Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Tjoow,

Vandaag inderdaad weer (het lijkt wel werken! _o_ ) lopen klooien aan wat scenery. Voor de fun, zeker niet de functie hebben we nog een Vorsignalwiederholer (macht ihr auch Scrabble (Jiskefet-uitspraak! 8)7 ) in die Heimat?) geplaatst. Die lag eigenlijk al een tijd hier rond te schuiven tussen al het gehak en gegips door. Meteen dat stukje van de heuvel van wat struiken voorzien, en hier en daar nog wat groen. Naja, groenbruinherfstrood. Zo werken we rustig die kant op richting de burcht. Het is veel werk, toegegeven, maar de spoorbaan knapt er echt van op en alles ziet er completer uit.

Dat houden we niet enkel hier op de zolder. Een paar sfeerplaatjes met wat treinen erop dan maar.

Die panorama-wagon, daar moeten jullie nog even op wachten. Maar die rotsen a la Rheintal moeten toch ingeleid worden door de E10 met de Rheingold-trein? Inderdaad, die is weer up-and-running. Helaas is een andere lok...eh....down! :mrgreen: . Een van de soundtaurussen, die van de WienerLokalBahn, wacht op een nieuwe Antrieb. Naja.

Afbeelding

Jaa.....die corona-grapjes altijd. Ik kan het niet laten.

Om de IC's wat te ontlasten ( :roll: ) rijden we ook goed rond met ICE's hier.

Afbeelding

Die kantelbak hoort niet enkel goed thuis in het Rheintal. Dikwijls rijdt ook de ICE 1 zijn rondjes. Wat close-ups.......

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor jullie denken: waar zijn de goederentreinen? Nou, in overvloed aanwezig hier, wees gerust. Ik moest even wachten tot deze combi langskwam. Het maakt het wel het meest kleurrijke plaatje van dit bericht naar mijn mening.

Afbeelding

Mooi, en weer door. Verzoekjes mag altijd! Ik blijf toch wel thuis. Maar als jullie wat reisbewegingen willen zien, met name de totaal zinloze en superspreadable.....let me know! 7(8)7

J.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 22 dec 2020 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door shoven »

Als mede-thuiszitter kan ik wel wat plaatjes van reisbewegingen gebruiken, herr J.
Bring it on! _o_


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Marksintpancras »

_o_ _o_ geweldig, geweldig en GGEEWWWEEEEELLDDDDIIGGG _o_ _o_

7(8)7 Als ik dit zie, besef ik dat ik nog steeds verder :( moet oefenen (leergeld betalen zal ik :lol: )


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

@Marksintpancras ,

Oefenen kan nooit kwaad, he.....dat geldt voor zoveel dingen. Maar goed, het is nog vroeg en ook de jongeren (55-, zo'n @shoven bijvoorbeeld...) lezen nog mee. We houden het dus maar even netjes.

Oftochnieeuht? Over kleuren gesproken....dat was hierboven nog wel een aardig plaatje, maar nu...? De Backerammers zijn het alweer zat. Ik voel met ze mee....

Afbeelding

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

Zeg vriend, je praat veel, maar wij als lezers verwachten eigenlijk een filmpje :) dus.... no pressure


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3015
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Ah, het nieuwe logo voor 2020.
Ja wat een kut jaar, gelukkig hebben we een hobby.
Mooi plaatjes weer maat.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

Wow dat zijn weer supermooie plaatjes Jeroen. Die Rheingold blijft mooi!

Laat de plaatjes en filmpjes maar komen als je je verveelt in lockdown. _o_


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Tjooow,

Tussen het struiken bouwen door moest ik ineens denken, bij het passeren van de 185.2 van Arnold aan een tip van @Driesel . Hij had met die mooie plaatjes van zijn Belgische project mij op een idee gebracht. Kennelijk zat in het doosje de nodige verfraaiing voor het front van de lok. De baanschuiver is wat hoger, mits je de koppeling eraf sloopt uiteraard, en er zaten wat remslangen bij. Nou, dat wilde ik ook wel. Gelukkig heb ik al die doosjes in de kamer hiernaast keurig gesorteerd op land, Baureihe, kleur, tijdperk, aanschafdatum en wel/geen Schrikkeljaar. Ahum. Juist.

Het doosje was redelijk snel gevonden, want er staat geen Fleischmann op. Dat is de echte waarheid. _o_ . Ook het erop zetten leek me een fluitje van een cent. Ik zal niet reproduceren wat er allemaal door mijn stembanden werd voortgebracht, maar een open sollicitatie naar een lidmaatschap van de Hersteld Hervormde Kerk zat er niet direct in, zeg maar.... |:( |:(

Met een goeie pincet, die ook een beetje kracht kon zetten (zoek vriendin-> vraag om nagelpincet -> scheld je eigen gereedschap uit -> fix je lok) was het trouwens wel redelijk te doen. Meteen de 186 even meegepakt. En daar hebben we dus een plaatje van.

Afbeelding

@Maurits71 ,

Jaja, geduld vriend. De IT is niet ideaal hier. Ik wil wel even een poging wagen met de ipad. Bewegende beelden zijn wel leuk inderdaad. Maar ik moet potjandorie nog een hele berg begroenen he..... :Z


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 689
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Wat is dat nou? Een schone Duitse 186? Die is zeker net uit de verpakking ;).

Mooie plaat man.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Gelukkig dus dat we een lock down hebben zijn er eindelijk toch nog positieve reacties :lol: :lol: :lol:
Zelf moet ik ook zeggen dat ik het lekker rustig vind en me prima vermaak met mijn baan.

Maar waar ik echt blij van wordt is deze:.....................>>>>>>>>>>>

AfbeeldingRijden_div_221220 (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

Een E10..........................

Heel mooie vorderingen maak je en de rotswand is zoals we hadden mogen verwachten weer een uitblinker.
ik zou toch nog eens naar het bouwwerk op de berg kijken vind de verhouding niet helmaal kloppen (te hoog) maar misschien heb ik het helemaal mis _o_ en ik heb er eigenlijk ook niets over te vertellen ;)

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

@bob vermeulen ,

Ha Bob! Kritiek geven mag altijd he?! We zijn toch niet van suiker hier?

Inderdaad is het een forse unit, die burcht. Dat ligt wel een beetje aan het fotopunt. Aan de andere kant ga ik een-goh, verrassing!- party&bierplein maken. Het uitschenkstalletje, je kent dat wel van festivals (OHNEEWACHTNATUURLIJKNIETWANTCOFUCKINGVIDNEGENFUCKINGTIEN |:( |:( |:( ) staat er al naast. Dan klopt de schaal ineens heel erg goed. Ik verwacht ook dat met bomen, struiken, alle tafels, dronken Preisers en alle andere ideeën het wel een gaaf hoekje wordt. Du moment dat je wat begroeiing tegen de heuvels gaat plakken, dan wordt het geheel ook iets minder 'massive'. In ieder geval is het hele gebouw badend in het floodlight, zoals je zovaak ziet daar in dat Rijndal.

J.


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Jeroen schreef: 22 dec 2020 23:36
Afbeelding

Grtz,

J.
:D :D :D geniaal

Verder ook weer lekkere plaatjes kerel. Dat spoor knapt lekker op van een likje verf en wat poeder.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

V.Prins
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 sep 2010 10:51
Locatie: Zaandam

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door V.Prins »

Kan niks anders zeggen dan dat het er weer geniaal uit ziet!
Jeroen schreef: 22 dec 2020 19:18 Die kantelbak hoort niet enkel goed thuis in het Rheintal. Dikwijls rijdt ook de ICE 1 zijn rondjes. Wat close-ups.......
Kan gewoon hoor, kijk maar: Link ;)


Groet, Vincent Prins

1:1 Flickr | 1:160 Een grens op zolder (F/D) - DR5000/DR4018/DR4024/DR4088 - iTrain - Peco 55 -
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Wat een hoop tekst hier .... :mrgreen:
Waar blijven de plaatjes?

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Okay guys,

Omdat jullie zo aan mijn kop lopen te zeuren heb ik maar even een filmpje gemaakt en gemonteerd met de iPad. Laat even weten of het wat is, want dit is een vrij makkelijke manier voor mij. Mijn bejaarde laptop doet niet meer aan filmpjes bewerken. Enjoy!



Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Je regio schiet een beetje door. Verder rijdt het zoals gebruikelijk super z’n rondjes. Netjes hoor.

Als de klootVID19 voorbij is dan zeg ik Bier & Backeramm

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Jij ziet ook alles, hè.....ik zal die stuurstand even schoonmaken, dan gebeurt dat niet meer en knippert die verlichting ook wat minder.

@B&B (jaha! Al een oude afkorting, pik!😎): uitstekend plan.


Afbeelding
Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door HST »

Aah, dat was weer even genieten op de late avond! Flikkerende verlichting of niet. Heerlijk filmpje, Jeroen! Treinen rijden ook op een mooie snelheid.

Die prachtige boot heb ik nog niet eerder voorbij zien komen geloof ik. Krijgt die ook nog een definitief plekje op de baan? What's the story???

Groets, Erwin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dankje Erwin! Ik ben nog altijd erg blij met mijn digitale besturing. En nu nagenoeg alle loks goed zijn geijkt rijdt het allemaal prima hier met Koploper. Dat was met zo'n flutprogamma als eiTrayn natuurlijk nooit gelukt. Nou. Kom er maar in met die discussie. 7(8)7 :mrgreen: :mrgreen:
Gekkigheid alom natuurlijk. Wat ik serieus gaaf vind is het langzame optrekken van alle treinen. Nou doe ik dat hier praktisch nooit -dat komt nog wel bij de verdere uitbreiding-, maar voor de foto's moet zo'n ding ff stilstaan natuurlijk. 20 jaar geleden had je dat niet geloofd, en ging je met oogkleppen op h0 rijden 'want dat hapert immers nooit'. We weten wel beter.
(ik ook, als ik de ruimte heb/had ging ik h0 rijden. Ik duik nog een keer weg na die opmerking hierboven.... 7(8)7 7(8)7 :roll: )

Erwin, we beginnen even met jouw vraag. Ik vond het leuk, want je had het goed opgemerkt. Inderdaad heb ik dan ein-de-fucking-lijk die Rijnboot gevonden en gebouwd. Nouja, dat is al even het geval, maar het gaat niet al te lang meer duren voordat ik hem ook echt daadwerkelijk plaats. Het is nu ook een kwestie van testen waar dat toch nog forse ding moet gaan komen. Het wordt wat schipperen (jawel, dames en heren!) met de plek en ook is dat niet compleet natuurgetrouw, maar meer ruimte heb ik niet. Je moet een beetje roeien met de riemen die je hebt! 8)7 :mrgreen: . De lockdown tast je gevoel voor humor aan, merken jullie dat al?

Genoeg gezeverd. Een tweetal foto's voor Erwin van Japanner-kanon Goethe.

Afbeelding

....en zo'n beetje de plek waar ie moet komen. Ik weet het, het is sowieso te dicht bij de oever, maar die concessie moet maar. We noemen de kapitein dan maar Schettino. Dat was ook niet zo'n mietje... :? :shock:

Afbeelding

Ik was naast het filmen vandaag ook nog even in touw met de camera, want er moesten nog wat plaatjes komen las ik hierboven. Het is van het bekende hoekje, dus diegenen die dat saai vinden moeten nog even wachten tot ik meer scenery heb gebouwd.

De 185.2, nu ook voorzien van een gedetailleerder front. Doet hem goed!

Afbeelding

Recent uitgebreid: mijn CityNightLine-trein, 11 wagons, met 101 nummer zoveel als trekkracht. Toch net weer even wat anders dan zo'n IC-trein. We spotten de lok uit verschillende hoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan pakken we de SBB Cargo Re482.2 ook nog even mee. Van een doosje in Brexitania naar actieve dienst Rechtsrheinisch.

Afbeelding

Brengt ook weer lekker wat kleur op de baan!

Afbeelding

Zo! De Kerst ook weer overleefd. Morgen weer eindeloos struikjes bouwen en plakken.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Alro »

Jeroen schreef: 27 dec 2020 01:34 ....en zo'n beetje de plek waar ie moet komen. Ik weet het, het is sowieso te dicht bij de oever, maar die concessie moet maar. We noemen de kapitein dan maar Schettino. Dat was ook niet zo'n mietje... :? :shock:
:lol:

Misschien laten aanmeren bij een aanlegsteiger?
Natuurgetrouwer en gelijk weer een reden om een stukje scenery bij te bouwen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hoi Ronald,

Daar heb ik over nagedacht, maar dat is niet echt een werkbaar idee. Zo'n boot legt niet zomaar aan...dan had ik 'm bij het dorpje moeten positioneren. En daar is niet echt plek (meer). Bovendien is de boot weliswaar 1:160, maar het is gewoon een fors ding. Het dorp wordt dan optisch erg klein, en op deze plek werkt hij optisch vrij aardig. De baan is hier op z'n smalst zowat, en omdat je aandacht verlegd wordt naar dat ding lijkt het weer wat breder.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3622
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door maarten »

Is dit Revell kit 05232? Met bijna 52 cm inderdaad een flinke jongen! :lol:

In het eggie staat zijn (haar?) naam niet op de boeg trouwens. ;)
Afbeelding


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door martindomburg »

Damn, en bedankt. Nu wil ik nog meer met Schellenbach verder gaan.

Winkel is toch dicht, sorry mensen er worden ff geen pakketjes verzonden, Jeroen zijn schuld. Ik ben bouwen 🤣🤣

Maar ff zonder gekheid, je zit thuis, waarom maak je geen tutorials en livestreams zoals ik ook wel eens doe man. De cameralooks heb je, de skills zijn er.

Kortom..... ga filmen


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Marksintpancras »

_o_ schitterende foto's herr J. _o_

En nu net bedacht dat ik ook maar eens gedeelte rivier oever moet hebben op mijn baan. Zag namelijk in een andere draadjes ook zo'n verdomde rivier oever.

@martindomburg , wees gerust heb al op de planning na januari staan om eens met een klein vrachtautootje dat kleine winkeltje leeg te kopen :lol:


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Kevin Nijssen »

Heerlijk filmpje weer! Laten we een BB drinken bij dat feestje op de berg!


Plaats reactie