[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Testen, testen, testen...

Bericht door Ron »

Ik heb o.a. een werktreintje met zelflossers van Flm rijden. Deze bezitten een soort hendeltje / pootje aan de zijkant wat naar buiten toe wegbuigt.
Ik heb van de hele rits gewoon de hendeltjes afgeknipt.
Moet zeggen dat ze dan meteen minder op speelgoed lijken.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Deze week stond vooral in het teken van de baan-uitbreiding voorbereiden. Dat betekend dat de boel in de juiste verfkleuren gezet werd en er e.e.a. in het oude schaduwstation qua rails losgehaald werd. Ook I-train moest aangepast worden met de komst van de nieuwe module in het Schaduwstation. Tijdens die aanpassing kwam ik erachter dat de gehele baan in I-train in spiegelbeeld is getekend. Na een avondje knippen en plakken, staat de baan op de laptop nu gelijk aan de baan in het echt. Dat is wel fijner!

Goed, genoeg gel*ld, foto's;

Afbeelding

De baan is een kwartslag gedraaid bij mijn ouders en beslaat nu op 1.40mtr na de gehele kopse kant van de kamer. In het midden is duidelijk de maagdelijk lege nieuwe schaduwstationmodule te zien. Tijdens het opzetten besloten Vera en ik wel dat er onder beide kopse kanten van de schaduwstationmodules ook pootjes komen. Dan kun je de baan namelijk makkelijker alleen opzetten. Nu moet iemand de module vasthouden en de ander de bouten aandraaien...

Afbeelding

De keerlusmodule is wederom (deels) opgebroken. Ditmaal in het schaduwstation gedeelte. De sporen moeten namelijk met de modulerand mee gaan lopen. Tot de komst van de helix op deze plaats, blijft deze situatie zoals hij nu in wording is. Namelijk 4 doorgaande sporen die het 2e Schaduwstation ingaan. Binnenste boogradius is 250 mm...

Afbeelding

Moduleovergangen knutselen terwijl op de andere module al rails ligt is een precies werkje. Gelukkig helpt een mal dan vaak mee. Ook eerst de rails verlijmen op de module en dan pas solderen scheelt een hoop gepiel! :ugeek:

Afbeelding

Een voorbereide moduleovergang. Het lijkt op de foto of de bakken ongelijk staan. Echter kijk je tegen een randje blauwe plaat aan wat door de hoek van de foto erg vertekend!

Afbeelding

De eerste rails ligt.

Afbeelding

Overzicht hoe ik de baan vandaag achtergelaten heb. Op de voorgrond, haaks op het schaduwstation ligt Module Station Rijen...

Afbeelding

Als laatste, Vera's trots. De vitrinekast bij ons in de woonkamer is nu rood. Net als enkele andere accenten in de ruimte. Daardoor past het geheel beter!

Komende week zijn we er even lekker tussenuit! :D Dus geen modelbouwavonturen v.a. deze kant. Na de vakantie worden de overige sporen aangelegd en verbonden met de corresponderende TM44. Daarnaast moet alle electra onder de nieuwe module nog in orde gemaakt worden.
Dan de bovenbouw... De op maat gezaagde plankjes zijn 6mm te kort, dus daar moeten nieuwe voor komen. :(
Als die op maat zijn, wordt e.e.a. opgebouwd qua scenerymodules én dan kan de keerlus bovenbouw gereed gemaakt worden. En dan is de doop van de baan in Lochem alweer heel dichtbij :D :D :D

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door BenQ »

Prettige vakantie. ;)


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Ad_M »

Leuke update weer Alwin, leest lekker weg en mooievorderingen weer samen
Mag ik jullie ook een fijne vakantie toewensen :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Zo, na een week heerlijk genieten van o.a. uitwaaien, van zon, zee, strand, verlaten spoorlijnen, historie, winkels én modeltreinwinkels, ben ik de afgelopen dagen weer lekker aan het klussen.
Er is heel veel gebeurd! 9 Augustus was er weer een bouwweekend van MC de Spoorstaaf, aldaar kon ik van Martin Domburg 10 wissels overnemen die hij over had van zijn baan Schellenbach voor een zacht prijsje. Daardoor is mijn 'schaduwstation-in-de-toekomst' plotsklaps veen concreter en bovenal veel eerder gebouwd dan gedacht! :mrgreen:

Om een structuur aan te brengen en het overzicht te bewaren van alle wijzigingen en gedane (bouw)werkzaamheden, ga ik even per module verder.

Sporenplan:

"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"

Allereerst het vernieuwde sporenplan. De wisselstraat (blok 7) is verlengd met een 5 tal wissels en biedt zo dus toegang tot een groter opstel-emplacement. De nieuwe opstelsporen zijn nu al 120cm, waarvan 110cm effectief gebruikt kan worden voor het opstellen van treinen. De overige 10 cm is veilige marge om treinen niet te dicht bij een wissel te laten stoppen.
De binnenste keerlus is hiervoor opgeheven en maakt plaats voor in totaal 6-tal opstelsporen. Een zevende spoor staat niet op de tekening, maar ligt er inmiddels wel. Dit is v.a. de wisselstraat richting de gele, binnenste lus (blok 3). Daar sluit dit spoor aan d.m.v. een wissel. Zo is keerlus 3 niet verloren gegaan. Lange treinen, zoals mijn BENELUX trek-duwstam hoeven nu dus niet de krappe slinger te maken naar het opstelterrein maar kunnen hier buitenom rijden.

De grote keerlus met inhaalspoor (Blok 1, Blok 2, Blok 5 en Blok 6) is gehandhaafd en simpelweg met 2x 122 cm verlengd door de komst van [Module Schaduwstationbak-2].

Afgelopen zaterdag is Chris Domburg mij komen helpen met rails leggen en allerhande andere werkzaamheden, Chris bedankt!

[Module Schaduwstationbak-1]


Deze module bevindt zich tussen [Module Helix Tilburg] en [Module Schaduwstationbak-2] en bevat dus de verlengde wisselstraat. Ook bleek bij de plaatsing van de scenery-module boven deze module dat het terugkerende spoor van de 3e keerlus in de oude setting precies onder een staander terechtkwam. Dit spoor werd dus verwijderd. Met het nieuwe ontwerp verspringt de wisselstraat 10 cm, waardoor er ruimte ontstaat voor de staanders...

Afbeelding

De verlengde wisselstraat richting [Module Schaduwstationbak-2]. Het (door een teveel aan houtlijm, wit uitgeslagen) stukje spoor tussen het 3e en 4e wissel, zorgt dat er precies genoeg ruimte blijft tussen staander en opstelsporen...

Afbeelding

Een doorkijkje over [Module Schaduwstationbak-1] vanaf de publiekszijde. In Lochem staan er dus hopelijk treinen die jullie zo kunnen bewonderen! :D

Later worden alle servo's, relais etc. etc. geplaatst...

[Module Venneweg]


De scenery-module Venneweg heeft zijn plaats gekregen boven [Module Schaduwstationbak-1]. Met behulp van 4 plankjes rust de module op de onderliggende module. Het is een vaste constructie. Door de grote handvaten in de Schaduwstationmodulebak is een en ander door 2 personen goed te tillen. Ik heb nog even zitten studeren op een verbinding met slotbouten en vleugelmoeren of met behulp van verbindingshoekjes aan de staanders waarop de scenerymodule kan rusten, maar dat alles bleek te instabiel of simpelweg onmogelijk netjes pasbaar, dat ik voor deze oplossing heb gekozen.
De baan wordt niet zo vaak verhuisd en naar Lochem komen we voortaan maar gewoon in een vrachtwagen :mrgreen:

Afbeelding

[Module Venneweg] geplaatst. Met behulp van de waterpas kijken Chris en ik of de module 'pas' staat. Dit was het geval, waarna de module vastgezet werd...

Afbeelding

De module aangesloten op de [Module Helix Tilburg]...

[Module Schaduwstationbak-2]

Samen met Chris hebben we zaterdag de wisselstraat verlengd en de eerste opstelsporen gelegd. Vandaag (Maandag) heb ik de tweede wisselstraat en de rest van de sporen aangelegd.
De tweede schaduwstation module is daarmee al geheel voorzien van rails én de aanleg van de bedrading vlot ook al aardig! Hopelijk kunnen er eind deze week al treinen over de eerste sporen rijden in het Schaduwstation! :D :D :D

Afbeelding

Alle sporen gelegd op de module. Omdat de 'oude' wisselstraat verlengd is, ligt deze t.o.v. de opstelsporen uit het lood. Daardoor maken de opstelsporen allemaal een soort 'zwieper' vanaf het wissel. De wisselstraat op deze module is helemaal nieuw aangelegd en ligt dus wel strak, recht.
"Had je dan de eerste wisselstraat niet los kunnen halen en opnieuw moeten leggen?" Neen! Zowel Chris als ik wilden het risico niet lopen om de reeds vastgelijmde wissels kapot te trekken bij het losweken. Deze soort wissels zijn erg kwetsbaar. Daarnaast zijn ze helemaal goed ingeregeld en afgesteld, dus waarom dat slopen?! Het inregelen en opnieuw aansluiten kost me handenvol tijd. Dan liever enkele speelse bogen in de opstelsporen. Het levert me uiteindelijk 10 cm. meer opstelruimte per spoor op! :D

Afbeelding

Doorkijkje v.a. [Module Keerlus beneden]...

Afbeelding

Vanavond maakte Vera deze foto. Ik ben druk aan het solderen...

[Module Keerlus beneden]


De grootste wijzigingen worden aan het sporenplan op de [Module Keerlus beneden] gedaan. Hier wordt de binnenste van de 4 bogen geheel verwijderd en de derde boog geheel opnieuw gelegd en voorzien van een wissel. :o
Ook ontdekte ik een constructiefout! :( Door de aanleg van de kabelgoten tussen de [Module Keerlus beneden] en de bovengelegen [Module Keerlus], kunnen zij niet meer gescheiden worden. Gelukkig is er genoeg bewegingsruimte tussen de twee modules om alle sporen aan te leggen en alle wijzigingen door te voeren. Wanneer de derde scenery en schaduwstationmodule komt, wordt deze keerlus de [Module Helix Breda]. Nu is dat nog niet mogelijk, omdat het sporenplan op de scenery-modules onmogelijk aan kan sluiten op deze helix.

Afbeelding

Hier nog 4 bogen op de [Module Keerlus beneden]. De 2 buitenste bogen werden rechtdoor doorverbonden en leiden naar de grote keerlus met inhaalspoor op [Module Schaduwstationbak-1]. De 2 binnenste sporen werden het meest rigoreus gewijzigd; de binnenste boog verdween geheel en de ander is voorzien van een wissel. Uiteraard werd de blauwe plaat na de sloopwerkzaamheden weer netjes geverfd...

Afbeelding

Afbeelding

Slopen van de bogen en aanleg van het wissel. Voor het gemak in de beperkte ruimte, maak ik gebruik van minitrix bochtdelen waaraan de flex-rail bevestigd wordt. Hierdoor kreeg ik een beter verloop dan wanneer ik het wissel tussen 3 stukken flex-rails probeerde te passen...
De boog zit tussen R2/R3 in en tussen R2/R1 bij een afbuigende wisselstand. Erg krap! :( De eerste testen wijzen uit dat mijn BENELUX trek-duwstam hier dus ook niet doorheen geraakt. Nu zijn de achterliggende opstelsporen ook te kort voor deze trein, dus hij hoeft deze draai nooit te maken! Mijn ICm Koploper 3'tje en 4'tje komen er probleemloos, op gepaste snelheid doorheen...
Wanneer het wissel in rechtdoorgaande stand ligt, kan de BENELUX trek-duw combinatie er wél doorheen.
Verder testen gaat gebeuren zodra de bedrading in orde is. Vooralsnog voorzie ik weinig problemen...

Afbeelding

Het nieuwe sporenplan op de [Module Keerlus beneden] is een feit. Duidelijk te zien is de scherpe bocht bij een afbuigend wissel...

"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"

Doorkijkje... [Module Keerlus beneden]

Tot slot

Normaliter heb ik ook nog een totaaloverzicht-foto. Zo kunnen de werkzaamheden beter geplaatst worden. Helaas ben ik die vandaag vergeten te maken...

Afgelopen zaterdag liet ik de baan zo achter:

Afbeelding

Nu ligt dus alle rails er én is de bedrading onder [Module Schaduwstationbak-2] al ver aangesloten. Deze bedrading loopt naar verschillende Sub-D 25 polige connectoren aan beide kopse zijden van de module. Morgen moet ik 'helaas' voor de brandweer een hele dag in touw zijn, maar de rest van de week staat in het teken van het afwerken van de bedrading, zodat er dan eindelijk begonnen kan worden aan de aanpassingen van [Module Station Rijen] en de aanleg van de nieuwe [Module Keerlus]. Daarna is het tijd voor testen... En als ik zo in de planning kijk, nadert Lochem 2015 alweer met rasse schreden! Om niet te 'verzuipen in het werk' heb ik me daarom voorgenomen om te zorgen dat de grote keerlus met inhaalspoor in elk geval aangesloten is. Dat is simpelweg het doortrekken van de bedrading tussen [Module Keerlus beneden] en [Module Schaduwstationbak-1] onder [Module Schaduwstationbak-2] door en de desbetreffende sporen van de laatstgenoemde module ook op de corresponderende sub-D aan te sluiten.
Voor de nieuwe opstelsporen zal wederom een diepte investering moeten volgen en dat geld is er momenteel weer eens niet :| . Maar met uitzicht op september, heb ik niet alleen Lochem in het verschiet, maar ook een nieuwe job, dus hopelijk verruil ik dan m'n 'vrije-tijd-voor-de-hobby' voor 'meer-geld-voor-de-hobby' :D :D :D

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Michiel »

Ik volg gefascineerd hoe jullie dit klaar spelen. Erg inventief, en technisch strak werk. Mooie en boeiend verslag. Heerlijk om volgen. 8-)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Maurits71 »

updatje zei hij :o


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Jeroen »

Je maakt er weer een heel verslag van, Alwin. Ik ben benieuwd hoe het je vergaat met dat scherpe bochtje......kan me inderdaad indenken dat ook niet elke lange zwabberende containertrein er hier doorheen zou gaan.....

Goed werk weer, en een mooie uitbreiding zo.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door [Patrick] »

Mooie bouw update Alwin! Zou hem graag een keer in het echt willen zien.


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Ad_M »

Mooie meters Alwin 8-)
Heerlijk om je / jullie zo bezig te zien, de hoofdlijnen / opmerkingen zijn hiervoor al gezegd
En focus je inderdaad dat je ieder geval rond kan rijden, alles meer is meegenomen ;)
Voor zo ver het wat betekend zal ik voor jou / jullie duimen voor de nieuwe baan dat het voorspoedig gaat

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Hoontje »

@ Michiel, dank je wel!
@ Maurits. Jup 'kleine' update. Het is nog niet af en er reed nog niets... :mrgreen:
@ Patrick, 19 - 20 september sta ik in Lochem met deze baan. En anders moeten we maar eens wat plannen tijdens een Spoorstaaf event hier in de buurt of bij jou in de buurt?!
@ Jeroen: Dank. En inderdaad een containersleep gaat er niet doorheen komen. Wat niet erg is. De langere treinen (> 6 bakken) lopen om de opstelsporen heen. Ze zijn in de regel namelijk toch langer dan 1.10 mtr. en moeten dus naar het inhaalspoor in de grote keerlus.
@ Ad_M dank je. Het testen zal het uitwijzen hoe een en ander gaat lopen. Hopelijk vlot het aansluiten van de blokken 1 & 2 goed, zodat ik me dan kan richten op het gereedmaken van [Module Station Rijen]. In het scenery deel moeten de treinen nu een sprong maken van 1.22mtr... :D

Bouwupdate:


Vanmiddag even tijd gehad om te knutselen. Het gaat erg snel! En erg goed! De eerste lok heeft al op commando door I-train gereden door geheel Blok 1! :D De bedrading was in 1x juist gesoldeerd aan alle stekkers en doorverbonden.
Methodisch werken werpt nu echt zijn vruchten af. Ik trek draad voor draad los en kijk waar ze heen gaan. Daarnaast sluit ik per blok alles in 1x aan, dus v.a. het spoor tot en met de corresponderende TM44. Dat is omslachtiger en tijdrovender dan alle draden per module direct aan te leggen, maar voorkomt storingen en ik kan per blok testen. Met als resultaat dat vandaag de eerste trein weer door het schaduwstation reed. 8-)
Ik had daar een filmpje van, maar je krijgt een rare nek als je daarnaar kijkt. Op een of andere manier heeft Jijbuis het filmpje een kwartslag gedraaid. :? Magoe, als bewijs, klik



Nog enkele foto's van de bedrading:

Afbeelding

Enkele uren op m'n rug gelegen dus, zoals te zien aan de foto-hoek. Bij TM44-2 moeten blok 1 t/m 4 opnieuw bedraad worden. Ondanks dat er 'slechts' 8 draden bijkomen was het nog even puzzelen. Blok 1 is erg lang en heeft per sectie 2 voedende draden voor de A-staaf. Dat zijn er in totaal zo'n stuk of 8 dus. Deze komen samen in een lasklem en deze is doorverbonden met de stekker op de TM44. Daarin passen namelijk geen 8 draden!

Afbeelding

De bedrading onder de nieuwe schaduwstation-module is wederom weggewerkt in de bekende ringbanden...

Afbeelding

De 25-polige Sub-D stekkers tussen [Module Schaduwstationbak-1] en de [Module Keerlus beneden] werd weer ontdaan van z'n kapje. Ik dacht alles netjes gedocumenteerd te hebben i.z. mijn aansluitingen en stekkerverbindingen. Helaas, deze stekkers waren nog niet genoteerd! Dus dat gelijk ook maar gedaan. Nu staat in een overzichtelijk eXcel bestand welke van de 25 draden waarvoor dient...

Afbeelding

Links de 'oude' male connector welke rechts de 'nieuwe' female connector ontmoet welke onder de nieuwe schaduwstationmodule hangt. In totaal zaten er al 12 draden aan de connector, daar komen er nog zeker 12 bij als alle electra aangeloten is. Binnenkort komt er dus nog een 25-polige Sub-D connector bij tussen de modules.

Morgen weer verder, kijken of blok 2 net zo vlot aangesloten gaat zijn als blok 1. Dan kunnen er weer treinen pendelen tussen de grote keerlus, het schaduwstation en het bovengelegen scenery gedeelte. Dan is [Module Station Rijen] aan de beurt om helemaal in orde gemaakt te worden! Dat wordt nog een hels karwei! Dan daarna de bovengelegen keerlus aanleggen en dan zijn we klaar... (uhu :mrgreen: )

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Even een geschreven update tussendoor. Geen tijd gehad voor filmpjes. Foto's van draadjes hebben jullie al gezien, dus dat is ook geen nieuws.
Wat wel nieuws is, is dat de grote keerlus helemaal werkt en ingeregeld is! Er kunnen dus alweer treinen door het schaduwstation denderen naar de bovenbaan.
Blok 3 en Blok 4 zijn gewijzigd en de bedrading is bijna af. Ze moeten nog vanaf een sub-D naar de desbetreffende TM44 getrokken worden en dan inregelen.
Dit weekend helaas geen bouw/knutseltijd omdat ik van het ene feestje naar het andere rol :lol:
V.a. maandag pak ik de draad weer op.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door BenQ »

Met het tablet en volledig scherm kon ik goed zien dat er een draad in de weg zat en aan het eind dat de loc via de toerit de baan wilde verlaten. :lol:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Helaas deze week niet zoveel kunnen/willen doen als gepland. Mijn nieuwe job staat nu toch echt voor de deur en dat brengt naast veranderingen ook huiswerk met zich mee. Daarnaast gaat Vera haar studie ook weer beginnen, dus in huis moest e.e.a. gebeuren. En die tijd kon ik dus niet besteden aan de baan.
Máár er zijn toch wel meters gemaakt! De bedrading is nagenoeg helemaal klaar. Vandaag heel de middag 'verloren' aan het installeren van een relais wat de linker wisselstraat aan moet sturen. Zo zou ik een blokuitgang vrij krijgen en een apart IJkspoor aan kunnen leggen. Helaas wilde het maar niet lukken! Het aansluiten en in iTrain inregelen is geen probleem. Het relais klikt hoorbaar, maar er lijkt vervolgens toch niets te gebeuren. Soms wel, soms niet... Heel onbetrouwbaar. Na de beurzen van september ga ik er verder naar kijken.

Verder aan de hand van wat foto's:



Vorige week zag [Module Station Rijen] er nog zo uit aan de onderzijde...

Afbeelding

De module onderzijde vandaag. Aan beide zijden zijn 25 polige Sub-D's gekomen voor de blokaansluitingen. Deze module heeft 5 blokken en [Module Venneweg] heeft er maar 3. Dus 1 blok op deze module zit op de TM44 onder [Module Venneweg].

Afbeelding

Van de week kwam er een mail van Baroniespoor met de vraag om wat extra informatie inzake mijn baan. Deze zal ook te zien zijn op 26-27 september a.s. bij hun opendag in Etten-Leur. Tijdens het maken van de e-mail bedacht ik deze platen met feitjes en weetjes inzake mijn baan. Ik hang ze aan de modules. Vallen de rode plankjes ook meteen iets minder op :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Een overzicht hoe ik vandaag m'n baan achtergelaten heb. Voor de nieuwe blokaansluiting heb ik [Module Venneweg] weer verwijderd van de onderbouw. Dit ging opvallend gemakkelijk! De nieuwe Sub-D is aangesloten én de module is in zijn laatste grijze jas gestoken. Nu is hij eindelijk, na 3 lagen, dekkend grijs...
Links op de foto liggen op de grond de plankjes voor [Module Station Rijen] te drogen. Op het bureau, op zijn kant, staat [Module Station Rijen] te wachten op wat komen gaat...

En zo wordt het alweer september deze week... Nog 20 dagen en dan is mijn baan te aanschouwen. Wat móet er nog gebeuren?
- Beide scenery modules bevestigen boven hun schaduwstationmodule...
- Er zijn 2 wissels in het schaduwstation die plots niet meer werken. De servo's blijken uit het lood te staan en daardoor werken ze niet. Bij het opnieuw inregelen bleek dat de gehele servo herplaatst moest worden. Nu moeten de armen van een langer verenstaal voorzien worden.
- Aanleggen van [Module Keerlus]. Alle bedrading zit al onder alle modules. Het is nog puur rails leggen.
- Extra pootje aanbrengen onder de [Module Schaduwstationbak-1] zodat deze ook op een poot kan rusten. Dit is handiger bij het opbouwen.
- Testrijden. Deze week heb ik ook eindelijk m'n gehele iTrainbestand bijgewerkt, ingeregeld etc.etc.
De keerlus aan de bovenzijde moet nog aangelegd worden.

Dus nu duimen dat m'n contract nog een week 'in de post blijft hangen' ofzo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes,

Hoontje

PS:

Leuk cadeautje gekregen van m'n lief deze week:

Afbeelding

PPS:

Nog leuke foto's welke geschoten is in Beekbergen, ik bij een echte NS/DE2400. Nu nog een keer een mooie foto met een geel-grijze :D

Afbeelding


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Maurits71 »

geinige foto


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door [Patrick] »

zo'n cadeautje heb ik ook gekregen van mijn lief! Mijn lief, niet jou lief... En eigenlijk moest ik hem zelf betalen... anyway... hij werkt goed :D


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Kleine update qua foto's, vandaag zo druk geweest met van alles, dat ik aan het nemen van foto's niet toegekomen ben. :oops:
Module Station Rijen zit op zijn plaats en is aangesloten op [Module Venneweg] en [Module Keerlus]. Die laatste is ook voorzien van rails. Helaas lukte het niet om een wissel te plaatsen om het spoor richting Oosterhout ook aan te sluiten. Dat is nu een kopspoortje geworden dus :D

Toen was het grote moment daar, zou er een trein een ronde kunnen rijden?

Het antwoord: (natuurlijk) NEE :evil:

Wat bleek, de adresseringen van de bezetmelders en blokken waren precies gespiegeld. I-train had er geen zin in, dus reed de trein netjes naar boven, aangekomen bij het scenery gedeelte stond hij gelijk stil.
Vreemde was dat na het invoeren van de juiste adressen, de polariteit van de verschillende blokken ook anders leek te zijn. Waar sommige 'normaal' waren, moesten ze nu opeens op 'geïnverteerd' gezet worden en vice versa...
Maar toen dat allemaal gedaan was, heeft er een trein vanaf het Schaduwstation naar de Keerlus gereden en terug. :D :D :D
Heuh, terug tot halverwege de helix :oops: . Daar kreeg ik een hele vage storing. Als de lok naar beneden reed, viel de spanning steeds weg. I-train liet de trein stilvallen en gaf dan weer vol gas en dat heel snel na elkaar. Maar naar boven rijden was geen probleem?? Van de week dus verder testen en bekijken.

Hieronder nog enkele foto's over hoe het geheel er nu bij staat...

Afbeelding

Doorkijkje v.a. [Module Keerlus] richting [Module Station Rijen]...

Afbeelding

Overzicht hoe de baan er nu bij staat. Wat een bakbeest is het eigenlijk ook! :o

Wat moet er nu nog gebeuren voor Lochem?

Nou, testrijden en wat kleine werkjes. De staanders worden nog eens netjes rood afgelakt, er komt een extra pootje onder baan, omdat hij toch wat doorzakt en ik zal wat scenery moeten herstellen na het slijpen van secties... Best te doen :lol:

Tot over 2 weken in Lochem!

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoorLOCHEM 2

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Terwijl de voorbereidingen voor Lochem 2015 nog in volle gang zijn, ben ik ondertussen bezig met een nieuwe studie naar Station Rijen tussen 1965 en 1995.

Waarom? Dat heb je toch allang een keer gedaan? was ook de opmerking hier thuis.

Sterker nog, er is al een gehele module Station Rijen en die is komende weken te zien op de verschillende beurzen!

Maar, zoals reeds in juli al opgemerkt, is deze module eigenlijk zo goed en wel aan het eind van zijn latijn. Het vaak verplaatsen thuis, het vlakbij de keuken staan, het gebruik van andere (bouw)materialen dan de nieuwere modules, maken dat deze module echt aan vervanging toe is wat mij betreft.

Tijdvak studie en spoorplan keuze:


Om in de stijgende lijn voort te gaan, ben ik dus vanaf 0 begonnen met het plannen en bestuderen van het stationsgebied in het tijdvak 1965 - 1995. Waarom die 30 jaar? Simpel, omdat er in die periode veel bouwtekeningen voorhanden zijn en bij het maken van de foto's in real-life nu nog veel sporen terug te vinden zijn van hoe het er (inmiddels 50 jaar (!) geleden) uitzag.

Momenteel is mijn baan gepland in de periode rond 1990 - 1993. De tijd waarin ik kennismaakte met het emplacement en de NS/DE2400's die tijdens de nadagen van dit lijntje er dienst deden.
Het geheel is redelijk recht-toe-recht-aan anno 1990 met 3 sporen door het station en veel open ruimte en wildgroen tussen de spoorlijn en de Venneweg zoals te zien op die module.
Qua treinbewegingen is het dus al net zo simpel.

Gaan we terug in de tijd, dan zien we opeens wat er allemaal in die open ruimte te vinden is geweest; opstelsporen, omloopsporen, een complete laadweg incl. verhoging en goederenloods en bij het inrijden van het emplacement een heus zakspoortje & kruiswissel. (1965)

In 1980 is het emplacement inmiddels al aan versimpeling onderhevig. De losweg is vanuit Tilburg al niet meer te bereiken door de verwijdering van het gehele omloopemplacement, kruiswissel en zakspoortje. Maar de laad/losweg was nog wel altijd in gebruik en werd bediend door de rangeerploeg v.a. Tilburg Goederen die ook doorreed naar de Vijf Eiken in Oosterhout. M.n. door kolentreinen voor de plaatselijke kolenboer, wat vee transport en leerlooierij gerelateerde goederen. Ook was toentertijd de aansluiting richting het Vliegveld nog niet opgeheven, hetgeen kerosine en dieseltransport treinen rechtvaardigt op de lijn. Echter ligt die aansluiting nog voor [Module Venneweg] en die kant wil ik toch eigenlijk echt niét meer opbouwen. We moeten naar Oosterhout niet waar?!

Het sporenplan langs de Venneweg zag er zo uit volgens de bestekkaart van de NS:

Afbeelding

Om vervolgens zo aan te sluiten bij Station Rijen:

Afbeelding

De extra sporen, ook aan het emplacement 5 Eiken, maken dat er een levendiger station ontstaat dan nu. Ik ben ape-trots dat er nu doorgaande goederentreinen en ICm's door m'n station denderen, maar ik heb het gevoel dat ik het eigenlijk wat te kort doe. Zeker met het DINAMO systeem en de inmiddels geïmplementeerde rangeer- aan- en afkoppelopties in iTrain, als ook de toename in beschikbaar scenery materiaal (al dan niet via 3D tekenen van o.a. RailNscale en de ontwerpen van Markenburg.nl) maken dat ik meer wil. En zeg nu zelf, u als beursbezoeker vind een rangeerbeweging toch zeker zo boeiend als enkel doorrazende treinen en af en toe een stoppertje langs een perron? ;) Indien niet, dan moet u het zeggen en blaas ik het hele plan af :lol:

Wat betekend dit nu concreet voor mijn modulebaan?

Voor de baan betekent het dat er nieuwe modules moeten komen. Voor [Module Station Rijen] is al een nieuwe bak, welke nu in de opslag ligt gereed. Echter, met bovenstaand plan, is 1 module te weinig en moet de, vorig jaar nog geschrapte, module [Station Rijen -2] toch gerealiseerd worden. Hierop komt dan de uitloper van het eilandperron en het laad en los spoor langs het 1e perron / losweg.
Deze bak zou dus direct aansluiten op de reeds bestaande [Module Venneweg].

Concessies doen aan de werkelijkheid:

Zoals altijd ga ik wel concessies aan de werkelijkheid doen. Sowiezo qua afmetingen. Ik wil het op 2 modules kwijt, dus maximaal 242 cm. In werkelijkheid zou het bijna het dubbele moeten zijn.
[Module Venneweg] is qua sporenplan en directe omgeving eind juli opgeleverd. Hierop ligt het baanplan anno 1990. Ook de scenery, het zandpad richting de trafo en electra huisjes en rondom verwilderde, oude emplacement, is helemaal klaar en in mijn ogen goed gelukt.
Eigenlijk zou hier dus het laad / los spoor op moeten komen met bijbehorende scenery. Dat betekend dat de aangelegde scenery zoals te zien op onderstaande foto gesloopt moet worden en dus volgens het sporenplan aangepast moet worden...

Afbeelding

Daarnaast vind ik het mooie aan module Venneweg dat het een stukje 'paradespoor' is met een speelse boog erin. Dit effect wordt teniet gedaan als ik de voorgestelde aanpassingen doe.
De concessie is dan dus dat km. 11.5 - 11.6 erg lang uitgestreken worden. In werkelijkheid zat er maar een paar meter tussen de verhoogde losweg en het trafo huis. Nu een complete modulebak... :D Doch, ik denk dat het de aandacht van de kijker beter verdeeld kan worden als het station geheel op 2 modules komt en de [Module Venneweg] blijft zoals hij is... Wat denken jullie?
Een concessie daarbij is wel dat het opstelspoor langs de laad en losweg wat korter wordt, maar dan nog is het altijd een spoor van +/- 120 cm lengte verdeeld over 2 modules. De langste goederentrein richting Oosterhout 5 Eiken wordt in beginsel niet langer dan 120 cm. Later, als de andere modules richting Oosterhout gereed komen en er dus meer 'aflever' adressen ontstaan, wordt de trein langer, maar de oplettende kijker heeft ook het extra omloopspoor links van het stationsgebouw gezien, alwaar de wagons voor de losweg tijdelijk gestald kunnen worden en afgekoppeld. Kortom, deze concessie geeft nog geen problemen zo op het eerste gezicht...

Tijdperk concessies?

[Module Station Rijen] wordt geheel herbouwd. Het stationsgebouw is tussen 1980 - 1993 amper gewijzigd. De gebouwen rondom het spoor ook nagenoeg niet. Alleen moet ik in Utrecht of Tilburg in de archieven wel gericht op zoek naar een foto van de goederenloods en het losse dienstgebouw welke er rond 1980 gestaan hebben. Mocht iemand die hebben, dan houd ik mij warm aanbevolen!

[Module Venneweg] is een redelijk 'anonieme' module met een onduidelijk tijdvak. Het 'moderne' fabriekspand is nog niet vervuild en de inrichting is niet dusdanig hypermodern, dat de module ook wel rond 1980 geplaatst kan worden.
De overige bebouwing langs de Venneweg zelf is nog niet aangelegd & zelfs nog niet gekocht, dus dat is nog makkelijk te wijzigen. De geplaatste auto's kunnen zomaar ook in 1980 - 1990 rond gereden hebben. Zij het dan wat 'nieuwer' dan nu ;)

Rollend materieel

Qua rollend materieel heb ik vooralsnog vooral treinen die al in 1980 op de baan waren te zien. De NS 6400 loc's niet, maar die passen weer in 1993. Dat Preiser-PRORAIL bij mij dan het desbetreffende emplacement nog niet verder uitgekleed heeft, nemen we dan maar even voor lief :D Net als het feit dat we nog massaal kolen kopen bij de kolenboer voor de kachel thuis i.p.v. gewoon een gasleiding het huis in te trekken :mrgreen:

Treinbewegingen

Met bovenstaande veranderingen komen er extra treinbewegingen rondom station Rijen. Het gedeelte van mijn baan dat nu bestaat. Groter kan de baan niet meer worden, aangezien de kamer daarvoor te klein is. :oops:
De komst van het vierde spoor langs de laad en losweg vergroot de rangeermogelijkheden voor goederen. Naast de langsrijdende auto-trein kan ik nu met m'n NS2200 van PIKO ook eens kolen aanvoeren of gesloten goederenwagons. Ipv alleen door te dieselen richting het nu nog fictieve Oosterhout :mrgreen:

Planning / realisatie

De planning nu is, als ik even reëel kijk, wel een project wat verre van snel zal gaan. Alleen al financieel is het wederom een investering van formaat, welke ik eerst goed uit moet rekenen. Daarnaast zal er even flink gespaard moeten worden. We spreken dus voordat er echt gestart kan worden eerder over maanden, dan weken vrees ik.
Daarnaast werk ik sinds september weer braaf 32 uur per week, dus qua bouwsnelheid zal het tempo ook aanzienlijk lager liggen dan dat jullie het afgelopen jaar van mij gewend zijn.
Hoe graag ik het ook zou willen, ik denk niet dat het reëel is om toe te zeggen dat het hernieuwde station al in mei te Hilversum getoond kan worden. Lochem 2016 is al realistischer, echter weet ik niet of er ruimte is voor een baan van +5 meter én vind ik eigenlijk dat het ook weleens de beurt aan anderen is ;) .
Zelf denk ik dat de eerst volgende beurs na dit jaar, pas in 2017 bezocht wordt, maar bij het schrijven van deze update, heb ik er eerlijk gezegd eigenlijk nog geen doel van gemaakt of concreet gepland. 't Blijft hobby en vooral wil ik eerst hier thuis alles (financieel) weer goed op orde krijgen na maanden WW... :D
Als laatste ga ik ook heel kritisch kijken of een beurs 'gezellig genoeg is'. Dat wil zeggen, wil ik er veel moeite voor doen om erheen te gaan en is het me waard om een bus te huren? Die dingen kosten al gauw zo'n €300,- voor een weekendje en dat ga ik echt niet elke week neerleggen ;)
Mochten jullie nu massaal willen dat ik in 2016 ergens mijn voortgang laat zien, laat het vooral weten!

Samenvatting

Door de vervanging van de aftanende [Module Station Rijen], ben ik wederom een trajectstudie en omgevingsstudie van het stationsgebied aan het maken. De gekozen periode is 1965 - 1995. Deze periode is goed gedocumenteerd bij verschillende archieven, zoals het Utrechts en Tilburgs archief, de heemkundekring én de NS zelf. Er zijn duidelijke bestekkaarten en kopieën heb ik inmiddels in mijn bezit.
Mijn eerder gekozen tijdperk (rond 1990) van de nadagen van dit emplacement, resulteert in een gelimiteerd aantal treinbewegingen rondom het station. Er razen nu afwisselend doorgaande goederen- en personentreinen doorheen met af en toe een stoppertje langs het perron. Ik merk dat ik daar toch al snel op uitgekeken raak.

Dat gecombineerd met de ervaringen van het rangeren op de clubbaan van MC de Spoorstaaf, maakt dat na het bestuderen van de plannen anno 1965, 1970 en 1980, ik toch graag ook de extra sporen wil aanleggen rondom het station die er toen aanwezig waren.
Rijen bezat een goederenloods, dienstgebouw én een lange laad en losweg met verschillende omloop en opstelsporen. Anno 1980 zijn deze gereduceerd tot 1 spoor, bereikbaar v.a. het emplacement Oosterhout. Voordeel van dit plan is dat de reeds bestaande [Module Venneweg] niet aangepast hoeft te worden. Er komen simpelweg 2 nieuwe scenery modules bij. Zoals in de allereerste post van dit draadje ook te zien is in het grote overzichtskaartje van het toenmalige ontwerp.

Qua rollend materieel heb ik alleen nog maar treinen die in dit tijdperk passen, op de NS 6400 na. Die concessie naar de werkelijkheid wil ik wel maken dat Preiser-PRORAIL bij mij gewoon niet is gaan verder snoeien qua sporen.
Qua scenery biedt alles meer mogelijkheden. Een losplaats kun je erg levendig maken met leuke scenes. Inmiddels is het aanbod van kant-en-klare scenery veelzijdig én word ik steeds beter op het gebied van zelfbouw. (Al zeg ik het zelf :oops: )

Kortom, deze winter gaat uitwijzen of er al gestart kan worden met de aanleg van de nieuwe modules. Een echte planning is er nog niet. Ik verwacht zelf 2017 weer naar een beurs te kunnen, maar mocht iedereen me in de 2e helft van 2016 al ergens willen zien en dat hier massaal aangeven, dan zal de planning daar toch wel op aangepast worden. Vooral financieel liggen er veel uitdagingen.

Vele plannen en ideeën en een hele lap tekst. Maar mét een paar plaatjes, dus hopelijk niet al te saai :D :D :D :mrgreen: :D :D :D

Ik ga er eens lekker van dromen!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door bob vermeulen »

Hoontje,

Lekker uitgebreid verhaal van je gedachte achter het bouwen.
Ik denk dat je inderdaad een verhaal moet hebben om het daarna goed te kunnen bouwen.
Ook leuk informatie over hoe het was.

Blijf het volgen.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Maurits71 »

nou nou, je zat wel in de schrijvers pen.

Voor wat ik er tussen de regels uithaal zou ik zeggen volgens mij bouw je de baan voor jezelf en niet voor de gemiddelde beurs bezoeker :), daarnaast onze hobby bestaat alleen maar uit mega concessies, dus lekker aan de slag gaan zou ik zeggen in jou tempo op de manier zoals jij denkt dat het goed is.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Ad_M »

Hoi Alwin,

Ik kan je helemaal volgen in je redenatie en wat je visie is
Denk ook dat je hier hoop voldoening uit kan halen en je jezelf op een hoger niveau qua bouw en verhaal kan brengen
En net wat Maurits zegt, doe het vooral voor je zelf omdat je het leuk vind :twisted:

Ga er voor zou ik zeggen! 8-)
Langzaam kom je er ook

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door kees gorter »

Dat is niet niks zeg !

Kees


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Hoontje »

Thanks mannen.

Nu doe ik het wel écht voor mezelf, maar ik vind het zelf dus ook erg leuk om naar beurzen te gaan en mijn trots, de baan, te tonen. Daarnaast zijn er veel mensen die mij lijken te volgen en/of de baan in het echie willen zien. Door dit besluit gaat dat de komende jaren waarschijnlijk niet zijn. Mensen buiten het forum hebben op dat bericht teleurgesteld gereageerd.
Vandaar denk ik dat je dat tussen de regels door leest.

Kortom ik ga met frisse moed weer verder en sta echt achter mijn beslissing, omdat ik daar zelf beter van wordt en een boeiendere baan krijg.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Jelle
Berichten: 824
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Jelle »

Ik vind het echt allemaal prachtig hoor.
Ik ben heel benieuwd bij de komende beurs in Lochem om dit prachtstuk in het echt te zien.
Daar kan ik volgens mij nog heel veel van opsteken. 8-)


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Hoontje »

Dank Jelle...

Het prachtstuk levert momenteel alleen maar hoofdbrekens op :roll:
Waar de ene trein zonder problemen rijdt, heeft de ander na veel horten en stoten het opgegeven...
Bakovergangen staan plots zo krom als een hoepel...
iTrain leidt een geheel eigen leven...

:? :? :?

Maar ik houd de moed erin, zolang er maar iets rijdt op de baan over 2 weken is het goed he :lol: :lol:

Groetjes,

Hoontje


Plaats reactie