de verhouding 1:1 (iets dikker dan drinkyoghurt) en daar de keukenrol in gedrenkt en vervolgens over het piepschuim gehangen. Het resultaat is beter dan ik had kunnen bereiken met gaas, lekker grillige steile bergen. In verband met lekkere kliederhandjes van de tussenstappen geen foto's. ;-)

Volgende stap is een dikkere laag gips er op en gaan beeldhouden. Dat is wel iets waar ik nog wat tegen op zie.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door Jerome »

Maarten,

Ziet er goed uit hoor, weer eens een andere methpode om bergen te maken, net als mijn betonprut methode. Mijn volgende berg gaat ook met piepschuim worden, dus ik ben zeer geintresseerd in de piepschuimsnijder. Kan je vertellen hoe je deze hebt gemaakt en wat je er voor nodig hebt?

Greetz, Jeroen


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door Michiel »

Hoi Maarten,

je zit net een stapje voor op mijn rond baantje. Ik kijk met veel interesse naar je bouwmethode, en ben vooral benieuwd naar de landschappelijke invulling. Het ziet er alvast tof uit!


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door Mctrain »

Hoi,

Ziet er al goed uit!!! Ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden als eindresultaat. Bij mij staat alles al een aantal weken (sinds kerst eigenlijk) op een zeer laag pitje(zeg maar op stop). Hoop voor de zomer nog wat te gaan doen, maar ben bang dat dit pas weer najaar wordt eer ik verder ga, teveel hobby's die eraan zitten te komen weer.

Ik hou je in de gaten, zodat ik veel tips van je kan leren.

Groeten,

Arno


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Kerst-cirkelbaantje

Bericht door maarten »

Bedankt jongens, leuk dat jullie mijn prulwerk kunnen waarderen. Zoals gezegd is de volgende stap een laag gips op de bergen aanbrengen en dan rotsen gaan beeldhouden. Het is iets waar ik een beetje tegen op zie, maar misschien is het net als met DAS-klei portaaltjes maken, niet te veel over nadenken gewoon doen. Het punt is dat ik kritisch ben voor me zelf en dat ik wil dat het een beetje realistisch wordt. Van de andere kant ben ik hier aan begonnen om te oefenen/leren om scenery te maken dus van die kant kan het eigenlijk niet mislukken.

@Jeroen: Er zijn verschillende voorbeelden te vinden van piepschuimsnijders op internet, maar om kort te gaan is een piepschuimsnijder in mijn geval eigenlijk niet meer dan een grote (houten) beugel met een draadje er tussen. Dat draadje is van weerstandsdraad wat je kunt kopen in een electronica-zaak of bij Conrad.nl, het kost bijna niks eigenlijk. Welke waarde ik heb weet ik eigenlijk niet, mijn afstand is ongeveer 40 cm. Ik heb de waarde op het zakje laten schrijven maar kan nu het zakje niet meer vinden, sorry. Het draad je sluit je aan op een voeding die je dus eigenlijk soortement van kortsluit. Als voeding gebruik ik een spotgoedkoop voedinkje van 12V 1A. Deze wordt wel wat warm (wordt natuurlijk ook misbruikt) maar vooralsnog overleeft ie nog. Het is wel zo dat bij echt dikke stukken hij iets meer afkoelt waardoor je langzamer kunt snijden. Maar eigenlijk voor mij meer dan voldoende. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen. De dingen die je op internet kunt kopen zijn trouwens belachelijk duur! Zelf maken kost bijna niets en is nog leuk ook (als het werkt tenminste ;) ).

Groeten,
Maarten


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie