Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

garco
Berichten: 253
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:36

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door garco »

Die smart moet wel ff afgestoft worden :)


Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hoi Garco,

Ja man, ik ben al blij dat het net weer een beetje rijdt. Ik heb ook grotere auto's, zelfs vrachtwagens maar ook rotsen en huisjes, die allen afgestoft moeten worden! En dan begin jij uitgerekend over die Smart. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Maar dank voor de tip. Foto's zijn ook altijd genadeloos.


Ik zal vandaag nog wel een paar plaatjes schieten van het een en ander. Met de verlichting is het al beter te doen. Eens kijken of ik niet al iets van LED's en/of LED-spots kan organiseren op korte termijn .


J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zo gents,

Het karwei van foto's maken, selecteren, wegpleuren, opnieuwmakenselecterenwegpleuren, bewerken enzo zit er weer op. En alles staat ein-de-schelwoordinhetEngels-lijk weer op de Flickr-host. Blijft echt een klusje an sich, maar bon. We zijn ook 2 jaar uit de running geweest op dit beregezellige forum, dus soit. Voor vandaag een mix van spullen en personen, en oud en nieuw. Voor wie niet geïnteresseerd is in het enige ouwe ding wat ik heb (op de Cordoba en de hond na dan...), die verzoek ik zich te vervoegen tot andere fora die het vooral blijven hebben over dé juiste kleur NS-geel in allemaal rare schalen (hulfNal bijvoorbeeld). Je kan, na je een kwartier in díe discussie te hebben gemengd, meteen een afspraak maken bij een praatgroepje. Kopje geurige dragonder-thee erbij, en je kan er weer tegenaan. Ieder z'n hobby! :mrgreen:

Voor de mensen die gewoon een containertrein en iets moderns willen zien. Here we go!

Het nieuwste hoekje, sinds de beurs in Hillywood waar ik dit nog naartoe had gesleept.....wordt nu even opgesierd door een 101 met CNL om een paar rondjes te planken. Het zonnetje doet vrolijk mee!

AfbeeldingBR 101_CNL_ff testen (2) by Jeroen Mentink, on Flickr

Vanaf de andere kant, om de berg heen, ziet dat er dan zo uit. Het zonnetje zorgt voor veel contrast, want dat donkere deel is de entrée naar het 'schoonmoeder-trapje', zoals ik het altijd maar noem. Ik heb, voordat jullie denken dat ik écht een band met Holleeder heb, trouwens een vreselijk toffe schoonmoeder. En nee, ze leest niet mee en weet waarschijnlijk niet eens dat dit forum bestaat. Van de treintjes weet ze wel, overigens. :roll: 8-)

AfbeeldingBR 101_CNL_ff testen (3) by Jeroen Mentink, on Flickr

Uiteraard doen we in het kader van oud vs nieuw nog even een oude bekende (de 101) versus de nieuwste aanwinst, de E10 met Rheingold! Jhaaaa.....die zagen jullie niet aankomen, he?! :geek: 8-) 8-)

Afbeeldingcrack_vs_nieuw (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

Afbeeldingcrack_vs_nieuw (2) by Jeroen Mentink, on Flickr

LSModels. Met wat moeite krijg je ze wel aan het rijden. Afgezien van díe moeite zijn het echt fantastische wagons.

AfbeeldingBR 101_CNL_ff testen (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

Wagons die ook niet standaard-direct-uit-de-verpakking-tot-hun-dood blijven rollen, zijn de -overigens prachtige- wagons van RockyRail/REE Modeles. Ik heb het weten op te lossen met Fleischmann kortkoppelingen. Terwijl dat lang niet altijd dé oplossing is. Een beetje spelen met de rangorde werkt ook goed. Nu dus nul klachten en veel Spass.

Afbeeldingcontainers_enzo (3) by Jeroen Mentink, on Flickr

Die lok is een Trix. Beresterk. Altijd handig!

Afbeeldingcontainers_enzo (2) by Jeroen Mentink, on Flickr

Afbeeldingcontainers_enzo (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

.....en als beresterk nodig is, maar je hebt van die slappe Fleischmännchen voorhanden.....? Dan bel je z'n broertje om te helpen slepen. Levert ook meteen een interessantere combinatie op.

Afbeeldingcontainers_enzo (6) by Jeroen Mentink, on Flickr

Afbeeldingcontainers_enzo (4) by Jeroen Mentink, on Flickr

Afbeeldingcontainers_enzo (5) by Jeroen Mentink, on Flickr

Was 'm weer voor vandaag. Deze week vast meer nieuws. Later bitches! 8-)

J.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 15 jul 2019 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding

piksov
Berichten: 1418
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door piksov »

Hali Hallo,

wat een reuring gelijk weer zeg ...

Gezelli ...

Guus


Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Merijn »

Mooie foto’s weer!


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door OBBinN »

:lol: :lol: :lol:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Jaaawohl daar zijn de plaatjes weer. Die 101 heb ik dan toevallig gister maar aangeschaft.. nu nog ff sparen voor de 11 IC bakken die ik er achter wil pleuren. Mijne is overigens een ouwe Roco. Die van jouw ook of is dat al de opnieuw uitgebrachte versie van FLM. Of misschien zelfs de Trix.

Overigens die REE/R-R dingen he.. ik heb daar ook nog wat gedonder mee.. ga eens kijken of andere koppelingen bij mij ook werken. Heb ook nog die PEHO dingen liggen. Ook bij mij worden de 7 wagons getrokken door een Trix 185er. Hoewel die wagons soepel rollen zijn ze wel zwaar.
En der leg nog 1 zo'n wagon voor jouw bij mij op t plankie te wachten voor je.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Mooie foto’s, blijf het altijd indrukwekkend vinden hoe erg dit op het echt lijkt.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2191
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Jeroen schreef: 13 jul 2019 18:25
En niet zo zeiken. Stomers zijn voor meisjes. Ik heb die bovenleiding toch verdeurie niet voor niks aangelegd?!

J.
Daar zeg je wat Jeroen, eens kijken of ik de treintjeshobby over kan doen aan mijn echtgenote... :D
Prachtige foto's weer van die moderne meuk :mrgreen:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

traiNiac schreef: 16 jul 2019 16:01
Jeroen schreef: 13 jul 2019 18:25
En niet zo zeiken. Stomers zijn voor meisjes. Ik heb die bovenleiding toch verdeurie niet voor niks aangelegd?!

J.
Daar zeg je wat Jeroen, eens kijken of ik de treintjeshobby over kan doen aan mijn echtgenote... :D
Prachtige foto's weer van die moderne meuk :mrgreen:
Hahaha....! Speaking of.....jij bent ook weer in leven? Ik mis je modules en zelfbouw-huizen! Is het vuur nog aan? :ugeek:

@allemaal,

Sowieso dank voor de leuke reacties. Het is veel werk om al die foto’s hier te krijgen, maar dit maakt weer veel goed,

@Fidoo,

Man man, daar zeg je wat. Helemaal vergeten! Blij dat je ‘m nog hebt. We pb’en/appen/mailen!

Grtz!

J.


Afbeelding

PatrickReijn
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016 16:46

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door PatrickReijn »

Ontzettend gaaf zeg!
Ik zie alleen maar Rijn/Moezel banen voorbij komen, allemaal mooie voorbeelden waar mijn baan hopelijk een heel klein beetje op gaat lijken in de toekomst.... kwijl kwijl wat een mooie baan!

Jeroen, watvoor afstand heb jij gebruikt tussen de rails?
Fijn dat er weer updates komen.

Groetjes Patrick



wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door wim lagerwaard »

Het zijn weer geweldige foto's .
Gr Wim


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

zeg J, als je in flickr nu alleen het img gedeelte selecteerd krijg je alleen een foto zonder al die tekst erbij.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door jeemka »

Jeroen, blij dat je weer in de running bent èn er kennelijk weer veel plezier aan beleeft. Dat plezier delen we graag!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Nou nou, zo kan het allemaal wel weer. Of stomers nou voor meisjes zijn of niet....we zakken af naar het niveau waar we niets aan hebben (puin ruimen).

Gelieve on topic en niet over 'kroonjuwelen' of andere toestanden daar zijn andere fora en websites voor.

MvG
Robert (namens het moderatoren team)


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Herr J,

Dat ziet er weer vertrouwd en heel herkenbaar uit! Gave foto's weer.


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Robert_N-Nm schreef: 16 jul 2019 21:46 Nou nou, zo kan het allemaal wel weer. Of stomers nou voor meisjes zijn of niet....we zakken af naar het niveau waar we niets aan hebben (puin ruimen).

Gelieve on topic en niet over 'kroonjuwelen' of andere toestanden daar zijn andere fora en websites voor.

MvG
Robert (namens het moderatoren team)
Heuuuh? Kijk ik eens een dagje niet in dit topic, heb ik kennelijk alle bier-en-chips actie weer gemist. Naja, jullie zijn nog niet van mij af. We gaan gewoon weer lekker door waar we gebleven waren. Wellicht vandaag al, al begint het weer een beetje op zomer te lijken buiten, en ja....dan weten jullie het wel.

@FidOo ,

Die 101 is trouwens een Fleischmann, dit exemplaar zelfs met sound. Ik heb een stuk of 5 101's van FLM, en eentje nog van Roco. Die is op dit moment decoderloos, maar verder rijdt dat ding ook prima. De verlichting is wel een puntje, maar ik heb dat ding al jaren geleden eens uit een startset getrokken.

De wagons rijden inderdaad vrij soepel, maar het zijn de goederen-equivalenten van de LSModels-prinses-op-de-erwt wagons. Je moet goed kijken of de assen mooi gelagerd zijn, of de draaistellen soepel willen draaien. Zoniet dat laatste: dan even een kwartslagje (zeker niet teveel!!) de draaistellen losser draaien. De wagons worden door de standaard koppelingen vrij snel uit de rails getrokken in een boog als ze bijvoorbeeld vlak achter de lok hangen. De kortkoppelingen bij mij waren de truc om dat tegen te gaan. Nu rijden ze voorbeeldig.

@PatrickReijn ,

Aan je naam te zien ga je gezellig meedoen met de Rheintal-club? (dit klinkt heeeel dubieus!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) Haal je inspiratie uit het hele forum zou ik zeggen, want alle leden hier laten genoeg moois zien.

De afstand tussen de rails is op de vrije baan geloof ik iets minder dan wat Peco voorschrijft. Geloof ik, want het is alweer een tijdje geleden dat ik rails heb gelegd hier. Ik kan het vanavond even voor je controleren en nameten.

@Maurits71 ,

Dank voor de tip maat. Ik stoorde me er ook al aan, maar het is wel lekker makkelijk. Hoef de link niet meer zelf te selecteren en kopiëren. Ook hoef ik de foto's bij Flickr niet meer te re-sizen, waar aardig wat tijd in ging zetten. Gewoon beetje bewerken, uploaden en klaar. Ik ga het straks sowieso eens proberen, dan lijken de posts wat minder rommelig. Afgezien van mijn warrige poep-verhalen natuurlijk.

Gauw meer, gents!

Grtz,

J.


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Jeroen schreef: 17 jul 2019 14:10
@FidOo ,

Die 101 is trouwens een Fleischmann, dit exemplaar zelfs met sound. Ik heb een stuk of 5 101's van FLM, en eentje nog van Roco. Die is op dit moment decoderloos, maar verder rijdt dat ding ook prima. De verlichting is wel een puntje, maar ik heb dat ding al jaren geleden eens uit een startset getrokken.

De wagons rijden inderdaad vrij soepel, maar het zijn de goederen-equivalenten van de LSModels-prinses-op-de-erwt wagons. Je moet goed kijken of de assen mooi gelagerd zijn, of de draaistellen soepel willen draaien. Zoniet dat laatste: dan even een kwartslagje (zeker niet teveel!!) de draaistellen losser draaien. De wagons worden door de standaard koppelingen vrij snel uit de rails getrokken in een boog als ze bijvoorbeeld vlak achter de lok hangen. De kortkoppelingen bij mij waren de truc om dat tegen te gaan. Nu rijden ze voorbeeldig.
Oke ja die sound lok had je volgens mij ook in Hilversum rijden en heb ik zelfs op film gezet.
Heb sinds gisteren ook een Roco, en had al gelezen dat de verlichting matig was. Maar zover ik kan achterhalen hebben de Vleesmannen ook geen Rode sluitverlichting en moet ik dus sowieso gaan knutselen aangezien hij in Trek/duw-dienst moet gaan rijden. Nu nog 11 IC wagens er achter verzamelen zodat ik deze trein kan nabootsen: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... 18&lang=de

En ik zal die wagens eens aan een inspectie onderwerpen. Heb er nu 5 en daarvan lopen er 2 af en toe te b*tchen.
had er ook al eens een kortkoppeling tussen gezet, maar dat loste het probleem niet helemaal op.
Thnx voor de tips.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Joost,

Ja, grappig, dat is ook exact mijn plan met die Roco 101. Laat je het hier zien op ‘t forum?

Grtz!


Afbeelding

PatrickReijn
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016 16:46

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door PatrickReijn »

@ Jeroen, thanks zou top zijn!
Haha ik ga zeker een poging wagen, ben al meerdere keren bij Mr Brummerbach thuis geweest om die prachtige baan te bewonderen.
Idd genoeg voorbeelden, zal binnenkort eens een update posten.

Groetjess



Japio380
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 aug 2019 21:31
Locatie: Barneveld

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Japio380 »

Dag Jeroen,

ik heb je hele draadje doorgesmuld, wat een prachtige baan en dito plaatjes!
Genieten dit..

Vr groet, Jaap


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

ZO!

We gaan het draadje maar weer een bescheiden beetje lucht geven. Dan kan het stof eraf waaien. We leven nog, hoor! En voordat jullie nu alweer moe worden van mijn vele geklets en denken.....nooit meer plaatjes; weest gerust, vrinden. (Vanaf) vandaag doen we ook weer plaatjes. Ik moest me er even toe zetten, de camera's zoeken, fukkerduk zit ook geen SD-kaartje meer in, fukkerdefukkerdukinhetkwadraat moet de accu ook nog eerst opladen, fukker…..jullie snappen 'm Flickr-account wachtwoord kwijt, en nog meer zondagsch drama. Tanden op elkaar, en we hebben het weer rond.

Laatst ben ik eens even wezen kijken in Rijswijk, vlakbij de tent waar jullie natuurlijk altijd je reis boeken. Om precies te zijn in dat gebouw waar een week later een jankende Rutte excuses kwam maken aan de mensen die slachtoffer geworden waren van het beleid van onze Faalafdeling nummer 1, beter bekend als de Belastingdienst. De woorden ''Rutte, beleid en janken'' komen mij bekend voor, maar goed, we gaan het maar even over treintjes hebben. 8-)

Bij onze forumsponsor kreeg ik dit ding aangesmeerd, pardon, heb ik he-le-maal zelf eigenkeuzevrijewilmaarnietheus onderstaand dingetje gekocht. Hij komt het vrij desolate stationspleintje wat kleurgeven voor de Backerammers.

Afbeelding

Wanneer we een beetje door de bomen heen kijken zien we ook zowaar sinds tijden weer eens een rode DB lokomotief van het type Traxx. Lekker origineel he? :mrgreen:

Afbeelding

We pakken de drone er even bij, want inderdaad. Vandaag eens geen cargo-rotzooi. Daar maak ik straks wel weer foto's van, want de camera ligt -u raadt het al- aan de lader. Man man man.....

Afbeelding

Zo. Einde Teken van Leven nummer 1! :geek:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Erwin
Berichten: 278
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:43
Locatie: Rijswijk ZH

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Erwin »

Goed dat je terug bent, ik ga je weer volgen!

Erwin.


het zit hem in de details

Haverud in N: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8705
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door OBBinN »

Was dit nou echt of was dit model?? :lol: :mrgreen: :o

Enniewee, welkom terug! Weer platen om van te genieten! (buiten alle andere platen van alle andere medebouwers :lol: )


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Hallo Jeroen,

Mooie plaatjes weer en welkom terug.
Benieuwd naar de rest ....

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Plaats reactie