GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Hoontje »

Zo zo, bent er maar druk mee Jan! Mooie vorderingen weer!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoontje ; dank je wel we blijven ons best doen.

Maarten; jouw suggestie is natuurlijk een optie maar de Boormachine die ik heb is een ding uit een aanbieding en koste toen €23,00.
een reserve accublok kost €29,00 dus de keuze is snel gemaakt gewoon gaan voor een nieuwe machine. deze blijven gebruiken tot ie weer de geest geeft en wachten op de kids waar die mee aankomen.
maar evengoed bedankt voor meedenken.

Koikarpers zijn voor de helft weg en nu wachten op de volgende vangronde.

ik ga ondertussen gewoon door met mijn mechaniek voor de opengebroken weg en zien dat ik alles wat ik wil laten bewegen ook in beweging krijg.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

na een paar dagen experimenteren met het mechaniek welke bestaat uit een aandrijfmotor wat draaischijven en verbindingsstangetjes moet ik dus toch wat anders verzinnen voor wat betreft het gebruik voor de stangetjes.

deze blijken voor de onderlinge verbindingen niet sterk genoeg omdat als ik meerdere schijven laat draaien de verbindingsstangetjes verbuigen.

voor eventjes doen ze het wel maar met langer gebruik gaan ze toch een eigen leven leiden.

moet hier dus nog even over brainstormen en met iets anders bruikbaars voor de dag komen.

samenvattend komt het er dus op neer dat jullie nog wat langer moeten wachten alvorens ik wat werkbaar mechaniek kan laten zien.

één ding is WEL duidelijk voor mij geworden dat wat ik uitgedacht heb wel degelijk werkbaar is alleen heb nog niet de juiste materialen.

dus nog wat geduld gevraagd.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

zoals het gisteren niet lukte heb ik vandaag iets veranderd.

op filmpje is te zien A; de aandrijfmotor.

B; de aandrijving zoals eerdere filmpje liet zien voor het in beweging zijn van de graafmachine.

C; is de symbolische beweging die de kraan op de pijpenauto van Hoontje moet uitvoeren voor het lossen van een rioolpijp.



met een beetje fantasie moet een zelfde soort beweging verder naar links die de Dolbergkraan moet bewegen en dan ook nog wat beweging moet verzorgen voor een bulldozer en nog een graafmachine.
tevens wil ik nog ergens een kiepauto heen en weer laten gaan die op een bepaald punt zijn bak laat kiepen.

we gaan door met experimenteren. het gaat langzaam maar we komen er wel.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door maarten »

Draait mooi langzaam Jan!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

zoals in bovenstaand filmpje is te zien heeft het draadje wat de heen en weer beweging moet maken nog al wat moeite om niet krom geduwd te worden. zie tweede filmpje hieronder.

ik moest een alternatief bedenken waarmee dat niet meer kon.

op onderstaand filmpje is te zien dat ik ipv een draadje een messing buisje heb genomen en deze op de kopse kanten ingeslepen heb en daarin een sluitringetje heb gesoldeerd. eenzelfde ringetje heb ik haaks halverwege gesoldeerd die de pin mee moet nemen voor de kraan van Hoontje.s pijpenwagen.



dit ziet er wat steviger uit en op de zelfde wijze wil verder gaan met de mislukte opstelling uit onderstaand filmpje



als je dan nog bedenkt dat er aan schijven nog losse schuifstangetjes in beweging gebracht moeten worden voor de verplaatsing van div voertuigen begrijpen jullie dat er uiteindelijk op de hoofdverbindingen behoorlijk wat kracht komt te staan en dat het tot nu toe gebruikt te licht wordt bevonden.

we gaan vrolijk verder met experimenteren en daarmee op zoek naar een bevredigend eindresultaat.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

inmiddels een klein stukje verder met het prutsen aan het mechaniek.

een klein stukje verder omdat ik weer eens compleet uitgeteld ben geweest door reuma en mijn handen absoluut nietsmeer konden beethouden.

op onderstaand filmpje is wel duidelijk te zien dat de beweging die ik achter de oogbollen heb in de praktijk duidelijk veel minder is.

maar dat is dan jammer. het is uiteindelijk de bedoeling dat straks als alles klaar is uitgebeeld moet worden een bedrijvigheid die rondom zo,n opengebroken weg met zijn werkzaamheden zichtbaar wordt. de werkelijkheid zal waarschijnlijk nooit gehaald worden dus we doen het er mee.

begrijp niet waarom dit filmpje rechtop staat in plaats van gewoon plat.



nog drie bewegingen eraan maken en dan opbouwen.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Misschien is het niet wat jij in gedachten had, maar ik vind het er prima uitzien. De bewegingen zijn rustig en geleidelijk, zoals in het echt.
Dit wordt weer zo'n unieke Jan-vinding :mrgreen:

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

:mrgreen: dank je Ben "zeg ik met een grijns "

blijft een feit dat het niet meevalt om wat er zich achter de oogbollen afspeeld omdat om te zetten naar iets visueels.

bovendien moet ik ook nog tweedemencioneel denken omdat wat ik bij die schijven uitdenk/probeer moet op de plaat erboven ( het zichtbare wegdek ) uiteindelijk wel kloppen met de rest van de scenery.

maar ja het blijft wel een uitdaging om dit voor elkaar te krijgen.

heb in ieder geval alvast een blik geduld opengetrokken :lol:

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

er spelen kennelijk onverwacht grote krachten op de aandrijfstang.

zowel de beide kopsekanten waaraan de draaipunten zijn gesoldeerd als de de geleidering in het midden die de hefboom voor de kraan meeneemt zijn van de verbindingsstang losgekomen.
dus alles opnieuw solderen maar dan op een wat bedrijfszekerder manier.

we gaan verder met de experimenten :mrgreen:
al doende kom ik wel weer op een nieuw :idea:

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

nou mensen het eerste resultaat!!!!

op filmpje is te zien dat er nu zes voertuigen in beweging zijn.
nou ja beweging is een groot woord maar je ziet wel wat.

stuk voor stuk moeten ze nog verder worden fine ge-tuned.

maar het gaat er voor nu om dat er wat zichtbaar wordt.

de dolbergkraan draait nog niet genoeg.
de graver draait?? schokkerig.
en op de auto van Hoontje staat voor nu even een kraan gemaakt van luciferstokje maar zo zie je de bedoelde beweging.



wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door tv_man »

Het begint erop te lijken! En dat de beweging redelijk traag is maakt het ook minder opvallend dat het heen en weer gaat (tenzij je ernaar gaat zitten staren natuurlijk)

Zou de schokkerigheid met een heel klein beetje olie/vet op te lossen zijn?


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hoi Norman,

het schokkerige komt zeker niet doordat het draaipunt stroef is.
heeft meer te maken met de trekkracht van de magneet die reageert op de onderliggend draaiende magneet en eigenlijk de boel een beetje scheef trekt.
doe ik in de kraan een minder krachtige magneet is ie weer niet sterk genoeg om de kraan de onderliggende magneet te laten volgen.

dit probleem zit 100% onder mijn aandacht en ben daar nog volle bak mee aan het experimenteren.

zoals gezegd het hele spul moet nog verder worden ge-finetunend en ook moet er nog wat aan de juiste plaats van de bewegende voertuigen worden veranderd.

bovenstaand filmpje was ook alleen bedoeld om de resultaten tot nu toe bereikt te laten zien.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

goeden morgen allemaal,

na gisteren weer uitgeteld door de reuma gaan we vandaag er weer voor zover mogelijk met frisse moed er tegenaan.

zaterdag was ik dus jarig en ben derhalve door de kids van een nieuwe boormachine voorzien dus ik kan weer naar hartenlust gaatjes boren zoveel als ik behoefte aan heb.

tevens hebben ze de oren goed open gehouden blijkbaar want ook onderstaand mocht ik als cadeau ontvangen;

Afbeelding

Afbeelding

deze heb ik achter de oogbollen omdat ik denk als de weg is opengebroken er een diepe geul ontstaat waarin door arbeiders de nodige werkzaamheden moet worden uitgevoerd deze mensen ook wel een mogelijkheid moeten hebben om die geul in en uit te komen.

of ik dat ook daadwerkelijk zichtbaar in scenery kan verwerken gaat later blijken.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,

Alsnog van harte gefeliciteerd. Dat is een prachtige handkar die vast een mooi plekje krijgt. En zonder boormachine ben je nergens, dus we gaan vast weer veel mooie dingen van je zien!

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door tv_man »

Nog gefeliciteerd! En een erg mooi dingetje die kar.

En voor de kraan misschien toch een as die door de tafel heen gaat zodat de aandrijving direct daaraan kan worden aangesloten. (in zoverre dat mogelijk is..maar je hebt nu een boormachine dus het gat gaat helemaal goed komen :)) Dan ben je natuurlijk het mooie van de magneten kwijt maar het lijkt me in ieder geval iets dat werkt.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Ben; Norman;dank voor felicitatie
uiteraard ook alle anderen die mij op div manieren hebben benaderd met hun felicitaties, ook zij hartelijk dank.

wbt die graafmachine dat ga ik nog eens uitgebreid bestuderen want ja ik erger mij wel een beetje aan dat onnatuurlijk schokkerig draaien.

om een zelfde draaipunt te creëren zoals ook bij de Dolberg kraan en en Hoontjes rioolpijpen auto daarvoor moet ik op de onderplaat de aandrijving aanpassen zodat ik ruimte krijg om daar ook die overbrenging te maken en moeten de aandrijfstangetjes via een andere route zich bewegen.

we gaan het zien en onder het motto experimenteren maar weer gaan we vrolijk verder.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

voor nu ben ik op dit nieuwe draaipunt gekomen.

daarvoor heb ik de zwarte verbindingsschijf 180 gr gedraaid en ongeveer dezelfde diameter naar achter verplaatst.

van de schijf links een stang gemaakt naar draaipunt kraan.

geeft een iets kleinere draaibeweging maar in ieder geval is het schokkerige eruit.

heb aandrijving van de linker schijf genomen om niet dezelfde draaibeweging als de beweging van de kraan op Hoontjes auto.

Afbeelding

later volgt hier weer filmpje van.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hier dan plaatje van Hoontjes materiaalwagen omgetoverd tot rioolpijpenwagen.
rongen gemaakt met behulp van een viertal nietjes.

Afbeelding

en nog eens maar dan in de primer;

Afbeelding

de twee langste pinnen zijn om hem op zijn plaats te houden anders wordt ie weggeblazen door spuitbus :mrgreen:

hierna ga ik hem verven.

dan moet ik nog een nieuwe kraan maken want originele kraan is te fragiel en dus onbruikbaar.

we gaan het weer zien en beleven.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

jawel, voor nu heb ik zowel de Doberg kraan als de graafmachine en de de riooolpijptransportwagen naar tevredenheid de draaiende beweging kunnen laten maken.
echter zijn de bewegingen van de werkvoertuigen nog lang niet goed en bewegen veeel te weinig.

ik denk om daar meer beweging in te krijgen ik schijven met een grotere diameter moet maken om dit voor elkaar te krijgen.

dus daar gaan we mee verder experimenteren.

hier het resultaat zover;



wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door maarten »

Ik begrijp je wens voor een grotere uitslag. Overigens vind ik wel dat het mooi langzaam en beheerst draait!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het valt toch niet mee om een grotere uitslag te creëren om een meer heen en weer beweging te krijgen.

heb nu een grotere schijf gemaakt zodat via de binnenste beweging de buitenste beweging een grotere hoek maakt .

de praktijk is dat het nauwelijks zichtbaar wordt als ik bovenop de plaat een auto zet en die met onderstaande beweging mee laat gaan.

welke vernuftige collega's hebben hier ideeën over ??

ik ben een beetje aan het eind van mijn ideeën.



ik hoor graag


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door fenix »

Hallo Jan,

Het is nog steeds een geweldig idee dat je aan het uitwerken bent :)
Wat me in het laatste filmpje vooral opvalt, is de speling in de overbrengingen.
Een opstapeling van speling van de eerste tot de laatste overbrenging kan een enorm effect hebben op de uiteindelijke beweging in het model.

Je zou eens kunnen proberen om de schroefjes waar een ringetje omheen ligt te voorzien van een plastic busje dat net in het ringetje past, maar nog wel een soepele beweging toelaat. Ook zie ik een schijf die eerst nog een stukje schuift voor het begint te draaien. Ook hier zou je kunnen proberen om een busje op de as te plaatsen.

Succes,

Fenna


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Fenna,
Daar ga ik eens goed naar kijken.

Het zou ook goed kunnen dat daar ook de oorzaak van het kraken ligt.

Maar of dat uiteindelijk de beoogde grotere uitslag zal worden dat gaan we zien en anders blijft het toch een uniek project met een X aantal bewegingen die uiteindelijk door de afwerkscenery zijn uitstraling echt zal krijgen.

Maar alvast bedankt voor meedenken.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

ik ben al een poos niet meer op mijn hobbykamer geweest om het simpele feit dat ik onze achtertuin aan het renoveren ben.
waarom renoveren, omdat ik mijn Koivijver die er zo,n 30 jaar heeft gelegen heb opgeruimd.

ja dan blijft er een gat over en een opslagruimte waar ook de complete filterinstallatie heeft gestaan.

betekend dat ik ipv een tuin van 50 % tuin naar 100 % tuin mag terug toveren.
wat weer betekend dat ik met mijn reuma en alle verdere ongemakken aan de bak mag wil ik dit voor de winter redelijk fatsoenlijk wil hebben.

terwijl ik mij dus hier druk mee loop te maken ben ik achter de oogbollen ook druk met bedenken hoe ik mijn opengebroken weg zo realistisch mogelijk kan maken binnen de perken van mijn middelen en kunnen.

mijn lieve vrouw heeft voor dit alles oog en kwam weer eens met iets thuis waarvan zij vind dat dit ook bij mij en onze o zo mooie hobby hoort.

Afbeelding

uiteraard heeft dit een plek op de deur van de hobbykamer gekregen.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie