N-baan: Ober Lesach (180x80 + 280x80 cm) dubbele lagen
Re: N-baan: Ober Lesach
Vanmiddag ook de baan zo goed als, neergelegd.
Nog een beetje schuiven en uitvogelen hoe ik het wil hebben:
Rechts onder, 2e foto is al opgeschoven en past.
Groet Wim.
Nog een beetje schuiven en uitvogelen hoe ik het wil hebben:
Rechts onder, 2e foto is al opgeschoven en past.
Groet Wim.
Re: N-baan: Ober Lesach
Hoi hoi,
Nog nieuwe huisje gedetailieert, kerkje gebouwt en de leds doen het prima.
Ik denk morgen de onderplaat van het basisstation afbreken................
Groet Wim.
Nog nieuwe huisje gedetailieert, kerkje gebouwt en de leds doen het prima.
Ik denk morgen de onderplaat van het basisstation afbreken................
Groet Wim.
Re: N-baan: Ober Lesach
Gisteren de basisplaat los gehaald.
De op- en afrit van mijn basisstation gezaagd.
Nu verder met Scram, kijken hoe het uit komt Qua hoogtes.
Ik denk dat het een helix wordt voor beide af- en opgaandspoor
We zien wel verder...........
Gr Wim
De op- en afrit van mijn basisstation gezaagd.
Nu verder met Scram, kijken hoe het uit komt Qua hoogtes.
Ik denk dat het een helix wordt voor beide af- en opgaandspoor
We zien wel verder...........
Gr Wim
Re: N-baan: Ober Lesach
Wim,
Je baan ontwerp ziet er goed uit, maar ik hoop alleen maar dat je overal goed bijkunt om later problemen met treinen achteraan of voor het aankleden van je baan.
Groeten
Johan
Je baan ontwerp ziet er goed uit, maar ik hoop alleen maar dat je overal goed bijkunt om later problemen met treinen achteraan of voor het aankleden van je baan.
Groeten
Johan
Don't look back all the time, you might bump into something.
Hier kan je mijn baanplan vinden
Hier kan je mijn baanplan vinden
Re: N-baan: Ober Lesach
Hallo Johan,
dank voor je bericht.
Als het goed is kan ik overal goed bij, de baan is 80 cm breed dus kom een heel eind.
En delen achterin die niet in het zicht zitten bewerk ik dan ook niet.
Zou ik wel gedaan hebben als je om de tafel kan lopen maar dat is niet het geval.
Ik ben blij dat je iets roept........... ik had bijna de neiging, na bijna 2 weken "geen reactie" (behalve die van Rien)
iets te roepen over dit forum
Ik verwacht dat als je een vraag steld dat je na een paar dagen toch wel een reactie mag verwachten............
Het lijkt dan net of je er niet tussen past. Ik zal het wel verkeerd zien/beleven.
Ik ga lekker verder met mijn baan en post weer als er progressie is.
Met vriendelijke groet,
Wim.
dank voor je bericht.
Als het goed is kan ik overal goed bij, de baan is 80 cm breed dus kom een heel eind.
En delen achterin die niet in het zicht zitten bewerk ik dan ook niet.
Zou ik wel gedaan hebben als je om de tafel kan lopen maar dat is niet het geval.
Ik ben blij dat je iets roept........... ik had bijna de neiging, na bijna 2 weken "geen reactie" (behalve die van Rien)
iets te roepen over dit forum
Ik verwacht dat als je een vraag steld dat je na een paar dagen toch wel een reactie mag verwachten............
Het lijkt dan net of je er niet tussen past. Ik zal het wel verkeerd zien/beleven.
Ik ga lekker verder met mijn baan en post weer als er progressie is.
Met vriendelijke groet,
Wim.
Re: N-baan: Ober Lesach
Wim, zo moet je dat niet zien hoor. We zijn gewoon nog even nieuwsgierig welke kant het op gaat, we moeten er denk ik nog even inkomen.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: N-baan: Ober Lesach
Hoi Wim ,
wat Maarten ook al zei en dan er nog bij dat het vakantietijd net voorbij is .
En dan erbij dat de meeste leden enkel lezen en niet reageren .
Dat merk ik zelf in mijn eigen draadje ook wel maar je moet zo zien dat moet groeien
mvg Sjaak
wat Maarten ook al zei en dan er nog bij dat het vakantietijd net voorbij is .
En dan erbij dat de meeste leden enkel lezen en niet reageren .
Dat merk ik zelf in mijn eigen draadje ook wel maar je moet zo zien dat moet groeien
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: N-baan: Ober Lesach
Wim, lekker blijven posten m.b.t. je baan en naarmate de baan vordert en er meer te zien valt, zal de interactie vanzelf op gang komen.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar het vervolg van de bouw.
Henk.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar het vervolg van de bouw.
Henk.
Re: N-baan: Ober Lesach
Hoi,
Vanmiddag weer even verder kunnen zagen met op en afritten voor de baanhellingen.
Ook vanmiddag de op- en afgaandspoor van en naar het onderstation vastzetten.
Zal vanavond weer wat foto's plaatsen...
Ondertussen ook weer een pension/hotel bijna klaar/gelijmd.
Ja, ook hier staat het af en toe stil door tijdgebrek.
Maar vanmiddag eindelijk weer verder.
Groet Wim.
Vanmiddag weer even verder kunnen zagen met op en afritten voor de baanhellingen.
Ook vanmiddag de op- en afgaandspoor van en naar het onderstation vastzetten.
Zal vanavond weer wat foto's plaatsen...
Ondertussen ook weer een pension/hotel bijna klaar/gelijmd.
Ja, ook hier staat het af en toe stil door tijdgebrek.
Maar vanmiddag eindelijk weer verder.
Groet Wim.
Re: N-baan: Ober Lesach
Hallo Wim.
Namens mij ook een heel hartelijk welkom op het N spoor forum.
Toppie tafels, dit gaat wel een modelbaan met klasse worden
Oostenrijks
Ga zo verder, mij bevalt het zeker weten nu al .
Martin de Deugd
Namens mij ook een heel hartelijk welkom op het N spoor forum.
Toppie tafels, dit gaat wel een modelbaan met klasse worden
Oostenrijks
Ga zo verder, mij bevalt het zeker weten nu al .
Martin de Deugd
Re: N-baan: Ober Lesach
mdedeugd schreef: Namens mij ook een heel hartelijk welkom op het N spoor forum.
(Welkom voor iemand met 80+ berichten...)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: N-baan: Ober Lesach
Ok,
hier volgen wat vorderingen van Wim zijn baan:
Na het neerleggen van de baan (papier), volgt het uittekenen op hout,
en dan kunnen we zagen voor de oprit/afrit.
Eerder de basis gezaagd, blijkt toch niet goed.
Dus deze rechter afrit:
wordt weer dicht gemaakt.
De linkerbaan down under, komt niet lekker uit met deze baan naar of vanaf beneden.
Tussentijds, we zitten niet helemaal stil, een hotel/pension in elkaar geplakt.
Diverse raampjes blinderen en dan een ledje er in plakken:
Hierna het uitgezaagde hout, van kurk voorzien door mijn vrouw...
even op de toekomstige baan gelegd.
Het begint al ergens op te lijken.
Nog even een foto vanuit een andere hoek...
Nu moet ik even aan de slag met het banenplan.
Moet aangepast worden anders blijf ik met deze baan kleine rondjes rijden en heb dan weinig mogelijkheden.
We gaan weer verder met Scarm, tof proggie.
Tot een volgende update, Wim
hier volgen wat vorderingen van Wim zijn baan:
Na het neerleggen van de baan (papier), volgt het uittekenen op hout,
en dan kunnen we zagen voor de oprit/afrit.
Eerder de basis gezaagd, blijkt toch niet goed.
Dus deze rechter afrit:
wordt weer dicht gemaakt.
De linkerbaan down under, komt niet lekker uit met deze baan naar of vanaf beneden.
Tussentijds, we zitten niet helemaal stil, een hotel/pension in elkaar geplakt.
Diverse raampjes blinderen en dan een ledje er in plakken:
Hierna het uitgezaagde hout, van kurk voorzien door mijn vrouw...
even op de toekomstige baan gelegd.
Het begint al ergens op te lijken.
Nog even een foto vanuit een andere hoek...
Nu moet ik even aan de slag met het banenplan.
Moet aangepast worden anders blijf ik met deze baan kleine rondjes rijden en heb dan weinig mogelijkheden.
We gaan weer verder met Scarm, tof proggie.
Tot een volgende update, Wim
Re: N-baan: Ober Lesach
Hallo Wim.
Het begint al aardig vorm te krijgen.
Mooie bouw wijzen vindt ik dat jij hanteert.
keep up the goog working
Martin de Deugd
Het begint al aardig vorm te krijgen.
Mooie bouw wijzen vindt ik dat jij hanteert.
keep up the goog working
Martin de Deugd
Re: N-baan: Ober Lesach
Dankjewel Martin,
ik vind het ook leuk om zo met hout bezig te zijn.
Volgende bouwproject:
De helix.........
Dus dat wordt, hout beplakken met de papierenbaan (op schaal)
aftekenen en zagen maar, door 4 platen hout tegelijk.
Ik ga voor de triplex variant, deze kan lekker buigen en moet stevig genoeg zijn.
Tot een volgende update, Wim.
ik vind het ook leuk om zo met hout bezig te zijn.
Volgende bouwproject:
De helix.........
Dus dat wordt, hout beplakken met de papierenbaan (op schaal)
aftekenen en zagen maar, door 4 platen hout tegelijk.
Ik ga voor de triplex variant, deze kan lekker buigen en moet stevig genoeg zijn.
Tot een volgende update, Wim.
Re: N-baan: Ober Lesach
Er is weer wat progressie:
Nadat de papierbaan is verenigd met het hout, kan het aftekenen beginnen:
De spoorbaan is nu afgetekend:
En dan kan het figuurzagen (decoupeerzaag) beginnen, naar uiteindelijk dit:
Dus we kunnen nu blokjes van 50 mm zagen en die er in lijmen.
En zo zou er een helix moeten ontstaan
Groet Wim.
Nadat de papierbaan is verenigd met het hout, kan het aftekenen beginnen:
De spoorbaan is nu afgetekend:
En dan kan het figuurzagen (decoupeerzaag) beginnen, naar uiteindelijk dit:
Dus we kunnen nu blokjes van 50 mm zagen en die er in lijmen.
En zo zou er een helix moeten ontstaan
Groet Wim.
Re: N-baan: Ober Lesach
Goed bezig.
Vraagje
Heb je ook rekening gehouden met de vrije profiel ruimte ?.
Deze heb je nodig voor lange wagens en locomotieven in je bogen.
Ik weet niet of er plannen zijn om op jou baan in toekomst bovenleiding te gaan plaatsen.
Dan heb je de ruimte extra nodig voor de plaatsen van de portalen
Martin de Deugd.
Vraagje
Heb je ook rekening gehouden met de vrije profiel ruimte ?.
Deze heb je nodig voor lange wagens en locomotieven in je bogen.
Ik weet niet of er plannen zijn om op jou baan in toekomst bovenleiding te gaan plaatsen.
Dan heb je de ruimte extra nodig voor de plaatsen van de portalen
Martin de Deugd.
Re: N-baan: Ober Lesach
IK zat eigenlijk hetzelfde te denken, ook uit ervaring weet ik dat 5 cm tussen de lagen net te weinig is, 6 cm is echt minimum
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: N-baan: Ober Lesach
Hoi martin,
bedankt voor je tips.
Ik hou het spoor aan de buitenkant van de baan en plaats de steunblokjes iets naar binnen.
Blokjes komen aan de binnenkant dus iets verder van het spoor te staan.
Dan zou het in de praktijk moeten lukken met een langere wagon.
Ik had al een voorproefje met zo'n langere wagon in de berg- en stads helix, dat ging goed.
Die zelfde afstand hou ik aan voor deze helix.
Ik ga niks met bovenleiding doen, is me te omslachtig. Ik heb wel de minimale maat van 50mm aangehouden.
Nu blokjes zagen 32 stuks van 50 mm
Groet Wim.
bedankt voor je tips.
Ik hou het spoor aan de buitenkant van de baan en plaats de steunblokjes iets naar binnen.
Blokjes komen aan de binnenkant dus iets verder van het spoor te staan.
Dan zou het in de praktijk moeten lukken met een langere wagon.
Ik had al een voorproefje met zo'n langere wagon in de berg- en stads helix, dat ging goed.
Die zelfde afstand hou ik aan voor deze helix.
Ik ga niks met bovenleiding doen, is me te omslachtig. Ik heb wel de minimale maat van 50mm aangehouden.
Nu blokjes zagen 32 stuks van 50 mm
Groet Wim.
Re: N-baan: Ober Lesach
Maurits71 schreef:IK zat eigenlijk hetzelfde te denken, ook uit ervaring weet ik dat 5 cm tussen de lagen net te weinig is, 6 cm is echt minimum
Had ergens een prent van die tussenruimte (met of zonder bovenleiding)
45 mm zonder en 50 mm met bovenleiding.
Ik hou, door jouw advies, 55 mm aan.
Hmm... dan kom ik net hout te kort...............
Nah, heb nog wel ergens een latje van die maat.
Bedankt Maurits71.
Re: N-baan: Ober Lesach
Wist dat ik hem nog had........
Ik zit dus ruim binnen/buiten/over de specs...... Toch?
Gr Wim.
Ik zit dus ruim binnen/buiten/over de specs...... Toch?
Gr Wim.
Re: N-baan: Ober Lesach
Nou... en dan nog effe testen met de panto omhoog.
Ik heb een paar Minitrix locjes die zich dan niet aan die 45mm houden...
Ik heb een paar Minitrix locjes die zich dan niet aan die 45mm houden...
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: N-baan: Ober Lesach
Ok,
de helix staat gelijmd in de steigers........
Nog even een close-up van de steunberen (teruggeplaatst)
Morgen maar eens proefrijden met een lange wagon.
En kijken naar de hoogte........... die nu 55 mm is.
Groet Wim.
de helix staat gelijmd in de steigers........
Nog even een close-up van de steunberen (teruggeplaatst)
Morgen maar eens proefrijden met een lange wagon.
En kijken naar de hoogte........... die nu 55 mm is.
Groet Wim.
-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: N-baan: Ober Lesach
Hallo Wim,
Ik gebruik ook soms 55 mm maar meestal 60 mm.
Maar wat ook van belang is dat je niet boven de 3% stijging uit kom liefst veel lager want er zijn vele loks die de hellingen slecht rijden vooral in Tp3 stoom.
Ziet er goed uit doe vooral veel proef rijden ook met lange wagons en veel treinen met veel assen zoals een lang olie trein met 4 assers
mvrg Bob
Ik gebruik ook soms 55 mm maar meestal 60 mm.
Maar wat ook van belang is dat je niet boven de 3% stijging uit kom liefst veel lager want er zijn vele loks die de hellingen slecht rijden vooral in Tp3 stoom.
Ziet er goed uit doe vooral veel proef rijden ook met lange wagons en veel treinen met veel assen zoals een lang olie trein met 4 assers
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com