GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Marcel; bedankt we doen ons best.

Ben; ik wil wel blijven plaken maaaar mijn handen trillen dusdanig dat ze nu steeds op drie zithoogtes tegelijk willen zitten dat wordt niks vandaag.
wachten op betre momenten en zorgen voor innerlijke rust. :mrgreen:

dus me vandaag, vanmorgen, maar focussen op opruimen en ruimte maken voor de plaatsing van het frame voor het circuit voor zover dat WEL lukt.

eerst deze troep zien op te ruimen;

Afbeelding

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

voor de goede orde, zover ben ik gekomen met de publiekstribune.

het wordt aardig druk.

Afbeelding

deze mogen dan nog op de rechterhelft erbij geplakt worden. pfft. ;)

Afbeelding

wordt vrervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door maarten »

Erg leuk Jan!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

met de uitdrukkelijke opdracht alle inspanningen te vermijden is mijn operatie 6 tot 8 weken uitgesteld.

dus zonder me verder in te spannen het eindresultaat van de eerste tribune die uiteindelijk langs het F1 circuit gaat komen waarvan ik nu ook tot het besluit ben gekomen om te proberen de layout van circuit Zandvoort na te bootsen.

Afbeelding

als het uiteindelijke ontwerp lijkt op het zandvoortcircuit ben ik dik tevreden.

moet wel gerealiseerd kunnen worden of aangepast op een ondergrond van 60 x 120 cm.

Afbeelding

de spannende toekomst zal het leren en dat hangt natuurlijk af hoe kom ik door operatie heen.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Onmogelijkhier
Berichten: 376
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Onmogelijkhier »

Zandvoort is een leuk idee ik ben benieuwd naar het eind resultaat tzt


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Maak ik een rekenfout?
Circuit is 4,2 km lengte.
=42000 cm
: 160 = 262 cm

Klopt dat of maak ik rekenfout?


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

FidOo
Berichten: 5639
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door FidOo »

4,2*1000 (=4200 m) *100 = 420.000cm /160 = 2625cm


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Joost;
Dat zou volgens jou dus neerkomen op 26meter baanlengte.
Dus een kamer erbij of volgens mijn bereking nog 10 x kleiner om dat kwijt te kunnen op plaat 120x60cm


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door maarten »

Ik zou het een en ander gewoon aanpassen aan de ruimte die je hebt. Het exact namaken is toch veel te groot en zal er niet eens mooi uitzien. Het wordt dan een zoekplaatje naar de auto's. ;-) Het gaat om de impressie!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

1 fietsketting is ongeveer 175cm x2 is 3,5 meter.
Twee naast elkaar in het model van de layout zal op zich al moeilijk genoeg worden denk dat maarten gelijk heeft.
Gaat om het idee en aanzien.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

heb de tot mij beschikbare fietskettingen los globaal neergelegd en gezien dat als ik de start en finisch lijn die paralel aan de kust loopt langs de voorzijde van de lange kant van de plaat maak en daarvandaan vanaf links tarzanbocht maak en terug naar ongeveer het midden de hugenholzbocht maak dan moet ik wel scherper naar links steken om en iets inkorten om bij het scheivlak te komen en dan van bocht 11 naar 12 weer iets inkortend kan de rest wel liggen en is haalbaar.

met een breed fantasiebeeld haal je er dan wel zandvoort uit.

dit wilde ik jullie vast laten weten en kunnen jullie ook vast voorgenieten.

vandaag kwam meneer Ali ook wer langs met een grote hoeveelheid aan mini mensjes maar ik heb een klein foutje gamaakt met de bestelling want ipv alleen maar zittende poppetjes krijg ik een mix binnen dus moet opnieuw bestellen maar dan alleen zittende figuren.grom grom.

kan natuurlijk ook sta tribunes maken maar of dat oogt????


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het eerste plaatje op deze bladzijde laat zien de troep die in de weg stond alvorens ik uberhaubt een begin kan maken van het circuit.

hieronder plaatje zoals het toegangkelijk is gemaakt. gezien mijn gezondheidstoestand niet verkeerd.

Afbeelding

aangetekend dient te worden dat de plaat waar op gemonteerd wordt komt vanaf de overzijde tot aan witte plaatje wat linksonder staat.

dat is 120 cm.

de 60 cm voor de breedte van de plaat zal aan de rechterkant een 5 cm te breed zijn maar ga plaat niet versmallen.

nu eerst het frame maken.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

op deze ruimte het frame voor het F1 circuit gemaakt;

Afbeelding

vervolgens dit frame voorzien van montageplaat tbv F1 circuit.

Afbeelding

vervolgens een proefopstelling gemaakt middels 5 kettingen waarvan duidelijk zichtbaar is dat de éne ingekort moet worden en het ingekorte stuk aan de andere moet worden toegevoegd.

Afbeelding

om dit nog wijdser neer te leggen ( naar voorbeeld layout ) moet er dus nog een ketting worden aangeschaft maar of dat er mooier op wordt weet ik niet.

maar met nog 1 ketting erbij kan ook deze layout gemaakt worden alleen is het dan GEEN Zandvoort meer.

Afbeelding

hoor graag wat jullie ervan vinden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 564
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door fenix »

Hallo Jan,

Je bent weer lekker bezig met knutselen :). ik vindt het altijd weer bijzonder hoe je met beperkte middelen je ideetjes uitwerkt en het er nog fraai laat uitzien ook!. Die tribune van onlangs bv. erg goed gelukt!

Over de orientatie van je F1 circuit, vind ik de eerste, a la zandvoort, wat speelser. Het geeft ook wat ruimte om het circuit verder aan te kleden met een pits en dergelijke. Ik was eens tijdens een 'trackday' op circuit zandvoort en het verbaasde me hoeveel ruimte er nog wordt ingenomen door de diverse teams/rijders en hun technische ondersteuning.
Dat wilde ik als suggestie en overweging nog meegeven :)

Fenna


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door maarten »

Ik ben het helemaal eens met Fenna. Meer ruimte voor het randgebeuren zoals toegangspoort, tribunes, pitstraat, motorhomes, snackkarren, etc. maakt het hele plaatje zo meer compleet en aantrekkelijker om naar te kijken.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Dank heren voor jullie inbreng.
Ga aan de gang met ketting 5 on die voor beide kringen op lengte in te passen.
Maar zal eerst exact de plaatsen van de beide motoren bepalen en de tandwielen aan de motoren zien te bevestigen.
Vanuit die beide posities wordt dan de baan opgebouwd.
Voor iedere bocht met ijzerdraad een binnen en een buitenbocht exact buigen die als kettinggeleiders dienst doen.
Ook moet ik nog iets bedenken voor tussen de kettingen als afstand houder omdat anders de magneten die op de ketting gelijmd liggen de kettingen naar elkaar trekken.

Ja ja ideeen zijn leuk maar voer het maar uit.

Dat is dan weer die andere leuke kant van onze hobby.

Morgen aan de slag.

Wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

robvanwijngaarden
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 dec 2021 22:17
Locatie: Amsterdam

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door robvanwijngaarden »

janiegein schreef: 08 jul 2022 13:11vandaag kwam meneer Ali ook wer langs met een grote hoeveelheid aan mini mensjes maar ik heb een klein foutje gamaakt met de bestelling want ipv alleen maar zittende poppetjes krijg ik een mix binnen. kan natuurlijk ook sta tribunes maken maar of dat oogt????
Voor zover ik Zandvoort ken zitten er net zo veel mensen op de tribune als er in de rij staan voor bier en worst. Een mix lijkt me dus goed uitkomen.


Nederland periode 6. z21start, itrain. Mijn baan: Doetinchem.

FidOo
Berichten: 5639
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door FidOo »

Het eerste circuit is echt veel beter. Als je dat werkend weet te krijgen zou dat super zijn. Heeft inderdaad veel meer weg van Zandvoort.

Erg leuk circuit om op te rijden. Heb er meerdere keren op gereden en dat gevoel is onbeschrijfelijk..
Vooral het afremmen voor de tarzanbocht zal ik nooit meer vergeten. Van 250km/u terug naar 100km/u in zo'n kort stukje en dam die bocht.

Gaat goedkomen Jan.. En als je inspiratie zoekt.. Kijk dan vooral naar het kanaal van Miniatur Wunderland... Die zijn bezig met de F1 op Monaco..


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Ha joost,
Prima inspiratie maar die mannen bouwen in HO of misschien zelfs nog iets groter.
Probleem is dat in N niets te koop is qua scennery dus alles maar dan ook alles moet zelf gemaakt worden maar geeft natuurlijk wel een enorme kick als dat gaat lukken om ook maar iets van de werkelijkheid te benaderen.

Alleen jammer dat prive met mijn meisje en met mezelf het medisch niet zo gezellig gaat.

.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

heb inmiddels 1 ketting op de goede lengte en voor de andere die iets korter moet zijn voldoende over om ook die te maken.

hiermee bezigzijnde komt het volgende preciesie werkje naar boven.

op onderstaande foto is te zien dat de ketting niet echt vlak langs elkaar lopen maar er zit 7 mm tussen.

Afbeelding

nu moet ik iets bedenken wat 7 mm breed is maar ook 9 mm hoog is.

de breedte om het gehele parkoers de ketting even ver rondom uit elkaar te houden maar 9 mm hoog heb ik nodig om de ketting plus magneet vrij te kunnen laten lopen onder de afdekplaat door waarbovenop de auto,s straks hun rondjes draaien plus natuurlijk de gehele entourage.

zijn er ideeen over de te gebruiken oplossing die bugetair gezellig is???

zelf denk ik aan latjes van 3mm dik en 7 mm breed voor tussen de ketting en dan middels stokschroeven het draadeind gebruiken om hoogte bovenplaat in te stellen.

ps de voorbeeld autotjes moeten uiteraard nog bewerkt worden


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

BartenThomas
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door BartenThomas »

Als de baan vlak houd, wat je denk ik wel zal moeten met gebruik van fietskettingen, kun je 2 groeven frezen in een MDF plaat.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Barten Thomas;
Sorry dat gaat em zeker niet worden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Zit hier weer te genieten Jan van wat jij weer voor een project begonnen ben _o_
En dat zo maar van achter die oogbollen van je ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

ja Sjaak en dat zou zomaar kunnen verklaren waarom ik zo vaak onverklaarbare hoofdpijn heb.
dat komt natuurlijk van al dat denken en prakiseren over al die ideen en de uitwerking daarvan.

krijg eerdaags vanzelf rust wanneer de heren chirurgen hun werk hebben gedaan en ik minstens een half jaar rust moet nemen om van hun werkzaamheden weer er boven op te komen.

maar voor het zover is toch nog maar zo mogelijk zoveel mogelijk prutsen.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Arjuna
Berichten: 147
Lid geworden op: 28 nov 2021 08:29

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Arjuna »

Mag ik zo vrij zijn om te vragen ,waarom in groeven frezen niet gaat, kan of wil

Arjuna


Digitalisering heeft niet altijd tot vooruitgang gezorgt !?
Plaats reactie