N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu ma okt 15, 2018 21:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1996 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 200  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 28, 2018 14:38 

Zoals René Froger al zei: "Brilliant!" :mrgreen:

Ben

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 28, 2018 14:42 

Bleek nog gewoon standaard R1 bochten te hebben en die waren exact goed.

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 28, 2018 15:31 

janiegein schreef:

volgende probleem :mrgreen:

Ik praat altijd liever over uitdaging :ugeek:

Hans

Era IV, DR5000, ITrain
Bouwt Hochenstadt
Website: https://hochenstadt.wordpress.com/

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 30, 2018 10:06 

goede morgen allemaal,

ben gisteravond een beetje aan het proberen geweest een mogelijke opstelling voor overlaadplaatst voor de zagerij te creëren,

onderstaand een kale oplossing;

Afbeelding

is in ieder geval weer een leuk idee om op door te borduren en denk daarbij bijv. een heftruc met wat figuurtjes om een beetje werksfeer uit te beelden.

wordt vervolgt

we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 30, 2018 12:10 

het is effe klooien maar heb inmiddels twee van de drie contacten werkend die de bomen automatisch moeten openen.

nog eentje te gaan en dan uitmeten waar de contacten moeten komen die de bomen automatisch maar vooral op tijd dicht laten gaan.

bijkomend probleem is dan wel weer dat alle treinen moeten rijden in hun automatische rondjes om de plaatsen terug te vinden die het automatische stop en go regelen.
dat kan ik natuurlijk terugvinden door vanaf de schakelrelais de bedrading volgend maar als alles rijd kan ik ook direct controleren of het schakelmoment voor de overwegbomen juist werkt.

met de nu al heersende temperaturen is dat toch al een aardige opgave.

dus we gaan er weer vrolijk tegenaan het is hier pas 30 gr dus het kan nog gekker.

wordt vervolgt

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2018 18:31 

we zijn nu drie dagen verder en ben geen steek opgeschoten.

op de treinkamer is het gemiddeld 31 graden.

nou niet echt een prettige temperatuur om mezelf aan het werk te zetten of om aan de baan te klooien.

door het zweet in de ogen zie ik amper de baan laat staan dat ik kan zien waarmee ik bezig ben.

we wachten wel tot het weer gaat vriezen :mrgreen: en dan zien we wel weer.

tot er weer werktechnisch gezien wat aangenamere temperaturen heersen neem ik rust.

en jullie zullen tot die tijd een heleboel geduld moeten hebben. gezien de voorspellingen kan dit nog wel effe duren.

wordt vervolgt

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 13:14 

het warme weer heeft mij niet alleen maar doen besluiten om effe helemaal niets te doen maar heeft me ook tot een andere actie aangezet zonder een directe reden of oorzaak daarvoor te kunnen aanwijzen.

het wonder is gebeurt en heb nu na 60 jaar zwaar zware chag roken ( 3 tot 4 pakjes per week )het voor elkaar om één week rookvrij te zijn met dit verschil dat ik nog wel aan een nicotinevrije E-sigaret hang om die vreselijk dwangmatige handen handelingen iets te doen te geven en mezelf ook ergens nog zogezegd mee bezig te houden.

moet zeggen op een paar nog meer bibberende handen en een paar dagen goed sjaggereinig te zijn geweest ik deze eerste week redelijk heb doorstaan.

ook al ben ik dan niet met mijn treintjes bezig ik voel gewoon dat ik voor nu de beste beslissing ooit heb genomen en wilde dit graag met jullie delen.

ik heb goede hoop dat over een paar dagen de bibberaties naar aanleiding van het nicotinegebrek wel zullen gaan afnemen en ik daardoor weer de voor mijn doen "normale" bibberende handen heb, ik dan weer in staat zal zijn lekker op mijn manier weer mijn aandacht aan de treinhobby te kunnen besteden.

met een grijns op de bakkes zeg ik,

wordt vervolgd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 13:17 

Goed zo. Hou vol. Denk aan het extra budget dat je nu in de treinenhobby kan steken :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 16:43 

Jan,

Hardstikke goed Jan. Ik hoop dat het je ook meer energie geeft, die je dan weer in je baan kunt stoppen. Ik voel veel mooie Jan-projecten aankomen :P :P

Ben

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 10:59 

hallo allemaal,

buiten het feit om dat ik me geremd voel in mijn werkzaamheden door de heersende temperaturen is het ook een feit dat ik nog steeds niet beschik over wat meer fine getunded handen door het niet roken effect staat nu ook hele spoorgebeuren stil vanwege het heugelijke feit dat wij dit weekend wederom Op en Oma zijn mogen worden.

mijn/onze aandacht is nu even op de dochter, de kleine en schoonzoon gericht.

dus sorry voor allen die mijn geknutsel en gefrunnik volgen helaas maar jammer jullie gaan de wachtkamer in.

wordt vevolgt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1996 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 200  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur