Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

spoor65 schreef: 08 jul 2019 14:57 Yes, Der Meister ist wieder da,

welkom terug Jeroen, we gaan het zeker weer volgen.

Ook nog bezig met het Markenburg project?

mvg

Freddy
Hey Freddy,

Nou, het is allemaal wat kalm op het moment. Ik heb eigenlijk pas net weer eens adem gehaald na een dagje 'zolder'. Na veel poetsen en schoonmaken en spinrag verwijderen ben ik met wat testrondes bezig. De computer hang ik er vanavond maar weer eens aan denk ik. Eens kijken of dat ook nog werkt.

Om gerichter antwoord te geven: nee eigenlijk niet. Maar nu de zin weer terug is, komt de wil en de inspiratie vanzelf weer. Ik zal de komende week eens kijken of we de 'show'-modules wat aangekleder kunnen maken. Ik heb namelijk nog heel veel (Markenburg)spullen die allemaal hun weg naar deze module moeten te vinden. Rijden zal het voorlopig niet, aangezien de schaduwstation-modules allemaal in de berging staan op zolder. Mocht er weer wat te melden zijn dáárover, komt dat weer in dat draadje. Eerst maar eens het stof van Backeramm af rijden.


J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zó!

Het heeft even geduurd, 2 jaartjes ofzo, maar we zijn weer up and running met Backeramm am Rhein. De sabbatical is klaar, de liefde is terug, de inspiratie vliegt me om de oren en dienovereenkomstig vliegt het geld weer de tent uit aan 1:160 dingen waarvan je het nut ervan slecht kan uitleggen aan de gemiddelde mens.

Na een paar uurtjes driftig poetsen (leuk! Neem bovenleiding! :twisted: :twisted: ) zijn we in eerste instantie eens rustig begonnen met wat proefrondjes met stofzuig- en poetstreinen. Uiteindelijk de laptop er weer eens aan gehangen, en sinds gisteren rijdt het allemaal weer zoals het hoort. Voorlopig nog niks nieuws op de rails, althans niet noemenswaardig. We zijn eerst eens alles de winterslaap uit de wielen aan het rijden. Ja. Midden in de zomer. Genoeg geluld. Als bewijs even 2 foto's die ik zojuist heb genomen, want ook dat was lang geleden.

AfbeeldingBR152_albatros_eerstefoto_zolder (2) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBR152_albatros_eerstefoto_zolder (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

Ik ga mijn best doen dit draadje weer een beetje levendig te houden met beeldmateriaal enzo. Verzoekjes en vragen.....you know!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

De camera werkt ook nog na zo'n lange pauze.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door mikey »

Daar sta je eigenlijk nooit bij stil, maar bij werkende bovenleiding moet deze inderdaad gepoetst worden. Wel weer een paar mooie plaatjes ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Sta je misschien ook niet bij stil, maar probeer ook maar eens een baan netjes schoon te krijgen, als er ook een niet werkende bovenleiding zo dicht boven hangt.

Mooie foto`s weer Jeroen, kijk weer uit naar jouw updates.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Leuk weer wat van je te zien hier op het forum.
Natuurlijk goed dat alles weer rijd zoals het moet want vaak is er wel enig werk te doen na een tijdje stilstand.
Zelf heb ik nu een scenery pauze, had geen puf meer, en ben toen gaan rijden en dat is ook erg leuk want dan realiseer je je dat het daar eigenlijk om gaat.

veel plezier

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Rije en plaatjes met die ongemotiveerde donder joh.... 😬

Das het enige wat werkt tegen vervuiling op die baan. Of ff een wattenstaafje in die ouwe automatenbak steken en beetje olie uitsmeren.
Zo genoeg motivatie maar weer. Mooi dat je er weer zin in hebt.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dank voor de reacties, jongens. En dat zo snel alweer! Fijn dat jullie me nog niet vergeten waren. Snifsnif, sentimenteelhuilie…... :mrgreen:

@mikey ,

de bovenleiding is puur decoratief. Dan nog is het wel redelijk heel voorzichtig liefde bedrijven met hitsige egels wil je de boel niet meteen mollen. Even lekker 'meters maken' met een traject met bovenleiding is er niet bij. Een stukje poetsblok op een schroevendraaiertje wil wel. Deze zooi had echter al 2 jaar stil gestaan, en dan moet je toch even behoorlijk gummen.

Ik moet er echt niet aan denken om de bovenleiding zélf schoon te moeten maken.

...en dan komen we meteen bij puntje @FidOo

Want ja, eer de boel schoon is gewoon direct veel rijden, en inderdaad: vanmiddag heb ik een paar streekjes ATF hier en daar op de rails gedaan, zo grofweg om de 4 m. Ter conservering, en ik moet eerlijk zeggen (22:01 is de tijd nu....), de boel rijdt vrolijk rond, waar ik vanmiddag een hele zware goederentrein even moest helpen door de spiraal heen.


@bob vermeulen ,

Natuurlijk gaat het om het rijden. Iemand vroeg me laatst 'hoe het met de treintjes was', en toen dacht ik: tijd om daar weer eens wat mee te gaan doen, mits het kutweer is. Met mooi weer ga je hier niet voor je lol op zolder zitten. Bovendien mis je dan alles wat 1:1 in bikini loopt, en gaat het niet allemaal om prioriteiten? (er zijn geen eindexamenkandidaten meer he, toch? Mooi!).
De hele zooi weer aan de praat krijgen kostte even een paar uurtjes, maar ik zie alweer dat het dat allemaal waard was. Blijft toch gaaf om alles weer te zien rondrijden; alsof je het nieuw krijgt, of voor het eerst ziet.

We weten weer wat we gemist hebben hier. Gauw foto's! Wellicht morgen alweer, want wieweetwieweet komt er wel een nieuw aanwinstje aan. Hopelijk geeft het jullie ook weer inspiratie.

Psssst..... en in Lochem moet je wezen he, komende dagen! Neem zelf dan maar een koud biertje mee!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Zo gemist dat ABN van je :lol: , dus ben blij dat je dat baantje weer aangetrapt hebt

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door martindomburg »

Hehe, het nieuwe bier en chips tijdperk is weer begonnen!!!! Welkom terug her modelbahnfuhrer


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hoontje »

Ihr ist wieder da! (en ik zou bijna m'n penning bij de AA krijgen... maar ja, weer maar aan het bier en de chips dan...)

Zonder gein, blij te zien dat de liefde voor nu terug is. Welkom terug!
Altijd genoten van je aanwezigheid en je baan op beurzen etc. Blijf dat ergens jammer vinden dat je Backeramm niet meer mee kunt/wilt nemen. Begrijp het ten zeerste. Mijn grote baan staat voor nu ook vast in het huis en is niet meer voor beurzen bestemd. Teveel gesjouw.

Ben ook benieuwd wat er nog uit je hoge hoed getoverd gaat worden qua uitbreiding/baanbouw. Was het niet de bedoeling dat je beider banen gekoppeld werden? Omdat je nu ook zaken verkoopt ervan?


Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zo guys,

Het blijft leuk weer eens een dagje lekker te kunnen rammen met die baan. Buiten hebben we ook niks te zoeken momenteel, dus gewoon ff een dagje rijden en een beetje kijken. Muziekje aan, biertje d'rbij (de chips komen later.....begin even een discussie over wat nou de beste manier is om je baan automatisch te laten rijden :geek: :geek: ).

We zijn de camera ook weer even aan het testen. Ook weer een hele wetenschap. Ik ga eens kijken of ik wat lampen van de kamer hiernaast (waar Duisburg-Beksheim staat.....) even kan ophangen, ook al is dat tijdelijk. Zo'n koof met LED-verlichting lijkt me eigenlijk wel wat.

AfbeeldingBr185.2_delay by Jeroen Mentink, on Flickr

Nou, en dan hebben ook weer eens wat voor alle tijdperk III/IV/II/9 gekkies. Jaaaaa...ik voel een bier+chips-momentje aankomen! Om het min of meer te vieren dat de hobby weer wat leven is ingeblazen, heb ik voor de verandering eens wat níet roods gekocht. Wat is een Rheintalbaantje nou eigenlijk zonder een Rheingold-combinatie? Hebben we toch een soort museum-treintje erbij. Jullie tijdperkgekkies ook weer jullie zin.

AfbeeldingRheingold_sessie1 (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

De wagons zijn van een Minitrix-setje, de lok is van de concurrent . Een leuk gezicht zo tussen al die cargo-treinen.

AfbeeldingRheingold_sessie1 (3) by Jeroen Mentink, on Flickr

Eens kijken hoe we ook in die panoramawagon binnenverlichting kunnen aanbrengen.

AfbeeldingRheingold_sessie1 (2) by Jeroen Mentink, on Flickr

....want sluitverlichting zat er al ingebouwd.

AfbeeldingRheingold_sessie1 (6) by Jeroen Mentink, on Flickr

En de lokomotief moest natuurlijk ook even op de foto. Geluid heeft dat ding ook. Nog even goed instellen in Koploper wanneer wat moet worden afgespeeld. En voordat jullie en masse weer beginnen te mekkeren dat 'ie aan de verkeerde kant rijdt: de Rheingold rijdt net van het inhaalspoor af en nadert hier de overloopwissels. Zo'n museumtrein is natuurlijk een hinderlijke opvulling van de broodnodige capaciteit in het drukke Rheintal. Dus vaak zat wordt het arme Rheingoldje weer aan de kant gebonjourd zodat alle containers en chemische rotzooi rap hun doorgang kunnen vinden.
(wat een fantasie heb ik ook, he.... :roll: )

AfbeeldingRheingold_sessie1 (4) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingRheingold_sessie1 (5) by Jeroen Mentink, on Flickr

Nou, schieten maar! :mrgreen:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door OBBinN »

Heerlijk verhaal! Een smoes die ik ook gebruik om een niet geheel passende trein te kunnen laten rijden, museumtrein.. :mrgreen: Enne, mooie foto's ;-)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Twee woorden, geweldig mooi :D

Gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hoontje schreef: 12 jul 2019 10:33 Ihr ist wieder da! (en ik zou bijna m'n penning bij de AA krijgen... maar ja, weer maar aan het bier en de chips dan...)

Zonder gein, blij te zien dat de liefde voor nu terug is. Welkom terug!
Altijd genoten van je aanwezigheid en je baan op beurzen etc. Blijf dat ergens jammer vinden dat je Backeramm niet meer mee kunt/wilt nemen. Begrijp het ten zeerste. Mijn grote baan staat voor nu ook vast in het huis en is niet meer voor beurzen bestemd. Teveel gesjouw.
Ha Hoon!

Tja, het was destijds naast een heel gedoe ook een hele eer om deze baan op de beurs te hebben gehad. Veel leuke reacties gehad en er waren veel mensen die met camera's en weetikveel in de weer waren. Pure winst ook op zaterdag, want toen heeft de baan van 10:00-16:00 zonder ook maar één hapering gedraaid. Dat geeft de burger moed natuurlijk.
De baan is teveel gesjouw inderdaad, je kent het. Bovendien zijn er een paar kleine dingetjes gesneuveld ook . Geen ramp natuurlijk, maar dat had dan ook weer niet gehoeven. We houden hem vanaf nu gewoon lekker thuis.
Ben ook benieuwd wat er nog uit je hoge hoed getoverd gaat worden qua uitbreiding/baanbouw. Was het niet de bedoeling dat je beider banen gekoppeld werden? Omdat je nu ook zaken verkoopt ervan?
Ja, de hoed zit eigenlijk vol met wilde en woeste plannen! Gelukkig vliegt er ook nog een stappenplan rond, waarvan met name de eerste stappen iets zijn om naar uit te kijken :? . Namelijk: opruimen, opruimen, nog eens opruimen, ordenen........gatver......maar ook: verlichting aanbrengen, schragen vervangen voor poten etc. . Pas als dit allemaal gebeurd is, dan gaan we aan de bouw. Eerst een fatsoenlijk groot schaduwstation, spiraal.....zucht........was het maar weer sabbatical-time. :mrgreen:

Uiteindelijk is het de bedoeling dat we 'door de muur heengaan' naar de andere kamer. Of ik het laat aansluiten op Duisburg-Beksheim weet ik nog niet helemaal zeker. Eer we hier het Rheintal afhebben zijn we ook wel weer even een aardige periode verder.

De zaken die ik verkoop en verkocht heb waren van Boppard (weedunog?). Die baan is echt al helemaal afgebroken. Ik ben nochtans wel blij dat bepaalde zaken een nieuw baasje hebben gevonden!


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Pff geen eens een stomer...


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Hè bah, wat een lelijk geval, die Rheingold :twisted: :mrgreen:

Maar zonder gekheid. Je bent weer lekker bezig. En inderdaad het is weer eens wat anders als zo’n opgefokte toonladder-lok die in rap tempo een nachttoko uit Oostenrijk rondsleurt of zoiets dergelijks.

Maar.... wel even kijken bij Finescale München want die pantos zijn een drama. Daar mogen toch echt wel een paar DBS 54 van anno nu op i.p.v. deze ramsj uit de jaren 80.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

J.

Welcome back my friend ;)

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Mooie foto`s weer Jeroen.

En ja, hoe kan het ook anders, vooral de foto1s van de rheingold is echt genieten.

helemaal mijn stijl.


mmmm, moet toch ook joost wel gelijk geven,
stoomers is een gemiste kans :twisted:

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

spoor65 schreef: 13 jul 2019 08:35mmmm, moet toch ook joost wel gelijk geven, stoomers is een gemiste kans :twisted:
Dan is er eigenlijk maar een optie een onvervalste set als de 11468, zowel Rheingold als stoomtractie..... het hek is van de dam. :mrgreen:


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

@Robert_N-Nm ,

Ja daar heb je wel een punt. De kwaliteit is prima, het had inderdaad allemaal wel wat fijner gemogen. Groter probleempje is dat de panto's door bepaalde stukken ingedrukt worden en niet meer automatisch terugveren. Enkel bij deze lok. Ach, ik vind er wel wat op en zal zeker eens gaan kijken bij de finescale-gekkies uit München.


Ik heb tijdelijk even wat TL-balken en spots van DU-Beksheim gejat om in de ruimte waar ik, qua hobby-actie, hoofdzakelijk zal verblijven en werken. Vanavond zal de grotere vuurproef zijn. Het kluizenaar-idee neemt wel af op deze manier, dus buurt- en sociaal technisch is dat weer pure winst. Oja, en een beetje licht is altijd handig voor foto's.


En niet zo zeiken. Stomers zijn voor meisjes. Ik heb die bovenleiding toch verdeurie niet voor niks aangelegd?!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Fijn dat je er weer bent Jeroen!

Groeten Roger


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

En niet zo zeiken. Stomers zijn voor meisjes. Ik heb die bovenleiding toch verdeurie niet voor niks aangelegd?!

Alleen hierom al zo leuk om te volgen. Heerlijk :lol:

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ipio »

Inderdaad Ron, dat is weer de oude Jeroen.
We hebben het wel gemist, de Onverbloemde antwoorden en Gezegden.
Fantastisch!!!!

gr. Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Plaats reactie