Rothenburg (spoor N)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door Ad_M »

Blijf het gaaf vinden hoe jij hier meerdere hobbies / interesses met elkaar combineert, geweldig om girls und panzer (Anime / Manga) en treinen hier bij elkaar te zien
:D

Afbeelding

Erg leuk Wim!!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door bob vermeulen »

Wim,

Mooie update met leuke foto's.
Zelfs mijn kleindochter vindt de manga leuk en denkt er nu over om bij mij ook manga te maken maar dat in Tp3 -4 ik weet het nog niet :lol:

hoe dan ook grappige combinatie.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Bedankt Ad en Bob voor deze positieve reacties.

Bob: als je kleindochter iets met manga leuk vindt en je wilt haar bij de baan betrekken dan kun je dat ook doen door los inzetbare scenes te maken. De PzIV-H staat los op de baan, dus ik kan 'm neerzetten waar ik wil of weghalen. Dito met de containers en de rijtuigjes. Zoiets kun je misschien ook met haar doen. Je hoeft het niet eens hier te laten zien (hoewel ik dat wel leuk zou vinden), of als je het niet in je eigen baantopic wilt laten zien, kun je er evt. een eigen topic van maken.
Laatst gewijzigd door WimC op 14 jan 2023 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Op het 'nieuwste' (meest recent aan gewerkte) deel nu ook de lantaarns aangesloten.
Afbeelding

Een overzichtsfoto van de Bahnhofstraße
Afbeelding

En van de hele stad (baan)
Afbeelding


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door piksov »

Hi Wim,

kun je eens laten zien / vertellen hoe jij de strepen en symbolen op de weg maakt?

Guus


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Dag Guus,

Voor het overgrote deel met afwrijfsymbolen van Busch en Noch. Die heb ik deels uit bakken op de beurs in Houten gevist (dan voor €2 oid). Die zijn niet altijd helemaal OK, waardoor ze niet goed blijven zitten. Of dan is de ondergrond misschien niet schoon genoeg. Maakt eigenlijk niet uit, want dan is het net alsof er wat sljtage is.

Een paar stukken aan de berm in bochten heb ik met witte verf gedaan. Dan pak ik een fijn penseel, teken de bocht (licht) voor met potlood en dan steeds met een klein beetje verf een klein stukje doen. Dat is wat moeilijk om echt goed te doen. Als het dan toch iets te dik is, doe ik er wat groen overheen, dan is het net alsof de weg wat matig onderhouden en versleten is.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Hier heb ik de bocht en de slinger bij de wegversmalling met de hand gedaan.
Afbeelding

Je ziet dat er in de binnenbocht een dikker stukje zit, dat werk ik nog weg met groen.

Van de bovenkant kun je zien dat de strepen aan de binnen- en buitenkant niet parallel lopen, maar ik zie dit stuk nooit van de bovenkant, dus vanaf je gezichtspunt valt het niet op.
Afbeelding

Er moet ook nog een betonnenrand oid op de brug komen, dus daarna valt het nog minder op.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Een tijdje terug was ik bezig met de Edeka, daar heb ik (vorig jaar al) licht ingebouwd en vanavond ook aangesloten.
Afbeelding

Afbeelding

Nu ik de foto's heb genomen weet ik weer wat een van de redenen was dat ik het nog niet had aangesloten: ik wil nog wat klanten met winkelwagentjes bij de kassa zetten, maar die moet ik nog bestellen. OM erbij te kunnen moet het dak er weer af, en dan moeten de verlichtingsdraden weer los 8)7

Ik heb eind vorig jaar ook een werkplaats gebouwd voor achter de Edeka, maar besefte me dat ik die nog niet op de foto had gezet. Op de achtergrond het nog steeds onbeschilderde skatepark met een tijdelijke afzetting van het spoor door de eerder getoonde anime-containers
Afbeelding

In de werkplaats staat een auto op de brug. Licht moet nog ingebouwd worden.
Afbeelding

Het pleintje voor het raadhuis was nog wat donker, daarom nog een lantaarnpaal daar neer gezet (achteraf op niet zo'n handige plek, staat eigenlijk midden voor de deuren, maar dat soort 'grappen' komt in het echt ook wel eens voor). Ook het restaurant van licht voorzien.
Afbeelding

Afbeelding


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Skatepark geschilderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil het nog een beetje vervuilen. En de ondergrond en omgeving moet nog afgewerkt worden natuurlijk.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door Hans »

Hallo Wim,

Prachtig geschilderd.
Dat doe ik je niet na.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Raymond
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door Raymond »

Knap gedaan Wim!
Ziet er leuk uit👍🏻
Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door 8811 »

Nieuwe bestemming voor je containers gevonden zie ik. :Thumb


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Je ziet dat in het echt ook wel eens dat containers als afscherming worden gebruikt, hier bijvoorbeeld:
https://www.google.nl/maps/@52.1327112, ... 384!8i8192

Bedankt Hans en Raymond.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

8811
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door 8811 »

Klopt Wim, containers worden voor heel veel toepassingen gebruikt.
Ik vind dat het skatepark een industrieel thema krijgt met de containers.
Ik dacht gelijk hier aan https://hall-fame.nl/ met een mooi (indoor) skatepark https://www.ladybirdskatepark.nl/
in ieder geval heb je mijn aandacht.


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Aandacht is altijd fijn :) Zo'n skatepark ligt bijna altijd in een verloren hoekje, wat dit hoekje op mijn baan ook is. Ik had eerst het idee om een wat vervallen muur met graffiti te maken (dat werd ook geopperd in het draadje waarin panzershop het park presenteerde, maar ik was zelf ook al op dat idee gekomen). Daarna had ik deze containers besteld en op een gegeven moment eens langs het spoor gezet, en toen dacht ik "he, dat ziet er best leuk uit zo." Is in zekere zin een soort van graffiti wat op die containers zit, dus past wel. Ik weet overigens niet of ik het definitief zo laat.

Oorspronkelijk wilde ik een Girls und Panzertreintje maken. Er zijn nog meer containers onderweg en passende Japanse containerwagens. De containers zijn 1:150 en passen ze wel op een vlakke wagen in 1:160, maar net niet met drie erop, wat eigenlijk wel zou moeten kunnen. En hoewel dit allemaal uit Japan moet komen, vallen de prijzen nog best mee. De containers zijn eigenlijk nog duurder dan de wagons. Die kosten 1700 Yen voor een setje van twee (dat is circa €12). Waar nog wel BTW en wat douanekosten bijkomen, en de verzendkosten natuurlijk. Setje containers is circa 2500 Yen. Dat is wel relatief duur (circa €17). Voor gewone containers zou ik dat niet betalen, maar deze vind ik zo leuk dat ik het er wel voor over heb.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door Krab »

Hoe lang moet je dan op die containers wachten Wim ?
Hier ligt ook een skatebaan naast de Mac Donalds in een hoekje van een evenementen terrein .
Beetje zand en gras eromheen met wat paadjes van en naar de toestelen nog ;)

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Dag Sjaak,

Die heb ik een week of twee geleden besteld en zijn gisteren binnengekomen. Hadden ook sneller kunnen komen, maar dan waren de verzendkosten hoger geweest.

Ik moet het skatepark inderdaad nog wat afwerken. Maar in het algemeen is het vooral beton/asfalt wat er ligt, dus hoeft alleen wat gras en begroeiing omheen. Ik heb er van de week nog een lantaarnpaaltje geplaatst, want één hoek was nog wat donker.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Hier een foto van het skatepark, de lantaarn links is nieuw, dat was een wat donker hoekje
Afbeelding

Vandaag mijn schakelpaneel voorzien van magneten met opschriften van loks en treinlengte (ik rijd niet computergestuurd)
Afbeelding

Met ook wat strips voor de 'opslag' van loknummers en lengtes ik nu niet gebruik. Niet alle plakkertjes zitten helemaal recht :mrgreen:
Afbeelding

Dat was eerst met post-its (je ziet er nog eentje, maar dat is omdat dat knopje niet goed werkt). Het was zo:
Afbeelding
Die post-its gaan nogal snel los, dus hopelijk blijft dit beter zitten.

Dan de containers en containerwagens:
Afbeelding

Afbeelding

Zien er nog best goed uit. Ze hebben alleen geen kortkoppeling.
Wat me een beetje tegenviel, is dat de lipjes net niet op de goede plek zitten. Een container zit dan echt goed klemvast, de andere twee kunnen nog een beetje verschuiven (maar vallen er niet snel af).

En het motorrijtuig.
Afbeelding

Mooi bedrukt :Thumb Ook geen kortkoppeling. Het lijkt alsof er verlichting in zit, maar dat is de verlichting van de Volksbank die doorschijnt.
Er zit wel kop- en sluitverlichting in, maar die flakkert nogal, is niet richtingsafhankelijk (iig niet op mijn digitale baan en als ik de machinevertaling van de website van Kato lees, ook niet analoog. Machinevertalingen van Japans naar Engels gaan niet altijd goed, maar zelf bak ik er helemaal niets van). Op de foto hieronder de de sluitverlichting het dan wel, maar de frontverlchting het niet (ze gaan random aan en uit).
Afbeelding

De andere kant heeft een andere bedrukking.
Afbeelding

Het is 1:150, dus even wat vergelijkingen met 1:160. Met een Silberling (Rotling), zie je dat het wat breder lijkt uit te vallen.
Afbeelding

Naast een dubbeldekker lijkt het dan weer mee te vallen.
Afbeelding

Van bovenaf valt vooral het vierkante dak op. Dat lijkt vooral erg breed.
Afbeelding

Jullie hebben misschien ook gezien dat de achtergrond op de foto's anders is:

Afbeelding

Dat klopt, ik heb de achtergrond Schwarzwald-Baar van Faller goedkoop kunnen kopen. Aangezien die hoog is en vooral wolken heeft, leek die wel bruikbaar. Viel tegen. Het niet-wolkendeel was inderdaad niet zo geschikt. De wolken vallen wat groot uit, dus ik vind het niet echt optimaal. Bovendien ging het met plakken verkeerd. Ik had wel op een reststukje eerst geprobeerd met Busch-sproeilijm. Dat ging goed. Maar bij het plakken van het eerste deel (het is een achtergrond in 4 delen) sproeide ik wat meer lijm dan op het probeerstuk, en toen ik het geplakt had, leidde dat tot vlekken :x Dat zag er echt niet uit. Dat er maar weer afgetrokken en de rest maar met goedkope hobbylijm van de Action geplakt, dat ging wel goed. Alleen heb ik nu dus 70 cm tekort :x

Afbeelding


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door Krab »

Hoi Wim misschien dat https://www.peard.nl wel een stuk verlengde achtergrond voor je heeft ?
Ziet er trouwens goed uit. :Thumb _o_


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Dag Sjaak,

De standaard achtergronden van Peard voor N zijn vind ik wat laag (30cm) . Daarnaast maakt de achtergrond de baan wat dominant in de ruimte. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik doe. Ofwel toch nog maar de verlenging van Schwarzwald-Baar bestellen. Ofwel zelf schilderen in wat neutralere kleur.

Wel een idee wat ik nog heb is om met losse afbeeldingen van huisjes, bomen etc. de achtergrond wat te verfraaien. Als ik die met fotolijm er op plak, kan ik ze waarschijnlijk ook weer makkelijk loshalen en ermee varieren.

Eerst laat ik het even zo. Er is nog genoeg te doen.

Vanavond begonnen met voor de laatst geplaatste seinen knopjes op het schakelpaneel aan te brengen. De knopjes zitten erin, nu nog solderen :o Vervelend werkje vind ik dat altijd.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Naar aanleiding van het filmpje van Raymond (Echthoven) van zijn 3x mat54 waarin de hele baan te zien is, dacht ik 'laat ik eens een overzicht van mijn baan geven en van de vorderingen van de laatste tijd.' De baan is niet zo groot, dus past op één foto.

Niet zo scherpe foto van hoe het tot een paar maanden geleden was (oude foto, waarop het laatste stukje niet te zien is, maar dat is ongeveer hetzelfde als op de tweede foto).
Afbeelding

Bovenaanzicht van eind november. Er zijn duidelijk vorderingen :)
Afbeelding

En van net. Het begint steeds meer ergens op te lijken, maar een gedeelte moet nog ingevuld worden (o.a. ballasten op het station) en er moeten nog veel details komen.
Afbeelding

De hoek rechtsachter op de laatste foto weet ik nog niet precies hoe ik die in ga vullen.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

tv_man
Berichten: 1435
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door tv_man »

Mooie overzichtsfoto. De hoek rechtsachter hoeft waarschijnlijk niets bijzonders, heuveltje, bosje, huisje? Op de voorgrond bij het paradespoor heb je ook al een flink stuk zonder al te veel aankleding afgezien van het groen en dat geeft eigenlijk een erg goede achtergrond voor de treinen die erlangs rijden.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Bij het kasteel komt nog een parkeerplaats (waar nu de tunnelportalen staan) met de finish van een wielerwedstrijd. En inderdaad waarschijnlijk rechtsachter verder niets bijzonders. Wat bomen of een weiland denk ik. Evt. met een klein huisje.

Ik moet ook nog bedenken waar (en hoe) ik het spoor daar precies in een tunnel laat verdwijnen. Of ik dat net voor of net na de weg doe.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Raymond
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door Raymond »

Mooie foto zo van je baan Wim👍🏻
Het heeft een leuke sfeer!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Rothenburg (spoor N)

Bericht door WimC »

Bedankt Raymond!


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Plaats reactie