Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben 4 dagen terug weer met een nieuw diorama begonnen omdat ik nog 2 NDS bussen uit m'n vitrinekast wil hebben. Hiervoor bouw ik dus nu even een diorama en daarbij kan ik gelijk een leuk bruggetje gebruiken dat ik nog had liggen.
Afbeelding
Dit diorama ligt op de plek waar buslijn 19 de voormalige Dalhauser nord/west ring kruist. Deze spoorlijn is hier deels omgebouwd tot fiets en wandelpad en deels overwoekerd met groen net als op het eerder gebouwde ND Mentzelsfelde Abzweig. Hier onder het sporenplan van de ringlijn zoals dat tot begin jaren 80 was.
Afbeelding

Ik ben inmiddels met de onderbouw aardig gevorderd maarja sommige dingen gaan nu eenmaal vrij snel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even 2 WR GmbH busjes in aan bouw van een vriend gebruikt om de maten een beetje aan te geven.

Vandaag heb ik het viaduct geschilderd en deze daarna op de plek gezet waarna ik met keuken papier volgezogen met verdunde houtlijm de spoordijk kon gaan maken.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel

Ps; onder tussen is het werk aan een ander groot diorama ook weer op gang gekomen zie daarvoor hier.
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 23 jan 2019 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben gister en zaterdag lekker verder aan het bouwen geweest, de weg en de bovenzijde van de spoordijk zien er al aardig uit en de spoordijk zelf heeft ook een basis laag groen. Van hier af ga ik kijken hoe ik verder ga, waar ik al wel mee verder kan is de midden berm van de weg en het wegdek zelf want dat moet bijgewerkt worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 23 jan 2019 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door Jos »

Dat begint er al goed uit te zien Michiel.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door gek op stoom »

mooi michiel
heb je het gras gelijk op het keukenpapier gedaan
of heb je er eerst nog gips onder gedaan

Gr andy


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Andy, er zit ophoogzand van de praxis met verdunde houtlijm tussen, dat word ook kei hard.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door gek op stoom »

daar heb ik nog niet eerder van gehoord
Gr andy


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Andy ik doe het al jaren op die manier, ik heb het ook al wel eens dik ingesmeerd met zand kleurige muurverf en daar het zand in gestrooid.

Vandaag heb ik de middenberm gemaakt en geplaatst en ben ik begonnen met het uitbouwen van de spoordijk. Met kunststof trapjes schaal 1:200 van Schulcz en stukjes karton ben ik de toegang naar de houten perrons gaan maken. Alles er omheen heb ik opgevuld met een mix van zaagsel en houtlijm. Alles moet nu eerst drogen en uitharden want alles is nog zacht of zit nog half los.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit "seinhuis" is officieel een verkeerstoren voor een vliegveld, deze moet ik nog een beetje bij schilderen.

Wat ik nu nog zoek is iets van een halte gebouw, maar ik heb er weinig ruimte voor en weet nog niet wat ik hier in kan gaan doen.

Bij het vorige diorama begon ik met een idee wat snel een visie werd waarna ik daar de stedelijke situaties voor creëerde en daarna bekeek welk punt zich voor een diorama leende wat in mijn visie paste. Bij dit diorama begon ik alleen met dat ik er 2 12m bussen op kwijt wilde kunnen waarna ik een geschikt punt heb gezocht. Als leidraad voor het punt heb ik m'n vervoersplan van Neu Dalhausen gebruikt waarin ik heb staan hoe vaak welke buslijnen rijden en met welk soort bussen. Het ontbreekt me nu nog aan een duidelijk beeld, een idee/visie van hoe dit deel er uit zou moeten zien waardoor ik veel meer als normaal moet zoeken hoe ik dit kan aankleden en invullen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 23 jan 2019 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

T.Spat
Berichten: 271
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door T.Spat »

Michiel, je gaat weer als een speer :mrgreen: ;)

Mooi stadsviaductje, komen er ook weer woningen
omheen te staan?

Mvg,

Tis


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Tis dat is wel de bedoeling maar hoe ik dat ga vorm geven weet ik nog niet, in ieder geval niet in de stijl zoals je die op Basel Merveldshof of Neu Dalhausen Hbf vind, het halte gebouw is nu m'n eerste zorg.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Na div. dingen proberen allemaal net niet wilde lukken of passen ben ik nu met 2 andere dingen bezig.

Ik ben onder aan de trap met delen van een gesloopt huisje een kiosk aan het bouwen.
Afbeelding

Daarnaast ben ik begonnen met de bouw van een huizenblok dat tegen de spoordijk aan komt te staan. Deze bouw ik met onderdelen van een gesloopt huis( een andere als bij die kiosk), bierviltjes, karton, flatkabel en schuurpapier.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu moet ik nog iets voor dakgoten zien te regelen want dat ontbreekt nog.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 23 jan 2019 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het huizenblok heb ik nu helemaal geschilderd en verouderd alleen nog geen dakgoten maar sinds gister avond wel materiaal om het van te maken, dus mogelijk dat ik dat vanmiddag nog even doe.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 23 jan 2019 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dit diorama blijft voorlopig even stil liggen, er is een ander diorama tussen gekomen en ik moet ook nog een paar andere dingen eerst afmaken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik was vergeten dat dit topic hier ook nog liep :oops: Op modelspoorwijzer heb ik de verdere bouw van dit diorama in Oktober al laten zien. Dat hele bouwverslag hier met vertraging over doen lijkt me niet echt zin vol maar ik wil de gene die niet op MSW komen het eind resultaat nog wel even laten zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 24 jan 2019 13:00, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door Jos »

Mooi hoor Michiel!

Groetjes,
Jos



pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door pp4trains »

Heel mooi gedaan,

maar pas jij het formaat van je foto's nu aan aan het formaat van je diorama? :D

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door bob vermeulen »

Michiel,

Erg mooi diorama, jammer dat de foto's zo klein zijn om je diorama nog beter te kunnen bekijken.

Bob
Laatst gewijzigd door bob vermeulen op 18 nov 2011 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door Jos »

Die vraag heeft Michiel al in een eerder draadje beantwoord.

Groetjes,
Jos



T.Spat
Berichten: 271
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door T.Spat »

Gewoon op het plaatje klikken ;)


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door Jeroen »

Jos zegt het al. En ik zeg het mijne nog eens: Michiel, ik ben ook gezwicht....download even Pixresizer (o.i.d.), en je fixt het zó! Vind het prettige van dit forum dat we (inmiddels..) 1024x768 foto's hebben die het prrrrrima doen vanaf mijn laptop. Lekker kijken zonder te klikken. Scheelt ook codes invoeren t.o.v. bijvoorbeeld Beneluxspoor. Come on!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik had eigenlijk niet willen reageren, maar als iedereen het gaat doen dan toch maar, ik heb al eerder gezegd wat ik er van vind en dit soort onzin gaat ten koste van mijn plezier in de hobby. Ik wilde me met het inhalen van achterstallig post werk van m'n goede kant laten zien, maar ja als ik dan dit als reacties krijg dan hoeft het van mij niet. Ik hoef hier tenslotte niks te posten, doe het alleen als ik er zin in heb, en als de reacties daarna weer alleen over de grote van de foto's moet gaan en niet over wat ik laat zien dan post ik dus niet meer.

Het interesseert me totaal niet wat jullie er van vinden eerlijk gezegd( ik bedoel hier mee puur de manier waarop ik mijn foto's moet posten). Ik ga me er niet meer druk om maken, en ik wil hier ook verder geen reacties op hebben, maar ik ben er even klaar mee. Voorlopig dus geen vervolg meer op diorama topics en daarmee is het klaar.

Neemt niet weg dat opbouwende kritiek op wat ik bouw uiteraard wel welkom is ;). Dat is tenslotte waar dit soort topics over dienen te gaan ;) .

Edit 11-8-2017: nu met andere hosting zijn de foto's in dit topic wel op groter formaat te posten en dus te zien.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 aug 2017 00:44, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Neu Dalhausen Gutenbergstraße

Bericht door pp4trains »

Excuse me :oops:

Ik heb je melding even gemist. Het was echt niet mijn bedoeling je voor je schenen te schoppen of iets dergelijks.
Ik heb je foto's aangeklikt, geen probleem.

Groeten en even goede medemodelspoorder,
Patrick


Plaats reactie