Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

PatrickReijn
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016 16:46

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door PatrickReijn »

Ontzettend gaaf zeg!
Ik zie alleen maar Rijn/Moezel banen voorbij komen, allemaal mooie voorbeelden waar mijn baan hopelijk een heel klein beetje op gaat lijken in de toekomst.... kwijl kwijl wat een mooie baan!

Jeroen, watvoor afstand heb jij gebruikt tussen de rails?
Fijn dat er weer updates komen.

Groetjes Patrick



wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door wim lagerwaard »

Het zijn weer geweldige foto's .
Gr Wim


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

zeg J, als je in flickr nu alleen het img gedeelte selecteerd krijg je alleen een foto zonder al die tekst erbij.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door jeemka »

Jeroen, blij dat je weer in de running bent èn er kennelijk weer veel plezier aan beleeft. Dat plezier delen we graag!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Nou nou, zo kan het allemaal wel weer. Of stomers nou voor meisjes zijn of niet....we zakken af naar het niveau waar we niets aan hebben (puin ruimen).

Gelieve on topic en niet over 'kroonjuwelen' of andere toestanden daar zijn andere fora en websites voor.

MvG
Robert (namens het moderatoren team)


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3595
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Herr J,

Dat ziet er weer vertrouwd en heel herkenbaar uit! Gave foto's weer.


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Robert_N-Nm schreef: 16 jul 2019 21:46 Nou nou, zo kan het allemaal wel weer. Of stomers nou voor meisjes zijn of niet....we zakken af naar het niveau waar we niets aan hebben (puin ruimen).

Gelieve on topic en niet over 'kroonjuwelen' of andere toestanden daar zijn andere fora en websites voor.

MvG
Robert (namens het moderatoren team)
Heuuuh? Kijk ik eens een dagje niet in dit topic, heb ik kennelijk alle bier-en-chips actie weer gemist. Naja, jullie zijn nog niet van mij af. We gaan gewoon weer lekker door waar we gebleven waren. Wellicht vandaag al, al begint het weer een beetje op zomer te lijken buiten, en ja....dan weten jullie het wel.

@FidOo ,

Die 101 is trouwens een Fleischmann, dit exemplaar zelfs met sound. Ik heb een stuk of 5 101's van FLM, en eentje nog van Roco. Die is op dit moment decoderloos, maar verder rijdt dat ding ook prima. De verlichting is wel een puntje, maar ik heb dat ding al jaren geleden eens uit een startset getrokken.

De wagons rijden inderdaad vrij soepel, maar het zijn de goederen-equivalenten van de LSModels-prinses-op-de-erwt wagons. Je moet goed kijken of de assen mooi gelagerd zijn, of de draaistellen soepel willen draaien. Zoniet dat laatste: dan even een kwartslagje (zeker niet teveel!!) de draaistellen losser draaien. De wagons worden door de standaard koppelingen vrij snel uit de rails getrokken in een boog als ze bijvoorbeeld vlak achter de lok hangen. De kortkoppelingen bij mij waren de truc om dat tegen te gaan. Nu rijden ze voorbeeldig.

@PatrickReijn ,

Aan je naam te zien ga je gezellig meedoen met de Rheintal-club? (dit klinkt heeeel dubieus!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) Haal je inspiratie uit het hele forum zou ik zeggen, want alle leden hier laten genoeg moois zien.

De afstand tussen de rails is op de vrije baan geloof ik iets minder dan wat Peco voorschrijft. Geloof ik, want het is alweer een tijdje geleden dat ik rails heb gelegd hier. Ik kan het vanavond even voor je controleren en nameten.

@Maurits71 ,

Dank voor de tip maat. Ik stoorde me er ook al aan, maar het is wel lekker makkelijk. Hoef de link niet meer zelf te selecteren en kopiëren. Ook hoef ik de foto's bij Flickr niet meer te re-sizen, waar aardig wat tijd in ging zetten. Gewoon beetje bewerken, uploaden en klaar. Ik ga het straks sowieso eens proberen, dan lijken de posts wat minder rommelig. Afgezien van mijn warrige poep-verhalen natuurlijk.

Gauw meer, gents!

Grtz,

J.


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Jeroen schreef: 17 jul 2019 14:10
@FidOo ,

Die 101 is trouwens een Fleischmann, dit exemplaar zelfs met sound. Ik heb een stuk of 5 101's van FLM, en eentje nog van Roco. Die is op dit moment decoderloos, maar verder rijdt dat ding ook prima. De verlichting is wel een puntje, maar ik heb dat ding al jaren geleden eens uit een startset getrokken.

De wagons rijden inderdaad vrij soepel, maar het zijn de goederen-equivalenten van de LSModels-prinses-op-de-erwt wagons. Je moet goed kijken of de assen mooi gelagerd zijn, of de draaistellen soepel willen draaien. Zoniet dat laatste: dan even een kwartslagje (zeker niet teveel!!) de draaistellen losser draaien. De wagons worden door de standaard koppelingen vrij snel uit de rails getrokken in een boog als ze bijvoorbeeld vlak achter de lok hangen. De kortkoppelingen bij mij waren de truc om dat tegen te gaan. Nu rijden ze voorbeeldig.
Oke ja die sound lok had je volgens mij ook in Hilversum rijden en heb ik zelfs op film gezet.
Heb sinds gisteren ook een Roco, en had al gelezen dat de verlichting matig was. Maar zover ik kan achterhalen hebben de Vleesmannen ook geen Rode sluitverlichting en moet ik dus sowieso gaan knutselen aangezien hij in Trek/duw-dienst moet gaan rijden. Nu nog 11 IC wagens er achter verzamelen zodat ik deze trein kan nabootsen: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... 18&lang=de

En ik zal die wagens eens aan een inspectie onderwerpen. Heb er nu 5 en daarvan lopen er 2 af en toe te b*tchen.
had er ook al eens een kortkoppeling tussen gezet, maar dat loste het probleem niet helemaal op.
Thnx voor de tips.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Joost,

Ja, grappig, dat is ook exact mijn plan met die Roco 101. Laat je het hier zien op ‘t forum?

Grtz!


Afbeelding

PatrickReijn
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016 16:46

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door PatrickReijn »

@ Jeroen, thanks zou top zijn!
Haha ik ga zeker een poging wagen, ben al meerdere keren bij Mr Brummerbach thuis geweest om die prachtige baan te bewonderen.
Idd genoeg voorbeelden, zal binnenkort eens een update posten.

Groetjess



Japio380
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 aug 2019 21:31
Locatie: Barneveld

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Japio380 »

Dag Jeroen,

ik heb je hele draadje doorgesmuld, wat een prachtige baan en dito plaatjes!
Genieten dit..

Vr groet, Jaap


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

ZO!

We gaan het draadje maar weer een bescheiden beetje lucht geven. Dan kan het stof eraf waaien. We leven nog, hoor! En voordat jullie nu alweer moe worden van mijn vele geklets en denken.....nooit meer plaatjes; weest gerust, vrinden. (Vanaf) vandaag doen we ook weer plaatjes. Ik moest me er even toe zetten, de camera's zoeken, fukkerduk zit ook geen SD-kaartje meer in, fukkerdefukkerdukinhetkwadraat moet de accu ook nog eerst opladen, fukker…..jullie snappen 'm Flickr-account wachtwoord kwijt, en nog meer zondagsch drama. Tanden op elkaar, en we hebben het weer rond.

Laatst ben ik eens even wezen kijken in Rijswijk, vlakbij de tent waar jullie natuurlijk altijd je reis boeken. Om precies te zijn in dat gebouw waar een week later een jankende Rutte excuses kwam maken aan de mensen die slachtoffer geworden waren van het beleid van onze Faalafdeling nummer 1, beter bekend als de Belastingdienst. De woorden ''Rutte, beleid en janken'' komen mij bekend voor, maar goed, we gaan het maar even over treintjes hebben. 8-)

Bij onze forumsponsor kreeg ik dit ding aangesmeerd, pardon, heb ik he-le-maal zelf eigenkeuzevrijewilmaarnietheus onderstaand dingetje gekocht. Hij komt het vrij desolate stationspleintje wat kleurgeven voor de Backerammers.

Afbeelding

Wanneer we een beetje door de bomen heen kijken zien we ook zowaar sinds tijden weer eens een rode DB lokomotief van het type Traxx. Lekker origineel he? :mrgreen:

Afbeelding

We pakken de drone er even bij, want inderdaad. Vandaag eens geen cargo-rotzooi. Daar maak ik straks wel weer foto's van, want de camera ligt -u raadt het al- aan de lader. Man man man.....

Afbeelding

Zo. Einde Teken van Leven nummer 1! :geek:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Erwin
Berichten: 278
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:43
Locatie: Rijswijk ZH

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Erwin »

Goed dat je terug bent, ik ga je weer volgen!

Erwin.


het zit hem in de details

Haverud in N: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8705
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1830
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door OBBinN »

Was dit nou echt of was dit model?? :lol: :mrgreen: :o

Enniewee, welkom terug! Weer platen om van te genieten! (buiten alle andere platen van alle andere medebouwers :lol: )


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1199
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Hallo Jeroen,

Mooie plaatjes weer en welkom terug.
Benieuwd naar de rest ....

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door WilcoV »

Paar leuke doorkijkjes, weer inspiratie opgedaan. Wel even een hekje rechtzetten geloof ik :mrgreen:


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hans »

Hallo Jeroen,

Fijn dat we weer kunnen genieten van je mooie plaatjes.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Yes, Jeroen is terug!


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Michiel »

Heel mooie plaatjes van een Duitse baan met erg on-duitse slordigheid: lustig groensel, weelderig onkruid, scheef hekwerk, vuil-witte muren, stofferige straten, doorgezakte platdaken, bemoste dakgoten,... heerlijk! 8-)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Goed om te zien dat je weer bezig bent!
Lijkt me leuk om het een keer in het echt zien (als ik in de buurt ben en als je het goed vind natuurlijk.

Groetjes
Laatst gewijzigd door enderscw op 03 feb 2020 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hoontje »

Welkom terug!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Bedankt voor de scherpe en leuke reacties maar weer. Ik zal het hekwerk even corrigeren want dat kan natuurlijk niet.

Michiel schreef: 02 feb 2020 22:45 Heel mooie plaatjes van een Duitse baan met erg on-duitse slordigheid: lustig groensel, weelderig onkruid, scheef hekwerk, vuil-witte muren, stofferige straten, doorgezakte platdaken, bemoste dakgoten,... heerlijk! 8-)
Nou he! Het lijkt Belgie wel! :mrgreen: :mrgreen:
enderscw schreef: 02 feb 2020 23:03 Goed om te zien dat je weer bezig bent!
Lijkt me leuk om het een keer in het echt zien (als ik in de buurt ben en als je het goed vind natuurlijk.

Groetjes
Je had de kans een paar jaar geleden in Hilversum!


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Jeroen schreef: 03 feb 2020 15:53 Bedankt voor de scherpe en leuke reacties maar weer. Ik zal het hekwerk even corrigeren want dat kan natuurlijk niet.

Michiel schreef: 02 feb 2020 22:45 Heel mooie plaatjes van een Duitse baan met erg on-duitse slordigheid: lustig groensel, weelderig onkruid, scheef hekwerk, vuil-witte muren, stofferige straten, doorgezakte platdaken, bemoste dakgoten,... heerlijk! 8-)
Nou he! Het lijkt Belgie wel! :mrgreen: :mrgreen:
enderscw schreef: 02 feb 2020 23:03 Goed om te zien dat je weer bezig bent!
Lijkt me leuk om het een keer in het echt zien (als ik in de buurt ben en als je het goed vind natuurlijk.

Groetjes
Je had de kans een paar jaar geleden in Hilversum!
Als dat geweten had. ;)


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Jawel, daar waren we weer!

Het hogere doel met deze baan is om zoveel mogelijk verschillende treincombinaties te kunnen laten rijden. Daartoe moet ik nog wel even een enorm schaduwstation gaan bouwen, en dat vind ik nou eigenlijk niet het leukste aspect van de hobby. Want van die enorme berg geld die je weer in rails, draad en al die digitale onzin moet stoppen kan ik ook wel modellen kopen. Of benzine. Dus af en toe wissel ik een beetje van lok. Dat is ook wel eens leuk, en ook handig want dan kun je gewoon door blijven knallen terwijl je er eentje aan het schoonmaken of onderhouden bent.

Vandaag worden de autowagons dan maar eens gesleept door een oude vertrouwde. Dit was mijn eerste Traxx lok van Fleischmann, kan ik me nog herinneren. Die doet het overigens nog prima!

Afbeelding

Afbeelding

Nee, scenery maken is meer mijn ding. Met de uitbreiding van de baan komt er natuurlijk ook weer een heel stuk bij waar ik qua groen weer op kan uitleven. Het laatste groenwerk wat ik heb gedaan is het camoufleren, min of meer, van de module-overgang. De baan staat nu op z'n uiteindelijke plekje en hoeft goddank ook niet meer overal heen te worden gesleept.

Afbeelding

Wat relatief recente aanwinsten zijn deze trailers. Fantastische modellen zijn het, en het is een leuk en kleurrijk geheel. Echt heel licht zijn ze niet, dus deze combinatie van 20 wagons (10 gelede wagons, feitelijk) worden door zo'n Trix Traxx door het Rheindal gesleurd, want die dingen zijn maximaal sterk.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ze momenteel nog even gemixed met 2 van deze gelede containerwagons. Pure armoede, dat weet ik, maar mijn budget is eindig helaas. Dat komt op termijn wel weer. De juiste wagons, niet het budget :roll: . Ik zag op de foto dat de bovenleiding even moest worden bij getrokken, en dat is inmiddels ook weer gefixed. Een achtergrond zou ook wel leuk zijn, want die stomme bakstenen verpesten het fotobeeld wel een beetje zo.

Afbeelding

De lok zetten we dan als laatst ook nog maar even op de foto. Ook al een redelijk oudgediende sinds Boppard.

Afbeelding

We rijden gezellig even door vandaag. Mocht er nog iets fotowaardigs langskomen, dan meld ik mij vanzelf wel weer.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen, een achter grond lijkt me zo gefixt toch?, platen MDF of multiplex en schilderen maar. Mocht je het niet aandurven of geen zin hebben moet je personeel regelen ;) :idea: :arrow: .
:arrow:
Groetjes :arrow: Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie