GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onmogelijkhier
Berichten: 376
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Onmogelijkhier »

Gefeliciteerd met dit mooie resultaat na zolang.


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

wat een zootje kun je in drie maanden tijd om je heen maken tijdens het repareren van een deel van je baan.

ben nu al zo,n twee uur aan één stuk aan het ruimen en opbergen en het lijkt of ik nog niets gedaan heb.

het is dan wel weer een positieve opsteker voor nu terwijl de donderwolk die over ons hangt nog steeds geen teken van optrekken of beter overtrekken laat zien.
mijn lief heeft afgelopen week weer een punctie en MRI scan gehad en wederom kon men geen goed materiaal vinden om een juiste diagnose stellen.
komende week een hersen MRI met mogelijk een longpunctie er achteraan.

hopelijk kunnen ze nu eindelijk echt vertellen wat voor en hoelang ze nog toekomst heeft en of er uberhaubt nog een behandelplan mogelijk is.

kijk en dan lopen opruimen is ook weer niet goed voor mezelf want ja de handen bezig houden is niet zo moeilijk maar zet de gedachtengang maar eens stil. dat valt om de drommel niet mee dus vandaar dat ik dat maar weer van me afschrijf.

diepe zucht;


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

helaas nog steeds geen uitsluitsel over dat waar we en met name mijn vrouwtje mee worden geconfronteerd.

blijft spannend en onzeker.

dus verstand op nul en blik op oneindig en door met opruimen.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

wat een bende kun je zo op en rondom je baan creëren terwijl je een reparatieproject aan het uitvoeren bent. :oops:

kom er tijdens het opruimen van die gecreëerde puinhoop achter dat ik op de baan door het steeds naast je neerleggen van niet gebruikte materialen er ook genoeg gesneuveld blijkt te zijn die op hun beurt ook weer eerst reparatie nodig hebben alvorens verder op te ruimen.
deze reparatiewerkzaamheden vergen ook weer tijd maar doe ze direct anders vergeet ik het weer en kom ik er veel later weer achter dat iets niet werkt of losligt.

met andere woorden ben nog steeds druk met van alles en nog wat. :mrgreen:

ps; uitslagen van mijn liefje gaven nog steeds geen duidelijk beeld over wat er nu nog gaat gebeuren dus ook dat blijft afwachten.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

T_I
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2016 08:25

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door T_I »

Sterkte en probeer rustig wat te doen. Het niet weten is erger dan al het andere, wat tot frustraties en schade kan leiden. Hou vooral jezelf heel. (de rest is makkelijker te repareren)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

tussen alle opruimwerkzaamheden door staat mijn gedachtegang niet stil.

zo kwam onder andere voorbij het afraden voor de plaatsing van het f1 circuit op het schaduwstation omdat het risico groot is dat als er iets misgaat in dit schaduwstation het moeilijk cq onmogelijk wordt om daar bij te kunnen zonder een hoop ellende van beschadigingen enz te veroorzaken.

hieronder staat globaal de indeling van mijn treinkamer met daarin globaal de baan met daarop getekend de plek die ik uitgedacht heb voor het maken van dit f1 circuit.

Afbeelding

lijkt het de goegemeente een goede keuzeplek???

verder kan ik melden dat Fenna aardig aan het opschieten is met het maken van mijn gevraagde bedieningsapparaatje voor de automatische stopplaats van mijn nog te realiseren kabelbaan.

als het opruimen klaar is en de gezondheidstoestand van mijn vrouw het toelaat ga ik eerst het schaduwstation als zodanig inrijden en controleren op juiste werking en daarna de omgeving aldaar een achtergrond en bekleding geven waarna de kabelbaan aan de beurt is en daarna pas het f1 circuit.

al met al nog een heel programma af te werken en hopelijk weer nieuwe ideeën opdoen. :idea: :mrgreen:

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Mooie ruimte Jan ,ik zie dat je voorlopig de eerste jaren er nog werk aan heb .
Hoop dat het inrijden van je schaduwstation goed gaat komen .

En de puinhoop hier mag ik ook wel eens gaan opruimen :mrgreen:( zegt mijn vrouw )



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

even ter oriëntatie ik heb volgens bovenstaande schets het linkerdeel( berg, haven) tot aan uitstulping buitenmuur weer toegankelijk.

het rechterdeel ligt de afdekking over schaduwstation weer op zijn plaats.
alles eromheen moet nog opgeruimd worden.

rechts ( het dorp nieuwestad is een kwestie alles wat er niet hoort weghalen en dan nog station Nieuwestad ook alles wat er niet hoort weghalen.

dus langzaam maar zeker komt de baan als zodanig weer aardig terug in zichtveld.

het duurt even maar gezien de omstandigheden hier in huis lukt het me toch om bezig te blijven.

vandaag vieren we om de drukte te spreiden alvast mijn lief haar 65 ste verjaardag die ze de 12de officieel mag vieren.

wat betekend dat mijn dagtaak de komende dagen anders georiënteerd zal wezen.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

grom grom, meer dan de helft van de baan wil trein niet meer rijden.

vervuild of geen stroom is daar de oorzaak van dus weer een hoop niet gepland schoonmaak/hertstelwerk voor de boeg.

ook wel logies na meer dan een half jaar stilstand.

maar goed we gaan "vrolijk" aan de gang.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

vrees dat herstelwerkzaamheden die hierboven genoemd zijn nog weer wat uitgebreider worden.

ben vanmiddag niet goed geworden en onderuit gegaan.
tijdens de val heb ik mij niet alleen goed bezeerd maar ook half over baan gegaan.

dus al met al een hoop extra narigheid voor mezelf maar ook weeeeeer extra werk aan de baan.

maar dat valt allemaal in het net wat mijn liefje moet doormaken dus ik zal niet klagen en met het bekende geduld gewooooon doorgaan met herstelwerkzaamheden.

gaat alleen veel langer duren dan ingepland.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 564
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door fenix »

sterkte Jan ...

Fenna



erik-n-fan
Berichten: 1036
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door erik-n-fan »

Ai. Sterkte!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Schade aan baan valt mee.
Mijn schade is rustig aan doen want wat mij vandaag overkwam is te herleiden naar spanning in mijn lijf door alle toestanden waar we mee te maken hebben.
Rust rust en nog eens rust is voorgeschreven maar ja met wat ik moet verwerken ga er maar aan staan.
Voorlopig nog steeds in grote onzekerheid wbt mijn lief dus zoals gezegd ga er maar aan staan.
Voor nu licht uitt en slapen voor zover dat mogelijk is.

Morgen weer een dag.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

stijf, stram met pijnlijke arm en knie maar we proberen gewoon vandaag weer verder te gaan met het verder opruimen van de puinzooi.

Ps de puinzooi was mede oorzaak dat ik op mijn muil ging :mrgreen: dus eigen schuld, dikke bult. ;)


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Doe maar kalm aan Jan, dan breekt het lijntje niet. En hoewel op dit forum vaak wordt geadviseerd langs de baan een valbescherming aan te brengen, denk ik dat die je in dit geval ook niet had geholpen. Dus wens ik je sterkte en veel standvastigheid. En veel sterkte voor je echtgenote.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

ter jullie oriëntatie heb ik twee videootjes gemaakt met daarop het tot uiting brengen van de plaats waar ik de kabelbaan zou willen hebben.

inclusief mijn gehijg van benauwdheid hier de eerste waarop te zien is uiterst links de berg waarin draaipunt wordt verwerkt.
vervolgens het suk waar de stopplaats moet komen ( de zwarte strip ) en vervolgens naar rechts waar de aandrijving gemaakt gaat worden.



het tweede videootje is dezelfde maar dan vanuit de berg naar het daalpunt voor stopplaats dan stopplaats en dan weer stijgend naar hoger niveau naar aandrijving.



sorry voor mijn gehijg.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

ik merk dat ik lichtelijk in de war aan het raken ben.
e.e.a. is natuurlijk terug te voeren naar alle toestanden hier in huis maar toch.

vertelde dat ik aan het opruimen ben en dan eerst alle treinen weer rijdend wil hebben dan de achtergrond onder ballonnen boven de afdekking van schaduwstation maken en dan pas verder met kabelbaan.

waarom ik dan de hierboven gemaakte opstelling voor kabelbaan eerst op video heb gezet is voor mij eigenlijk naar nu blijkt een vraagteken.

neemt niet weg dat het toch wel misschien nuttig was om dat alvast te maken en het idee erachter te laten zien in boven getoonde video's.

ga toch maar weer verder met gewoon opruimen :mrgreen:

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

tijdens het opruimen kwam ik ook weer een bestelling van Ali tegen die ik indertijd had besteld.
het gaat om een 30 tal assen met wiel.

asdikte 1,3 mm wielmaat 5,1 mm.

Afbeelding[/ur

bedoeling was om deze wielen te gebruiken voor loopstel aan mast kabelbaan.

[url=https://postimages.org/]Afbeelding


maar nu ik ze in mijn handen had en beter bekeek blijkt dat de as en wiel één geheel vormen.

dus ik bezorg mezelf weer een hoop extra werk door nu de assen af te moeten knippen en gaatjes te boren zodat er een spijkertje doorheen kan en de kop van dat spijkertje ervoor zorg dat wiel er niet afloopt terwijl ander zijde van spijkertje door een stangetje wordt gestoken en middels wat soldeer gefixeerd wordt.

dus als het zover is dat ik hiermee aan de slag ga volgt vanzelf weer een montage verhaaltje.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

zoals eerder vermeld is de eerste werkzaamheid die wordt uitgevoerd de achtergrond achterlangs het schaduwstation en onder de ballonbaan door.

één van de onderdelen in die achtergrond is die plaat van Diamond Painting met opstijgende ballonnen.

alvorens die opgehangen kan worden en verwerkt in de achtergrond lucht moet ik die eerst maken en daar ben ik nu aan begonnen.

de aanvang;

Afbeelding

hier volgen dan hoogstwaarschijnlijk de vorderingen van in vervolg.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

bovenstaand is de achtergrondplaat met opstijgende luchtballonnen.
die plaat is dus een onderwerp uit de serie diamond painting.

op bovenstaand plaatje liet ik zien de aanvang van de gekleurde steentjes geplakt op die plaat

gisteren en vandaag nog druk mee geweest maar hieronder het eindresultaat van die plaat.

Afbeelding

nu zijn er natuurlijk voor en tegenstanders voor het gebruik van deze platen op de baan maar zoals eerder gezegd het is mijn baan dus mag lekker doen wat ik mooi vind.

hieronder dan de plek waar ie ongeveer zal komen.

Afbeelding

zowel links als rechts wordt de achtermuur nog met luchtbehang bewerkt met daar weer overheen een soort bos/berg strook onderlangs maar dat komt later wel tot uiting.

ik denk dat het wel wat toonbaars kan worden

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

We wachten weer af Jan ,het hoekje heb je wel mooi opgeruimd /leeggemaakt
en is een mooie plaats om de ballonnen te laten luchtvaren .
Er is zo'n plek bij Breda oost waar ik onderweg dikwijls ballonnen zie lijkt mij een leuk gezicht op je baan .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Sjaak,
ja het oogt aardig zo in die hoek.

moet nog wel het nodige experimenteren om dat wat ik achter de oogbollen heb bedacht tot uitvoer te brengen.

maar zoals jullie mij hebben leren kennen zal dat met het nodige geduld wel tot een aanvaardbare achtergrond te verwerken zijn.

we gaan het zien en beleven maar zal nog wel de nodige tijd vergen dus geduld!!!


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

ik krijg zojuist door van Fenna dat hij het kastje voor de bediening van de stop en go voor de kabelbaan heeft opgestuurd.

morgen zou dat afgeleverd mogen worden.

kan er toch niet eerder mee aan de slag alvorens ik de rest van de problemen op en rond de baan heb gerepareerd.

grootste probleem voor dit moment is dat treinen niet of nauwelijks rond willen dus poetsen en nog eens poetsen plus dat er onderweg ook een paar wissels niet meer meewerken.

dus geduld voor het verdere verloop van dit alles.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het kastje van Fenna ontvangen.

voor ik verder ga met al de treinbewegingen verder op gang te brengen ga ik nu eerst ten behoeve van mijn eigen ongeduld eerst een proefversie van de aandrijving voor de kabelbaan maken en dit kastje daarop aansluiten zodat ik de werking en de lengte van de stopplaats kan bepalen alvorens dit op de baan te maken daar waar waar stopplaats is uitgedacht.

het volgende bericht zal dus hoogstwaarschijnlijk filmpje van proefmodel zijn.

dus wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

nou mannen dat wat ik wilde maken gaat dus niet zo 1,2,3, lukken.

het blijkt dat ik voor de motoraandrijving een compleet nieuw ophangsysteem moet bedenken om de gondels vrij rond de ronddraaiende schijf te kunnen laten meedraaien.

probleem zit in de haakse bevestiging van de motor aan een object.

hier is zichtbaar dat gondel nooit over houten bevestiging vrij hangend kan bewegen.
Afbeelding

hier het zelfde maar dan van bovenaf.
Afbeelding

om dat te bedenken moeten de grijze cellen overuren gaan maken en weet niet of ik de concentratie daarvoor kan opbrengen gezien alle toestanden met mijn vrouw en met mezelf waarmee ik nu ook in de medische molen ben gekomen die ook weer de nodige onderzoeken vergt. ( long en hart problemen) ( long copd, en hart en niet goed werkende hartklep )

ben dus met het kabelbaan gebeuren wel bezig maar mondjesmaat.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie