Museumlijn DRG

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Museumlijn DRG

Bericht door Nijboer »

Hee, een Genius Mouse pad! Brings back memories......
(zat destijds bij mn 1e XT computer!!)

Leuk idee die vensterbankbaan, ik blijf volgen.

Groet,
Collin



Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Museumlijn DRG

Bericht door matthew »

Bij mij dient hij als snijplankje bij het bouwen van huisjes e.d. De dienst als Mouse Pad is vervlogen :D

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Museumlijn DRG

Bericht door matthew »

Vandaag staat er weer een avondje solderen aan de linker bak op het menu. 19 draadjes om precies te zijn (alleen naar de railstaven, geen verlichting of wissels). Als het lukt wil ik vanavond de wisselmotoren ook gaan bevestigen.

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Museumlijn DRG

Bericht door matthew »

Weer eens wat kunnen doen aan de baan.
Afbeelding
Afbeelding
Het lampje zit op z'n plek, kapelletje nog niet. Ik laat deze eerst nog los om zo min mogelijk schade ermee op te lopen tijdens het aankleden (je weet maar nooit).

Het eerste stukje balast (toevallig het stukje wat je kunt zien op de foto's) is geplaatst en staat nu te drogen. Ik ben erg benieuwd hoe het eruit komt. Als dat allemaal goed is gelukt word het eerste gras gelegd :mrgreen: Ik heb nog aardig wat liggen aan grasjes en vlokjes dus dat moet wel wat worden (hoop ik).

Stay tuned....


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Museumlijn DRG

Bericht door matthew »

Net nog even een stukje balast gelegd:
Afbeelding

Na dit gedaan te hebben al begonnen met wat groen. Plaatje spreekt voor zich
Afbeelding

Natuurlijk is het nog niet af. Er komen nog wat grote vlokken, struikjes en andere dingen om het zo natuurlijk mogelijk te maken.

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3015
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Museumlijn DRG

Bericht door Ron »

Ziet er al leuk uit zo.

Vind het ook een leuk idee zo'n vensterbankbaan.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Museumlijn DRG

Bericht door tv_man »

Vensterbankbanen...de oplossing wanneer je liever treintjes ziet rijden dan planten water geeft. Behoeft geen uitleg dat ondergetekende ook fan is van het concept. Als je rails nog niet al te vast ligt zou ik misschien willen adviseren om ergens een omloopspoortje in te bouwen zodat je wat meer variatie in het rijden kan krijgen. Nu is het vrijwel alleen heen en weer pendelen. Aan de andere kant heb je niet bijzonder veel ruimte en wil je vast ook wat ruimte hebben voor het decor.

Heb volgens mij ook ergens een genius mouse pad liggen. Dat waren pas tijden...:D


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Museumlijn DRG

Bericht door pp4trains »

Leuk wordt dit.

Heb je nog plannen om het kapelletje van binden te maskeren?
Het licht schijnt nog door de muren.

Groeten,
Patrick



Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Museumlijn DRG

Bericht door matthew »

Er zit nu dat zwarte geval in wat Faller mee levert. het is alleen aan de onderkant dat het licht doorschijnt. Ik had licht in m'n kamer aan staan waardoor het net lijkt dat het licht doorschijnt. Zonder dat licht aan lijkt het niet door te schijnen.

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Museumlijn DRG

Bericht door tv_man »

Binnenkant van gebouw zwart verven, desnoods twee lagen. Helpt. Desnoods nog een extra maskeren met zwart karton ofzo, maar als je dan nog doorschijnproblemen hebt, is het licht misschien te sterk.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Museumlijn DRG

Bericht door matthew »

Het licht wat er in zit is niet te sterk. Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik bedoel dat het gelige aan de buitenkant niet komt door het doorschijnen, maar van de lamp die in mijn kamer hangt. Deze word wat geel op witte ondergronden.

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Museumlijn DRG

Bericht door matthew »

Tijd voor een update!

Allereerst heb ik alle benodigde schakelaars gehaald die ik nog miste. Gister heb ik de eerste 4 schakelaars geplaatst en aangesloten. Na wat testen de boel ingepakt en naar de vereniging gegaan. Om het daar te laten zien had ik de volgende loks op de baan staan (had overigens slechts deze module meegenomen)
Afbeelding
Op de achtergrond zie je een deel van de gebouwen die rond 1920 op het stationsplein in Breda stonden. Het meest rechtse gebouw bestaat nog als hostel (links op de hoek bij de stadsbussen).

Nu ben ik net bezig geweest met wat aankleding. Ik heb 2 graspollen en een struik geplant op het stukje gras wat er al lag. Ook heb ik het pad voor naar de kapel en het kerkhof gelegd. Als dit straks droog is, word daar ook het gras geplant.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Al weet ik nog niet zeker of die graspollen moeten blijven. Nu ik het zo bekijk denk ik dat in dit geval minder meer is. Wat vinden jullie daarvan?

Vanavond hoop ik meer te kunnen laten zien :mrgreen:

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Museumlijn DRG

Bericht door maarten »

Persoonlijk vind ik het grasveld nog wat steriel, het is mij wat te vlak en regelmatig, bijna een Engels gazonnetje. Ik zou zeggen meer struiken er op! Het lijkt zo te zien wel een kant en klare grasmat? Wil je serieus met scenery aan de slag wilt gaan dan zou ik een zelfbouw grasmaster maken en lekker zelf gras mengen en zaaien! :mrgreen:

Oh ja, nog wel een randje zand/struiken tussen gazon en ballast, nu is de overgang niet erg natuurlijk.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Museumlijn DRG

Bericht door matthew »

Het grasveld is geen kantenklaar mat. Gewoon grasvezels op de houtlijm gedaan. Totaal zitten er 3 verschillende kleuren vezels in, donker, licht en bruin. Van alles gewoon een beetje in het potje gedaan en goed schudden en andere gekke capriolen om het lekker te mixen. Ik stoor me er (nog) niet aan.

Meer struiken en onkruid is wel een optie. misschien dat ik er nog wel het een en ander bijplant. morgen eens kijken of ik wat leuks kan vinden bij de lokale treinboer.

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Museumlijn DRG

Bericht door maarten »

Probeer eens op een proefstukje: eerst groen en pollen aanbrengen en daarna pas gras zaaien, dan staat het niet 'op' het gras! Ook wat plukken met langere vezels planten (a la Jeroen ;)) en hier en daar wat vlokken plakken. Deze vlokken ook weer gewoon insmeren met lijm voordat je gaat grassen. Dan krijg je ook wat hogere ruigere pollen. Gewoon even lekker experimenteren, alles mag! ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

T.Spat
Berichten: 270
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: Museumlijn DRG

Bericht door T.Spat »

Ik zou er ook wat plekjes fijne turf doorheen strooien, voor het onkruideffect,
het beste is inderdaad wat experimenteren, mag best wel een oerwoudje
van groenzooi worden :mrgreen:

Wat ik ook vaak gebruik zijn Heki-flor-matjes, die kun je op maat knippen
en er goed ruige bodembedekking van maken (formaat flinke braamstruik
o.i.d 8-)

Mvg,

Tis



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Museumlijn DRG

Bericht door tv_man »

Wordt netjes zo...

meer onkruid tussen het spoor, tussen het gras, overal eigenlijk. Je kunt buiten inspiratie opdoen - als er niet actief een tuinman iedere week langskomt om het bij te houden staat het vol met onkruid, struikjes, etc.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Museumlijn DRG

Bericht door marco »

Ja ik vind dat het er te netjes uitziet matthew ik zie ook liever meer verschillende soorten groen door elkaar.
Succes


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

Onderwerp starter
matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Museumlijn DRG

Bericht door matthew »

Er is in de afgelopen tijd al weer het een en ander gebeurd. Zoals je kon zien op de laatste plaatjes, was het pad bij de kapel en op het kerkhof gelegd. Ondertussen is dit stuk ook al van gras voorzien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik een haag geplaatst rondom het kerkhof.
Afbeelding

Ondertussen staan de grafstenen er ook al, en hebben mensen al bloemen gelegd om hun verloren familieleden te eren/danken.

Ik ben net bezig geweest met het leggen van de overweg. Ik heb gips gebruikt om dit te realiseren, zodat ik het stukje wat tussen de staven ligt tot steentjes te verkrassen. De rest van de overweg is wel met asfalt gedaan en zal ook zo snel mogelijk de asfalt kleur gaan krijgen.
Afbeelding

Tot zover dit bericht,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Museumlijn DRG

Bericht door mdedeugd »

Hallo Matthew.

Goed bezig, echt heel sfeervol begint dit nu te worden ;)

Martin de Deugd


Plaats reactie