[Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Bouwe
Contacteer:

Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venne

Bericht door Bouwe » 03 okt 2018 18:55

Achtergrond is mooi gelukt Alwin!

3D geprinte modeltreinen en toebehoren: Mijn shop bij Shapeways

Onderwerp starter
Hoontje

Bericht door Hoontje » 03 okt 2018 22:04

Dank jullie wel!

Jelle
Contacteer:

Bericht door Jelle » 03 okt 2018 22:15

Ziet er bijzonder netjes uit Alwin.
Ik ben er ook van overtuigd dat de overgang van achtergrond naar grondniveau ook perfect zal worden gezien al je eerdere projecten. 8-)

>>Jelle<<
DCC baan, III IV V, NL & D (en mooi materiaal)
Systeem: Windows 10 - Intellibox IR - Koploper 8.6 - Bezetmelders & Wisseldecoders Rosoft, ECU & Lenz
Mijn baantopic.
Nog meer van mijn baan

Onderwerp starter
Hoontje

Bericht door Hoontje » 03 okt 2018 22:49

Dank Jelle!

Groetjes

Hoontje

FidOo

Bericht door FidOo » 04 okt 2018 06:37

Achtergrond is mooi gelukt hoor kerel. Sluit inderdaad een stuk beter aan als die heide achtergrond. Zoals hier voor geopperd de overgang ietsjes camoufleren en dan issie perfect.
Ben wel benieuwd hoe die dubbelzijdige tape het houdt. Ben daar toch nooit helemaal fan van.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Arnold1978

Bericht door Arnold1978 » 04 okt 2018 16:11

Ziet er prachtig uit!

Mvg

Arnold

Krab

Bericht door Krab » 09 okt 2018 16:45

Met die dubbelzijdige tape zal het wel goed komen is bij mijn op de baan al meer dan anderhalf jaar en laat niet los .
Trouwens Alwin die achtergrond komt goed achter je station ;)

mvg Sjaak

TC / DCC-P4-S88LN-S88SD16-n -xTreme Keerlus-WD10- N Spoor - Koploper nederlands-beetje stoom .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Hoontje

Bericht door Hoontje » 21 okt 2018 14:58

Bouwupdate:

Brrrr, het begint weer kouder te worden, ondanks de zonnige, droge dagen. Dus hobbytijd!!!
Afgelopen tijd vooral bezig geweest met het uitdokteren van 'hoe nu verder', de How To vlogs en electra voor de spotjes. Benieuwd hoe ik dat aangelegd heb? Kijk dan vanaf vanavond mijn nieuwste Vlog hierover.

Terwijl de computer de benodigde bytes aan het streamen is naar jijbuis, ben ik verder gaan knutselen aan de achtertuin bij de fietsenmaker.
Na allerlei pogingen er een toonbare achtertuin van te maken met bloemen en paden etc, alles eruit gehaald en ervoor gekozen om een paar flinke bomen te planten. Je ziet dan nagenoeg geen tuin meer, maar dat is niet erg. Het zorgt voor leuke doorkijkjes en hints 'dat er iets is', maar de aandacht gaat vooral naar de voorzijde van het huis en de fietsenmaker zelf.

Goed, foto's dan:

Afbeelding

Afbeelding

De achtertuin ligt er wat verwilderd bij. Het gras is een mix van strooisels van Woodland Scenics fine turfs (blended, burned en green grass, op het oog gemixt).
Achter het huis en naast de schuur heb ik een betegeld terras aangelegd. Helaas kon ik mijn ge-etste tuinset niet meer vinden, dus die staat maar in de garage...

Afbeelding

De bomen geplaatst. Het zicht op de achtertuin is gelijk een stuk minder. Ik vind het echt wat hebben...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enkele doorkijkjes hierboven. Poging gedaan de achtergrond mee te laten blenden. Op het oog ziet het er goed uit vind ik. Op de foto's met tegenlicht op de achtergrondfoto, maakt dat je ziet dat het een foto is en er dus een 'harde overgang' ontstaat. Da's wel spijtig. Met betere verlichting in deze hoek ga ik dat op proberen te lossen. Echter is er nu even geen geld voor een LEDpaneel van €200,-...

Afbeelding

Ook het 'woeste land' naast de fietsenmaker probeer ik te laten blenden met de achtergrond. Mogelijk steek ik hier nog wat droge boompjes/takken er tussen, zodat de achtergrond nog beter aansluit...

Wat vinden jullie ervan?

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 21 okt 2018 23:06

Hoi Alwin, ik denk dat bomen en struiken in de zelfde structuur en kleur als die in de achter grond het gene zijn wat er nog mist om het goed aan te laten sluiten. Op de laatste foto zie je een stuk met lage boompjes die lijken als of er voor net ander spul is weg gehaald door dat er wel kalen takken zitten maar geen blad enzo. Ik denk dat je vooral daar wat voor zou moeten zetten en dan verder hier en daar nog een los boompje of hoge struik.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Ik ben mijn foto's naar hosting via neudalhausenstadbahn.nl aan het over zetten.

traiNiac

Bericht door traiNiac » 29 okt 2018 20:39

Hallo Alwin,

Ik zou er ook wat kale boompjes achter plaatsen en eventueel het groen iets fletser maken met een verfspuit of zo.

Plaats reactie