Schwarzwald

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Schwarzwald (filmpje!)

Bericht door brendo »

Hoi Hans,

Met o.a. Flickr ben ik bezig maar krijg de URL niet juist gecopieerd. :? Misschien dat jij of anderen elkaar hiermee kunnen helpen?
Als dit goed werkt trek ik alle foto's van PB af en zeg mijn account op.

Groet Bren


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Schwarzwald (filmpje!)

Bericht door Jos »

Foto plaatsen vanuit Flickr:

Klik op je foto, je ziet dan onderstaand beeld. Klik vervolgens op het ronde pijltje rechtsonder.

Afbeelding

Op het tabblad BBCode staat de link al blauw, CTRL+C om te kopiëren, Met CTRL+V plakken in je bericht.

Afbeelding

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Schwarzwald (filmpje!)

Bericht door brendo »

Dag allemaal,

Dankzij de uitleg van Jos hierbij een testfoto via Flickr. :D
Wel even kijken bij de URL wat je weg kunt laten, anders krijg je aan de zijkant van de foto (links of rechts), allerlei tekens. :ugeek:

Via de tablet of telefoon(Android), lukte dit mij niet, dus via de laptop!
Of kan iemand dit wel via tablet? :idea:

Groet Bren

Afbeelding


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Schwarzwald (foto's herplaatsen.....)

Bericht door Hans »

Bren.

Met Flickr heb ik geen ervaring. Ik gebruik al jaren MyAlbum.

Je hebt wel meteen een mooie foto neergezet. Inspirerend.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

rongoos
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 mei 2020 08:37

Re: Schwarzwald (foto's herplaatsen.....)

Bericht door rongoos »

Beste Bren,
ik ben een beginnend modelbaan bouwer en heb uw draadje echt in 1 teug uitgelezen :) wat een genot deze baan.En ook top dat u ook direct alle uitleg en fases heeft vastgelegd. Ik ben toevallig een paar weken geleden ook begonnen met een zuid duitse baan. Toen ik uw baan zag had ik direct zin om alles weer te slopen haha. Maar echt geweldig mooi om deze baan te zien en ik ga echt heel onbeschaamd veel dingen van u kopieren. Want ik zeg altijd maar, beter goed gejat dan slecht bedacht. Waar ik ook van geleerd heb is om de rust erin te houden. Ik heb echt altijd de neiging om ergens aan te beginnen en dan moet het ook bij wijze van spreken binnen een zeer korte termijn af zijn. Maar dat gaat echt niet lukken. Door de huidige corona crisis (ik werk bij de KLM) heb ik ineens ontzettend veel vrije tijd gekregen en ik ben dan ook echt hele dagen met de baan bezig. Op de laptop topics zoals dit lezen, filmpjes kijken en dingen uitproberen. Dank voor uw enorme bijdrage aan inspiratie die ik hier weer van heb gekregen.

ik zal uw werk blijven volgen.
gr. Ron


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Schwarzwald (foto's herplaatsen.....)

Bericht door brendo »

Dag Ron,
Dank voor je complimenten en laat het een inspiratie zijn. Tenslotte is dit forum hiervoor bedoelt.
Succes met je baan!


Gebruikersavatar

Hansepansje
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28

Re: Schwarzwald (filmpje!)

Bericht door Hansepansje »

brendo schreef: 14 jan 2017 18:42 Hierbij een filmpje van de baan gemaakt met de beperkte middelen die ik heb.:shock: (telefoon, fotocamera) ...
https://youtu.be/04T9q1QOIQM
Superleuk filmpje, dat ook weer een mooie indruk van je prachtige baan geeft! :Thumb

Er viel me echter wel een gevaarlijke situatie op in het filmpje (0:30 - 0:40): :o
Twee seinen voor een samenvoegend wissel tonen beide Hp2. Het sein langs het perronspoor valt na het passeren van de trein terug naar Hp0, maar het sein naast het parallelspoor blijft Hp2 tonen. Later (0:55 - 1:08) toont het laatste sein wel Hp0 als het eerste sein Hp2 toont.

Groets, Hans


Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Schwarzwald

Bericht door maarten »

Helaas is gebruiker Brendo niet meer onder ons. Vandaar dat ik dit topic sluit.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gesloten