GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het heugelijke nieuws is dat ik inmiddels 8 van de 12 draden van de reedcontacten voor elkaar heb weten te prutsen.

ook is gecontroleerd of als er een trein over de reedcontacten die aan gesloten zijn ook daadwerkelijk de schakeling verrichten.

aangezien we voor mij de beroerde tijd ingaan wbt mijn reuma/artritis in mijn handen armen/benen/knieën probeer ik toch steeds ook al is het maar een halve draad iets verder te komen.

dus mannen ik zit niet stil maar ja kost wel een heleboel geduld en dus ook tijd.

langzaam maar zeker komen de draden op hun plaats en na de reedcontacten nog de zes daadwerkelijk schakeldraden naar de wissels en dan is eindelijk het technische deel van schaduwstation klaar.

als pensionado hebben we gelukkig tijd in overvloed en dus laat ik het er bij om jullie gewoon op de hoogte houden al was het maar om het sociale contact

dus wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Hoi Jan,
janiegein schreef: 03 dec 2021 10:40 (...) ook moet ik nog iets bedenken waarmee de kabel onder spanning gehouden kan worden maar daar bedenk ik ook wel weer wat op of iemand moet een goed uitvoerbaar idee hebben ?
Draden boven je baan zijn altijd gevoelig, omdat je met je hand makkelijk de draad kan breken of lostrekken.

Op mijn vorige baan had ik geen kabelbaan. maar wel trekdraden langs het spoor naar wissels en seinen. Die maakte ik aan 1 kant vast bij bijv. het seinhuis en vlak voor het sein boorde ik een gaatje. De draad liep door rollenhouders (dunne messing "O"profielen)
https://eu-browse.startpage.com/av/anon ... 51802c35d6
en verdween bij het sein door het gaatje onder de plaat. Daar knoopte ik een M6 moer aan het uiteinden van de draad. Het gewicht van de moer hield de draad op spanning en als ik hem dan per ongeluk raakte, trok ik daardoor wel de moer een stukje naar boven, maar braken draad of rollenhouders niet af.
De moer hing ong. 5 - 10 cm onder de plaat.

Zoiets kan misschien ook bij je kabelbaan als je één van beide eindmasten scharnierend op de bodemplaat zet en halverwege de mast een dunne draad van ijzergaren of zoiets vast maakt die "achter" de mast door een gaatje onder de baan wordt gevoerd en waaraan je een moer of zo als gewicht knoopt.
Het gewicht trekt de mast achterover, waardoor er spanning op de kabel blijft waaraan de gondels hangen. Stoot je nu tegen de draad, dan wordt de mast naar voren getrokken en de moer (contragewicht) omhoog getrokken.

Misschien heb je hier iets aan.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Ben.,
Dat zou een goed uitvoerbaar idee kunnen zijn.

Laat ik even bezinken om dit te visualisen kan dan ook experimenteren met gewicht voor juiste spanning.

Had zelf iets van de indertijd gemaakte kettingspanner middels een veer maar denk dit is beter, we gaan het zien.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Na een nachtje slapen gaat het idee van Ben in de kast.
Waarom; als de mast kan kantelen zal de daarop geplaatste draaischijf ook meekantelen en dus als geleidewiel de omlopende draad ernaast gaan.

Dus moet toch iets anders daarvoor bedenken.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,
Je hebt gelijk, maar de mast kantelt alleen als je per abuis tegen de kabelbaan stoot of er achter blijft hangen. Het kan dan juist schade aan je kabelbaan voorkomen. Normaal blijft de draad immers gewoon onder spanning als er maar het juiste gewicht aan hangt en blijft de mast op de juiste plaats. Die draad leg je bij een ongelukje met een pincet toch weer makkelijk om het wiel?


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Dat weer makkelijk om het wiel terugleggen lijkt simpeler dan het zal zijn want het aandrijfdeel bevind zich straks IN de berg naast kasteel links.

De andere zijde wordt of onder overdekking schaduwstation gemaakt of erop ook in de daar nog te maken berg/verhoging.

Kan ik daar straks simpel bij om draad te herstellen? Geen idee maar moet dat wel meenemen in bedenken hoe of wat.
In de originele kabelbaan set zijn principe twee gebouwen meegenomen maaaaar die ontbreken straks bij mij.

als kabelbaan de berg in verdwijnt zijn gebouwen overbodig lijkt mij.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

PFFT met de schakelunit weeeer een stap verder.

alle reedcontactcommandodraden hangen eraan en wonder boven wonder alle relais reageren zoals verwacht.

nu nog de zes commandodraden naaar de wissels en dan maar hopen dat die ook netjes allemaal op hun beurt schakelen zoals er bedoeld wordt.

we wachten af met gekruiste vingers.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door fenix »

Hallo Jan,
wel weer een stapje verder ;) en elke stap is er toch weer een :)

gr. Fenna


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Fenna,

ja weeeer een stapje verder is ook weer een stapje verder naar volgende project.

ik heb nog heeel wat projecten af te maken en nieuw te maken dus voorlopig nog lang niet uitgeprutst.

kost alleen zo ontzettend veel tijd en energie.

tijd zat maar energie wordt helaas zienderogen minder en minder.

maar onze o zo mooie hobby houdt me wel op de been en gemotiveerd om er elke dag weer wat van proberen te maken.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

athmulder
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jul 2019 18:46
Locatie: Zuid-Limburg

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door athmulder »

Helaas is het met het ouder worden meer en meer de kunst om tevreden te zijn met wat je nog wel kunt dan verdrietig te zijn over wat je niet meer kunt. Ik zie dat ik niet de enige ben die daar af en toe moeite mee heeft. Maar ik vind dat je er goed in slaagt eruit te halen wat er in zit.
Je resultaten mogen er wezen, Jan. Met kleine stapjes kom je er ook en tijd is gelukkig het probleem niet.


mvg, Ab (NSpoor Zuid-Limburg, modulebaan bestuurd door MpC)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

athmulder ;

dank we doen ons best. zoals je zegt de éne dag beter dan de andere maar belangrijkste blijft gewoon proberen gemotiveerd te blijven en doorgaan.

onze o zo mooie hobby geeft veeeeel meer voldoening dan hangen achter de geraniums.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

wbt de kabelbaan heb ik de volgende draadspanner uitgedacht.

men nemen drie blokjes uit de blokkendoos en zetten er twee rechtop en eentje plat.

door het platte blokje boren we twee gelijke gaten.

door deze gaten steken we twee satepennen en korten die in naar de benodigde lengte.

zelfde gaten als in liggend blokje op hoogte door de rechtopstaande blokjes zodanig dat bovenzijde liggend blokje gelijk komt als bovenzijde staand blokje.

in het liggend blokje wordt nog in het midden van het liggende deel een gat geboord tbv draadeind waarop draaischijf moet komen.

op het middelste blokje en om het draadeind wordt een licht trekveer gemonteerd en het ander eind van die trekveer bovenop één van de twee rechtop staande blokjes.

als nu het liggende blokje naar andere zijde van ven de veer wordt getrokken zal de veer middelste blokje weer terug op zijn plaats brengen althans dat is de gedachte.

hieronder het ontwerp;

Afbeelding

nu dit nog zien te maken.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,
Als je het met deze proporties gaat bouwen, zal het vrijwel zeker niet werken. De kabel trekt zelf ook aan het grote wiel. Het wiel wordt dus naar links getrokken. Omdat je het onderste blok door de veer naar rechts trekt, wordt het draadeind met het wiel er bovenop naar links "voorover"getrokken.
Het blok met draadeind en wiel zal daardoor niet schuiven, maar klem worden gezet op de twee geleidestaven.
En de kans dat de draad van het grote wiel af schiet is nog steeds aanwezig als het draadeind en wiel teveel voorover worden getrokken.

Dit kan alleen werken als de veer even hard aan het onderste blok èn de bovenkant van het draadeind trekt.
Bovendien zou je de draad in het wiel moeten opsluiten d.m.v. kleine wieltjes die de draad aan de achterzijde van het wiel in de gleuf gedrukt houden. In ieder geval als je niet bij het wiel kan komen als de kabel er tocht af loopt.

Bovendien moet je trekkracht van de veer goed kunnen afstellen. Te strak en hij trekt de draad zo hard naar achteren dat de wielen niet meer willen draaien, te slap en de draad gaat teveel doorhangen. Dat lijkt me een hele klus.

Tenslotte zou ik geen satépennen gebruiken als geleiders. Ze zijn te dun, te slap en niet glad genoeg. Sowieso kun je van hout geen goede glij-constructie maken. Het slijt snel en olie maakt hout op de lange duur zachter. En dan zit het ook nog in een berg, dus je kunt er niet bij.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Het zal ongetwijfeld een quisti van experimenteren worden maar de geleiding is nrt als de blokjes van hardhout en neem aan dat wel glijd dus we gaan het zien.
En ja er komt een gleuf in het wiel/de wielen plus geleidesteunen die draad in gleuf houden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Er zijn weinig experimenten die jij niet tot een goed einde weet te brengen, dus wellicht lukt het uiteindelijk.
Ik volg je met belangstelling.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

eerste experiment kabelspanner;

satepennen zijn inderdaad te dun en glijden niet.

een iets dikkere versie van dat soort pennen/prikkers werkt ook niet maar wat wel werkt zijn messing buisjes die glijden als een tierelier.

volgende opgaaf; buisjes in blokjes plakken en daarna handmatige geschoven filmpje proberen.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

zoals hierboven beloofd;

dit filmpje is op knullige manier gemaakt met super bibberende handen dus sorry voor kwaliteit maaar laat wel zien dat blokje schuift wanneer kabel van kabelbaan wordt aangetrokken en weer terugkomt in de oorspronkelijke stand.



nu dit verder opbouwen met centarle as waarop draaiwiel voor de kabelbaan.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door WilcoV »

Ik ben denk ik heel dom maar probeer het toch.
Doel is denk ik dat de draad rond de wielen draait en zo de kabelbaan gondels verplaatst. Doel van de draadspanner is de draad strak te zetten toch?

1) hoe gaan de gondels rond de wielen? Blijven ze daar niet haken?
2) waarom een trekveer. Als het er om gaat de draad te kunnen spannen dan hoef je toch niet met een veer te werken? Je kan dan volgens mijn atechnische visie gewoon met schroefdraad werken. Schroefdraden tussen de twee eindblokjes, op beide schroefdraden twee moeren met daartussen het blokje waar de staaf met het wiel op zit. Door de moeren te draaien kan je de draad spannen. Je hoeft maar aan één zijde een spanner te hebben, de andere zijde maak je dan een wiel aangesloten op een motor om de kabelbaan in beweging te brengen.

Of mis ik nu iets heel belangrijks?


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Wilco je hebt ten dele gelijk;

ik kwam op dit idee doordat ik erop werd geattendeerd dat de draden lopend over de baan een makkelijk opject zijn waar achter kan blijven haken.

door de draad op deze wijze op te spannen is er eventueel wat speling als er daadwerkelijk iets of iemand achter de draad blijft hangen.

dit deel zal aan de rechterzijde van de baan komen en bijna vijf meter verder aan de linkerzijde komt de motoraandrijving.

het geheel wordt op meerdere plaatsen middels masten over de baan geleid.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door WilcoV »

Duidelijk, je zal dan wel veel moeten werken met je veerspanning. Hoe zwaarder je draad en hoe meer gondels, des te zwaarder zal je veer moeten worden denk ik. Aan de andere kant, hoe groot is de kans werkelijk dat iemand achter de draden blijft hangen? Daarnaast zal je veer ook gaan werken als de kabelbaan in beweging is. Bij mijn baan zou dat alleen ikzelf kunnen zijn, anderen mogen niet over mijn baan hangen. Alleen kijken van een afstandje :D :D :D


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Net zolang experimenteren tot het werkt zoals bedoeld.

Zal ongetwijfeld nog een hele klus worden die nodige tijd zal vergen maaaar geduld en we gaan het zien.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,

Een goede vraag van Wilco. Hoe laat je de kabelbaan lopen? Draait de baan altijd dezelfde richting uit? Je bouwt de wielen in de bergen in. Dan moeten de gondels dus door een opening in de berg naar binnen en naar buiten en mogen dan niet tegen je spaninrichting komen. Dan kun je geen wieltjes tegen het grote wiel aan laten lopen om de draad in de groef van het wiel te houden. Daar loopt de gondel dan op vast. (Toch?)
Of pendelen twee gondels van links naar rechts en vice versa en stoppen ze bij een perron op de berg? Dan draait de kabelbaan dus beurtelings linksom en rechtsom.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Het i de bedoeling dat de gondels (ik heb er vijf) gewoon rondgaan in de richting zoals motor wil lopen.

In wiel/schijf licht een gleuf die precies de draad en ophanging gondel kwijtkan.
Het hangstuk is dan wel links en rechts uitstekend maar hangt op punt van centralle hanger waaraan gondel hangt.
Achter deze hanger bevinden zich drie mini haakjes die achter kabel haken.

Kabel wordt overigens van vissergaren gemaakt.

Hoe ik masten in elkaar ga zetten bepaald wanneer basis kabel om wielen zit en al draaiend wordt dan bepaald waar en hoe hoog masten zouden moeten worden.

Effe kabelbaantje maken is dus toch niet effe.
Is maar goed ook anders is er geen lol aan.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3530
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

omdat ik voor de kabelbaan er nog niet van overtuigd was om de kabel voor de kabelbaan te maken met zwart vissersgaren ben ik wat verder gaan speuren.
vissersgaren blijkt eigenlijk te ruig want dat is een vrij open wollige draad dus niet echt geschikt.

zoekend op de diverse sites kwam ok uit bij Paracord en omdat die site me in eerste instantie niet de juiste informatie gaf denk ik ga met die lui bellen.

aldus gedaan en de telefoniste uitgelegd wat ik zocht en wonder boven wonder begreep die mevrouw direct wat ik bedoelde en zocht.

volgens haar was ik op zoek naar niet een draad maar een koord. en wel zwart microcord van 1 mm.
dit hadden zo op voorraad en werd per meter verkocht. €0,20 p/m
daar kon ik me geen bult over vallen dus gelijk 20 meter besteld zodat ik ook nog reserve lengte heb liggen.

vrijdagmiddag nog besteld en zaterdagmiddag in huis.

supervriendelijke brief erbij waarin in ik welkom werd geheten en voor zover het nagekeken kon worden werd ik als nieuwe klant van harte welkom geheten en dat ze hun best hadden gedaan om mijn bestelling snel en naar hopelijk tevredenheid was afgehandeld met dank voor nu en misschien tot volgende keer.

heb vanmorgen de draad in een helpend handje gespannen en gondel eraan gehangen.

eerste indruk geen verkeerde verhouding.

Afbeelding

Afbeelding

een mooi uitgangspunt om hiermee verder te bouwen.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Hoi Jan,

Ik heb ook even bij Paracord gekeken. Die maken koorden voor parachutisten, dus je kunt met een veilig gevoel je Preisertjes in die gondels zetten.
En ik heb het sterke vermoeden dat in jouw brein het plan op komt om ooit Preisertjes uit een overvliegend vliegtuig te droppen aan kleine parachuutjes.
Of draaf ik nou door? :mrgreen: :mrgreen:

Maar zonder gekheid: mooi koord van precies de juiste maat. Succes met de rest!


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Plaats reactie