Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hugo »

Jeroen schreef: 27 jul 2020 08:21

Afbeelding
Jeroen, wat voor soort lijm gebruik je voor deze platen?


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hoi Hugo,

Mijn excuses! Ik dacht dat ik allang had geantwoord op je vraag; niet dus. Iets fout gegaan, of vergeten op ‘enter’ te drukken. Oh wacht, helemaal verkeerd....


Hoi Hugo,

In verband met Corona dacht ik dat ik allang had geantwoord op je vraag. Het zijn rare tijden. Blijf gezond en lock die hele handel down en zo snel mogelijk door met de 2,5 meter samenleving. Samen kunnen we dit. Steeseef.

Zie je? Veel beter _o_ . Maar goed, ik heb die delen aan elkaar gelijmd met secondenlijm. Er zijn wat van die lijmsoorten die het schuim dus niet ‘opeten’. Probeer het op een afvalstukje zou ik zeggen. Ik kijk straks wel even welke lijm het ook weer precies was.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hoontje »

Hugo, als ik zo vrij mag zijn, ik gebruik gewoon houtlijm. Duurt langer, maar werkt ook. Mocht je de ik-eet-schuim-lekker-op-lijm hebben...

Groetjes,

Hoontje



Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

De foto's zijn weer prachtig Jeroen. Zeker die met die Interregio.

Ik weet dat bijna alles goedje nieuw nieuw is op je baan maar als je een keer wat ouwe 80er jaren meuk tegenkomt kun je daar eens een foto van maken op je baan? Zo'n Rheingold zou super mooi zijn op die strecke of een superlange beige/rood - beige/blauw. 8-)


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rheinel

Bericht door Jeroen »

Hey Raymond,

Ik zal kijken, maar ik heb inderdaad veel nieuw spul erop rijden. Die IR is wel het oudje eigenlijk. Die zet ik voor jou nog wel even op de foto. Komt goed!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hugo »

Bedankt voor de reacties heren, houtlijm voldoet so far.
Hoontje schreef: 24 okt 2020 18:02 Hugo, als ik zo vrij mag zijn, ik gebruik gewoon houtlijm. Duurt langer, maar werkt ook. Mocht je de ik-eet-schuim-lekker-op-lijm hebben...

Groetjes,

Hoontje


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 689
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Jeroen,

Die trix traxx van je, heb je daar nog andere panto’s op gezet?
Ik heb er ook 1 rijden met vrij brede pantografen maar dat is hier de enige lok die wat moeite heeft met sommige stukken bovenleiding.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hoi Wouter,

Ik heb diverse Trix Traxxen. Die hebben dus allemaal dezelfde panto's. Ik heb daar geen problemen mee, al heb ik soms wat finetuning nodig hier aan de draden. Sommige loks blijven inderdaad wat problemen geven. Zoals altijd ben ik dan lui en douw ik de panto gewoon weer even naar beneden onder het motto van 'morgen in het Spaans maal twee'. Ik zal er eens goed op gaat letten bij dat Trix hok.
Raymond (UK) schreef: 24 okt 2020 20:32 De foto's zijn weer prachtig Jeroen. Zeker die met die Interregio.

Ik weet dat bijna alles goedje nieuw nieuw is op je baan maar als je een keer wat ouwe 80er jaren meuk tegenkomt kun je daar eens een foto van maken op je baan? Zo'n Rheingold zou super mooi zijn op die strecke of een superlange beige/rood - beige/blauw. 8-)
De Rheingold komt zeer snel op de foto, Raymond. Veel jaren 80 spul heb ik helaas niet. De Rheingold dat was natuurlijk gewoon een 'moetje'. Na terugkomst van een wintersport een paar jaar terug (jaaaa, toen alles nog leuk en gezellig was en alles open en alles mocht en het enige wat anderhalvemeter was de kegel na een week feesten) stond ik op een droef Duesseldorf Flughafenbahnhof waar dat ding doorheen kwam jensen. Toen moest ik die ook hebben natuurlijk. De E10 is nog altijd niet terug, maar zodra ie er weer is dan gaat ie weer volle bak in de dienstregeling mee doen. Ik zal tzt even contact opnemen met een Limburgse treinenclub, want die zijn wel goed in dienstregelingen. :mrgreen:

Voordat je nu helemaal bedroefd je computer uitzet heb ik nog wel een fotootje voor je van de 103. Feitelijk de enige hier die rondrijdt met een oud DB logo.

Afbeelding

Afbeelding

En een close-upje......fotografisch helemaal verantwoord met de herfsttinten op de achtergrond. JAhaa! Ik doe net of ik daar verstand van heb! 7(8)7

Afbeelding

Overigens, de afgelopen tijd ben ik even druk geweest met een pendelbaantje voor in de Ierse pub hier in het Edesche. Voor de Kerst moet daar wat gezelligs in de etalage rijdend zijn. Of het allemaal nog zin heeft, dat is momenteel de vraag vanwege die -excusez le mot- madderfakkingpleuriscovidteringzooi maar ik bouw er voorlopig nog gewoon even aan. Daarvan komt nog een bescheiden verslagje hier op ons mooie forum natuurlijk. Anyway, voordat ik daar aan begon was het voornamelijk bomen bouwen hier. Het resultaat staat bovenop de heuvel.

Afbeelding

En dan maar even een overzichtje van waar we verder aan moeten klooien met spanten, gaas en gips. In die volgorde.

Afbeelding

Minder dan een uur tot de lampen uitgaan! Happy raceday!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen schreef: 25 okt 2020 13:17 Minder dan een uur tot de lampen uitgaan! Happy raceday!
Danku danku, de voorbeschouwing staat reeds in het scherm hiernaast aan.

Die foto's van die 103+IR blijft mooi, dat was als kind mijn eerste kennismaking ergens tijdens een vakantie in het zuiden van Duitsland met de IR.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

Jeroen schreef: 25 okt 2020 13:17 De Rheingold komt zeer snel op de foto, Raymond. Veel jaren 80 spul heb ik helaas niet. De Rheingold dat was natuurlijk gewoon een 'moetje'. Na terugkomst van een wintersport een paar jaar terug (jaaaa, toen alles nog leuk en gezellig was en alles open en alles mocht en het enige wat anderhalvemeter was de kegel na een week feesten) stond ik op een droef Duesseldorf Flughafenbahnhof waar dat ding doorheen kwam jensen. Toen moest ik die ook hebben natuurlijk. De E10 is nog altijd niet terug, maar zodra ie er weer is dan gaat ie weer volle bak in de dienstregeling mee doen. Ik zal tzt even contact opnemen met een Limburgse treinenclub, want die zijn wel goed in dienstregelingen. :mrgreen:

Voordat je nu helemaal bedroefd je computer uitzet heb ik nog wel een fotootje voor je van de 103. Feitelijk de enige hier die rondrijdt met een oud DB logo.
En het zijn prachtige foto's geworden Jeroen. Blijft mooi die Interregio. Dat is bij jou de oudste en bij mij de nieuwste op de baan. Ik moet nog wel wat IC en IR rijtuigen bijsparen om achter de Oriënt rode 120 te hangen, zo'n Oriënt rode 103 komt er hier ook nog wel een keer bij. Die rijdt bij mij in de oude TEE kleuren. Foto's van de Rheingold zou tof zijn als die weer langs komt glijden.

PS aan de andere kant van het kanaal is het ook niet leuk en gezellig. Wij in SY zitten zelfs in Tier 3 :lol:


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Een goedenavond allen!

We lockdownen gezellig door hier op de zolder. De hobby vaart er wel bij zou ik zeggen. Ik ben blij dat ik nog veel te doen heb hier op zolder, want arbeiden zit er voorlopig niet in natuurlijk. Gelukkig is de bouwmarkt los want zo kanikwachtverdorieeenseffe........die is helemaal niet open! |:( |:(
Gelukkig heb ik nog wat spullen in huis gehaald om de baan wat meer gestalte te geven. Ik hoef me totaal niet te vervelen gelukkig.

Ik heb even geen zin om een hele uitgebreide fotosessie te doen, want de batterijen van de camera moeten ook even opladen. Dat komt allemaal nog wel. Wel wil ik even een fotootje delen van wat ik allemaal de afgelopen tijd heb gedaan.

Afbeelding

HATSEKLATS. Daar ligt weer 8 kgs gips. Excuses voor de puinhoop, maar ik ben as-we-speak nog druk bezig met wat finishing touch qua schilderwerk.

Dan ga ik dat eerst maar even afmaken nu en maak ik gauw wat foto's in detail en maak ik een wat langer lulverhaal hier op ons mooie forum.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door OBBinN »

Jeroen schreef: 20 dec 2020 18:31 Gelukkig is de bouwmarkt los want zo kanikwachtverdorieeenseffe........die is helemaal niet open! |:( |:(
Ja, menig mens zal er last van hebben.. Gelukkig is de bouwmaat wel gewoon open en kan ik daar binnen wandelen met de pas.. :lol: Alleen wel een takke eind rijden! |:(

Rommel hoort er gewoon bij. Zijn maar weinig banen die super strak schoon gehouden worden volgens mij.. :lol:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hoontje »

Die berg is toch wel machtig hoor. Als ik dat zo zie, wil ik eigenlijk mijn platte-kikkerland-baantje toch ook omgooien...

Sterkte met de Lockdown! Hopelijk krijg ik en alle collega's het snel minder druk, zodat jullie weer kunnen vliegen enzo ;)

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Pierre »

Tjonge ... wat een imposante berg is dit. Geweldig. ;)


Groet Pierre.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Mooi om weer eens wat te zien Jeroen,

Maar bouwmarkt niet open? klopt, maar bel ze even, de meeste bouwmarkten kun je namelijk wel een bestelling doen en afhalen.

Ik kijk weer uit naar het vervolg

groetjes Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Marksintpancras »

_o_ wat weer een mega mooie berg.

Ga ook eens aan wagen om zo'n bergje te maken. Tot nu toe vind ik mijn rotsen nog niet goed genoeg. Echter met groene trek ik die kleine heuveltjes nog wel recht zodat ze nog aan te gluren zijn. :lol:


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Thanks guys!

Ik los direct maar even een kleine belofte in. Hierbij wat snapshots, even rap geschoten met de telefoon, van hoe het er nu bij staat. Ik heb wat zitten drybrushen voor de nodige highlights, en zojuist leg ik mijn kleine penseeltje even weg waar ik de spleten iets heb donkerder heb gemaakt. Dat is wel een leuk karweitje, en ondertussen houdt Koploper de treinen in het gareel. Muziekje aan, en zo is weer een dag voorbij.

Afbeelding

Afbeelding

Wat meer detail van het vele hakwerk...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier weer een steunmuurtje. Ik kan me nog opmaken voor 50 cm krassen precies waar de spoorlijn de hoek omgaat bij mijn nieuwe rots.

Afbeelding

Ik ga morgen maar eens de spoorstaven verven, het ballastbed een beetje opleuken met poeders. Nu nog eventjes genieten en een beetje rijden.

Grtz,

J.



Dan kan binnenkort het groenen weer beginnen. Daar heb ik natuurlijk wel weer even zin in, want dan kan ik ook het geheel rond die burcht een beetje


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hugo »

Goed bezig chef! Ik zie velen de houten spoorbielzen een kleurtje geven, ik heb mijzelf er inmiddels ook aan gewaagd, maar ga jij de betonnen bielzen nog een kleur geven?


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction

Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond »

Hoi Jeroen,

Je bent wel helemaal los gegaan met die rotsen man, wat een werk 😲
Maar ja na het vele krasen/snijden heb je ook wel een heel mooi resultaat!
Op de top van de berg komt sneeuw zo te zien?.... echt mooi man!!!

Succes verder!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Pierre »

Geweldig gewoon! ;)


Groet Pierre.
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 689
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Ziet er weer strak uit J,
Als ik jou was zou ik alleen nog maar Panorama wagens kopen ;)

Die Preisers kijken hun ogen uit tijdens de rit door Backeramm.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hugo schreef: 21 dec 2020 07:33 ....maar ga jij de betonnen bielzen nog een kleur geven?
Zeker! Die geef ik een laagje roest met de poeders. Anders is het inderdaad echt veel te klinisch.
Raymond schreef: 21 dec 2020 07:53
Op de top van de berg komt sneeuw zo te zien?.... echt mooi man!!!
Ha Raymond. Nee hoor, dat lijkt maar zo. Dat is het laagje gips dat nog geen grondkleur heeft ontvangen. Bij dit project doe ik geen sneeuw, ik beperk me tot herfst als extra thema. Overigens is dat nog een hele uitdaging om dat mooi over te laten lopen naar het gebruikelijke zomerse aan de rechterkant van de tafel. Die rotswand is wel een mooie 'breker' wat dat betreft.

@enderscw ,

Daar zeg je wat! Die Rheingold trein die hier langskomt is wel een goeie kanshebber voor de foto, net als de oudere SBB panoramawagons. Om de ruiten van die wagons te beschermen zal ik toch nog iets van bescherming moeten maken in de vorm van netten ofzo. Had @Kevin Nijssen hier niet een mooi ideetje voor?

Dan dus nu over tot verder prutsen!


Afbeelding

Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Kevin Nijssen »

He goede avond, ja ik heb een nog niet getest of uitgewerkt idee wat betreft rots netten. How about (en iedereen denk voor tips tricks op de uitwerking) zo vliegen net dat je normaal openklapt over de salade tijdens een BBQ momentje. De structuur komt dichtbij de werkelijkheid. Zilver spuiten en dan met zwarte en groene poeders bewerken? Monteren aan de muur is nog een dingetje. Ik ben benieuwd!!


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door epocheales denken »

Hoi Jeroen, kom ik nog ffe " Jan kakachteran", maar wat een fantastische mooie bergen heb je gebouwd :o Ook de herfst tinten zijn prachtig. Sterkte met jouw lockdown... :lol:

Prettige dagen gewenst, Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ha Hans,

Dankje hoor! Ach joh, ik hobbel ook altijd achter de feiten aan.....ik ben bijvoorbeeld nogal laks met berichten typen op dit forum. In ieder geval zinnige bijdrages, want Bier&Chips opmerkingen knal ik er zo uit, als ik ook maar merk dat er een vraag is of je nou een DK500.001, een Oces of een Zz12 moet kopen en of je nou beter wisselt kunt verwarmen met Iloper of KopTreen. Heerlijke discussies zijn dat altijd.

Maar goed, we dwalen af. Gisteren conform de planning de sporen wat aangepakt.

Afbeelding

De spoorstaven zijn mu geschilderd, en ook zijn de dwarsliggers en het ballastbed wat bijgekleurd met wat poedertjes.

Afbeelding

Ook maar meteen even alvast 2 van de afspanmasten meegepakt. Hopelijk kan ik daar vanmiddag al met de eerste struiken enzo aan de gang.

Afbeelding

En doorrr!

J.


Afbeelding
Plaats reactie