Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
het is een mooi baanplannetje aan het worden zo ziet er goed uit ben zeer benieuwd naar de foto's van het geheel straks
mvg jan
mvg jan
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Voor het gemak:Thrilly schreef:Hoi Jantje,
De baan heeft inmiddels na de tip van saraan toch wat wijzigingen ondergaan. zie hier http://nlcrime.nl/baanplan1.jpg
Op het moment nog niet zo mega veel fotos omdat ik druk bezig was met de elektra. Alles begint nu vorm te krijgen dus zal komende week eens fotos gaan schieten.
stay tuned
WAt betreft de baan maken daar gebruik ik anyrail voor. http://www.anyrail.com/download_nl.html eerste 50 rails zijn gratis te leggen hierna dien je de software te kopen. Wel erg aan te raden als je het een handig programma vind.
- Bijlagen
-
- baanplan1.jpg (88.37 KiB) 5526 keer bekeken
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Ik zie nog wel wat intrigerende gaten in het plan.
Wat is dit precies?
Wat is dit precies?
- Bijlagen
-
- baanplan1.jpg (91.64 KiB) 5525 keer bekeken
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Hoi Shoven,
Goed opgemerkt.
Dit zijn stukken waar ik in real life wel mee uit kom maar in anyrail niet exact. Geeft uiteraard aan dat mijn baan niet precies recht ligt maar het past wel.
Wat betreft die ronding links daar moet ik nog gaan bepalen wat ik ga bouwen. Denk iets in de mining trend. Ben daar nog niet geheel uit.
Goed opgemerkt.
Dit zijn stukken waar ik in real life wel mee uit kom maar in anyrail niet exact. Geeft uiteraard aan dat mijn baan niet precies recht ligt maar het past wel.
Wat betreft die ronding links daar moet ik nog gaan bepalen wat ik ga bouwen. Denk iets in de mining trend. Ben daar nog niet geheel uit.
Rory
(n-spoor website met project volgt)
(n-spoor website met project volgt)
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Als je een beetje rekening houdt met de Fleischmann geometrie komt het bijna altijd wel goed uit. Meestal heb ik dan op het einde nog 1 flexrail nodig om het exact te laten aansluiten.Thrilly schreef:Dit zijn stukken waar ik in real life wel mee uit kom maar in anyrail niet exact. Geeft uiteraard aan dat mijn baan niet precies recht ligt maar het past wel.
De geometrie vind je o.a. hier.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Bedankt voor de tip.
Zal eens kijken of ik het zo kan afmaken Fotos volgen snel.
Zal eens kijken of ik het zo kan afmaken Fotos volgen snel.
Rory
(n-spoor website met project volgt)
(n-spoor website met project volgt)
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Thrilly, tof om te zien dat je nog druk bezig bent. Toch een tip: let op dat de hellingen niet te stijl worden. Links zal je problemen krijgen om het groene spoor over of onder het dubbelspoor te krijgen.
groetjes,
groetjes,
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Klopt, ik zie 3 stukjes rail (en een beetje) waarin je van nivo 0 (station) naar nivo 1 (over dubbelspoor heen) moet zien te komen. Zo te zien is dit Flm R2 (het groene stuk) en die zijn zo'n 18cm lang. Is dus zo'n 55cm waarin je de stijging moet realiseren. Stel dat je naar 5cm gaat, dat is een stijging van 1/11 = een slordige 9%.Saraan schreef:Thrilly, tof om te zien dat je nog druk bezig bent. Toch een tip: let op dat de hellingen niet te stijl worden. Links zal je problemen krijgen om het groene spoor over of onder het dubbelspoor te krijgen.
groetjes,
Maar als je de sporen waar hij overheen moet tegelijk evenveel laat dalen als je de andere laat stijgen zou de helling minder erg moeten zijn en misschien wel haalbaar voor je treinen. Maar het is steil, en ik zou er nog eens goed naar kijken.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Heb al enkele test gedaan en tot nu toe kunnen al mijn lokjes inclusief aanhang soepel naar boven. In principe is groen wat op gelijke level blijft en de andere kleuren wat om hoog gaat of hoger is.
Hierbij een kleine impressie van mijn treinen parking. Let wel zo groen als de mat nu is zal het zeker niet blijven. Het is een eerste test.
Hierbij een kleine impressie van mijn treinen parking. Let wel zo groen als de mat nu is zal het zeker niet blijven. Het is een eerste test.
- Bijlagen
-
- DSC_0111e.jpg (122.53 KiB) 5297 keer bekeken
Rory
(n-spoor website met project volgt)
(n-spoor website met project volgt)
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Hoi Thrilly,
Pas wel op met die matten onder je rails. Als je die vastspijkert wil het gedeelte tussen de spijkers omhoogkomen, waardoor je bollingen in je baan krijgt. Ook je wissels gaan bol staan door de veerkracht van de grassprietjes.
En die veerkracht is verrassend sterk.
Groetjes,
Jos
Pas wel op met die matten onder je rails. Als je die vastspijkert wil het gedeelte tussen de spijkers omhoogkomen, waardoor je bollingen in je baan krijgt. Ook je wissels gaan bol staan door de veerkracht van de grassprietjes.
En die veerkracht is verrassend sterk.
Groetjes,
Jos
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
nou dat groen maakt de boel ineens weer veel verder heel mooi.
@ Jos. Nou dat verklaart mijn meeste problemen dus die ik bij mijn eerste baan had, nooit het idee gehad dat het de grasmat was.
Toch handig wat je zo allemaal leest hier en daar.
En bedankt voor de tip.
Dus dan zou je de mat beter weg kunnen snijden daar waar je de rails gaat leggen?
@ Jos. Nou dat verklaart mijn meeste problemen dus die ik bij mijn eerste baan had, nooit het idee gehad dat het de grasmat was.
Toch handig wat je zo allemaal leest hier en daar.
En bedankt voor de tip.
Dus dan zou je de mat beter weg kunnen snijden daar waar je de rails gaat leggen?
Groeten Chris
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Inderdaad, daar waar rails komt de mat wegsnijden. Persoonlijk ben ik helemaal van de matten afgestapt. Los strooisel werkt veel mooier. Kun je ook wat variatie in aanbrengen.
Groetjes,
Jos
Groetjes,
Jos
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Hoi Jos,
Bedankt voor de tip. Omdat dit toch mijn eerst grote baan is heb ik dit deel besloten te bematten . Overige deel van mijn baan ga ik voor strooisel. Ik ben van de spijkertjes afgestapt omdat ik hierna de banen niet echt goed los kreeg. Heb nu minitrix schroefjes welke veel beter pakken en je baan niet omhoog wippen. Ik had dit probleem bij mijn wissel deel inderdaad wel. Dit heb ik opgelost door een schroefje in het midden.
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip. Omdat dit toch mijn eerst grote baan is heb ik dit deel besloten te bematten . Overige deel van mijn baan ga ik voor strooisel. Ik ben van de spijkertjes afgestapt omdat ik hierna de banen niet echt goed los kreeg. Heb nu minitrix schroefjes welke veel beter pakken en je baan niet omhoog wippen. Ik had dit probleem bij mijn wissel deel inderdaad wel. Dit heb ik opgelost door een schroefje in het midden.
Bedankt voor de tip!
Rory
(n-spoor website met project volgt)
(n-spoor website met project volgt)
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Hoi Thrilly,
Pas wel op met schroefjes in een wissel. Hiermee druk je het schuifmechanisme in elkaar, waardoor een wissel zwaarder gaat, of, erger nog, de veertong uit zijn uitsparing vliegt en de wissel dus niet goed meer werkt.
Groetjes,
Jos
Pas wel op met schroefjes in een wissel. Hiermee druk je het schuifmechanisme in elkaar, waardoor een wissel zwaarder gaat, of, erger nog, de veertong uit zijn uitsparing vliegt en de wissel dus niet goed meer werkt.
Groetjes,
Jos
Re: Thrill zijn baan : Go with the Flow.
Hoi Allen,
Vanavond zal ik proberen weer eens wat te posten. De baan is totaal niet meer wat er op de tekening stond. Heb wat invloeden gehad op de beurs in gouda en mijn oom zijn baan. Tja dan ga je aan het bouwen. Vanavond enkele updates als het lukt.
Vanavond zal ik proberen weer eens wat te posten. De baan is totaal niet meer wat er op de tekening stond. Heb wat invloeden gehad op de beurs in gouda en mijn oom zijn baan. Tja dan ga je aan het bouwen. Vanavond enkele updates als het lukt.
Rory
(n-spoor website met project volgt)
(n-spoor website met project volgt)