Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

:mrgreen:

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Het is vandaag goed zonnig. De schoffel pakken even schoffelen en je hebt er voorlopig geen omkijken meer naar. :lol:
Tuinieren is leuk maar dan moet je het regelmatig doen dan houdt je het bij en is het niet veel werk.
Een bijkomend voordeel is: (zeker voor jouw) het leukste van tuinieren is nat houden.............

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Tuinieren is leuk maar dan moet je het regelmatig doen dan houdt je het bij en is het niet veel werk.
Bob,

Tuinieren vind ik geen reet aan. Ik doe het ook niet regelmatig. En voorts: je weet niet wat je zegt. Maar goed, zo houden we het huishouden hier ook nog wat gezellig, en dat is niet geheel onbelangrijk.

As we speak ben ik, alsnog van de telefoon, wat foto's op de laptop aan het gooien....dus bij mijn welbevinden gaan die hier gepost worden. Dan weten jullie tenminste dat het echt niet alleen bij tekst blijft.

J.


Afbeelding

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Marksintpancras »

:lol: gewoon gras in de tuin met tegels, en hortensia's en klaar is Kees. Weinig onderhoudswerk, vrouwtje blij.
Tuinieren is gewoon ruk, de tuin is er voor de BBQ.
En Herr J. nu niet aan de tuin, daarvoor huur maar een hovenier voor in :idea: , maar vandaag willen we weer foto's :D :P


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Zou geen hortensia's doen. Die lusten nog al wat (water). En aangezien het in Nederland steeds warmer wordt, ben je daar weer druk mee.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zo guys,

Ik heb hier wat meer foto's dan tekst. Het zijn allemaal saaie bouwfoto's, maar ja, dat hoort er ook bij. Toch ben ik ook wel een klein beetje helegroteblij want alles wat ik voor ogen had werkt tot nu toe.

Wat heb ik afgelopen tijd allemaal gedaan? Ik heb een langverwacht plan eindelijk realiteit gemaakt. Ik wilde namelijk een schaduwstation van formaat aan de andere zijde van mijn zolder om wat meer combinaties te hebben rondrijden. Wel, dat ligt er nu. Meteen maar een paar foto's? Doen we.

Afbeelding

Afbeelding

Het is een simpel schaduwstation. Het ligt 'aan de andere kant' van het hondenbot, met een opstelruimte van 16 x 2.10m lange treinen, verdeeld over 8 sporen. Juist, gewoon achter elkaar parkeren dus. De kleinste radius is iets van 32 cm, en alles van nukkige containerwagons tot lasergyrogevoelige LSModels (in langere combinaties) gaan er doorheen. Getrokken en geduwd.

De wisselstraat is aan de 'inrij'-kant voorzien van Peco Code 80, bestuurd door de bekende (en vlot geleverde!) ServoSwitches.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de uitrijkant maak ik gebruik van wat ik nog had liggen. Dat zijn dus de Fleischmann-zonder-bedding wissels gebleven. Ik heb veel hergebruikt van de tijdelijke keerlus en alles wat ik her en der nog vond op zolder. Dat scheelt weer geld en weer verspilling en zoals jullie weten gaat het milieu en het klimaat mij natuurlijk maximaal aan. Daarom ben ik ook tijdelijk gestopt met werken, want mijn werk doet heel veel viesbahfoei. :roll: :mrgreen:
Uiteraard heeft dit een praktische reden. De FLM wissels doen het prima, en als ze het even niet zo prima doen maakt dat ook geen reet uit, want dan worden ze gewoon opengereden. De wisselstraat is ook iets compacter op deze manier en dat kwam me goed uit. En ja, ik had het toch nog liggen.....

Het testpanel voor het schaduwstation mag even poseren. Gaan we door naar hoe we in dat schaduwstation komen....

Afbeelding

U raadt het al, met een spiraal natuurlijk.

Afbeelding

Ik heb hieronder een paar fotootjes van dat ding in aanbouw. Je tekent het zo makkelijk, en zegt dan tegen al je matties die komen kijken: "Nou kijk, hier komt dan een schaduwstation, en dan maak ik hier 'even' een spiraal". Alsof je even je auto gaat tanken. Nou, klaar voor het slagveld? Komtieeeeee...... :lol:

Afbeelding

Iets opgeruimder....

Afbeelding

De spiraal is voor een groot gedeelte ook al recycle-materiaal. De oudgedienden weten waar ik op doel; bijna alle bochtstukken zijn van afkomstig van de spiraal van Boppard. Pure winst, want dat zagen is gewoon veel werk. De spiraal is nu wel goed: we klimmen in de buitenbocht, dalen in de binnenbocht. Max stijgingspercentage is minder dan 2% en omdat ie lomp groot is zitten er 18 blokken in. Ook handig.

Ongeveer in het midden zit een klein wisselstraatje.

Afbeelding

Afbeelding

Deze is bedoeld voor alles dat op maar op en neer kan rijden. Zo hoeven die niet onnodig naar boven en beneden te rijden en nemen ze derhalve ook geen 'dure' schaduwstationcapaciteit (jahaa…...dat is een lekkere he, naast anderhalvemetersamenleving :mrgreen: :mrgreen: ). Via dit wisselstraatje komen ze op een eigen schaduwstation uit wat ik momenteel in elkaar aan het frommelen ben. 7 sporen groot wordt het, en gisteravond heb ik de onderbouw ervan afgerond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik plan vanavond om al te beginnen met de wisselstraat. Dat is met die servo's altijd wel weer even een klusje. Gelukkig heb ik alle zooi al in huis. Als de wisselstraat klaar is, dan gaat het echter wel hard. Een paar van die lange sporen leggen stelt geen bal voor eigenlijk. De bedrading zit al 'in mijn hoofd' en....met schaduwstations kan het meeste gewoon bovengronds en dat werkt wel zo lekker snel. Dan kunnen we daarna de 'entry' naar de spiraal afmaken. Die loopt aan de schuinedak-zijde en moet uiteindelijiiojiijijijijk hieraan:

Afbeelding

Want dan kan ik eindelijk weer eens rondrijden. Zo kan ik straks het paradebak uitbreiden (ik ga namelijk geen megalomane stations bouwen) met zo'n 4 meter spoor, en hoef ik straks alleen nog maar 500miljoenmiljard boompjes zelf te maken. En ach, als Covid19 naadloos overgaat in heavytotalDEFCON3 lockdown in Covid 21 dan verkoop ik die boompjes gewoon weer en kan ik alsnog anderhalve (is ie weer!) week langer rondrijden in de auto, op een houtje bijtend. :lol: :Thumb (die duim is nieuw, dus die gebruik ik direct even! :mrgreen: ).

Dus voordat deze apparaten weer eens op groen gaan.....dat duurt nog even....

Afbeelding

En waar deden we het ook allemaal weer voor? Voor de mensen die zojuist in-tuneden......dit is hoe het er tegenwoordig bij staat. De Backerammers genieten net als alle mensen rond Shithole van hun rust. Straks is het in ieder geval voor de B'rammers afgelopen met de pret, want de nachtburgemeester van Kreis SandLahn rost er straks nog veel meer cargotreinen doorheen. Dat zal ze leren.

Afbeelding

Afbeelding

Een klein sfeerplaatje tot slot...

Afbeelding

Dit Schnitzelparadijs doet momenteel zijn naam eer aan. Maar weldra is dat afgelopen. :twisted:

Afbeelding


Zo. Ik hoop dat jullie niet en masse op jullie toetsenbord liggen te pitten na dit slaapverwekkend saaie fotoverslag. Dit verklaart misschien wel even de redelijk rust in dit draadje. Het is een aardige klus geweest, dat hele schaduwstation en die spiraal. Het is niet enkel hout zagen, een beetje schroeven en de rails erop donderen. Nee, rails 'donder je er niet even zomaar op' en erna...….mag je gezellig aan de gang met voeding, servodecoders, puntstukkenpolarisatie (zie: anderhalvemetersame….jullie snappen m), blokken indelen, en blabladieblanerdynerdypraat. Zeker in de spiraal moet je dat per omwenteling doen, en ik moest daar ook nog even goed nadenken over een eventuele boosterscheiding. Dat schiet allemaal niet op natuurlijk qua tempo.

Er is in ieder geval licht aan het eind van de tunnel, en ik hoop toch spoedig een paar testrondjes te kunnen maken. Dat doe ik enkel om de booster hopelijk(!) uit te sluiten (want: duur). Het is namelijk heel verleidelijk om direct maximaal te gaan rondrijden, maar dan komt er natuurlijk weer niks terecht van bouwen. En nu het nog niet juni-juli is qua temperaturen op zolder wil ik de tijd nog even goed gebruiken.

Rutte zegt: blijf thuis. Ik zeg: best joh, genoeg te doen.

Grtz,

J.


Afbeelding

piksov
Berichten: 1419
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door piksov »

Goed bezig J!

Schaduwstation maken is duf werk, maar wel heel belangrijk voor de afwisseling.

Guus



piksov
Berichten: 1419
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door piksov »

Komt er trouwens ook een wasstraat ?

Die treinen van jou moeten hoog nodig in bad ...


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5075
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Volgens mij zie je dat verkeerd Guus en is het meer dat een enkeling gewoon nog te schoon is ;) :mrgreen:

Lekker bezig Jeroen, ga zo door enuh moet jij je niet zo langzaam aan omscholen tot machinist ofzo :?: :idea:

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

modelbouwer V
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 apr 2016 12:37
Locatie: Rotterdam

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door modelbouwer V »

Wow! Goed bezig, ik zeg: 5 duimpjes, voor al het werk wat je hebt verricht én voor het verslag!
:Thumb :Thumb :Thumb :Thumb :Thumb

Viel Spaß am Rhein,
Vincent


Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Saai zeg.


Nee alle gekheid, aardig wat werk man wat je gedaan hebt.
Ziet er goed uit.

Ik hoorde al dat Greenpeace van plan was preisertjes aan het spoor te ketenen om te voorkomen dat de treinen terug kwamen en Gretha het Schnitzel paradijs wou gaan overnemen om er haar hoofdkwartier van te maken. (Onder het genot van de Zweedse balletjes natuurlijk anders is zo’n bar restaurant ook zinloos).

👍👍 vooral zo doorgaan.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Wouter, hoe durf je! Greta eet alleen maar 3D-geprinte vegan soepstengels van biologisch uitgescheten kabeljauw-kak, geen Zweeds balletjes! :twisted: :twisted:


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Jeroen schreef: 06 mei 2020 14:53 Wouter, hoe durf je! Greta eet alleen maar 3D-geprinte vegan soepstengels van biologisch uitgescheten kabeljauw-kak, geen Zweeds balletjes! :twisted: :twisted:
Heb je een punt.

Nou dan wordt het dus zo’n restaurant.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Je lult ook net zoals je bouwt, snel en veel. ;)
Petje af man, dat is een hele klus die je achter de rug hebt en dan ook nog tuincorvee erbij :mrgreen:
Maar goed dat je voorlopig nog niet kan rondrijden, want dan komt van bouwen niets meer.
Prima dat je nog niet werkt, want met al dat eelt op je handen heb je wat minder Fingerspitzengefühl.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door OBBinN »

Wow.. Whut.. Wacht.. Ik ga dit nog een keer lezen straks.. Even een Flinke IJ ingieten en de pizza naar binnen trappen!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wim H »

:Thumb Like



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Marksintpancras »

_o_ geweldig weer, geeft mijn inspiratie in mijn spaarzame uurtjes.

Trouwens heb vanmorgen ff in zo'n blauwe gans gezeten, :o achter de knuppel, iets met Boeing 777. Ohw, alles was wel uit. Jeetje is net of je in een flat gebouw zit, en dan is iTrain eenvoudig met al die knopjes op dat dashboard.

Maar ik zal gewoon lekker me omscholen tot DB machinist, staal treintje rijden vanuit Beverwijk, ik de baureihe 189 of de Vectron :D


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3589
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Herr J,

Dat ziet weer uit zoals we gewend waren.
Er is nog een flink deel under construction!
Maarja van Rutte moest je thuis werken,dus dat komt in orde.


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Het heeft even geduurd, maar dan hebben we ook weer wat :Thumb
Goed bezig en mooie plaatjes weer.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Veel is al geschreven en inderdaad je bent lekker bezig. (Alles ziet er pieko bello uit zo te zien).
Hoe heb je in hemels naam die bestaande modules naar boven gekregen of heb je de schuur er omheen gebouwd?

doe kalm aan maar doe het in 1x goed........

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Yes, prima hout-woestijn. Gewoon lekker rijden met die hap, maakt niet uit of het de bekende kandidaten zijn. Een BR 101 is geen probleem.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hoontje »

Lekker bezig Herr J.


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoe staat de houtwoestenij erbij?? Wil het nog? Of heb je teveel 3d geprinte kabeljauw stengels over omdat Frau Greta tegenwoordig op een bootje zit dat nergens meer mag aanleggen vanwege een niet nader te noemen 1.5 meter virus.

MvG Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Prutsert
Berichten: 124
Lid geworden op: 14 okt 2014 00:31
Locatie: Haarlem

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Prutsert »

Hoi Jeroen,
Het was weer even leuk ik bedoel heerlijk om je omschrijvingen te lezen van wat je allemaal gebakken hebt aan je baan, ik bedoel mooie baan met lekker veel (heel veel) rijlengte.
Ik ben redelijk begonnen met bouwen van mijn eigen baan in U-vorm en als een beetje op weg ben met bouwen dan zal ik hier ook een draadje op het Forum aanmaken voor alle vorderingen.

Ga zo door, ik blijf je volgen.

Groet Hans


1 gebrek, N modelspoor en Formule-1 gek.

Bekijk ook mijn "hoogoven project" in schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =21&t=9299
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hallo!

Ja, het rijdt inmiddels alweer een goeie week. Het rijdt rond, en het rijdt automatisch met steeds meer treinen. Nu nog even alles goed testen, en dan hoeft alleen maar effe de scenery erop. Makkie!🙈😎

Ik heb in de afgelopen tijd wel wat foto’s gemaakt. Ik heb alleen nog weinig tijd, en eerlijk gezegd ook geen zin, gehad om dit weer te uploaden. Anders sleep ik straks de laptop wel even naar buiten. Even geduld nog, boys!

J.


Afbeelding
Plaats reactie