Wat nu?

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Wat nu?

Bericht door evo »

Hallo Allemaal,

Nu mijn baan in de verkoop staat, ben ik aan het nadenken over de volgende stap. Zoals ik al eerder vermeldde, wil ik zeker bij N spoor blijven, maar toch wat anders gaan doen.
Laat ik beginnen met met mijn bevindingen van mijn huidige (vorige) baan:
  • Ik vind bouwen (veel) leuker dan rijden. Zeker voor rangeren heb ik geen geduld. Wat mij betreft is een baan een "bewegend schilderij", en dat gekloot met handregelaars en schakelaartjes voor wissels vind ik maar niks - dus volledige PC besturing deze keer.
  • Qua rijdend materieel beviel tijdperk III DB me goed, maar ik wil het nog wat inperken tot IIIb - dus jaren 60 met DB keks, zonder computer nummer. Wel wil ik in de toekomst ook electrische loks gaan rijden - dus bovenleiding.
  • Het verzamelaspect vind ik ook leuk, en ik wil (dus) weer een baan met vitrine waarvan ik de rails uit de vitrine kan nemen en op de baan aan kan sluiten. Dit keer iets anders (beter) uitgevoerd.
  • De laatste tijd ben ik me ook gaan interesseren voor realistische treinsamenstellingen, vooral ook voor internationale treinen. Dat is een lastig onderwerp, omdat de niet-DB rijtuigen die daarvoor nodig zijn, niet rijkelijk beschikbaar zijn (en zeker niet met kkk). Ook is het niet zo gemakkelijk om info te vinden, maar ik wil misschien ook wat spuitprojectjes en/of zelfbouw gaan proberen. Ook wil ik meer gaan weatheren.
  • Wat ik nog steeds erg mooi vind, en ook leuk vind om te maken, is een heuvelachtig landschap met veel natuur en rotsen, maar dit keer wil ik wat meer bebouwing en die wil ik zelf gaan maken.
  • Tenslotte de baan zelf: ik ben een aanhanger van "less is more", dus er komt veel minder spoor op de baan. Ook wil ik in modules gaan werken, vooral om gemakkelijker overal bij te kunnen, maar ook om het mega-project op te delen in een aantal kleintjes. Verder kun je dan natuurlijk ook eens met je baan ergens heen (club? evenement?). Qua thema wil ik het ook eenvoudig houden: dubbelsporige hoofdlijn met bovenleiding en geen station, met een enkelsporige aftakking zonder bovenleiding naar een bergdorpje, evt met een klein stationnetje. Ik heb nog geen baanplan in gedachten, maar al het spoor komt in ieder geval op 1 niveau (0% max. helling) met het zichtbare spoor op de voorgrond en in de achtergrond wat schaduwstations met keerlussen.
Goed, dat was weer een heel verhaal. Eigenlijk een beetje een braindump. Ik heb nog niks concreets gedaan en het zal voorlopig ook bij plannen blijven, want de komende maanden (jaar?) heb ik zeker geen tijd voor het bouwen van een baan. Ik kan echter niet garanderen dat ik me niet aan wat kleine projectjes ga wagen (huisje, rijtuigje, ...).

Helaas dus voorlopig geen foto's, maar ik zal in dit draadje verder mijn ideeën blijven spuien, want die zullen zeker nog een aantal keren veranderen. Als ik ook echt aan een baanplan ga beginnen, komt daar natuurlijk een nieuw draadje voor. Verder zijn op- op aanmerkingen of ideeën natuurlijk welkom om hier te bediscussiëren.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Wat nu?

Bericht door Ron »

Klinkt heel bekend :lol: .

Ik wens je alvast heel veel succes en plezier met het nadenken over de nieuwe baan.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Wat nu?

Bericht door [Patrick] »

Hmmm realistische treinsamenstellingen... daar heb ik laatst nog 2 boeken voor aangeschaft. Lastig hoor, inderdaad goed verstopt op internet ook. Maar wel leuk om het allemaal uit te zoeken. Succes!


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Wat nu?

Bericht door Redskin »

Goed om even terug te blikken en om vast te stellen wat je voor jezelf leuk vind en wat niet. De hobby is gelukkig zo ontzettend divers, daar kan je altijd mee uit de voeten. Succes, én plezier :)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Wat nu?

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Edwin,

Inderdaad een aantal van je bevinden hadden we al besproken :D
Fijn dat je N_baan trouw bent en dat we nog wel weer wat gaan zien.
Realistische treinen, heb daar ook steeds meer behoefte aan en heb heel wat literatuur verzameld (veel boeken) en heb ook veel (oude) jaargangen van Eisenbahn Journal en Miba waar ook veel in staat over trein samenstellingen en gebruik.
Kom maar eens neuzen ter zijner tijd.

Per computer aansturen, rijden, is voor mij ook een must dat is een heel eigen dimensie van de hobby.

mvrg bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Wat nu?

Bericht door evo »

Ron schreef:Klinkt heel bekend :lol:
Op zich misschien allemaal niet zo origineel, maar van de andere kant ben ik wel van plan om wat dingetjes helemaal anders te gaan doen. Dus het wordt geen Boppard 2013 of Brummenbach 2.0 :)
[Patrick] schreef:Hmmm realistische treinsamenstellingen... daar heb ik laatst nog 2 boeken voor aangeschaft. Lastig hoor, inderdaad goed verstopt op internet ook.
Ik heb idd een paar sites gevonden met wat info, maar allemaal H0 en/of andere tijdperken. Vaak wordt ok niet duidelijk aangegeven welke rijtuigen het nou precies zijn en soms ook wel, maar dan zegt die abracadabra mij weer niet zo veel. Ik moet dus nog veel research doen.
bob vermeulen schreef:Realistische treinen, heb daar ook steeds meer behoefte aan en heb heel wat literatuur verzameld (veel boeken) en heb ook veel (oude) jaargangen van Eisenbahn Journal en Miba waar ook veel in staat over trein samenstellingen en gebruik.
Kom maar eens neuzen ter zijner tijd.
Sinds we gesproken hebben, heb ik de MIBA zugbildung tpIII aangeschaft, idd erg interessant. Ook kan ik aan (gescande) MIBA tijdschriften komen, weet jij zo een paar nummers waar goede info over TP III in staat, zodat ik die kan bestellen?


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

D-Mon
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2012 14:08

Re: Wat nu?

Bericht door D-Mon »

evo schreef:
... maar ik wil misschien ook wat spuitprojectjes en/of zelfbouw gaan proberen. Ook wil ik meer gaan weatheren.
[*]Wat ik nog steeds erg mooi vind, en ook leuk vind om te maken, is een heuvelachtig landschap met veel natuur en rotsen, maar dit keer wil ik wat meer bebouwing en die wil ik zelf gaan maken.

Dit zijn natuurlijk dingen die zondemeer mogelijk zijn, ze eisen niet veel ruimte en kun je bijvoorbeeld uitwerken in een diorama.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Wat nu?

Bericht door evo »

D-Mon schreef:Dit zijn natuurlijk dingen die zondemeer mogelijk zijn, ze eisen niet veel ruimte en kun je bijvoorbeeld uitwerken in een diorama.
Dat is idd het idee.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Wat nu?

Bericht door evo »

Hoewel ik voorlopig nog niet ga (kan) bouwen, ben ik al een beetje een baanplan aan het schetsen. Alles nog met analoge technologie (potlood & papier), en als het wat serieuzer wordt, start ik wel een draadje met plaatjes.
Het idee is op dit moment om 6 modulen te gaan bouwen: 4 langwerpige van 1.8 x 0.6 m en 2 hoekmodulen van 1.2 x 0.9 m.
Het wordt dan een simpel dubbelsporig ovaaltje waarvan de beide uiteinden op de hoekmodulen liggen met daartussen 2 langwerpige, zodat het 1 tafel wordt van 6 m lang en 0.9/0.6 m breed.
Vervolgens komt er een enkelsporig zijlijntje wat zich over de 2 overige langwerpige modulen uitstrekt. Het is dan mogelijk om de 2 in een L vorm samen te stellen (6 x 4.5m) of in het verlengde van elkaar: (9.6 x 0.9/0.6m)
De hoofdlijn en zijlijn kunnen onafhankelijk van elkaar gebouwd en gereden worden en ik zit eraan te denken om met het enkelspoor te beginnen.

Elke module krijgt een eigen "thema", zo zit ik bv te denken aan de ravijn met brug, het dorpje met enkelspoor eindstation, de splitsing (van dubbel naar enkel).
Op elke module komt maar 1 spoorlijn, m.a.w. geen sporen op de voorgrond en een andere lijn in de achtergrond. Het is tenslotte maar 60cm diep, dus het moet niet te druk worden.
Voor het dubbelsporig stuk zit ik de denken om de moduleovergangen in tunnel(tje)s te laten plaatsvinden, zodat ik niet hoef te kloten met bovenleiding bij het op/afbreken.
Tenslotten komt er bij zowel het enkel als dubbelsporige deel een (klein) schaduwstation met uitneembare sporen achter/onder het landschap.

Dat was het dan weer voor deze keer. Volgende keer wat ideeën over de treinsamenstellingen die hierop moeten gaan rijden.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Wat nu?

Bericht door evo »

Om mijn voorgaande berichtje wat begrijpelijker te maken, is hier een schets:
Afbeelding
Het is in de L vorm getekend, maar de onderste 2 modules kunnen ook rechts aangekoppeld worden.
Elk vakje is 15cm, de dikke lijnen is zichtbaar spoor en de lichte lijnen liggen 'ondergronds'.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Wat nu?

Bericht door Bjor »

Edwin,
evo schreef: [*]Wat ik nog steeds erg mooi vind, en ook leuk vind om te maken, is een heuvelachtig landschap met veel natuur en rotsen, maar dit keer wil ik wat meer bebouwing en die wil ik zelf gaan maken.
.
Ah! Zelfbouw; machtig mooi werk man! Ondanks alles wat er tegenwoordig in resin en lasercut modellen op de markt is, geeft het zelf ontwerpen en bouwen van objecten mij de meeste voldoening. Als je tips en voorbeelden zoekt, kan ik je het boek "Groetjes uit Ferbach" van Jacques le Plat (ISBN 90-804209-1-3) aanbevelen. Daarin beschrijft de auteur de bouw van een industrieel panorama van begin tot eind. Ik ben er sinds enige tijd ook mee bezig. Na wat kit-bashing ben ik nu bezig met wat oude, industriële gebouwen (zie mijn draadje: viewtopic.php?f=21&t=6021 ).

Ik wens je veel goede ideeën en vooral: veel plezier. :P

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Wat nu?

Bericht door bob vermeulen »

@ Edwin, daar is wel wat erg moois weer van te maken. Mooi idee dat je zowel in een L als in de lengte kunt op stellen dat lijkt me kwa scenery al een hele uitdaging.

@Ben, heb je draadje gelezen erg inspirerend en erg mooi dat zelf bouwen. Ik ben er zelf nog nooit aan toe gekomen maar lijkt me inderdaad erg leuk werk. :)

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Wat nu?

Bericht door Bjor »

Bob,

Dank voor je compliment. Ik heb je site even bezocht en heb hem meteen aan mijn favorieten toegevoegd. Mooi werk hoor! Bij die kippenbraderij kreeg ik spontaan trek ;). Ik kan van jouw technieken nog veel leren, dus ik zal je site en je postings op dit forum met interesse volgen.

Blijven bouwen!

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Wat nu?

Bericht door evo »

Bjor schreef:kan ik je het boek "Groetjes uit Ferbach" van Jacques le Plat (ISBN 90-804209-1-3) aanbevelen.
Bedankt! Deze kende ik nog niet, ik heb al mijn info eigenlijk van internet (vooral youtube). Maar dit boek ga ik zeker bestellen.

Ik had jouw draadje idd ook al gevonden. Erg geslaagd, dat muurtje met die houten deuren. Ik zit zelf niet direct aan een fabriek te denken, maar de technieken zijn natuurlijk overdraagbaar.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Wat nu?

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Hoi Edwin,
evo schreef:Voor het dubbelsporig stuk zit ik de denken om de moduleovergangen in tunnel(tje)s te laten plaatsvinden, zodat ik niet hoef te kloten met bovenleiding bij het op/afbreken.
Ja, dat ziet er dan uit als een brok gatenkaas waar muizen in en uit rennen. :mrgreen: Wat dacht je van twee masten naast elkaar of een ophaalbare brug, want daar zit ook geen draadje boven. Wordt je bovenleiding functioneel?, met dcc lijkt me de noodzaak daartoe niet zo aanwezig. Of gewoon met tractie gaan rijden dat geen draadje nodig heeft.
Succes met je nieuwe baan.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Wat nu?

Bericht door Paul B »

Edwin, wat dacht je van ditmaal een baan mét bomen :mrgreen:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Wat nu?

Bericht door evo »

Zaunkönigs Bahn schreef:Ja, dat ziet er dan uit als een brok gatenkaas waar muizen in en uit rennen. :mrgreen: Wat dacht je van twee masten naast elkaar of een ophaalbare brug, want daar zit ook geen draadje boven. Wordt je bovenleiding functioneel?, met dcc lijkt me de noodzaak daartoe niet zo aanwezig. Of gewoon met tractie gaan rijden dat geen draadje nodig heeft.
Nee, zeker geen gatenkaas, ze komen alleen op logische plaatsen in het landschap. Bovenleiding is puur voor het realisme, omdat het op mijn vorige baan toch wel een beperking vond niet met een paar mooie oude electro loks te kunnen rijden (krokodil 8-)).
Paul B schreef:Edwin, wat dacht je van ditmaal een baan mét bomen :mrgreen:
Die gaan er zeker komen - misschien wel een heel bos.

Ondertussen heb ik het enkelspoor deel van de schets op de voorgaande pagina verder uitgewerkt op de computer:
http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=20&t=6060


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

stargazer
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 sep 2010 19:00
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Wat nu?

Bericht door stargazer »

al een idee wanneer de bouw gaat beginnen?


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Wat nu?

Bericht door Michiel »

Hoi Edwin,

je groeit in je hobby. Ik denk dat we allemaal dat process doormaken. Ons beeld wat we zoeken in de modelspoorhobby wordt scherper, het concreert zich en we streven naar de essentie dat ons boeit. Ik heb dit process meegemaakt van Saraan naar Brussel-Noord. En wanneer ik je wenslijstje lees, herken ik mezelf. Het is een grandioos moment. Je weet wat je wilt, en je zoekt naar de formule die het best aansluit met je streefconcept.

Ik zit er klaar voor, en ik ben ervan overtuigd dat we een nieuwe Edwin gaan zien. Succes en geniet! ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Wat nu?

Bericht door evo »

@stargazer: zoals ik al zei gaat dat nog even duren. Voorlopig zit ik nog wel even in de papieren fase, er moet nl. eerst nog 'even' een huis gebouwd worden...

@michiel: Ik denk dat velen hetzelfde doormaken: je begint enthousiast aan een hobby en niet gehinderd door enige kennis van zaken of ervaring, maar wel gesteund door maanden internet "research" begin je zoveel mogelijk rijmogelijkheden in een baanontwerp te stoppen. Vervolgens doe ja al bouwende de benodigde kennis en ervaring op en besef je dat het allemaal anders had gemoeten.
Vervolgens zijn er een aantal opties:
1. de hobby bloedt dood halverwege de eerste baan (de opgevers)
2. je breekt de onafgemaakte eerste baan af en maakt iets beters (de verstandige mensen)
3. je gaat stug door en maakt de baan af, alvorens aan de 2e baan te beginnen waar je wel alles goed doet (de doordouwers tegen beter weten in)

Iedereen uit de categorie 2 en 3 probeert nieuwe forumleden van 1 te weerhouden door (via een forum als dit) zijn kennis/ervaring door te geven, maar op een of andere manier lukt dat nooit en moet iedereen zijn eerste baan fout doen. Dit lijkt een soort "rite of passage" (sorry weet geen nl uitdrukking) om officieel tot de hobby toegelaten te worden.

Tot zover mijn psychologische analyse van de modelspoor bouwer :P .


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Wat nu?

Bericht door bob vermeulen »

4) je bouwt een baan en doet er heeeeeeel lang over maar het moet wel tot in de detail kloppen ;)


mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Wat nu?

Bericht door Michiel »

Neemt niet weg dat ik jouw vorige baan geweldig mooi vond, vooral de rotpartijen waren formidabel. Dat neem je alvast mee.

Maar ik verwacht van jouw ook nog een verassing op een of andere manier. Less is more, OK, maar veel natuur heb je al gemaakt. Welk konijn heb je in je hoed zitten? Ik vermoed dat er een boeiend historisch/technologisch thema op komst is.

Maar dat is louter mijn natte vinger in de lucht. Ik wacht met interesse je updates af...


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Wat nu?

Bericht door [Patrick] »

Mooi gezegd Evo, ik zweef nu tussen 1 en 2 in dus ik ga de goede kant op al gaat het langzaam 8-)


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Wat nu?

Bericht door evo »

Nog even terugkomen op een berichtje van Bjor op de vorige pagina over het boek "Groetjes uit Ferbach". Ik heb het boek net binnengekregen en het is inderdaad een aanrader. Het gaat over een H0 diorama, maar dat mag de pret niet drukken. De sfeer is helemaal mijn smaak en ik ga er zeker veel ideeën en technieken uithalen.

@Michiel: Het idee is op dit moment dat ik nog realistischere natuur wil maken, ook met bomen dit keer, maar jouw konijn zal misschien komen in de vorm van een eigenbouw dorpje (gips, das klei, karton, ...).

Maar goed, voor we al te enthousiast worden, voorlopig gaat er nog niet veel gebeuren :(


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Wat nu?

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Edwin,

Even via dit medium. Kan geen Pb naar je verzenden gaan bij mij niet " de deur uit' en blijven in het postvat uit zitten.

Neem even met mij contact op als je kan.

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Plaats reactie