Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Exact, dat is het antwoord. Excuus Hooter’s, dat had ik er wel even bij kunnen zetten.

En Bob: ik gebruik altijd verschillende lengtes en kleuren. Zeker met het struikjes maken komt het niet zo nauw. We gaan vanmiddag weer vrolijk door.

Grtz,

J.


Afbeelding

Raymond
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond »

Mooi hoor👍🏻

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door WilcoV »

Complimenten hoor, ware kunststukjes en prachtige leermomenten voor vele van ons lijkt mij. Dat is toch het leuke van al deze forumonderdelen. De tips en voorbeelden die je overal kan halen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2082
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

De vraag is uiteraard....leeft hij nog 😅😂 Ik gok van wel, maar er staat een krat bier voor de deur en hij mag er niet in tot die leeg is. Jeroen, hoe staat het leven??


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Jeroen, hoe staat het leven??
Eens even rekenen.....5 augustus '21, en we spreken en schrijven nu 3 januari 20222. Nog altijd gaat de rampspoed lekker verder met onheilstijdingen zo eens in de paar weken in de Grote Mark-und-Hugo Show. We krijgen gelukkig nu iemand op Defensie die zomaar geheimpjes laat zien aan de pers bij het in de taxi stappen met mondkapje en hoge laarzen (....) en iemand die enkel over ziekenhuisbedjes gaat als Minister van Volksgezondheid.
Jaaaa....zo komt het wel goed, hoor!

Dus, hoe staat het leven? Nou, we leven nog. En de hobby leeft ook nog, al had ik gewoon geen kracht, zin en puf om regelmatig updates te posten. Ook hier heeft de boel wel een beetje stilgelegen natuurlijk. Ja, lekker zitten rijden van tijd tot tijd, maar dat is het fotograferen niet waard natuurlijk. Het kost ook teveel tijd om het elke keer op internet te slingeren; ofwel, ik had er gewoon geen zin in.

Wat is er allemaal gebeurd? Naast wat nieuwe aanwinsten zo links en rechts, en wat rijdagen met mensen die van Bitburgers houden heb ik dan eindelijk de baan volledig onder de draad. Dat is toch wel een mijlpaaltje. De sporen liggen inmiddels ook geballast en wel te wachten op het verdere groen.

Bah, wat een tekst weer. Eerst maar een inleidend fotootje.

Afbeelding
De boog die het 'nieuwe' gedeelte verbindt met het gedeelte dat hier al jaren op het forum staat.

Het plan is om het stukje van de boog dat net wat scherper is dan de rest ietwat te maskeren met een viaduct. Ik laat het aan jullie inbeelding over hoe dat er uit gaat komen te zien. Dat wordt wel een van de eerste dingen om te gaan bouwen hier. Wordt ook vast wel weer een nieuw fotoplekje, want de rails ligt er natuurlijk verkant in, er is een mooie helling met groentroep op komst als achtergrond en een viaduct is überhaupt wel weer wat nieuws hier.

Actiefoto's van dat stukje daar heb ik dus nog niet. Het ligt er ook pas 1,5 week ofzo en ik had ook nog eens wat voor de baas te doen, dus vandaar. Ik las hier wel wat op het forum van @Ron en @Kevin Nijssen dat ik met mijn luie aars weer eens wat moest posten, dus hierbij. Geïnspireerd op @Ron dan maar wat foto's van wat reizigerstreinen. Ik had geen zin om ze allemaal op de foto te zetten, want anders komen jullie nooit meer hier kijken op dit draadje en dat kunnen we niet gebruiken natuurlijk. 7(8)7 :geek: :geek:

Een van de 101'tjes is een blauwe die sinds een poosje maar de nobele en nostalgische (inmiddels) taak heeft om de IR-combinatie rond te sleuren.

Afbeelding

Dan hebben we een uit de verzameling van rode 101's -deze uitgerust met sound- die deze 11-delige CNL rond boendert. Ik blijf dat ook gaaf vinden, apartere personentreinen.

Afbeelding

Een van de IC-combinaties heeft de 120.1 als tractie. Net weer een stukkie anders natuurlijk, en zowel in het echt als in model (hier) een ouder beestje. Rijdt voorbeeldig, moet ik zeggen.

Afbeelding

Goh, dat was een heel makkelijk bruggetje naar 'oude beestjes'. Speciaal voor de liefhebbers van oude rotzooi een tweetal plaatjes van de E10. Wat is nou een Rhein zonder Rheingold, nietwaar?

Afbeelding

Afbeelding

Ja, I noticed: het lantaarnpaaltje staat wat scheef. N is echt onverbiddelijk op foto's van dichtbij. Gauw maar h0 bestellen. Oh wacht, het is nog geen maand 4-dag 1.

We doen in de categorie cargo ook nog wat. En jahaaaaa, er komen nog wel Vectron's, maar niet in deze post. De oudere rammers van de Taurus rijden hier altijd nog rond met van alles en nog wat. We doen de Wienerlokalerhamdullilahbahn en de Mittelunderoberuntervonzwischenbladiebahn wel voor deze sessie, waar we de laatste schaamteloos in dubbeltractie hebben rijden hier.

Afbeelding

Afbeelding

Zo hebben we nog wat te wensen, niet? Er volgen nog foto's -die ik nog wel moet maken!- van meerdere dubbeltractie's en het betere cargo-geweld. Wellicht zelfs wat filmpjes, maar ook foto's van een projectje waar ik vandaag nog mee ben begonnen.

Stay tuned! And welcome back! _o_

J.


Afbeelding

T.Spat
Berichten: 270
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door T.Spat »

Tziet er weer fraai uit, Jeroen! Jahaaa, ik leef gelukkig ook nog...=)

Groet, Tis



Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Kevin Nijssen »

Lekker maat! Heel nieuwsgierig hoe je de viaduct gaat vormen.



Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

Wichtige plaatjes weer. Vooral die ouwe meuk! 8-) 8-)


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi all,

Ik heb wat haast vanavond, dus ik mik er even wat verse plaatjes in. Nu even van wat nieuwe aanwinsten in de vorm van HBBILSISLISBLSBLSBS wagons, ik kan er een 's' naastzitten natuurlijk. Ze zijn van Fleischmann en waren walgelijk schoon. Daar moest wat aan gedaan worden. Het verschil, vraagt u?

Afbeelding

Afbeelding

Oei, ik zie dat op zijn vieze broertje rechts naast deze de afplaktape er nog op zit. Regel ik!

Afbeelding

Zsm volgen meer foto's!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3561
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Herr J,

Schitterend weer en het is weer prachtig vuil geworden.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiindelijk weer eens een teken van leven. :Z

Gelukkig dat je lekker door gebouwd heb en er nog steeds plezier in heb.
Dit zijn langlopende projecten (net als die van mij [18,5 jaar al]) en dan moet je zo af en toe even doorbijten.
Ik zie een mooie parade baan en vele mooie verouderde wagens waar ik van geniet.

Je krijgt van mij binnen kort nog een Pb (ik was laatst nog in het magazijn en daar lag nog wat :D

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

@bob vermeulen , nou ik ben benieuwd! Leuk weer eens wat van je te horen en zien. Ik zal me even goed moeten bijlezen op het forum ook. Kijk maar naar buiten of naar de Buienradar, dan zie je dat ik daar wel mogelijkheden toe heb. |:(

Ik heb gisteren nog zomaar een paar fotootjes gemaakt. Gewoon van de dingen die langsreden tijdens de droogperiodes van de laagjes blanke matte lak van de wagons die ik aan het vervuilen was. Doen we eerst wel even wat zonder treinen.

Je zou zeggen: de fik erin! Maar nee, de Backerammers rammen stief hun biertjes naar binnen. Op de Bitburgerhügel wordt er nog altijd fors gedronken en is het altijd feest. Het is er ook altijd herfst, zie ik.... :roll: 8-)

Afbeelding

De heerschappen (m/v/lhbtiq+RS_omikron) die nog net niet lam genoeg zijn kunnen met een aardige camera dan nog wel de overkant van het Rheintal fotograferen. Je krijgt dan links een saaie wijngaard....

Afbeelding

.....en rechts ook eentje. Goed, daar staat dan wel weer een kasteel bij enzo. Met dank aan wat extra verlichting die ik heb opgehangen afgelopen jaar is het überhaupt mogelijk om daar foto's van te maken.

Afbeelding

Zo langzamerhand ga ik ook maar eens wat meer personentreinen op de foto zetten. De volgende 101, nu met iets Oostenrijks aan de haak.

Afbeelding

En zo lijkt het of alles dom doorrijdt bij dit niksnutstationnetje. Grotendeels wel, maar we hebben ook kandidaten die stoppen. Zoals deze RE als nieuwe combinatie van Arnold, met Wittenbergkop. Prachtig setje. Krijgen jullie meer foto's van. Nice to know: hier stond een gloednieuwe 112 (dacht ik) voor, maar die is alweer retour fabrikant. Gebeurt vaker tegenwoordig. Gelukkig zijn ze ook een stuk goedkoper dan vroeger. Ofwacht.....
Dit setje wordt nu voortgesleept door een van de alleroudste loks die ik hier heb rondrijden. Mooi he? Die doet het nog wel.....

Afbeelding

Op het hoofdspoor hebben we nog een stopper te pakken. Dit setje rijdt officieel niet helemaal tot aan Rüdesheim (waar mijn project bij in de buurt ligt), maar soit. Dan kan ie alvast even de benen strekken tot het volgende project hieraan wordt vastgekoppeld. Met De Grote Mark und Hugo-Show kan dat zomaar weer eerder gestalte krijgen dan je denkt! :evil: :evil: :evil: :evil:

Afbeelding

We nemen nog een plaatje van dit treinstelletje terwijl het zijn weg vervolgt.

Afbeelding

Dan moet ook wel, want hij wordt hier op de hielen gezeten door deze Vectron met een containertrein. Mooi model, lekkere kleurtjes ook.

Afbeelding

En ja, wat is er nou beter dan één Vectron? Juist. Twee, en wel in dubbeltractie. Het is van tijdelijke aard, want de voorste is even op leenbezoek tot de oorspronkelijke baas hem op komt halen. Die baas en ik kennen elkaar wel en delen dezelfde passie. Afgesproken is dan ook dat, ondanks de 'Grün'-sticker, hij alleen maar shit als kolen en fuel de baan hier rond mag zeulen. Pak aan, Greta.

Afbeelding

Het zijn allebei geluidloks, dus eigenlijk moet daar nog even een filmpje van worden gemaakt. Vrij spectaculair, al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Goed, dat was 'm weer. Vandaag staat de nodige trein-actie nog in de planning, dus wie weet tot snel maar weer!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2082
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Hey owe rammer,

Kijk dat geeft de lezer moed. Nukkige RE treinen een verdwaalde IC/EC en vooral veel goederen. Die Habilis (of whatever) zien er ook lekker goor uit en als ze ook nog een beetje rollen dan houd ik mezelf aanbevolen de collectie iets uit te bereiden.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Mooie platen weer Herr J!

Ik rij graag nog een keer de 30Km van mij naar u om het echt te aanschouwen (eigenlijk voor de Bitburger natuurlijk).

Die roestkleur op de die hibisssssssssssssssssssssssssssssss, is dat een wash of dry pigementen.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dank boys! @enderscw , je komt maar een keer langswaaien hoor! Bitjes genoeg op voorraad!
En het is trouwens allemaal gedaan met poeders. Eigenlijk allemaal nat gemaakt eerst, en erna eraf geborsteld. Ik heb op de telefoon nog wel wat foto’s staan van ‘tussendoor’. Die slinger ik ook wel even herin.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3006
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

de eerste foto van het volle terras bij het kasteel van het voorcoronatijdperk ziet er fantastisch uit met de achtergrond.
Kon dat maar weer, Bitburg weghakken in een Biergarten.
Lekker bezig weer, dus kom maar op met de volgende lading.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3561
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Servus Herr J,

Gaaf al die Herfst kleuren!
Het geeft wel wat extra's aan de baan.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1195
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Inderdaad, niet alleen de kleuren, maar ook de plaatjes! Deze zijn ook prachtig.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Prachtige foto`s weer Jeroen,

blijft altijd weer genieten,
en zie ik daar op de foto, net boven die met de vectron, een oude bekende staan? de mooie skoda superb?

Mooi dat die een goed plekje heeft gevonden.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2082
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Ik weet dat het allicht ietwat zomers begint te worden......maar eh, zit er daadwerkelijk een laag stof op de baanos alleen op het draadje???

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Rem_Brand »

Jeroen, hoe is het met je mega mooie baan :)
Druk met rijden en weinig bouwen of gewoon nog geen update voor op het forum?

Gr.
Rem_brand


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ha Rem,

Jazeker doet ie het nog! Geregeld rij ik een stukje met de handel, dat voorkomt schoonmaken. Ik ben al bezig geweest met wat groen en meer recentelijk een viaduct. Even die camera opsnorren en proberen te herinneren hoe ik de plaatjes ook weer netjes hier op het forum krijg. Hopelijk vanmiddag nog!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zo dan,

Dat was weer vies lang geleden dat ik mij hier meldde op het forum. Afgelopen jaar is een grote bende geweest met werk. Hoge temperaturen helpen je ook niet bepaald de zolder op en ik-kan-hier-nog-20-kutsmoesjes-schrijven. Blaatmekker. We leven nog, de baan leeft nog, er is een klein beetje gebouwd en we vinden de hobby nog altijd leuk. Met name dat laatste is het belangrijkst natuurlijk.

Om het niet enkel bij tekst te houden een paar plaatjes. Eerst maar even van wat ik nu qua bouwen aan het doen ben. Om een scherper stukje bocht te maskeren heb ik besloten een viaduct te maken met een steunmuur. Het geef een heel leuk effect en direct is dat scherpere stukje uit het zicht. Op de foto snap je wat ik bedoel.

Afbeelding

De binnenkant is gewoon zo'n stuk schuim vanuit de winkel. Je ziet het nauwelijks, en met wat kleur is het effect wat ik wil. De steunmuur aan de buitenkant die moet ik nog maken. Lees: ik moet nog zin maken om die te gaan maken. |:(
Het overzichtje van hoe de situatie moet worden.

Afbeelding

Het is allemaal gemaakt van wat hier rond aan het zwerven was. Schuim en wat plastic.

Afbeelding

Het is in dit gebiedje waar ik ook wat groen heb aangebracht. Allemaal struikjes gemaakt met de GreenKeeper (ik moet onwillekeurig aan die aap uit Argentinie denken met dat potje voetbal in de woestijn; begint de F1 al? :mrgreen: ) met als basis zeeschuim. Dit is helaas de enige foto die een beetje gelukt was. Jullie krijgen er hier nog wel wat meer van binnenkort. Ja. Heus. Niet zo zeuren.

Afbeelding

Goed, je ziet hier ook nog wat groen. Toevallig een EC erbij voor het nodige contrast. En ja....op dit deel van de baan is het geen herfst meer!

Afbeelding

....want herfst is het alleen op het uiterst linkerdeel van de baan. Richting Burg Bitfels (dat kasteeltje met al die bantelierende zuiplappen, lockdown of niet....weedunog?) is de transitie van herfst naar groen. Ik probeer dat nog eens te fotograferen. Voor nu moeten jullie het even doen met "Haaiiiii, ik heb containers!"

Afbeelding

Dat was 'm even voor nu.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1195
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Gelukkig, de vogel is niet gevlogen... :mrgreen:

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Rem_Brand »

Helemaal top, leuke update.
_o_


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Plaats reactie