N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu zo dec 17, 2017 03:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1053 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 19, 2017 17:40 

Ik zou de wagon t.z.t. graag willen bouwen, dus als je ergens vrije tijd hebt... :roll:

Grtz.
Peter

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 19, 2017 20:44 

Aankoopupdate:

Vandaag kwamen via Duitsland de eerste 2 van 4 Trenitalia GABSsen binnengelopen op het emplacement van de Vijf Eiken in Oosterhout. Vol witgoed staan ze te wachten op dat wat komen gaat...

Afbeelding

Trenitalia GABS...

Afbeelding

De GABS van FS gerangeerd voor het laad/losdok van de Bauknecht op de oude module...

Enkele details van de wagentjes:

Fabrikant: MTR-Mende exlusive serie
Lengte over buffers: 13 cm.
Weathering: af-fabriek
Koppelingen: vervangbaar voor gedetailleerde haakjes (niet op foto)

Hun grootte voorbeeld:

Afbeelding
©Foto van Feijenoordse Meesters

Morgen komen als het goed is de laatste materialen binnen voor de verlichtingsarmaturen, dus dan kan ik dat ook in orde maken. Vandaag is het hoofd systeem al geleverd! De 2 grote LED-panelen. "Dynamisch wit", dimbaar in een range van 2200K - 6500K met een verlichtingssterkte van 3200 lumen. Als het goed is, heb ik straks dus mooi 'daglicht' in mijn kamer, of 'warm wit'. :D

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
Tot zover!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 27, 2017 21:45 

Aankoop & Bouwupdate:

Vandaag weer de wekelijkse middag 'vrij' en dus hobbytijd! Samen met Vera eerst voor het huis nog op pad geweest.
Toen bleek dat bij een grote woongigant (niet de Zweedse ;) ) een soort VIP-dag was, heb ik een nieuw 'workstation' gekocht. Een mooi grenenhouten, diep bureau of luxe gezegd; secretaire. Hierop kan ik mooi een hobby/werkplek maken, incl. programmeerspoortje. Dat wordt lekker knutselen! 8-)

Afbeelding

Het geheel, inmiddels al deels ingericht. In de achterwand zijn wat gaten gemaakt ten behoeve van de kabel doorvoeren.

Afbeelding

Close-up van de werkplek. Bovenop komt binnenkort het programmeerspoor. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat aan ga sluiten, want wil er zowel analoge als digitale spanning op kunnen zetten. Want ik rij DINAMO en werk vaak ook met gewoon analoge locs die ff een testje moeten kunnen maken...
Verder is er een ruimte voor mijn soldeerstation. Dit blijft uitneembaar, want ook op de grote baan moet worden gebakken af en toe.
Links ligt een 15V voeding waar ik krokodillenklemmen en de sPROGIIa op aansluit. Zo kan ik allerlei knutselwerkjes waar electra in verwerkt zit, testen.

Naast het bureau heb ik ook eens goed nagedacht over de verlichting in mijn 'Mancave'. Waar de baan nu staat is 's avonds weinig tot geen licht vanaf een simpele plafoniere. Bij de bouwmarkt waar wij inmiddels sinds de verhuizing 'grootafnemer' zijn, hadden ze ook hele luxe LED-panelen. Deze zijn via WIFI schakelbaar en komen in 16.000.000 kleuren. (Als we de handleiding mogen geloven). Ook is er een simpele 'Dynamic White' variant die gewone witte verlichting geeft met een kleurtemperatuur van 2200K - 6500K. Die laatste is vergelijkbaar met fel daglicht en volgens een bevriend fotograaf ideaal om later foto's onder te maken. :D
Ook voor boven de werkplek is een schakelbaar paneel geplaatst. Zo kan ik 's avonds 'voor het slapengaan' alvast een wat warmer witte verlichting schakelen. Ja ja, we worden ouder, dus daar houden we rekening mee :ugeek:

Een plaatje van de sets in een test opstelling:

Afbeelding

Daglicht-fel wit (6500K) 8-)

Ook een filmpje:

LEDpanelen in actie

Naast al dit 'bouwgeweld' is er vanuit Italië nog een pakje aangekomen. Mijn laatste 2 MTR-Mende GABS'sen van de FS uit tijdperk IV! :D Nu is de autotransporttrein richting Oosterhout Vijf Eiken compleet!

Afbeelding

De MTR37001AW, af-fabriek licht geweatherd. Ik ben er erg content mee. De opdrukken zijn haarscherp...

Afbeelding

De MTR37001BW, af-fabriek licht geweatherd. Ook met deze ben ik erg content. Ook hier de opdrukken haarscherp en veel details zichtbaar!

Al bij al veel leuke nieuwtjes...

Ik ga nog even verder knutselen!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 28, 2017 12:24 

Mooie panelen Alwin! Als ik tzt ook mijn mancave heb wil ik daar ook fatsoenlijke verlichting hebben, dit is eigenlijk wel een hele goede daarvoor. ;)

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 28, 2017 14:00 

Bijlage:
IMG_0116.PNG
IMG_0116.PNG [ 70.98 KiB | 583 keer bekeken ]
Ik krijg helaas alleen dit te zien :roll:

René.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 22:52 

Bouwupdate:

Zo dan! Bijna 2 maanden verder en eindelijk is er vandaag dan iets aan de baan zelf gedaan! Jaja, [Module Station Rijen anno 1980] staat in mijn inmiddels-niet-meer-zo-nieuwe huis. 8-)

Enkel de module is overgehuisd en een tas vol spullen en rijtuigen, want de afgelopen maanden heb ik danwel gescheiden van mijn baan geleefd, maar ik ben wel druk geweest met allerlei ombouwprojectjes. Aangezien het steeds 'makkelijker' wordt om in N Nederlands materieel te krijgen, lukt het ook steeds beter om authentieke treinsamenstellingen uit de jaren '80, '90 en '00 na te bootsen.
Even een crappy foto van het heugelijke feit!

Afbeelding

De module, hier nog even op een workmate, in afwachting van dat wat komen gaat. Vooralsnog is enkel het vertreksein vervangen en heb ik de AOB opnieuw ingesteld. Geluid + beweging zijn nu nog wat scherper op elkaar afgesteld.

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2017 01:12 

Duurde al lang...... kusje

Domburg Train Support

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2017 20:53 

Bouwupdate:

Afbeelding

Hij staat er! Heuh half, maar toch!

Het thuisklussen kan beginnen. Eerste op de lijst; de keerlus en module Gilze-Rijen op de juiste hoogte brengen. Dan alles aansluiten en rijden!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2017 20:59 

Succes kerel, fijne wintertijd :D

Hollander OmbouwService start per september 2017, te Sint Pancras
www.hollanderombouwservice.nl
Brohl-Lutzing / iTrain / Dinamo / Fleischmann / Minitrix / Kato / Piko / Brawa

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2017 22:34 

Mancave at its best

Domburg Train Support

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1053 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur