[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw & aankleding Helix

Bericht door tv_man »

Ziet er puik uit, licht en ruimte in overvloed zo te zien!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw & aankleding Helix

Bericht door Hans »

Hallo Alwin,

Dat ziet er veelbelovend uit.
Veel succes met de verhuizing van je baan.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Terwijl de verhuizing/verbouwing vordert, was er vandaag tijd om op de forumdag wat te knutselen.
Hoofdproject vandaag was de stuurstand van mijn benelux-trek-duwstam op te kalefateren en te starten met het digitaliseren van mijn NMBS loc.

Na een uurtje had mijn stuurstam eindelijk de juiste balans, hij stond weer recht op de wielen. Daarnaast is de functiedecoder vervangen voor een D&H functiedecoder. De oude decoder was zeer moeizaam uit te lezen en niet te programmeren. Aangezien de loc ook een D&H decoder krijgt, leek het mij zinvol om hier ook een D&H in te zetten. Deze is via de sprog gemakkelijk te programmeren. Nog wat extra gewicht geplaatst en tadaa... als 'nieuw'!

Afbeelding

Frontseinen werken nu naar behoren...

Afbeelding

Ook de sluitseinen doen het nu goed...

Afbeelding

De binnenverlichting zit rechtstreeks op de wielassen aangesloten en brand dus continue. Aangezien de kap niet te openen is onder de kop, weet ik niet precies hoe de bedrading loopt. T.z.t. sloop ik wellicht de binnenverlichting eruit en plaats ik nieuwe die schakelbaar wordt met de decoder. Voor nu is dat niet nodig en is het resultaat erg mooi!

Verder de nieuwste PIKO telg van de NS DE2200 familie, de NS 2207 aangeschaft, evenals een setje Hobbytrain EAONOSsen (leuke kassa-aanbieding van H@NS!).

Afbeelding

Wie herkent deze combinatie? Momenteel te zien, dus niet geheel mijn tijdperk, maar ik vind dit wel een leuke stam voor op de baan, niet?!

Verder komen deze week als het goed is pakketjes uit Duitsland en Italië aan met enkele GABS goederenwagonnen van de Italiaanse spoorwegen (FS/Trenitalia) (MTR-mende Exclusive modellen). Via Ebay voor weinig kunnen kopen. Daarmee is de stam van de gecombineerde goederentrein richting Oosterhout Vijf Eiken eindelijk helemaal compleet! In totaal toch een goederentrein van aanzienlijke lengte, zo'n 1,20 mtr in schaal... Zodra een en ander binnen is, volgt er een update met foto's.

Als laatste, de baan staat nog altijd bij mijn ouders, de kamer in het huis is nagenoeg af en ingericht. Echter liggen er nog allerlei bouwspullen voor de trap én moet ik nog verlichting aanleggen. Ik ben aan het uitzoeken of LED-panelen, zoals in kantoren, niet iets is. Deze geven een soort daglicht-kleurig wit, wat foto's maken en mijn zicht tijdens het bouwen ten goede komt. Duur? Valt mee, maar het is vooral veel uitzoek werk...

Goed, veel te veel woorden!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Hoontje »

En bij deze de foto's van de nieuwe aanwinsten, plan E RD en Eanos'sen.

Afbeelding

Plan E, RD, heb er 2 identieke. Eentje gaat nog omgebouwd worden in een uitgebreid project, tot begeleidingswagen van de Eindhovense ongevallentrein.

Afbeelding

De beide Eanos'sen uit een Hobbytrain set. Ik ga ze nog vullen met schroot of slacht/leerlooi afval...

Tot zover,

Hoontje


Gebruikersavatar

Prutsert
Berichten: 124
Lid geworden op: 14 okt 2014 00:31
Locatie: Haarlem

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Prutsert »

Mooie aanwinsten, maar ik zou toch voor oud ijzer gaan, want dat slachtvlees gaat snel stinken. :D
Ben benieuwd hoe je ombouw er uit gaat zien.


Groet Hans


1 gebrek, N modelspoor en Formule-1 gek.

Bekijk ook mijn "hoogoven project" in schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =21&t=9299
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Hoontje »

Hoi Hans,

De ombouw van de andere plan E RD gaat nog wel even duren, aangezien de hobbykamer niet echt opschiet momenteel. ;)

Groetjes,

Hoontje



Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Bouwe »

Hoontje schreef: Plan E, RD, heb er 2 identieke. Eentje gaat nog omgebouwd worden in een uitgebreid project, tot begeleidingswagen van de Eindhovense ongevallentrein.
Ben benieuwd naar het resultaat Alwin!

Heb deze jaren geleden eens in 3D getekend, ook op basis van de Minitrix:
Afbeelding

Mvg,
Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Hoontje »

Oh ok... Nou dan hoef ik niet te gaan snijden, schuren, plamuren, vijlen en te plakken... Als er al een kap bestaat...
Nah jah ik kijk wel wat en hoe. Eerst moet er nog flink geklust en verhuisd worden!

Groetjes

Hoontje



Peter
Berichten: 906
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Peter »

Bouwe schreef:
Heb deze jaren geleden eens in 3D getekend, ook op basis van de Minitrix.


Mvg,
Bouwe
Bouwe, ik zie hem niet in je Shapeways shop, klopt dat?

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55

Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Bouwe »

Klopt Peter. Deze ooit getekend voor mijzelf in een programma waar ik nu niet meer mee werk. Als er belangstelling voor is kan ik deze wel opnieuw tekenen en online zetten bij Shapeways.

Mvg,
Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Peter
Berichten: 906
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Peter »

Ik zou de wagon t.z.t. graag willen bouwen, dus als je ergens vrije tijd hebt... :roll:

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Hoontje »

Aankoopupdate:

Vandaag kwamen via Duitsland de eerste 2 van 4 Trenitalia GABSsen binnengelopen op het emplacement van de Vijf Eiken in Oosterhout. Vol witgoed staan ze te wachten op dat wat komen gaat...

Afbeelding

Trenitalia GABS...

Afbeelding

De GABS van FS gerangeerd voor het laad/losdok van de Bauknecht op de oude module...

Enkele details van de wagentjes:

Fabrikant: MTR-Mende exlusive serie
Lengte over buffers: 13 cm.
Weathering: af-fabriek
Koppelingen: vervangbaar voor gedetailleerde haakjes (niet op foto)

Hun grootte voorbeeld:

Afbeelding
©Foto van Feijenoordse Meesters


Morgen komen als het goed is de laatste materialen binnen voor de verlichtingsarmaturen, dus dan kan ik dat ook in orde maken. Vandaag is het hoofd systeem al geleverd! De 2 grote LED-panelen. "Dynamisch wit", dimbaar in een range van 2200K - 6500K met een verlichtingssterkte van 3200 lumen. Als het goed is, heb ik straks dus mooi 'daglicht' in mijn kamer, of 'warm wit'. :D

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
Tot zover!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Hoontje »

Aankoop & Bouwupdate:

Vandaag weer de wekelijkse middag 'vrij' en dus hobbytijd! Samen met Vera eerst voor het huis nog op pad geweest.
Toen bleek dat bij een grote woongigant (niet de Zweedse ;) ) een soort VIP-dag was, heb ik een nieuw 'workstation' gekocht. Een mooi grenenhouten, diep bureau of luxe gezegd; secretaire. Hierop kan ik mooi een hobby/werkplek maken, incl. programmeerspoortje. Dat wordt lekker knutselen! 8-)

Afbeelding

Het geheel, inmiddels al deels ingericht. In de achterwand zijn wat gaten gemaakt ten behoeve van de kabel doorvoeren.

Afbeelding

Close-up van de werkplek. Bovenop komt binnenkort het programmeerspoor. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat aan ga sluiten, want wil er zowel analoge als digitale spanning op kunnen zetten. Want ik rij DINAMO en werk vaak ook met gewoon analoge locs die ff een testje moeten kunnen maken...
Verder is er een ruimte voor mijn soldeerstation. Dit blijft uitneembaar, want ook op de grote baan moet worden gebakken af en toe.
Links ligt een 15V voeding waar ik krokodillenklemmen en de sPROGIIa op aansluit. Zo kan ik allerlei knutselwerkjes waar electra in verwerkt zit, testen.

Naast het bureau heb ik ook eens goed nagedacht over de verlichting in mijn 'Mancave'. Waar de baan nu staat is 's avonds weinig tot geen licht vanaf een simpele plafoniere. Bij de bouwmarkt waar wij inmiddels sinds de verhuizing 'grootafnemer' zijn, hadden ze ook hele luxe LED-panelen. Deze zijn via WIFI schakelbaar en komen in 16.000.000 kleuren. (Als we de handleiding mogen geloven). Ook is er een simpele 'Dynamic White' variant die gewone witte verlichting geeft met een kleurtemperatuur van 2200K - 6500K. Die laatste is vergelijkbaar met fel daglicht en volgens een bevriend fotograaf ideaal om later foto's onder te maken. :D
Ook voor boven de werkplek is een schakelbaar paneel geplaatst. Zo kan ik 's avonds 'voor het slapengaan' alvast een wat warmer witte verlichting schakelen. Ja ja, we worden ouder, dus daar houden we rekening mee :ugeek:

Een plaatje van de sets in een test opstelling:

Afbeelding

Daglicht-fel wit (6500K) 8-)

Ook een filmpje:



Naast al dit 'bouwgeweld' is er vanuit Italië nog een pakje aangekomen. Mijn laatste 2 MTR-Mende GABS'sen van de FS uit tijdperk IV! :D Nu is de autotransporttrein richting Oosterhout Vijf Eiken compleet!

Afbeelding

De MTR37001AW, af-fabriek licht geweatherd. Ik ben er erg content mee. De opdrukken zijn haarscherp...

Afbeelding

De MTR37001BW, af-fabriek licht geweatherd. Ook met deze ben ik erg content. Ook hier de opdrukken haarscherp en veel details zichtbaar!

Al bij al veel leuke nieuwtjes...

Ik ga nog even verder knutselen!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door maarten »

Mooie panelen Alwin! Als ik tzt ook mijn mancave heb wil ik daar ook fatsoenlijke verlichting hebben, dit is eigenlijk wel een hele goede daarvoor. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Rene-k
Berichten: 252
Lid geworden op: 14 feb 2017 13:13
Locatie: Schinveld

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Rene-k »

IMG_0116.PNG
IMG_0116.PNG (70.98 KiB) 7571 keer bekeken
Ik krijg helaas alleen dit te zien :roll:


Groet,

René

Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Zo dan! Bijna 2 maanden verder en eindelijk is er vandaag dan iets aan de baan zelf gedaan! Jaja, [Module Station Rijen anno 1980] staat in mijn inmiddels-niet-meer-zo-nieuwe huis. 8-)

Enkel de module is overgehuisd en een tas vol spullen en rijtuigen, want de afgelopen maanden heb ik danwel gescheiden van mijn baan geleefd, maar ik ben wel druk geweest met allerlei ombouwprojectjes. Aangezien het steeds 'makkelijker' wordt om in N Nederlands materieel te krijgen, lukt het ook steeds beter om authentieke treinsamenstellingen uit de jaren '80, '90 en '00 na te bootsen.
Even een crappy foto van het heugelijke feit!

Afbeelding

De module, hier nog even op een workmate, in afwachting van dat wat komen gaat. Vooralsnog is enkel het vertreksein vervangen en heb ik de AOB opnieuw ingesteld. Geluid + beweging zijn nu nog wat scherper op elkaar afgesteld.

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door martindomburg »

Duurde al lang...... kusje


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Afbeelding

Hij staat er! Heuh half, maar toch!

Het thuisklussen kan beginnen. Eerste op de lijst; de keerlus en module Gilze-Rijen op de juiste hoogte brengen. Dan alles aansluiten en rijden!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Marksintpancras »

Succes kerel, fijne wintertijd :D


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door martindomburg »

Mancave at its best


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Stanley
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 dec 2016 13:48
Locatie: Rosmalen

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Afbouwen hobbykamer...

Bericht door Stanley »

Gewoon wauw.. :shock: Succes met aansluiten!


Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] De baan is verhuisd!

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Vandaag weer druk aan de knutsel. Eerste herstelwerkzaamheden onder de baan; opnieuw aansluiten van de bekabeling etc.
Daarnaast de verlichting in de kamer verder uit kunnen meten en opgehangen.
Naast het Dynamic White LED paneel boven mijn nieuwe werkplek, hangt er nu ook een Dynamic White LED paneel van 120 x 30 cm midden boven de kamer. Ook deze is weer te sturen met een app op de telefoon en met een wandcontrole-unit. De lichtrange is 2200K - 6000K wit licht, dus van zeer warm wit naar koud wit/daglicht wit.

Afbeelding

Zonder licht wordt het snel donker in de kamer. Deze foto is omstreeks 15:30u vanmiddag genomen...

Afbeelding

Nu, op 50% sterkte, schijnt de zon vol op!

Van de week ook even ergens blauwe plaat vandaan halen zodat de [Module Helix Tilburg] aangesloten kan worden op het schaduwstation. Ook moet ik het onderstel voor de [Module Keerlus] nog helemaal in orde maken, dus genoeg te doen voordat er een trein gaat rijden.

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] De baan is verhuisd!

Bericht door Krab »

Hoi Alwin ,
dat is een hoop licht boven je baan ik heb enkel wat tl lampen erboven hangen .
Ben benieuwd naar je vorderingen als je er nog tijd voor heb :o .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] De baan is verhuisd!

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Afgelopen 3 dagen 'plots' vrij. Dus lekker weer aan de baan kunnen knutselen. Het is gelijk merkbaar, nu hij gewoon hier thuis staat, klust het lekker door. "Even naar boven" en voor je het weet ben je een paar uur en flink aantal klussen verder! :D

Afgelopen dagen vooral bezig geweest met het verder afwerken van de [Module Helix Tilburg]. Qua sporen etc. was hij al klaar, alleen nog enkele draden aansluiten en de nieuwe blokindeling invoeren in iTrain moest nog gebeuren. Ook de wisselstraat richting de stamlijn moest voorzien worden van een relaisschakeling, omdat dit een soort uitvergroot kruiswissel is.
Dat werd dus in een krappe kleine ruimte solderen, draden trekken en werken... :? Maar het is goed gegaan en de treinen rijden er inmiddels overheen!
Dus heb ook enkele filmpjes gemaakt...

Foto's! :D

Afbeelding

De wisselstraat waarvoor een relaisschakeling is aangelegd. Uiterst links en uiterst rechts zie je de 2 wissels die samen het 'kruiswissel' vormen en dus niet bij een blok horen. Het wissel erboven hoort tot de buitenbocht van de helix en heeft dus geen relaisschakeling nodig...

Afbeelding

De documentatie van de baan, daardoor wist ik weer welke draadjes waar aangesloten zaten. Op [Module Venneweg] hing een 25-polige stekker richting de voorganger van deze helix. Maar ja, waar al die draden voor waren wist ik niet meer precies natuurlijk! Dan ben je blij met zo'n tabelletje. En een multimeter om alles toch even na te meten. Zo ontdekte ik dus dat de groene draad voor de wisselstraat geen verbinding heeft mét de spoorstaaf. Dat wordt een keer [Module Venneweg] losmaken en nakijken...

Afbeelding

Zoveel ruimte in de kamer, en dan ga ik hier tussen gewrongen proberen te solderen... Het ging eigenlijk best vlot...

Afbeelding

Ooit afgekeken bij de Delftse Modelbouw Vereniging; printplaatjes waaraan de 25-polige stekkers zitten gesoldeerd. Nu was het draadje op het juiste stripje, aantikken met de soldeerbout en klaar is Hoontje!

Afbeelding

De doorvoer en het achterliggende PVC buisje zitten aardig vol draadjes. Daar moet binnenkort, als ik een ringleiding voor m'n verlichting aan ga leggen maar een gaatje naast...

Afbeelding

Alle draden op een zwarte en witte na, aangesloten, dus de boel intekenen en test rijden!
Tijdens het testrijden viel het erg op dat de rolweerstand van wagonnetjes echt heel erg van invloed is op het trekkend vermogen. Mijn Startrain 1300 heeft de grootste moeite om 3 Fleischmann plan W's, 4 plan D's van Arnold en een THS Plan D omhoog te trekken, terwijl een sleep van 7 Minitrix IC rijtuigen geen belemmering lijken te zijn. Terwijl hun gewicht meer is dan de eerstgenoemde rijtuigen.
Ook de GEFCO Autotransportwagons van MFTrain gaan nog niet soepel omhoog. Ze ontkoppelen snel en lopen erg snel uit de rails. Erg balen, want om die trein gaat het nu nét! Dat waren de goederentreinen die ik vroeger door het bos zag blazen! Dus nog veel testen voor de boeg! De IC Den Haag - Venlo anno 2005 rijdt in elk geval soepel omhoog, dus er is ook zeker succes! :D

Enkele filmpjes:


IC Den Haag - Venlo anno 2005


NS 1202 met 7 IC rijtuigen


NS 1306 met 7 IC rijtuigen


NS 6503 met 7 IC rijtuigen

Terwijl zij testrijden, zit ik me te verwonderen over het volgende...

Afbeelding

Beneden aan de andere zijde van de Helix stuit ik opnieuw op een stekker. Ik heb slechts 2 draden over, een zwarte en witte... Maar waar moeten de andere 4 draden dan aangesloten worden? Die stonden niet op het schema. Wat blijkt, het zijn de wisselvoeten zodat die ook gevoed worden, die behoren namelijk bij de beginblokken van de helix. Morgen nieuwe stekker maken en gauw nog 4 draden extra trekken. Dan is de [Module Helix Tilburg] technisch voor nu helemaal klaar!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] De baan is verhuisd!

Bericht door OBBinN »

Drukdrukdruk! Altijd handig om duidelijk te noteren welke pin van welke stekker waar vandaan komt en waar die naar toe gaat! In geval van storingen kan je veel gelijk uitsluiten!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Plaats reactie