[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2008
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Bjor »

:) Alwin,

Van harte gefeliciteerd met de succesvolle afronding van je opleiding. Die inspiratie komt vanzelf weer terug. Gewoon even afstand nemen. :)

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door maarten »

Gefeliciteerd, gediplomeerd spuitgast! ;)

Gewoon even afstand/rust nemen, die inspiratie komt vanzelf wel weer.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7350
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Krab »

Gefeliciteerd Alwin met het behaalde resultaat dat heb je in de pocket zitten .
En wat het even geen zin hebben we allemaal wel eens ,maar wat Maarten en andere zeggen dat komt wel weer ;) .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door bob vermeulen »

Gefeliciteerd met het uiteindelijke resultaat.
Kan wel te pas komen z'n diploma.......
(zonder diploma kom je ook nergens overigens ;)

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door FidOo »

Thnx voor de reminder waarom we in het "normale" deel van Nederland geen carnaval vieren...


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door janiegein »

Uit Nieuwegein wens ik jou van Harte gefeliciteerd met jouw 35 ste verjaardag.
maak er een mooie dag van en dat we nog vele jaren van jouw deskundigheid op vele gebieden mogen genieten.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hoontje »

Dankjewel Jan! Zodra er hier wat meer tijd en ruimte is, dan laat ik weer wat zien!


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7350
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Krab »

Heb je nog steeds geen tijd Alwin of was je ook in Ermelo dit weekend .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hoontje »

Hoi Sjaak,

Inderdaad nog geen tijd gehad voor de baan. Afgelopen zaterdag een brandweerwedstrijd moeten spelen. Ondanks een KO, toch genoeg punten verdiend om ook in mei de volgende ronde te mogen spelen, dus extra oefenen... En je raad het al, nog minder tijd voor de hobby...
Heb wel al een beetje opgeruimd hier in de kamer, dus dat is tenminste iets... :D

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hoontje »

Afbeelding

Deze week kwam mijn allereerste "DTS Special" binnen, de NS 2454 van PIKO met sound én werkende zwaailichten. Ivm het tijdperk heb ik gekozen voor de blauwe kappen op deze. De volgende NS 2400 krijgt de rode.
Mijn auto-goederentrein richting Oosterhout de Vijf Eiken is nu eindelijk volledig compleet!!! Helaas is het me nog niet gelukt om er een foto van te maken waar dit 1.80 lange gevaarte helemaal opstaat... Binnenkort eens proberen een filmpje ervan te maken!
Zo nu alles in orde maken om af te reizen naar Dortmund, daar ga ik morgen een dagje kijken!

Groetjes,

Een Blije Hoontje!


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Mooie Lok en past precies op jouw baan zie de sleep al in gedachte rijden ;) maar een mooie video is nooit weg.
Wat me interesseert eigenlijk (de vraag kwam spontaan bij me op :?: ) is het een blauw zwaailicht of brand hij permanent?

Veel plezier vandaag in Dortmund.

mvergr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hoontje »

Hoi Bob, het zijn knipperlichten. Ze simuleren zeg maar de zwaailichten zoals ze erop zaten voor 1986.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Zo, ruim 2 maanden geen bouwupdate. Inmiddels zijn de Hoontje's How To's weer vlot getrokken en afgelopen week kwam langzaamaan in elk geval de zin om weer wat te bouwen terug. Wat onder andere geholpen heeft is het opruimen... :oops:

Zo zag module Venneweg er het begin van de week nog uit:

Afbeelding

Druk bezig! :roll: :roll:

Afbeelding

Opgeruimd! :mrgreen:

Afbeelding

Ook de module Station Rijen anno 1980 werd gekuist, helaas heb ik daar geen 'zo zag hij er van te voren uit' foto van. Die lag overigens lang niet zo vol!

Omdat ik met m'n treinen wilde rijden, moet ik wel eerst nog sloop/breek/herstel werk uitvoeren aan de wisselstraat aan het begin van het schaduwstation. Hier ligt al een paar jaar een PECO Code 80 SL wissel in waarvan de wisseltong wat gammel is. Nu is er wederom een deel afgebroken en krijg ik hem echt niet meer herstelt. Dus een paar weken geleden bij H@ns nieuwe wissels gehaald. Ditmaal code 80 slanke wissels.

Afbeelding

De bedoelde wisselstraat. Nu deze kapot is, kunnen treinen het schaduwstation niet in en uitrijden...

Afbeelding

Close-up van de kapotte wissel...

Afbeelding

Onder de baan de servo's en bedrading weggehaald...

Afbeelding

Bovenop de baan stukken rails en beide wissels verwijderd. De nog complete en goed functionerende wissel wordt bewaard als reserve...

Afbeelding

Eerst is het uitgaande spoor terug aangelegd. Deze wissel is uitgelijnd op het gat van de servo. Deze wissels zijn langer dan hun voorgangers, dus moet voor de andere wissel ook alle gaten opnieuw geboord worden...

Afbeelding

Inpassen andere wissel. Omdat deze op de rand van de modulebak ligt, heb ik op de ondergrond een zwarte streep gezet waar de balk eindigt. De wissel moet voorbij die balk komen qua bediening, anders kan ik de servo niet goed monteren...

Afbeelding

Het bovenste spoor ligt geheel op zijn plaats. Ook is de module overgang naar de Helix weer terug in orde gemaakt...

Afbeelding

Close-up van de moduleovergang. Ik gebruik hier weer schroefjes waar de railsstaaf uiteinden op vastgesoldeerd zijn. Behoorlijk hufterproof...

De overige rails wordt op een ander moment teruggelegd. Ik pak dan gelijk een stuk aan in de helix wat me irriteert qua ligging. Hiervoor zijn echter nog extra spullen nodig. Die zijn onderweg.

Al bij al lekker bezig geweest!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7350
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Krab »

Het zal eens een keer meezitten met de wissels zal het wel een vooruitgang zijn kwa rijden ;)
En er is altijd gezegd eerst rotzooi dan komt het mooie eronderuit . :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hoontje »

Ha Sjaak, mjah ach kleine stapjes. Vind het niet eens heel vervelend moet ik zeggen. Vandaag nog even aan de onderste wissel gefrot. zit een leuke slinger in het spoor nu. Op een ander forum vast voer voor discussie :mrgreen: . Van de week eens kijken of ik de moduleovergang goed krijg richting helix en dan de boel weer aansluiten, servo's eronder en m'n gefilmde gepruts in een filmpje monteren...

Lekker bezig weer!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Afgelopen weekend weer eens onvervalst 'treintjes-tijd'. Gisteren heel de dag eigenlijk bezig geweest met het rijdend krijgen van mijn NS 2454 van PIKO. Het onwillige hok kwam uiteindelijk met de juiste combinatie van CV instellingen, ATF en een glimmend geboende baan goed in beweging, zodat er vandaag lekker gereden kon worden. Helaas is de wisselstraat nog niet aangesloten in het schaduwstation, dus rondrijden ging niet. Pendelen van de Helix-sporen naar het Keerlusstation boven, was echter geen probleem.
Ook dus de 2454 laten rondsnorren. En een aantal foto's getrokken...

Afbeelding

Terwijl onze fotograaf wacht om de overweg in de Moerstraat te mogen kruisen, sprint de NS 2454 als LLT de overweg over...

Afbeelding

Hier rijdt hij langs de Moerstraat...

Afbeelding

De nadering van de overloopwissels welke het begin van het emplacement bij Station Gilze-Rijen vormen. Zou de LLT richting Oosterhout-Zuid/Vijf Eiken gaan?

Afbeelding

Jazeker, soepel glijdt de dame het afbuigend wissel naar spoor 2 van Station Gilze-Rijen op...

Afbeelding

Zo van voren komen de beider dwergseinen ook mooi uit die de hoofdbaan en het aansluitwissel van de stamlijn beveiligen in omgekeerde richting...

Afbeelding

Snorrend langs de Venneweg, waar het ruige land tussen bebouwing en dit spoor een groots spoorsverleden verbergt. Vroeger lag hier het rijke emplacement van Station Gilze-Rijen. Alleen dit spoor resteert daar nog van...

Afbeelding

De beton schutting uit de jaren '70 is geheel volgeklad. Onze dame stoort zich er allerminst aan en snort rustig verder...

Afbeelding

Na een minuut of vijf (dit baanvak mag maar met 30 km/h bereden worden) doemt in de verte het stations gebouw van Gilze-Rijen op...

Afbeelding

De AOB wordt gekruist...

Afbeelding

De ploeg vat 'effe een bakkie' bij de stationsmeester en informeren wanneer de Goederenloods onderhand eens opgeleverd wordt. De stationschef weet te melden dat dit nog wel even kan gaan duren, omdat er eerst andere projecten afgerond moeten worden wat verder richting Oosterhout/Breda...

Afbeelding

De dame komt weer in beweging richting de rit naar de Vijf Eiken. Over ongeveer 3 uur (!) zal zij terugkeren met de wagens van de Peugeot en Citroen dealer aldaar...

Afbeelding

Zo gezegd, zo gedaan, enkele uren later komt de dame terug met een aardige sleep LAEKKS'sen die onregelmatig geladen zijn. Tja, iedereen moet natuurlijk electrisch gaan rijden...

Afbeelding

Terwijl ze verder stommelt, ontmoeten mensen elkaar onder de luifel van de zo opvallende abri van dit station...

Afbeelding

De ploeg vervolgt zijn weg richting Tilburg Goederen, alwaar de fotograaf niet kan volgen, omdat hier het perron ophoudt...

De volgende dag:

Afbeelding

De volgende dag is de dame alweer druk in de weer. Een 14 bakken tellende, goed belade autotrein aan de haak, brult ze voorbij station Gilze-Rijen, terwijl een stelletje viert dat ze elkaar weerzien!

Afbeelding

Dat mijn sneltrein +5 minuten heeft i.v.m. dit dieselgeweld vind ik helemaal niet erg!

Afbeelding

Snel gaat het niet, maar wat wil je met zo'n laaaaaaaaaange trein?! Ik zwaai de trein uit en ben benieuwd waar en hoe ik de volgende keer de dame zal treffen...


Tot zover,

Groetjes,

Hoontje 8-)


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door bob vermeulen »

Hoontje,

Mooi verhaal en mooi weergegeven met foto materiaal.
Erg leuk.

Mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hoontje »

Dank Bob. Het lukte me niet om een mooi filmpje te maken, dus toen maar zo opgelost. Moet de kunst van het filmen eens afkijken bij iemand eigenlijk. Mijn treinen lijken wel raketten op beeld, terwijl in het echt ze rustig voort boemelen bijvoorbeeld...

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hans »

Hallo Alwin,

Ik heb met plezier je verhaal gelezen en foto's bewonderd.
Filmpjes zet ik vaak even stil om naar details te kijken. Bij foto's hoeft dat niet :D
Gave inspirerende details heb je op je baan.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door WilcoV »

Blijft leuk al die details zo overal te observeren, wel een paar hekjes recht op zetten en ik zag een gebroken prikkeldraad, vandalisme? :mrgreen:


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door janiegein »

Hoi Hoontje,

het eerste plaatje bovenaan de vorige bladzijde waar je begint met je troep opruimen vallen de door jouw gebruikte spotjes mij op.

zijn dat batterij gevoede spotjes?

geven die een mooi lichteffect?

waar haal je die vandaan ?


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door BenQ »

Het zijn volgens mij spotjes van de IKEA, zelf heb ik deze met een ronde poot.
Er zit een voedingsplug aan die in het stopcontact gaat.
Het is type Jansjö en zijn nog beperkt verkrijgbaar.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door janiegein »

Dank Ben, ga hier bij Ikea eens kijken


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door Hoontje »

Hoi Jan,

Benq heeft gelijk, het zijn de JANSJÖ spotjes van IKEA met serienummer 103.863.13 (zwart, LED klemlamp) op de site vind je zedoor HIER te klikken.

Ik heb er ook een Hoontje's How To van gemaakt, aan het eind zie je de lichtopbrengst op de baan als ze op 40 cm hoogte gebogen zijn.



Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Bericht door janiegein »

dank je wel voor de uitleg in jouw prima verzorgt filmpje.

ik ben me een beetje aan het verdiepen naar wat mogelijk is met spotjes op de baan.

de reden hiervoor is dat mijn baan eigenlijk een soort rondom TL verlichting heeft die voor mooi te laag en te ver naar achter licht.

nu wil ik eigenlijk op de donkere delen vooraan de baan een soort van spotjes maken zodat die delen beter zichtbaar worden en zeker tijdens het filmpjes maken.

maar goed dat is een onderwerp wat zeker bij mij voor verbetering vatbaar is.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie