Zugeheim: Wat gaan we deze winter doen?
Re: Zugeheim......beetje "stormschade"
Leuk om weer een fotootje te zien van jouw prachtige baan! Hopelijk rijdt alles snel weer naar behoren.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Zugeheim..eerst maar eens afstoffen..
Ai! Bedoel je een huisdier of heb je een inbraak gehad?
Leuk dat je weer bezig gaat. Hopelijk is de storing snel te verhelpen (daar had je een tijd geleden toch ook al last van?).
Ik ben benieuwd naar de verdere uitwerking van de scenery op je baan.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Zugeheim......beetje "stormschade"
Edwin,
Jammer dat je schade hebt, enig idee waardoor
En ja als je baan niet stabiel is met rijden is er geen lol aan te beleven en is het alleen maar ergeren
Suc6 met het zoeken naar de oorza(a)k(en)
Mvrgr Bob
Jammer dat je schade hebt, enig idee waardoor
En ja als je baan niet stabiel is met rijden is er geen lol aan te beleven en is het alleen maar ergeren
Suc6 met het zoeken naar de oorza(a)k(en)
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Zugeheim......
Wel we hebben wat euveltjes gevonden, met name wat hartstukken op de wissels werden niet goed gepolariseerd. Mijn baan is verrijdbaar voor het geval ik ergens bij moet en ik denk dat door trillingen sommige contacten wat wiebelden. Het gaat nu al beter. Ik merk wel dat ik mijn verbindingen wat professioneler moet aanleggen want die zijn storingsgevoelig. Alleen dan moet ik wel een paar avondjes op mijn rug onder de baan en daar zie ik al tijden tegen op.......
Dan moet het schoolplein maar even wachten...hier een foto van de school,gymzaal en directeurswoning (sorry niet mijn niveau fotos maar deze is met mijn gsm):
Dan moet het schoolplein maar even wachten...hier een foto van de school,gymzaal en directeurswoning (sorry niet mijn niveau fotos maar deze is met mijn gsm):
Re: Zugeheim....het einde van een tijdperk maar een nieuw begin
Ola,
Het is gedaan met Zugeheim , de sloop is begonnen maar.....Zugeheim2 zal beginnen.
Sinds 2007 heb ik een leuke baan in mijn garage maar ik ben toe aan wat anders dan heeft een paar redenen:
1. Ik word ouder en merk dat onderhoud onder en achter de baan mij steeds meer moeite gaat kosten.
2. Ik heb best aardig wat rijlengte maar toch is door het baanplan en de blokindeling dynamisch rijden niet goed mogelijk...zeg maar saai... . Een nieuwe blokindeling en aanpassing vergt heel veel sloopwerk.
3. De baan kan niet echt meeverhuisd worden als ik op termijn ga verhuizen (pensioen over een paar jaar en wellicht een appartement)
Mijn plan voor mijn nieuwe baan:
1. maat 285x85 cm , verrijdbaar.
2. geen hellingen en spiralen
3. een schaduwstation voor ca 6 treinen van 80cm op level nul afgescheiden door de achterwand
4. Veel beweging mogelijk op de voorgrond , doorgaande treinen en boemeltjes.
5. haven en rangeer locatie
6. hergebruik van al mijn materiaal, melders, keerlusmodules etc.
7. Alle bekabeling naar achter doortrekken en op het frame alle decoders etc horizontaal plaatsen zodat ik er makkelijk bij kan.
Hier wat foto's van de sloop en mijn nieuwe baanplan........
Het is gedaan met Zugeheim , de sloop is begonnen maar.....Zugeheim2 zal beginnen.
Sinds 2007 heb ik een leuke baan in mijn garage maar ik ben toe aan wat anders dan heeft een paar redenen:
1. Ik word ouder en merk dat onderhoud onder en achter de baan mij steeds meer moeite gaat kosten.
2. Ik heb best aardig wat rijlengte maar toch is door het baanplan en de blokindeling dynamisch rijden niet goed mogelijk...zeg maar saai... . Een nieuwe blokindeling en aanpassing vergt heel veel sloopwerk.
3. De baan kan niet echt meeverhuisd worden als ik op termijn ga verhuizen (pensioen over een paar jaar en wellicht een appartement)
Mijn plan voor mijn nieuwe baan:
1. maat 285x85 cm , verrijdbaar.
2. geen hellingen en spiralen
3. een schaduwstation voor ca 6 treinen van 80cm op level nul afgescheiden door de achterwand
4. Veel beweging mogelijk op de voorgrond , doorgaande treinen en boemeltjes.
5. haven en rangeer locatie
6. hergebruik van al mijn materiaal, melders, keerlusmodules etc.
7. Alle bekabeling naar achter doortrekken en op het frame alle decoders etc horizontaal plaatsen zodat ik er makkelijk bij kan.
Hier wat foto's van de sloop en mijn nieuwe baanplan........
-
- Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Zugeheim......het einde van een tijdperk maar een nieuw begin
Oh dat ziet er veelbelovend uit! Veel succes met de (her)bouw!
Groetjes,
Hoontje
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Zugeheim......het einde van een tijdperk maar een nieuw begin
Goed plan met veel mogelijkheden. Ik zou alleen nog even naar je schaduwstation kijken. Als je van je rangeerterrein komt in je schaduw station ga je links tegen de rijrichting in en kom het pas na een rondje weer goed. Zo gepland?
Groet,
Gerard van der Sel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham
Re: Zugeheim......het einde van een tijdperk maar een nieuw begin
Da's een mooi baan plan zeg. Ik ga dit volgen.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Re: Zugeheim......het einde van een tijdperk maar een nieuw begin
Goed gezien Gerard, in mijn baanplandraadje kwam dit ook naar voren en heb ik in mijn defintief ontwerp al aangepast met extra overloop wissels.gvandersel schreef: ↑26 mar 2021 15:37 Goed plan met veel mogelijkheden. Ik zou alleen nog even naar je schaduwstation kijken. Als je van je rangeerterrein komt in je schaduw station ga je links tegen de rijrichting in en kom het pas na een rondje weer goed. Zo gepland?
Groet,
Gerard van der Sel.
-
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Zugeheim......het einde van een tijdperk maar een nieuw begin
Mooi plan! Ik ben benieuwd!
Mvg, Erik
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Zugeheim2.....is gestart
Zo, het paasweekend gebruikt om samen met schoonschoon een passend "senioren modeltreintafel" te maken. Het moest makkelijk verrijdbaar zijn, te splitsen in redelijk te hanteren delen ivm met de toekomst ( verhuizen), op werkbare hoogte (105cm) en per deel opklapbaar zijn zodat ik makkelijk aan de bedrading kan werken. Dat laatste is best nog een dingetje als er straks scenery op staat maar ik ga er vanuit dat ik de bekabeling dusdanig ga aanleggen en testen dat ik eigenlijk niet meer hoef op te klappen als het geheel grondig getest is. Tussen beide panelen worden de kabels middels connectoren doorgelust.
Hier wat foto's van de tafel, gemaakt van stroken multiplex 12mm , het blad zelf is 9mm en voorzien van EVA foam. Op dit foam wordt de rails gelijmd met flexibele en watergedragen dispersielijm. Daarmee hoop ik voldoende aan geluiddemping te doen.
De komende maanden staat in het teken van aanleggen rails en heel veel kabels monteren.
Hier wat foto's van de tafel, gemaakt van stroken multiplex 12mm , het blad zelf is 9mm en voorzien van EVA foam. Op dit foam wordt de rails gelijmd met flexibele en watergedragen dispersielijm. Daarmee hoop ik voldoende aan geluiddemping te doen.
De komende maanden staat in het teken van aanleggen rails en heel veel kabels monteren.
Re: Zugeheim2......is gestart
Dit vind ik een mooi ontwerp voor de nieuwe baan die ik wil gaan bouwen .
Dus blijf je volgen hoe je dit ga maken .
mvg Sjaak
Dus blijf je volgen hoe je dit ga maken .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Zugeheim2......is gestart
Ik zie een kopspoortje naar je korte zijde van de haven. Bij mij persoonlijk zou dat schreeuwen om een op- en afrit om wagons een bootje op te laten rijden. Maar zeker een leuk ontwerp.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Zugeheim2......is gestart
Er wordt hard gewerkt.....deze week hoop ik alle rails gelegd te hebben..........mis nog een paar wissels voor het haventerrein maar die komen later wel. Kan ik in ieder geval aan de gang met de bedrading, servo's etc . en de hoofdlijn laten rijden.
Re: Zugeheim2......is gestart
Even passen en secties indelen in mijn schaduwstation, ik rij met Rocrail dus dat moet met fysieke secties.
En weer verder met de bedrading......................
En weer verder met de bedrading......................
Re: Zugeheim2......is gestart
Zo alle rails ligt en voorzien van aansluitdraden, dus dan kan nu de baan opengeklapt worden om aan de bedrading te werken ( de houten staanders zijn tijdelijk vast geschroefd aan het frame, ik moet nog een mooie oplossing bedenken) Ik wil dit beter doen dan Zugeheim versie 1 want dat was een grote spaghetti bende. Wel moet ik nu rekening houden met de twee delen waaruit Zugeheim2 bestaat dus de overgangen moet ik slim doen zodat e.e.a los gekoppeld kan worden in de toekomst. Wordt vervolgd....................
Re: Zugeheim2......draadjes, draadjes en nog eens draadjes.
Mooie oplossing zo!
Ik zou er zelf voor kiezen om dan zoveel mogelijk onder het opklap gedeelte te bouwen ( modules, centrale etc) om de hoeveelheid bekabeling die mee moet bewegen bij het openen tot een minimum te beperken.
Ik zou er zelf voor kiezen om dan zoveel mogelijk onder het opklap gedeelte te bouwen ( modules, centrale etc) om de hoeveelheid bekabeling die mee moet bewegen bij het openen tot een minimum te beperken.
Re: Zugeheim2......draadjes, draadjes en nog eens draadjes.
Dat wordt een heleboel bindruggen! Overigens, heb je de delen afneembaar gemaakt? Dat gaat simpel met scharnieren waar je de pen uit kan halen. Zo heb ik ook mijn bovenstation Bischofsgrün gemaakt. Voor de juiste aansluiting van de rails gebruik ik kofferclips, dat kan je net zien op de foto van 'links'. Zie de foto's op mijn website.
https://www.kolenberg.eu/reichenbach-fotos/
https://www.kolenberg.eu/reichenbach-fotos/
Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Re: Zugeheim2......draadjes, draadjes en nog eens draadjes.
Ja de modules komen aan de onderkant van de plaat
Re: Zugeheim2......draadjes, draadjes en nog eens draadjes.
Ik heb scharnieren aan de achterkant die inderdaad los kunnen....jeemka schreef: ↑03 mei 2021 14:45 Dat wordt een heleboel bindruggen! Overigens, heb je de delen afneembaar gemaakt? Dat gaat simpel met scharnieren waar je de pen uit kan halen. Zo heb ik ook mijn bovenstation Bischofsgrün gemaakt. Voor de juiste aansluiting van de rails gebruik ik kofferclips, dat kan je net zien op de foto van 'links'. Zie de foto's op mijn website.
https://www.kolenberg.eu/reichenbach-fotos/
Re: Zugeheim2......draadjes, draadjes en nog eens draadjes.
Edwin,
Er zijn geen foutjes in het profiel van Edwin.
Er zijn geen foutjes in het profiel van Edwin.
Laatst gewijzigd door BenQ op 05 mei 2021 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zugeheim2......draadjes, draadjes en nog eens draadjes.
Wat ben ik blij dat ik mijn tafel open kan klappen en ik niet meer op mijn rug moet om modules en draadjes te schroeven. Heerlijk op een stoeltje kneuen met de draadjes aan de bezetmelders.
Re: Zugeheim2......draadjes, draadjes en nog eens draadjes.
Zo Zugeheim rijdt weer..................;D. Alles werkt naar behoren en is ingevoerd in Traincontroller 7 Gold. Nog een paar weken testrijden en fine-tunen. Achterin is het schaduwstation wat straks achter de scenery verdwijnt uit zicht. Voor komt de haven en industrie daarachter een groot station.
Het wordt dus een stadsscenery.
Ik kan weer gaan denken aan het leukste en dat is bezig zijn met de scenery...........eerst plannen maken
Het wordt dus een stadsscenery.
Ik kan weer gaan denken aan het leukste en dat is bezig zijn met de scenery...........eerst plannen maken
Re: Zugeheim2......het rijdt weer.
Ziet er weer super netjes uit Edwin .
Ben zelf ook wat aan het uitbroeien met een oppervlakte van 360 x 80 een leuke puzzel .
mvg Sjaak
Ben zelf ook wat aan het uitbroeien met een oppervlakte van 360 x 80 een leuke puzzel .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093