Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3595
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Het is goed om te zien dat je weer aan het bouwen bent!
Sinds die overnachtingsescapades op zo'n 45 km,hadden we dit wel een keer verwacht ;) :lol:


Gr Chris
Laatst gewijzigd door Schachbrett op 16 aug 2011 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Hey Jeroen,

Yes, daar is dan de (al een tijdje verwachte) start van jouw 2e topic/baan.

Mooi man dat je het nu hebt doorgepakt.
Ga dit zeker weer volop volgen.

Krijgt de schaarwissel zijn plekje op 1 van de te bouwen modulles?

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jos »

Ron schreef:hey flyboy,

Leuk om weer wat nieuws te volgen.

Mocht er nog een klein kasteel op moeten, ik heb er nog eentje ter donatie staan.

gr. Ron.
Jeroen is meester in het ophalen van kasteeltjes, hier staat er ook nog 1 te wachten :D

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7359
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Krab »

Hee dat is mooi Jeroen blijf het wel even volgen .
Wie zegt dat Jeroen er een kasteel of slot op wil zetten :mrgreen: :mrgreen:



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Rob Fongers »

Ohhhh dat wordt weer smikkelen en smullen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Jeroen schreef:En die jetlag? Niet mekkeren man......
Nee jij hebt ze zowat wekelijks. Maar ja, jij mag voor je werk ook wekelijks de grote plas over. Ik doe dat puur voor de vakantie. Wat overigens ook weer leuk is voor de inspiratie (al hoewel niet alles 1op1 is om te zetten in Europees). Lees bovenal vervallen zooi langs het spoor, daar zijn ze in de US echt sterren in. Ik heb tussen Washington en New York meer halve ruïnes dan operationele industrie/bebouwing gezien langs de sporen dan waar ook. Heel interessant.

Robert

p.s. een PB-tje


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hee Jeroen, mooi dat je weer eens wat vaker wat kunt doen en dat jullie samen aan iets moois beginnen. Ik wens jullie heel veel plezier met de bouw en het bedenken van alles en ik ga je bouw verslagen zeker weer volgen, het thema, sfeer is ook een thema is zeker veel belovend.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

He guys,

dank, dank voor het enthousiasme.

@Freddy:

die schaar was het eerste railstuk waar ik mee kon bedenken en plannen. Op de rechtermodule, dus niet die met de brug, komt dat ding te liggen in het hoofdspoor.

Ik zal eerdaags eens mijn kleine plannigsideetje posten hierzo....is altijd makkelijk.

@Jos,

fuk man, dat is waar ook! :oops: Ja, fijn dat je hem nog hebt. Ik zal hier toch ook eens aan wat moeten doen....maar we wonen ook altijd zo lekker bij elkaar in de buurt. Ik zal je PB'en, en dan moeten we toch echt (écht, écht, É C H T) eens wat afspreken. Thanks for the head's up anyway!

@all,

Tja, en nu moet ik weer even arbeideren, dus pas vanaf het weekend weer een beetje nieuws, tekst en/of uitleg.....

Grtz,

J.


Afbeelding

jordy19
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 apr 2011 15:32
Locatie: voorschoten

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door jordy19 »

ziet er nu al goed uit :)

was al erg onder de indruk van boppard dus ben zeer benieuwd wat hieruit gaat voortkomen :lol: ga het dus zeker volgen!


gr.
jordy

Kan niet wachten op de scenery
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1211
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door WimC »

Hoi Jeroen,

Ben benieuwd wat het gaat worden, je hebt iig veel mogelijkheden met dit thema!

Groeten,
Wim


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door FidOo »

[quote="Jeroen"]Hi Joost,

Wat dat betreft begin je me al een beetje te leren kennen. Deze keer gebruik inderdaad nog steeds mijn hoofd qua inbeeldingsvermogen, wat hulp van buitenaf (een bepaald forumlid.... :ugeek: ) en een beetje van de bekende planningsprogammaatjes. Eerlijk is eerlijk, ik plan nu wel wat meer op de computer, maar dat is puur qua maatvoering. Toch wel makkelijk.

Edoch, ik had al wat spullen in huis waar ik wat mee wilde gaan doen. Dus: daar ging ik wat mee plannen en bedenken. Normaliter zou je eerst een plan maken, en daar dan de spullen voor kopen. Nee, zo werk ik dus niet.

Zullen we het doen net zoals bij Boppard destijds op dat andere forum?

Ach we stalken je al een tijdje zullen we maar zeggen....

Ik geloof dat ik ook nog wel wat machinefabriekspul (faller oid) over heb... Ik geloof niet dat het een toepassing gaat vinden op mijn baan. Kan er wel een fotootje van schieten mocht je willen..


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Het thema is leuk en daar kan veel mee. Ik zie nu 2 modules is het ook zo dat je er meerdere kunt gaan maken in de toekomst of blijven het er 2 of wil je in de toekomst wel gaan rijden omdat hij digitaal wordt.
Dat met een grote brug over het water is ook een interresant deel van het project.

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Cybertinus »

heel interessant thema idd ja. Het is heel wat anders dan een baan in de Alpen. Kan erg mooi worden, op een wat grimmige manier. Ben wel benieuwd naar het resultaat :).


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Hee jeroen toppie man dat je wat nieuws gaat maken.
Ik ben wel benieuwd wat we te zien krijgen wij zijn boppard gewend maar die was al redelijk opgebouwd en aangekleed.
Nu kunnen we de bouw van begin af aan volgen.Ook top dat je toch met pc de baan gaat besturen dan heb je zoveel meer mogelijkheden :D

Succes groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door pp4trains »

He,
Dat wordt weer een prachtig project.
Ben benieuwd

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door martindomburg »

ooooo, weer een abonnementje erbij :D


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

Hoi Jeroen, dat klinkt weer errug interessant.
Maar waar ik eigenlijk meer over wil weten is hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de vriendin enthousiast te krijgen.
Ik probeer dat al een tijdje op subtiele wijze, maar het werkt niet...


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door pp4trains »

evo schreef:Hoi Jeroen, dat klinkt weer errug interessant.
Maar waar ik eigenlijk meer over wil weten is hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de vriendin enthousiast te krijgen.
Ik probeer dat al een tijdje op subtiele wijze, maar het werkt niet...
Ik denk zomaar heel veel vlieguren extra :D



Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Vincent »

sommige levens partners vinden het gewoon leuk. zoals ook de mijne. als ik er maar enkele van haar ideeën in het plan verwerkt. gelukkig zijn dat ideeën die ik zelf heb aan gedragen.


mvg vincent


vincent
www.elfd.nl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

evo schreef: Ik probeer dat al een tijdje op subtiele wijze, maar het werkt niet...
Misschien moet je het dan op een wat minder subtiele wijze proberen... (onder lichte cq. zware dwang, dreigen, chanteren, geweld gebruiken....) ;-)

Gekkigheid natuurlijk. Ik stelde het voor, en ze was van begin af aan al geïnteresseerd. Ik vertelde eigenlijk dat het leuk was om te doen, en dat je het vrij 'echt' kunt maken allemaal. En dat je praktisch kunt maken wat je ook maar wil. Maar natuurlijk ook dat je niet het hele huis claimt enzo. We gaan de taken wel verdelen natuurlijk. Zo ga ik haar niet vragen om 'even de bezetmelders te verbinden' ofzo. Maar denk aan: achtergrond schilderen, verouderen, groenen, boompjes maken/bestrooien. Het klonk haar wel positief in de oren. Of dat echt zo zal zijn, is natuurlijk de vraag, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Op dit moment zit ik in Curacao te ontbijten en vliegen we straks weer terug. Morgen plan ik al de eerste soldeerwerken aan de wissels te doen. Martin met z'n immense Schwarzwald-project ga ik ook even bezoeken; hij heeft nog wat van die ondervloer platen waar ik mee wil experimenteren. Of dat gaat werken bij de module-overgangen weet ik nog niet, maar dat gaan we dus juist even proberen. Het gaat me niet om de demping van het geluid, dat interesseert me werkelijk geen reet, maar het is wel een goede manier om de sporen realistisch te verhogen.
Dit weekend ga ik de wisselaandrijvingen van Conrad bestellen, en wil ik aan de grootste kutklus/uitdaging beginnen voor het moment: bovenleiding in de bruggen frommelen.
Het leuke werk is wel, dat we al vrij snel de scenery van de linkerbak kunne beginnen. Eerst de rivier, weg en oevers maken is makkelijk als de brug er nog niet vast op ligt.

Überhaupt het hele stappenplan bedenken, en in welke volgorde wat moet is eigenlijk een van de lastigste dingen! Gelukkig heb ik nog een transatlantische vlucht voor de boeg om daar over na te denken! :-)


Afbeelding

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door pp4trains »

Moduleovergangen kun je zo oplossen:
Afbeelding
Afbeelding

In dit draadje gebruikt diegene schroefjes gesoldeerd onder de rail.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2780

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Kijk! Dat is een nuttige foto! Zelf zat ik ook al met dat idee te spelen. Dus ik moet ergens dun balsahout ofzo gaan zoeken voor de overgangen bij de rails. Marco zijn draadje spreekt me ook aan, die gebruikt gewoon plenty houtlijm voor z'n overgangen, ik denk dat ik dat ook ga doen. Lijkt me stevig genoeg, en kun je gewoon de rails op dat hout lijmen. Verder op de modules zelf wil ik gaan experimenteren met die ondervloer......


Afbeelding

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mdedeugd »

Goeden dag, Jeroen ;)

Een nieuw project :D , uiteraard ga ik deze ook volgen ;)
Sucses en veel plezier.


Martin de Deugd



marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Jeroen ik weet niet of je al wisseldecoders hebt maar ik gebruik de LS 150 van lenz in combinatie met de conrad aandrijvingen en dat werkt perfect, deze decoder is geschikt voor motorische wisselaandrijvingen.

Groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jerome »

He Jeroeni,

leuk dat je weer begonnen bent met iets nieuws. Ik gebruik ook onder andere Conrads in combinatie met de LS150. Door een oude regelbare voeding te gebruiken kan je zorgen dat de motoren minder hard om gaan. (Ik gebruikte ongeveer 13Volt). Overigens, als je nog geen aandrijvingen hebt, zou ik toch ook wel servo´s proberen, is toch wel mooier, heb ik ondervonden bij een modelspoormaat. qua kosten niet veel duurder overigens.

Mbt de overgangen, kijk eens in mijn draadje Ik gebruik hardboard van 3 mm en houtlijm. werkt prima. Als je het goed aanpakt heb je een prima overgang zonder ruimte. Dit voorbeeld is wat breder, maar laat wel goed zien hoe ik dat doe. Voor de module overgangen gebruik ik scharnieren.

http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... d&start=30

Greetz, Jerome


Plaats reactie