Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door epocheales denken »

Hoi Jeroen, mooi en super realistisch! Gebruik je een Grasmaster of net als ik zo'n geel flesje van Noch voor het klootjesvolk? :o :lol:

Groetjes, Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

Mooie plaatjes weer. Lijkt allemaal net echt. De 103 blijft een mooi apparaat!


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Hé Jeroen,

Na een drukke tijd, nu vanuit het ziekenhuis met voorlopig gedwongen rust, weer eens tijd om het forum en dus zeker ook jouw topic bij te lezen.

Weer prachtige resultaten, van mij mag je komende weken/maanden, ons verblijden met veel verhalen en foto’s

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wim H »

Schoenen guten Abend Herr M,
Jeroen schreef: 12 feb 2021 18:46 Ja, ik was met deze zee van vrije tijd ook graag daarheen gaan voor een wandeling en natuurlijk om gezellig treinen te kijken met een koude mixdrank erbij van gerst, mout, hop en water.
Nou inderdaad! Helaas heb ik geen zee van tijd (had jij liever ook niet gehad neem ik aan) en wordt het de komende tijd sowieso lastig tot onmogelijk het Rijndal te bezoeken... Maar goed, ooit gaat dat wel weer lukken. Tot die tijd kijk ik wel naar de plaatjes van jouw modelbaan :)
Qua begeleidende drank heb ik dan liever vergistte druiven. ;) Tegen bv een Riesling zeg ik niet snel nee :D
Jeroen schreef: 12 feb 2021 18:46 Met het buurforum bedoel je dan die verzameling klinknageltellers en zure korte lontjes van Beneluxrail?
Yep! :mrgreen: Ik kom er nog wel met enige regelmaat, maar inderdaad, de sfeer is er wel anders dan hier...

Reinout is juist weer heel relaxed. Hij post ook regelmatig op Stummi, maar het meeste toch op BR.
Linkje naar een (min of meer) willekeurig punt in zijn draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.ph ... 3222181204
Welliswaar niet echt (echt niet) jouw tijdperk (1970 dus gelijk aan mijn richtjaar voor de modelbaan), maar ook hij volgt het motto "Less is more".

Groet, Wim

PS zoals de anderen ook al schreven: schitterende rotsen weer! Zeker in het zonlicht erg natuurgetrouw! _o_


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Ik moet nog even op jacht naar imitatie van gaas wat ze in het echt vaak over de rotsen spannen.
Zijn misschien klein, maar de netjes van de knoflook in de supermarkt.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dank allemaal voor de commentaren. Ik vond het qua foto's nog wel meevallen, maar het licht maakte het wel grappig. Ook vandaag weer druk bezig geweest met groenen, en er zijn aanzienlijke stappen gemaakt. Ik moet hier nog wel even foto's van maken, en de vraag is of dat vanavond nog gaat lukken. We zullen zien!
epocheales denken schreef: 15 feb 2021 13:23 Hoi Jeroen, mooi en super realistisch! Gebruik je een Grasmaster of net als ik zo'n geel flesje van Noch voor het klootjesvolk? :o :lol:

Groetjes, Hans
Hans, ik gebruik als fractional owner de RTS Greenkeeper. Ik ben helemaal lyrisch over dat apparaat. Jarenlang heb ik overigens gewoon het bekende Noch flesje gebruikt, en als je dan met een stofzuiger tekeer gaat kun je er ook nog wat van maken. Wat beter werkt -als je geen zin hebt om relatief veel geld aan zo'n ding te besteden- is de vezels met je vingers in de lijm zetten. Maar dat gaat enkel met langere vezels. Ik ben in ieder geval helemaal 'om' met zo'n electrostaatapparaat.

@gaas voor over de rotsen,

de tip van Ron met die netjes is wel een goeie. Ook heb ik een tip gekregen van fijnmazige netjes die bijvoorbeeld gebruikt worden om vliegen van je dode-dieren-voor-op-de-BBQ te houden.

Foto's volgen weldra!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Also also,

Ik heb dus zojuist wat foto's gemaakt. Tijdrovend karweitje altijd weer, want veel van die foto's kunnen linea recta weer de prullenmand in. Misschien later met het statief nog wel even klooien, maar goed.....die tijd kan ik ook gebruiken om wat meer aan groenzooi te kunnen doen.

Langzaam maar zeker wordt het groen completer. Dit is wel een tricky stukje, want ik wil op dit deel de overgang naar zomer laten plaatsvinden. Van uiterst links naar waar we nu uitkomen moet dat geschied zijn. Valt nog niet mee, maar het is wel weer iets nieuws. Nota bene: ik doel met uiterst links het tunnelportaal helemaal links op mijn baan. Wellicht gaan jullie het in een later stadium zien, want momenteel due to heavy teringzooi krijg ik het niet goed op de foto nog. Het is ook nog (lang) niet klaar.

Afbeelding

De bierdrinkende menigte krijgt inmiddels al wel weer een completer uitzicht. Work in progress met die helling op de achtergrond, maar je ziet dat de herfsttinten aan het verdwijnen zijn.

Afbeelding

Dan, om de plaatjes nog wat kleurrijker te maken heb ik de 482 maar even laten poseren. Dan weet je ook weer waarvoor je het allemaal doet.

Afbeelding

Ohja, ook een klusje van gisteren: het verven van de bovenleiding en het weatheren van de masten enzo. Op de foto lijkt het verven van de draden wat lomp en denk je dat het geen effect heeft. Als je in reallife zit te kijken merk je het terdege. De draden vallen gewoon helemaal weg in het complete plaatje. Just what we need! 8-)

Afbeelding

Ik blijf het een tijdloos model vinden, deze lokomotief, en die beschildering vind ik gewoon nog altijd heel cool. Een keertje een verouderbeurt zou de boel wel heel erg compleet maken natuurlijk.....

Afbeelding

De laatste van vandaag. Het meeste groen wat je ziet op de hellingen is nieuw.

Afbeelding

Joo!

J.


Afbeelding

Arjan
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 okt 2017 19:52

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Arjan »

Ziet er weer schitterend uit.
Mag ik vragen welk grind jij gebruik?


Met vriendelijke groet,
Arjan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dankjewel Arjan!

Ik gebruik de ballast -ik neem aan dat je dat bedoelt- van Woodland Scenics. Dat had ik nog liggen. Ik mix altijd een paar kleuren door elkaar, en daar dan ook nog wat roestpoedertjes van Artitec doorheen. Als het allemaal hard is geworden dan breng ik ook nog wat roestpoeder aan op de rails en ballast voor wat effecten hier en daar.

Afgelopen weekend heb ik nog een paar plaatjes gemaakt met het eerste echte goeie februari-zonnetje. Precies naast de burcht viel de zon op het stuk waar ik mee bezig ben (geweest). Zonder verder omhaal een kleine impressie. Volgende keer doen we weer treinen, okay?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joooo!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Lekker gewerkt pik.
Die laatste foto, dat bruine spul wat is dat? Of beter gezegd waar komt het vandaan.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Tjoow,

Die struik bedoel je denk ik, niet? Is een stukje zeeschuim, bruin gespoten en erna met wat spuitlijm wat turf en andere rommel overheen. Ook hier geldt het adagium ‘less is more’. Langzamerhand moet de boel wat groener worden ipv herfsttinten.


Afbeelding
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2191
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Prachtige foto's Jeroen! :Thumb :Thumb


Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Dank u


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,
Langzamerhand moet de boel wat groener worden ipv herfsttinten.
Ik vind de herfst kleuren juist heel apart en mooi........................... :Thumb

Lekker door gaan op deze weg dan heb je toch een stukje unieke baan want zo vaak zie je dat niet.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zo Leute,

We zijn zonder veel omhaal weer rustig een verder een maand gelockdowned. En dat gaan we waarschijnlijk nog wel even doen. Over 24 uur en 32 minuten gaat een gebarentolk weer driftig zorgen dat de screensaver van je TV niet aangaat vergezeld van Demissionair Kabinet Rampspoed IV (dat voorspel ik er ook alvast even bij). Met een serie vloeken en ontelbaar veel zuchten ga ik het maar tot mij nemen, om vervolgens weer over te gaan tot de orde van de dag. En dat blijft modelbouwen.

Want er is veel gebeurd hier. Ik heb me weer helemaal op bouwen gestort. Van die lopende projecten heb ik nog geen foto's gemaakt gepost, want ik ben nog even druk. In navolging van @Ron heb ik mij ook eens aan een zelfbouw ruïne gewaagd. Deze staat wat achteraf op de baan op een plek waar je zeker weten (net zo zeker als de verlenging van de avondklok) een hernia oploopt als je daar terplekke gaat klooien. Ik wil daar nog even een aparte post aan wijden. Omdat het gras rondom dit bouwwerk met fases moet drogen heb ik natuurlijk de baan aangezet zodat er weer even lekker gereden kan worden. Omdat ik dat inmiddels ook wel zo'n beetje ken pakte ik direct nog een projectje mee: het weatheren van de opleggers van de LKW Walter-Ganzzug. Want voor dat godsvermogen wat die set kost krijg je hem natuurlijk ook brandschoon met gratis plastic-look. Dat werd me in deze barre tijden even teveel, dus: de poederdoos open, en kwasten maar! 8-)

Ik ga niet elke afzonderlijke oplegger fotograferen. Dat geloven jullie wel.

Afbeelding

En eentje op zo'n enkele trailer. Of enkele draagwagon. Weet ik veel hoe dat heet, maar jullie snappen 'm. Overigens, de wagons zelf moeten nog. Daar had ik nog even geen kracht voor.

Afbeelding

En een soort van totaalplaatje dan maar. De Lokomotion Vectron maakt er een gezellige kleurencombinatie van zo. Ik vind het al een stuk beter staan zo met wat vervuilde opleggers erop in verschillende gradaties.

Afbeelding

Ik ga snel weer door, en hopelijk snel een update over de bijgebouwde scenery, althans in ruwbouw.

Grtz!

J.


Afbeelding

Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Kevin Nijssen »

Nice maat _o_ !


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door maarten »

Die achterkant van die trailer is nog wel erg schoon Jeroen, work in progress mag ik hopen? Juist de achterkant van trailers zijn bijzonder smerig. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Whoopsie, natuurlijk ben ik precies die op de foto vergeten te doen |:( |:( . Want zoals je zegt is met name de achterkant niet best, nee!


Afbeelding

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

Dit zijn weer hele mooie plaatjes Jeroen. Die railing (dat heet zo toch) is heel wichtig met die km paaltjes er bij ook.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door erik-n-fan »

Prachtig.
Ik hik er tegenaan om met weatheren te starten... heb jij een overzicht van de poeders/kleuren die je gebruikt? Afkijken is een goed begin lijkt me 😁


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Goed te zien dat je aan het weatheren ben (zelf ben ik ook druk met de tank wagens en ben bezig met m'n eerste lok de E150) ziet er prima uit.
Heb je die wagens ook met mat lak gedaan of heb je dat achterwegen gelaten?
Daar was ik benieuwd naar...... _o_

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

@Raymond (UK) ,

Ik herken je probleem zo af en toe, maat.....met dat Nederlengels. Maar je bedoelt 'vangrail' waarschijnlijk. Thanks in ieder geval. Zie je wel, vorige zin? 8)7 :lol: :lol:

@erik-n-fan ,

Ik heb de poeders van Artitec gebruikt, opgebracht met wat van die make-up kwasten van de vriendin. Als je het haar vraagt levert het het meest gezichtsverlies op. Mocht je naar de winkel willen gaan, zoek dan een rustig tijdslot uit. Houvoljuistnublijfthuissamensterk! 8-)
Fixeren doe ik overigens met de Tamiya TS-80 spray. In dunne laagjes opbrengen! :!: En sowieso krijgt elk item direct zo'n laagje als hij aan de beurt is voor weathering. Dan hechten die poeders ook wat beter. Succes!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hansepansje
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hansepansje »

Lekker bezig Jeroen!
En als het nog even niet anders kan: gewoon doorgaan om van de antipandemiemaatregelennood een modelspoorscenerygroeitalsnooittevorendeugd te maken.

Groets, Hans


Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Aangezien jij tijd in overvloed hebt op 't moment kerel. Heb hier ook nog 16 van die trailers staan. Das samen meer als 1.5m dus die kunnen best veilig zo'n kuurtje krijgen van jouw..

Ziet er erg deftig uit zeg.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Jij zei 1.5m, ofwel anderhalve meter. Jij bent af. :twisted: :twisted: 7(8)7

For real, ik kan je wel helpen ermee. Heb er gisteren en vandaag 13 weten te bewerken, dus het is wel even mooi geweest voor nu, en ik heb nog wel een paar wagonnetjes die wat verbetering behoeven. Maar we weten elkaar vast wel te vinden!


Afbeelding
Plaats reactie