Mijn baan "Grünwald"

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Railzzz
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:33
Locatie: Zoetermeer

Mijn baan "Grünwald"

Bericht door Railzzz »

Zoals eerder beloofd hier de introductie van mijn baan zoals die nu in de opbouwfase zit.

Een overzichtsplaatje geeft al een idee over grootte:
Afbeelding

Zoals in mijn 'herintroductie" draadje al eerder verteld. De baan heeft geen echt thema of een heel specifiek tijdperk. Het banenplan is bewust redelijk basic gehouden. De idee was eigenlijk om nu eerst eens een 'eenvoudige' baan te bouwen, waarbij alle technieken qua besturing en scenery bouwen aan bod zouden komen. Zoals de baan nu is, is het niet meer dan 2 rondjes die door elkaar heen kronkelen en in 3 sporen langs een stationnetje lopen. Het banenplan geeft wel ruimte en mogelijkheden voor uitbreiding en ik sluit niet uit dat dit er van gaat komen.
Op het moment zijn er 32 blokken in gebruik en kan ik met 4 treinen tegelijkertijd rijden. Als het industriegedeelte (links) af is (20xx) kan er vast wel een lok bij.

Laatste 2 maanden voor het eerst met scenery bezig geweest en wat huisjes die ik in elkaar gezet heb, op de baan geplaatst zodat er een 'stationsplein' zou ontstaan. Het geheel is nog niet af, maar de eerste stappen geven moed om op dit pad verder te gaan. Boompjes, lantaarnpalen, straat... het ziet er aardig uit al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Rechtsachter op de foto hierboven is mijn eerste berg te zien. Het is geen grijze geworden :) , mijn kamer is al redelijk aan de donkere kant.

Het station bij nacht
Afbeelding

"Grünwald by night"
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

groet, Marcel


Groet, Marcel
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain

Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Mijn baan "Grünwald"

Bericht door Mctrain »

Dat ziet er keurig uit! niks op aan te merken, knap hoe je het zo mooi maakt


Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Mijn baan "Grünwald"

Bericht door [Patrick] »

die 2e foto is een toppertje!
:o


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Mijn baan "Grünwald"

Bericht door Maurits71 »

mijn idee, als dit een test is dan...

enige, als je 32 blokken heb dan kan je als je wilt in mijn beleving toch al met een treintje of 6-8 rijden :D

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Railzzz
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:33
Locatie: Zoetermeer

Re: Mijn baan "Grünwald"

Bericht door Railzzz »

Zoooo...... het is al weer even geleden dat ik hier wat heb laten horen. Normaal werk ik alleen in de winterperiode aan de baan, maar afgelopen winter heeft het langer geduurd voor ik weer wat kon doen. In de tussentijd wel wat huisjes in elkaar gelijmd, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.
Zo'n 4 weken geleden de baan weer 'ontstoft' en meteen 'verbouwingsplannen' aangekondigd en uitgevoerd.
In mijn oorspronkelijke baanplan onstond te veel oponthoud in het automatisch rijden omdat in het virtuele 'noorden' maar 1 spoor beschikbaar was. Tevens was het geplande industrieterrein vrijwel onbereikbaar.

Oude baanplan:
Afbeelding

Nieuwe baanplan:
Afbeelding

Daarnaast in Itrain een verbeterde blokindeling doorgevoerd. En nu alles weer inregelen.

Inmiddels rijden er voorzichtig weer wat lokjes rond, al heeft dat wel wat schoonmaakwerkzaamheden opgeleverd.

Ik zal binnenkort wat van het industrieterrein laten zien.

groet, Marcel


Groet, Marcel
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Mijn baan "Grünwald"

Bericht door henry »

zier er leuk en netjes uit

gr henry



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Mijn baan "Grünwald"

Bericht door mdedeugd »

Prachtig Marcel. ;)

Martin de Deugd



Onderwerp starter
Railzzz
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:33
Locatie: Zoetermeer

Re: Mijn baan "Grünwald"

Bericht door Railzzz »

Er moesten nog 2 wissels van een aandrijving voorzien worden en 1 aandrijving haperde wat, die wordt dus meteen vervangen.
Hier een foto van de Conrad-aandrijving. De draden zijn aangesloten op een UTP kabel :mrgreen:
Afbeelding
Onder mijn baan staat een kast waarnaar alle wisselaansluitingen lopen. Hierin zit een 'switch' die normaal voor computernetwerken gebruikt wordt, maar in dit geval om mijn wissels aan te sluiten.
Afbeelding
In dezelfde kast zitten een aantal zelbouw printplaten met daarop de schakeling die je tussen wisseldecoder en wisselmotor moet plaatsen.
Afbeelding

groet, Marcel


Groet, Marcel
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain

Onderwerp starter
Railzzz
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:33
Locatie: Zoetermeer

Re: Mijn baan "Grünwald"

Bericht door Railzzz »

Zoooo..., het gaat niet snel met de baan, maar deze is weer eens afgestoft, de rails een poetsbeurt gegeven. Verder wat nog wat huizen de grond uit gestampt. Het digitaal rijden met I-train verder netjes ingevoerd en zo waar er begint wat te gebeuren hier. De treinen rijden keurig hun rondjes en stoppen zo nu en dan op de juiste plek in het station.
Verder is er een industrieterrein aangelegd waarvan ik hier binnenkort wat zal posten.
Omdat filmpjes altijd leuk zijn hier een. Hopelijk vinden jullie het wat.

https://youtu.be/tE63t3vtQNs

Groetjes en iedereen natuurlijk de beste wensen voor 2016

Marcel


Groet, Marcel
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain
Plaats reactie